abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:04:59 #1
85962 ioko
I Appear Missing
pi_33048795
Het valt me tegen (of mee ) dat er nog geen topic over de feestdagen is, vooral door de singles worden deze dagen vaak als hel gezien, omdat ze met de neus op de feiten worden gedrukt, maar ook mensen met relatie hebben het niet makkelijk, schoonouders en kerst zijn ook geen al te welkome combinatie voor velen. Ook veel relaties overleven de feestdagen niet, omdat je nu eenmaal een week of wat constant met elkaar zit opgescheept, of zijn er mensen die dat anders aanpakken?

Wat zijn jou ideen over kerst/oud en nieuw en zaken als single zijn, schoonouders, en relaties in het bijzonder, is kerst iets leuks en sociaals om naar uit te kijken, of wil je dat het snel januari is ?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:07:15 #2
85962 ioko
I Appear Missing
pi_33048855
Owja, TS begint.....

Ik vind kerst best leuk, maar na een paar dagen bij mijn ouders heb ik het wel gehad, en moet ik wat vrienden zien om bij te komen. Met kerst vind ik het niet hebben van een relatie niet vervelend (ben niet anders gewend) maar met oud en nieuw, gek genoeg, wel. Ik heb niet veel met oud en nieuw, misschien ook mede daardoor, dat weet ik niet. Ik vind het weinig speciaals, ook omdat veel vrienden verschillende activiteiten hebben, en we dus niet samen feest kunnen vieren...
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_33048968
Ik vind de feestdagen eigenlijk een hele leuke periode.
De verplichte etentjes etc. met familie en schoonfamilie vind ik juist wel gezellig.
En de lange periode veel samen met mijn vriendin zie ik als een zegen, zeker geen vloek!
Tussen kerst en oudejaarsdag ook nog ff een paar daagjes naar Scheveningen,
ik kan wel zeggen dat ik juist geniet van deze dagen
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_33048982
Het is weer eens wat anders...je hebt wat te zeiken maar het breekt toch de sleur...de kroegen zitten wat voller dan anders en de dorst is zo mogelijk nog groter dan anders...perfect toch? Staar je niet blind op die eeuwige stereotypen van kerst enzo. Bekijk het eens anders.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_33049021
En idd, de feestdagen zijn zo leuk als dat je het zelf maakt.. 2e kerstdag 's avonds weer gezellig stappen met alle kameraden en de rest van de dagen ook gewoon leuke dingen doen.
Oudejaarsavond word uiteraard ook weer één groot feest.. en gigantisch dronken worden
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_33049112
Ik ben bijna altijd vrijgezel met de Kerst. Heb de afgelopen 10 jaar maar 2 keer met een partner Kerstmis gevierd. Dat geeft me een goede gelegenheid om op 2e Kerstdag te feesten tot 's ochtends vroeg, en dat gaat deze Kerst dan ook wederom gebeuren. Eerst een winterbarbecue, vervolgens de stad in tot heel laat c.q. vroeg.

Maar och, zulks kan in principe heel het jaar door geschieden en is niet enkel aan de feestdagen voorbehouden.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_33049696
Wordt mijn eerste kerst met partner. Wat bepaalde dingen zeker veranderd. Ik heb het niet zo op familie-gedoe, maar voor haar ga ik mee naar haar familie etc. Niet zo'n zin in. Dus dat vind ik minder. Verder heb ik er veel zin in Altijd gezellig en al die cadeau's zijn leuk om te geven en krijgen
Unspoken words were understood
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:14:40 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33050411
Er is hier ergens wel een topic over de feestdagen én er is zelfs een heel FEE subforum, for the time beinig.

Maar deze kan er hier ook wel bij .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_33050447
Die topics zijn er wel hoor.

Ach, de feestdagen hebben zo voor- en nadelen.
pi_33053411
Op zich vind ik de feestdagen heel erg gezellig maar dit jaar heb ik er niet zo`n zin in. Vorig jaar voor het eerst niet alleen geweest met de feestdagen, heb dus mogen proeven hoe leuk het is om samen met iemand die dagen mee te maken. Dit jaar weer alleen en ik vind het jammer dat ik geen mooi kerstcadeau voor een speciaal iemand kan kopen en gezellig samen dingen kan gaan doen terwijl iedereen dat wel doet (tenminste bij mij thuis dan)....of er moet een wonder gebeuren of hopen dat ik in 2006 de feestdagen wel met een bijzonder iemand door ga brengen
¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨Sistah loves mental¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:55:28 #11
81237 releaze
best of both worlds
pi_33053653
mwah.. de feestdagen.
na het overlijden van mn opa en oma zijn de feestdagen niet meer zo boeiend geweest, is er weinig moeite gedaan om het leuk te maken. mn ma is jarig op 2e kerstdag dus dan zijn we sowieso gezellig met elkaar, maar echt in het kerstgevoel.. nah. mn vader houdt daar niet zoveel van, dus het is behoorlijk weggeebt. feestdagen waren voor mij niet zo boeiend.

dan met oud en nieuw.. dat is voor mij ook sinds een aantal jaar niet leuk meer, door een bepaald gebeuren. vorig jaar had ik het met mn toenmalige relatie een leuke jaarwisseling, gewoon met z'n tweeen, niks groots en denderend.

dit jaar kijk ik echter wel vooruit op de feestdagen,
mn ma wordt vijftig, dus wordt gezellig, mn vriend en ik vieren het keltische alban arthan (yule), voor mij voor de eerste keer, waar ik behoorlijk veel zin in heb, en mn schoonmoeder wilt zooooooo graag dat we langskomen met nieuwjaar, is er razend enthousiast over, dat ik daar ook behoorlijk naar uitkijk.
heb dit jaar het gevoel gehad dat ik na veel familie "kwijt" ben geraakt eindelijk meer familie heb gekregen en ik vind het fijn met hen de feestdagen te vieren. Nieuwe start, nieuwe lei
pi_33053683
Mijn vriendje zit in een ander land (familie, die wil dat ie komt) met de kerstdagen dit jaar (en mogelijk ook op oudjaarsavond). Het is onze eerste kerst samen, alleen dan dus niet daadwerkelijk samen. Ik heb er wel een beetje moeite mee merk ik, vooral met al die 'All I want for christmas is you'-liedjes op de radio...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_33059404
quote:
De feestdagen, een vloek of een zegen?
Een vloek, dat wil je niet weten . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_33059460
Ik als single heb het redelijk moeilijk eerlijk gezegd, maar zodra ik met vrienden/vriendinnen om me heen zit, of op me werk zit heb ik er niet bijzonder veel last van ofzo.
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:50:55 #15
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33059565
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:04 schreef ioko het volgende:
maar ook mensen met relatie hebben het niet makkelijk, schoonouders en kerst zijn ook geen al te welkome combinatie voor velen.
Toen ik 7 jaar samenwoonde ging ik nooit met kerst naar familie, we deden zelf wat we leuk vonden. Familieverplichtingen iig niet.
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:04 schreef ioko het volgende:
Ook veel relaties overleven de feestdagen niet, omdat je nu eenmaal een week of wat constant met elkaar zit opgescheept, of zijn er mensen die dat anders aanpakken?
Dat zijn dan mensen met een Lat-relatie ws.
Mensen die samenwonen zijn gewend 7 dagen per week continu samen in 1 huis te zitten.
En kerst is nog lekker en veel eten, gezelligheid en veel vrienden op bezoek, dus niet alleen met z'n 2-en, en een hele andere situatie dan normaal.
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
pi_33059735
Ik stel me meestal gewoon aan, ff lekker zielig doen *hihi*
pi_33060948
Ik heb er weinig zin in, omdat ik voor het eerst na 7 jaar alleen ben en niet meer samenwoon, dan is alles ineens anders.
Maar ja, ik probeer er maar niet te zwaar aan te tillen, zijn maar gewone dagen met een andere naam en ik vul ze in hoe ik ze wil, easy as that.
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
pi_33062075
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:30:14 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33064578
Geen problemen met de feestdagen!
1e kerstdag is altijd familiedag, veel zuipen en vreten, best gezellig enzo.
2e kerstdag doen we niet echt aan, m'n ouders gaan dan altijd wandelen met een groep vrienden, ik blijf normaal de hele dag thuis en ga me 's avonds bezuipen; met uitzondering van dit jaar, ik ga 2e kerstdag naar m'n vriendin en blijf daar een paar dagen, nieuwjaar vier ik thuis met vrienden in de kroeg (besloten avond, 30 euro betalen en dan zuipen zoveel je kunt)
Make The Floor Burn!
pi_33064609
Ik vind het wel gezellig, 1e kerstdag lekker uit eten met mijn ouders, 2e kerstdag op de koffie bij haar ouders en 's avonds lekker knus thuis bank hangen. Met oud en nieuw naar vrienden.

Heb er wel zin in!
pi_33065190
Kanker kerst.

Lijkt me vrij duidelijk?

en ja single
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+

nu voor de eerste keer een relatie , dus vieren we het met ons twee. Toch haat ik die feestdagen nog altijd hartsgrondig
pi_33065616
Ik heb het ook niet zo op feestdagen, maar ik vind dat er wel overgedramatiseerd wordt. En alsof je als vrijgezel niet zou kunnen genieten van feestdagen..
pi_33065827
Tuurlijk wel,..
maarjah knus met ze 2e is toch gezelliger IMO.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op woensdag 14 december 2005 09:58 schreef Alicey het volgende:
Ik heb het ook niet zo op feestdagen, maar ik vind dat er wel overgedramatiseerd wordt. En alsof je als vrijgezel niet zou kunnen genieten van feestdagen..
Vandaar dat de meeste zelfmoorden in deze tijd van het jaar zijn.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')