abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33108230
Nou wat Van Aartsen ook zegt,
het volgende kabinet zal bestaan uit CDA en PvdAfbraak.
Dat kan gewoon niet anders, tenzij er enorme verschuivingen plaatsvinden door grote gebeurtenissen (zorgstelsel flopt, terreuraanslag)
pi_33122059
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het was de eerste 4 jaar behoorlijk succesvol . Maar ik denk dat het voor dit land en de VVD beter is als ze eens vier jaar in de oppositie gaan. Dat heeft de PvdA ook goedgedaan .
Wat een onzin. Het ging goed met het land omdat het economisch goed ging, dit was echter een wereldwijd verschijnsel. Ik durf te stellen dat het goed ging ondanks de politiek - niet dankzij. Dit geld echter niet alleen voor dat kabinet maar voor vrijwel alle.

Kijk maar naar de mening over het kabinet nu. Die is ontzettend laag. Hoe komt dat? Omdat het financieel slechter gaat met de mensen. Ze wentelen alles af op de politiek maar het heeft toch echt met de werelwijde economische situatie te maken. Ook al helpt de politiek niet echt - ik kan geen kabinet noemen dat het wel gedaan heeft.

Mensen lijken alleen een kabinet te beoordelen vanuit de eigen financiele situatie. In de jaren 90 ging het economisch ontzettend goed, nu minder. Beide kabinetten zijn niet super - al durft dit kabinet tenminste impopulaire beslissingen te nemen die goed zijn voor de lange termijn - en de een wordt opgehemeld en de ander afgebrand. Ik zie een verband...
pi_33126073
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:15 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, maar in 2007 wel.
De gemiddelde kiezer heeft het geheugen van een goudvis.
quote:
Maar ik betwijfel of deze uitspraak waarde heeft van Van Aartsen, gezien de reputatie van de VVD de laatste jaren bij formaties. Zelfs na de verkiezingsuitslag zeggen dat het beter is om niet in de regering te stappen vanwege een matige uitslag had ook maar een levensduur van 2 maanden.
Je snapt toch zelf ook wel dat in het Nederlandse politieke landschap er haast niet om de VVD heen gegaan kan worden? Komen CDA en PvdA er niet uit dan is er realistisch gezien geen andere mogelijkheid dan met de VVD te gaan onderhandelen, zelf denk ik dat mocht er inderdaad een linkse meerderheid komen dat de PvdA nog eerder met de VVD gaat onderhandelen dan met de SP.

Het blijft overigens een vrij stomme uitspraak van Van Aartsen. Wellicht bedoeld om aan te geven dat mocht het zo zijn dat de PvdA niet zonder de VVD een coalitie kan/wil vormen dat de PvdA bijhoorlijk door de knieen moet. Maar dat is giswerk en dat zou ook veel te vroeg zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')