bron: http://www.ps.nl/nieuws/2005/DEC/13/p2.htmlquote:Studentes begluurd met webcam
AMSTERDAM - Bewoonsters van een meisjesstudentenhuis in de Amsterdamse binnenstad zijn mogelijk jaren stiekem bekeken en gefilmd. De studentes hebben in hun twee zolderkamers verborgen camera's ontdekt. Dat gebeurde bij toeval, toen een van hen een muur van haar kamer schilderde.
De twee webcams waren verstopt in een plank aan de muur en bleken in verbinding te staan met de zolderkamer in het naastgelegen pand. De politie heeft daar afgelopen vrijdag bij een inval drie computers en een groot aantal bestanden ontdekt en in beslag genomen. Er is nog geen verdachte aangehouden.
Hoe lang de camera's in werking zijn geweest, is nog niet duidelijk. Het kan zijn dat ze er al jaren zitten. De huidige bewoonsters van het pand, allemaal lid van dezelfde studentenvereniging, wonen twee maanden in dit huis. Daarvoor woonden er acht andere meiden. De politie is gisteren begonnen met een groot onderzoek.
Wie op de zolderkamer in het naastgelegen pand heeft zitten gluren en filmen, is nog niet duidelijk. De eigenaar van het pand is vooralsnog niet verdacht, maar hij wordt gehoord. Mogelijk had hij zijn zolder verhuurd. Wat met de opnamen uit het studentenhuis is gebeurd, is ook nog niet duidelijk.
Gezien de vondst van de computers sluit de politie niet uit dat via het internet opnamen zijn verspreid. Volgens de woordvoerder van de politie zijn cybercops ingeschakeld om de computers 'leeg te trekken' en zo te achterhalen wat met de bestanden is gedaan. Er zijn in elk geval beelden aangetroffen waarop bewoonsters te zien zijn. Een woordvoerder van de politie noemt het 'uitlezen' van de computers een enorme klus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
Geilquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:21 schreef gebruikersnaam het volgende:
Die foto's staan al een tijdje online hoor
quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:21 schreef gebruikersnaam het volgende:
ff downloaden....quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:21 schreef gebruikersnaam het volgende:
quote:
zou ik niet erg vinden, de kijkers wel ben ik bangquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:24 schreef Janetje het volgende:
En al die heren die dit allemaal geweldig vinden..Moet je je eens voorstellen dat dat bij jou gebeurt...
Is het toch ook?quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:24 schreef Janetje het volgende:
En al die heren die dit allemaal geweldig vinden..
Ik check iedere ruimte die ik betreed eerst op verborgen camera's en microfoontjesquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:24 schreef Janetje het volgende:Moet je je eens voorstellen dat dat bij jou gebeurt...
Ach, hang maar op die camera's. Zolang ik mezelf maar niet op internet tegenkomquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:24 schreef Janetje het volgende:
En al die heren die dit allemaal geweldig vinden..Moet je je eens voorstellen dat dat bij jou gebeurt...
quote:
Ik denk dat de gemiddelde Fok!ker het wel degelijk weet te waarderen hoorquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:38 schreef Ringo het volgende:
Men weet een goede studentengrap niet meer te waarderen tegenwoordig.![]()
Totdat blijkt dat je vriendin een jaar lang door een buurman gefilmd is, die de filmpjes ook het internet op geknald heeft..quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde Fok!ker het wel degelijk weet te waarderen hoor
Daarom juistquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Maar ja de gemiddelde Fokker heeft geen vriendin.., dan dan weer wel.
Is jouw meissie zo lelijk dan dat je je ervoor moet schamen als ze naakt op het net terecht komt?quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:06 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Totdat blijkt dat je vriendin een jaar lang door een buurman gefilmd is, die de filmpjes ook het internet op geknald heeft..
Maar ja de gemiddelde Fokker heeft geen vriendin.., dan dan weer wel.
Lijkt me niet zozeer een kwestie van jezelf schamen. Lijkt me eerder een kwestie van geven om je vriendin en niet willen dat zoiets haar overkomt. Of denk jij dat het gemiddelde meisje het leuk vindt wanneer zoiets haar overkomt?quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:10 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Is jouw meissie zo lelijk dan dat je je ervoor moet schamen als ze naakt op het net terecht komt?![]()
idd .quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:07 schreef broodjerund het volgende:
Trieste stakkers die andermans privacy niet serieus nemen.........
ik zou eerder bang zijn voor je sessiequote:Op dinsdag 13 december 2005 23:16 schreef Vitalogy het volgende:
Kut daar trapte ik in
Heb je mijn ip?
Nee, stel dat er weer iemand die camera's in je huis plaatst.quote:Op woensdag 14 december 2005 20:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Trieste actie. Het zal je maar gebeuren. Dan voel je je toch nooit meer echt op je gemak in je kamer en huis.
Het gaat om het idee dat je privacy niet eens veilig is in je eigen huis. Net als mensen waarbij net ingebroken is zich daarna ook meestal niet meer veilig voelen in hun eigen huis. Terwijl de kans dat er weer wordt ingebroken natuurlijk heel minimaal is.quote:Op woensdag 14 december 2005 21:00 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Nee, stel dat er weer iemand die camera's in je huis plaatst.. Ik denk dat je gerust bent dat ze er uit zijn, ik neem aan dat je dit niet nog een keer in hetzelfde huis meemaakt.
Binnenkort worden we toch wel begluurt op welke urls we bezoeken door de nieuwe EU-wet over de bewaarplicht van ISP's. Imo kan je wel boos zijn dat je bespied werd maar om bang te zijn dat het weer gebeurt, nee.quote:Op woensdag 14 december 2005 21:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het gaat om het idee dat je privacy niet eens veilig is in je eigen huis. Net als mensen waarbij net ingebroken is zich daarna ook meestal niet meer veilig voelen in hun eigen huis. Terwijl de kans dat er weer wordt ingebroken natuurlijk heel minimaal is.
Alsof dat hetzelfde is.quote:Op woensdag 14 december 2005 21:20 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Binnenkort worden we toch wel begluurt op welke urls we bezoeken door de nieuwe EU-wet over de bewaarplicht van ISP's. Imo kan je wel boos zijn dat je bespied werd maar om bang te zijn dat het weer gebeurt, nee.
Het is beiden schending van privacy. Maar ik zei niet alleen dat. Ik zei dus ook dat ik het niet logisch vind om voortaan bang te zijn maar het moet kunnen relativeren, ervan geschrokken zijn kan ik begrijpen, maar daarna in angst te leven hiervoor...quote:
Maar natuurlijk van een hele andere orde. Alsof het hetzelfde is als je met een webcam bent opgenomen in je kamer terwijl je je anaal laat nemen door je nieuwste vlamquote:Op woensdag 14 december 2005 21:40 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Het is beiden schending van privacy. Maar ik zei niet alleen dat. Ik zei dus ook dat ik het niet logisch vind om voortaan bang te zijn maar het moet kunnen relativeren, ervan geschrokken zijn kan ik begrijpen, maar daarna in angst te leven hiervoor...
Somige mensen door dingen op intenet waar ze ook liever niet van hebben dat dat bekend kan worden.quote:Op woensdag 14 december 2005 21:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Maar natuurlijk van een hele andere orde. Alsof het hetzelfde is als je met een webcam bent opgenomen in je kamer terwijl je je anaal laat nemen door je nieuwste vlamen ergens op een computer wordt opgeslagen dat je vandaag op Fok bent geweest.
Ik ben weleens beroofd op straat hoor dat weerhoud mij er niet van om over straat te gaan. Imo moet je van ervaringen leren en er niet juist banger van worden.quote:En natuurlijk kan je vanaf de zijlijn dit gevoel compleet weg rationaliseren. Maar zo'n gevoel laat zich meestal door de persoon zelf niet rationaliseren. Zoals ik al zei is het net zoals bij een overval. Dan voel je je daarna ook minder veilig op straat.
En je voelde je de volgende dag even veilig op straat als de dag ervoor? Ik niet namelijk toen bij ons was ingebroken. Het is niet zo dat ik een trauma eraan over heb gehouden. Maar ik weet nog wel dat ik de weken daarna toch wel extra goedcheckte of alles dicht en goed op slot was als ik weg ging of ging slapen.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:07 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Somige mensen door dingen op intenet waar ze ook liever niet van hebben dat dat bekend kan worden.
[..]
Ik ben weleens beroofd op straat hoor dat weerhoud mij er niet van om over straat te gaan. Imo moet je van ervaringen leren en er niet juist banger van worden.
Dat valt imo onder het leren van ervaringen. Je weet je beter te weren tegen dergelijke situaties, meer op je hoede zijn betekend niet meteen bang zijn. Bang zijn om in je eigen huis te zijn of om oiver straat te kunnen lopen moet natuurlijk niet kunnen zo beperk je je eigen leven. Maarja, dit is natuurlijk per persoon verschillend.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En je voelde je de volgende dag even veilig op straat als de dag ervoor? Ik niet namelijk toen bij ons was ingebroken. Het is niet zo dat ik een trauma eraan over heb gehouden. Maar ik weet nog wel dat ik de weken daarna toch wel extra goedcheckte of alles dicht en goed op slot was als ik weg ging of ging slapen.
quote:Op woensdag 14 december 2005 22:26 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
dit is natuurlijk per persoon verschillend.
Ja, verschrikkelijk, negrens een URL!quote:Op woensdag 14 december 2005 22:28 schreef p-etr-a het volgende:
Ik ken iemand die daar woont/woonde... Is niet helemaal duidelijk aangezien het vanmorgen op het journaal kwam en zij er niet was, maar echt verschrikkelijk zoiets!
Ik zou het absoluut niet willen zien.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:30 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ja, verschrikkelijk, negrens een URL!.
Joh, maar menig mannelijk fok wel.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:37 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik zou het absoluut niet willen zien.
De daders hebben daar dus inspiratie uit gehaalt.quote:
Ja, of de krant ....quote:Op woensdag 14 december 2005 23:29 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
De daders hebben daar dus inspiratie uit gehaalt.
Precies mijn gedachtes, ik wil een URL.quote:Op donderdag 15 december 2005 06:02 schreef Ciurlizza het volgende:
Wat zou er allemaal op die filmpjes te zien zijn?
Not found.quote:
Precies, die filmpjes willen we zien.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:47 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Precies mijn gedachtes, ik wil een URL..
.
URL?quote:Op woensdag 14 december 2005 22:37 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik zou het absoluut niet willen zien.
Van de beelden?quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:23 schreef DeTolk het volgende:
Was gisteravond al stukje te zien in EditieNL.
donker meisje (rugkant) en een blank meisje onder de douchequote:Op vrijdag 16 december 2005 09:34 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Van de beelden?. En, nog wat studenstes die experimeneren met elkaar gezien?
wel met string en verder niks aan die eerstequote:Op vrijdag 16 december 2005 11:18 schreef DeTolk het volgende:
[..]
donker meisje (rugkant) en een blank meisje onder de douche
info@editienl.nlquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:21 schreef pc-fr34k het volgende:
Niemand screencaps of het opgenomen?.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:23 schreef Posdnous het volgende:
* Posdnous krijgt Revenge of the Nerds flashbacks.
GOede film(s)quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:23 schreef Posdnous het volgende:
* Posdnous krijgt Revenge of the Nerds flashbacks.
* Posdnous denkt dat paparia niet zo slim bezig is.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:39 schreef paparia het volgende:
* paparia] kijkt vanuit zijn raam in 3 studentenkamer van vrouwen. [/me]
[me=paparia] kwam er laatst achter dat ze natuurlijk ook terugkijken[/me]
[me=paparia doet voortaan vaker de gordijnen dicht
Warom dat, met gordijnen dicht kan je zelf niet kiken. Zet je wel even een camerca bij je raam neer?quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:39 schreef paparia het volgende:
* paparia] kijkt vanuit zijn raam in 3 studentenkamer van vrouwen. [/me]
[me=paparia] kwam er laatst achter dat ze natuurlijk ook terugkijken[/me]
[me=paparia doet voortaan vaker de gordijnen dicht
Tja vind me zo'n vieze gluurder somsquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:40 schreef pc-fr34k het volgende:
Warom dat, met gordijnen dicht kan je zelf niet kijken. Zet je wel even een camerca bij je raam neer?.
Lekker hypocriete journalistiek weer. "Studentes in A'dam zijn met een webcam opgenomen, dat is natuurlijk heel erg voor ze. (blabla) En dan nu de beelden.."quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:23 schreef DeTolk het volgende:
Was gisteravond al stukje te zien in EditieNL.
Dat meen je niet? Die meisjes hebben een trauma opgelopen en ze zenden het bij hart van nederland vrolijk voor een miljoenen publiek uit? Dat geloof ik niet dus linkjes please.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:18 schreef DeTolk het volgende:
[..]
donker meisje (rugkant) en een blank meisje onder de douche
Een linkje graag.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:17 schreef Metro2005 het volgende:
Was gisteren inderdaad op tv, vond het wel een beetje raar. Waren nogal blote stukjes zeg maar
Het is sbs6, ik geloof het.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:55 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Dat meen je niet? Die meisjes hebben een trauma opgelopen en ze zenden het bij hart van nederland vrolijk voor een miljoenen publiek uit? Dat geloof ik niet dus linkjes please.
En dan zetten ze het bij EditieNL ook nog eens vrolijk online zodat je het, ook als je het hebt gemist, nog eens lekker terug kunt kijken...quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:55 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Dat meen je niet? Die meisjes hebben een trauma opgelopen en ze zenden het bij hart van nederland vrolijk voor een miljoenen publiek uit? Dat geloof ik niet dus linkjes please.
Volgens mij zijn dat gewoon van het internet gehaalde random filmpjes hoor.quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:36 schreef Marty het volgende:
[..]
En dan zetten ze het bij EditieNL ook nog eens vrolijk online zodat je het, ook als je het hebt gemist, nog eens lekker terug kunt kijken...
Forget it, dat zijn echt niet de originele beelden.quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:36 schreef Marty het volgende:
[..]
En dan zetten ze het bij EditieNL ook nog eens vrolijk online zodat je het, ook als je het hebt gemist, nog eens lekker terug kunt kijken...
Ah ok, ik heb maar een klein stukje gezien en zelfs zonder geluid, dus ik kan het idd mis hebben.quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:17 schreef ButcherBird het volgende:
[..]
Forget it, dat zijn echt niet de originele beelden.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:39 schreef paparia het volgende:
* paparia kijkt vanuit zijn raam in 3 studentenkamer van vrouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |