Duidelijk nooit met OSX gewerkt op een Macquote:Op donderdag 15 december 2005 15:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb het over een Mac Mini, die is vrij simpel met een plamuurmesje te openen
[..]
Waarom nietOpstarten is toch in enkele seconde gebeurt?
quote:Op donderdag 15 december 2005 15:11 schreef Geqxon het volgende:
Waarom niet
Plamuurmesje erin om de weerhaakjes weg te klikken, even opendoen, de kabels wat netter leggen, het fabriekstof eruit blazen, een beetje kijken hoe alles zit, even alle jumpers nalopen, de overclockmogelijkheden bekijken, en dan met name de koeling, kijken of die fan vervangen kan worden door een stillere variant, de led vervangen door een gedimde, kapje erop, en dan maar even voor de eerste keer booten
Wat is nou twee minuten?quote:Op donderdag 15 december 2005 21:38 schreef Anthraxx het volgende:
Duidelijk nooit met OSX gewerkt op een Mac. Opstarten duurt ruim 2 minuten zoniet langer
.
O bedankt, dat wist ik nietquote:Op donderdag 15 december 2005 21:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Duidelijk nooit met OSX gewerkt op een Mac. Opstarten duurt ruim 2 minuten zoniet langer
. De reden dat iedereen zijn Mac laat slapen tenzij je een week of 2 wegmoet ofzo.
Als je uit de sleepmodus komt duurt het een seconde of 2 ja. Anders niet.
Haal die CD-Rom speler eens weg, er zijn genoeg kabels die je kunt shrinken hoorquote:Op donderdag 15 december 2005 21:42 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
[afbeelding]
Welke kabels? Welke jumpers? Welke overclockmogelijkheden? De fan vervangen? Waarom in godsnaam? De Mac Mini is stil als het normaal gebruikt wordt en zal de fan alleen gebruiken als het echt nodig is. En de led? Afplakken met tape is makkelijker dan het hier uit te te slopen
Die 2 minuten is nog altijd sneller dan m'n windows pc erover deedquote:Op donderdag 15 december 2005 21:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
. De reden dat iedereen zijn Mac laat slapen tenzij je een week of 2 wegmoet ofzo.
Als je uit de sleepmodus komt duurt het een seconde of 2 ja. Anders niet.
Nee, jij bent gewoon omfgroflmaor1337leet.quote:Op donderdag 15 december 2005 21:55 schreef Geqxon het volgende:
Maargoed, genoeg hierover gepraat. Het is hier schijnbaar geen tweakers, sorry, ik overschat jullie een beetje
Dan moet je even een boot-log scanner downloaden, er gaat schijnbaar iets misquote:Op donderdag 15 december 2005 21:58 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Die 2 minuten is nog altijd sneller dan m'n windows pc erover deed
2 minuten.quote:Op donderdag 15 december 2005 21:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat is nou twee minuten?
Ik koop een verschrikkelijk duur product van een A-merk. WAAROM zou ik het willen tweaken? Waarom zou ik het willen overclocken. Ik wil dat het werkt. Ik moet ermee kunnen werken. Spelen kan ik wel met andere zooi.quote:Op donderdag 15 december 2005 21:55 schreef Geqxon het volgende:
[..]
O bedankt, dat wist ik niet
[..]
Haal die CD-Rom speler eens weg, er zijn genoeg kabels die je kunt shrinken hoorJumpers hebben deze beestjes inderdaad niet, dat gaat schijnbaar via het OS
![]()
De fan kan altijd stiller (want een Mac Mini maakt nou eenmaal geluid). En schijnbaar is de LED irritant, want op GoT is er een heel topic overVandaar mijn opmerking hem te vervangen door een stillere
Maargoed, genoeg hierover gepraat. Het is hier schijnbaar geen tweakers, sorry, ik overschat jullie een beetje
Heul erg weinig. Een paar uur in sleepmodus kost hooguit een paar procenten van je accu.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:01 schreef Geqxon het volgende:
Maar hoe doe je het dan met je iBook? Want in sleepmode vreet het toch alsnog stroom?
Vind 't een beetje zonde van de stroom, ook al verbruikt het misschien weinig.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:00 schreef Anthraxx het volgende:
2 minuten.
Als je eenmaal de sleep modus gewend bent dan wil je niet anders meer. Niets is beter dan direct je e-mail kunnen lezen zonder te rebooten.
Ik vind 2 minuten wachten zonde van m'n tijd, ook al duurt het misschien kort.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Vind 't een beetje zonde van de stroom, ook al verbruikt het misschien weinig.
quote:Op donderdag 15 december 2005 22:08 schreef Tijn het volgende:
Ik vind 2 minuten wachten zonde van m'n tijd, ook al duurt het misschien kort.
Een gemiddelde DVD speler of Videorecorder op standby gebruikt meer. Je magnetron gebruikt meer op standby. Zelfs je wekker gebruikt meer.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Vind 't een beetje zonde van de stroom, ook al verbruikt het misschien weinig.
quote:Op donderdag 15 december 2005 22:00 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Niets is beter dan direct je e-mail kunnen lezen zonder te rebooten.
Heb geen dvd en geen video.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:10 schreef Anthraxx het volgende:
Een gemiddelde DVD speler of Videorecorder op standby gebruikt meer. Je magnetron gebruikt meer op standby. Zelfs je wekker gebruikt meer.
Dan moet je nog op je icoontje/username klikken en je password intikken, waarna je moet wachten tot je bent ingelogd. Daar heb ik 's ochtends allemaal geen zin in hoor, ik wil m'n iBook openklappen, mail lezen, dichtklappen en wegwezen.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Ik sta op, druk de Mac aan, ga pissen en als ik terugkom issie klaar.
Hmtja, ik sta altijd minstens anderhalf uur voordat ik wegmoet op, dus ik heb alle tijd.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:13 schreef Tijn het volgende:
Dan moet je nog op je icoontje/username klikken en je password intikken, waarna je moet wachten tot je bent ingelogd. Daar heb ik 's ochtends allemaal geen zin in hoor, ik wil m'n iBook openklappen, mail lezen, dichtklappen en wegwezen.
Ik gebruik de 2 minuten die ik niet op het booten van m'n Mac hoef te wachten om nog net iets langer uit te kunnen slapenquote:Op donderdag 15 december 2005 22:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hmtja, ik sta altijd minstens anderhalf uur voordat ik wegmoet op, dus ik heb alle tijd.
Nep student.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hmtja, ik sta altijd minstens anderhalf uur voordat ik wegmoet op, dus ik heb alle tijd.
Ik ook, maar dan nog laat ik hem slapen.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |