Aan deze 2 klassiekers dacht ik ook meteenquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:47 schreef Xennia het volgende:
carpaccio? garnalencocktail? lekkere salade?
garnalen heb ik weg gehaald want het mocht geen vis zijnquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:55 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Aan deze 2 klassiekers dacht ik ook meteen![]()
Ik ben dol op pastasalade maar het lijkt me wat te zwaar op de maag liggen, zeker omdat er daarna nog een voorgerecht volgtquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:57 schreef pche het volgende:
of een koude pasta salade is ook niet verkeerd
strikt genomen is een garnaal natuurlijk geen visquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:55 schreef Xennia het volgende:
[..]
garnalen heb ik weg gehaald want het mocht geen vis zijn
Een garnaal is geen vis.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:55 schreef Xennia het volgende:
[..]
garnalen heb ik weg gehaald want het mocht geen vis zijn
Ik zat ook eigenlijk aan carpaccio van lekkere vis te denken, maar ja, dat gaat dus ook niet door. Het is wel lekker en niet zo afgezaagd. Ik post het dus alsnog maar even, voor anderen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:48 schreef Repeat het volgende:
carpaccio is idd heerlijk, maar begint wel een beetje afgezaagd te worden.
Tis ook idd meer een dessert. Maar het kan ook als voorgerecht. Tenminste. Ik doe er niet moeilijk overquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:32 schreef Blik het volgende:
vind stoofpeertjes niet echt een voorgerecht...
quote:ei salade met krab
Ingrediënten:
8 eieren
250 gram krab of krabsticks
1 wortel
4 eetlepels mayonaise
2 eetlepels tomatenketchup
1 bekertje crème fraîche (125 gram)
1 eetlepel fijngehakte verse dragon of diepvries
zout en versgemalen peper
1 bosje bieslook
Voorbereiding:
Kook de eieren in 10 minuten hard, laat ze onder de koude kraan schrikken en pel ze. Rasp de wortel.
Bereiding:
Doe de mayonaise, de crème fraîche en de tomatenketchup in een kom en roer er de dragon en wat zout en peper door. Hak de eieren en de krab of de krabsticks klein, Voeg dit samen met de geraspte wortel door de saus.Voeg naar smaak zout en peper toe. Bestrooi het geheel met in ringetjes geknipte bieslook.
Eet smakelijk.
Dit vraag ik me ook wel eens af bij dit soort topicsquote:Op woensdag 14 december 2005 00:34 schreef Chielus het volgende:
heb je al iets of moeten we nog blijven posten
Dan is mijn recept niet aan te raden omdat daar schelpdieren in zitten.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:27 schreef Utrecht het volgende:
Of mijn broer ook allergisch is voor schaaldieren weten we niet, hij is allergisch voor een aantal vissoorten maar aangezien hij daar zo ziek van kan worden durft hij helemaal geen vis meer te eten en heeft hij alle overige dieren uit het water ook verbannen.
Bedankt voor alle tips.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |