quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:06 schreef du_ke het volgende:[..]
Het was de eerste 4 jaar behoorlijk succesvol
![]()
. Maar ik denk dat het voor dit land en de VVD beter is als ze eens vier jaar in de oppositie gaan. Dat heeft de PvdA ook goedgedaan
![]()
.
Wat een onzin. Het ging goed met het land omdat het economisch goed ging, dit was echter een wereldwijd verschijnsel. Ik durf te stellen dat het goed ging ondanks de politiek - niet dankzij. Dit geld echter niet alleen voor dat kabinet maar voor vrijwel alle.
Kijk maar naar de mening over het kabinet nu. Die is ontzettend laag. Hoe komt dat? Omdat het financieel slechter gaat met de mensen. Ze wentelen alles af op de politiek maar het heeft toch echt met de werelwijde economische situatie te maken. Ook al helpt de politiek niet echt - ik kan geen kabinet noemen dat het wel gedaan heeft.
Mensen lijken alleen een kabinet te beoordelen vanuit de eigen financiele situatie. In de jaren 90 ging het economisch ontzettend goed, nu minder. Beide kabinetten zijn niet super - al durft dit kabinet tenminste impopulaire beslissingen te nemen die goed zijn voor de lange termijn - en de een wordt opgehemeld en de ander afgebrand. Ik zie een verband...