Vrij ziek om zo te reageren op de dood van schoolgenoten. Of medemensen in het bijzonder.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:06 schreef zhe-devilll het volgende:
Jongens discrimineren overleden Turkse leerlingen
13 december 2005, 11:00:53
ENSCHEDE (ANP) - De politie heeft maandag in Enschede twee scholieren van 13 en 14 jaar aangehouden wegens discriminerende teksten op internet over twee Turkse leerlingen die vorige week zijn overleden. Dat meldden de politie en het Stedelijk Lyceum dinsdagmorgen.
Leerlingen en personeel uit het Enschedese onderwijs hebben geschokt gereageerd. De scholieren zitten op het Stedelijk Lyceum in Enschede. Op die school stierven vorige week plotseling twee Turkse scholieren van 14 en 16 jaar aan een natuurlijke dood.
![]()
Huh hoe kan dat nou, 2 tegelijk?????
Volgens de politie hebben de verdachten het overlijden van hun medescholieren op internet toegejuicht. ,,Weer twee Turken minder'', was een van de teksten. Het tweetal legde een bekentenis af. De politie kon nog niets zeggen over eventuele vervolging van de beide verdachten.
Pamflet
De directie van het Stedelijk Lyceum heeft op alle Enschedese scholen uit het voortgezet onderwijs een pamflet verspreid. Daarin staat omschreven welke impact de racistische teksten hebben gehad op scholieren en personeel van het Stedelijk Lyceum.
,,Deze actie heeft tot felle reacties geleid bij de leerlingen'', liet een geschokte rector H. Reiber dinsdagmorgen weten. ,,De komende dagen besteden alle middelbare scholen in Enschede aandacht aan dit incident. We hebben alle scholieren opgeroepen niet voor eigen rechter te gaan spelen. Gelukkig waren de reacties van scholieren hartverwarmend. Ook hebben we de Turkse imams ingeschakeld om de rust onder de Turkse jongeren te bewaren.''
oke stom van die knullen die hieruit hun superieure machtsgevoel denken te halen.
Maar is het niet bijzonder vreemd dat er zomaar 2 jongens sterven op dezelfde school?
Jezus dat vind ik nog griezeliger dan dat andere...
Hoe kan zoiets nou?Toeval? Dit gebeurd toch normaal gesproken niet zo snel of wel?
ja idem dito, natuurlijk is dit allerminst..quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:16 schreef Woutey het volgende:
Ik heb gehoord dat vorige week een allochtoonse jongen zichzelf opgehangen heeft. Deze zat op het stedelijk lyceum Enschede Zuid.
maar dit is niet een natuurlijke dood, dus lijkt me stug dat het nieuwsbericht hier over gaat.
Aan de andere kant zou het niet de eerste keer zijn dat de doodsoorzaak weggemoffeld wordt omdat hij niet zo netjes is.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:16 schreef Woutey het volgende:
Ik heb gehoord dat vorige week een allochtoonse jongen zichzelf opgehangen heeft. Deze zat op het stedelijk lyceum Enschede Zuid.
maar dit is niet een natuurlijke dood, dus lijkt me stug dat het nieuwsbericht hier over gaat.
Ik denk ze het wel over de zelfde jongen hebben, aangezien het Stedelijk Lyceum hun uitstraling naar buiten zeer belangrijk vindt, en ze dit graag in de doofpot zouden stoppen. Bij ons was het altijd zo dat het onderwijs gewoon minder belangrijk was dan de nieuwe aula die ze bij ons gebouwd hadden. Waardoor er geen absentiecontrole meer was en iedere conrector zich volledig stortte op die aula. hebben we vaak over geklaagd.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:21 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ja idem dito, natuurlijk is dit allerminst..
Lijkt me erg vreemd dat een van 14 en een van 16 een natuurlijke dood sterven en ook nog op dezelfde school zitten?
Misschien bedoelen ze toch dezelfde jongen die jij hier opnoemt?
En dan nog is een grote schande om zo onmenselijk te reageren op een medemens.
Maar goed hoe dom kun je zijn immers? Het lijkt me dat dit veel zegt over de karakters van de jongens die hier lacherig over deden, gewoonweg geen clevere knullen die zich nu helemaal diep mogen schamen, hoewel ze zich dat waarschijnlijk niet eens meer bewust zijn.
Die zijn al te ver heen in hun ongevoeligheid
mmmm.....goed plan...quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:26 schreef Meki het volgende:
Schandalig maar gelukkig pakt de school het goed aan
gooi die racisten de cel in
dat is hier niet in orde . het gaat hier om 2 overleden Turken .quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:28 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
mmmm.....goed plan...
Dat hebben ze immers ook gedaan met alle allochtone medemensen die op 9/11 en op 4 mei zo respectvol met de gebeurtenissen omgingen....
Wat is het verschil dan???quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:30 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is hier niet in orde . het gaat hier om 2 overleden Turken .
anders kunnen we ook voorbeelden noemen van Nederlanders etc.
Juichend de straat op gaan was inderdaad toen niet in orde...quote:
Ja maar juffrouw, zij deden het ook...quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:28 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Dat hebben ze immers ook gedaan met alle allochtone medemensen die op 9/11 en op 4 mei zo respectvol met de gebeurtenissen omgingen....
Het ging erom dat Meki dit zei,...quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:41 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ja maar juffrouw, zij deden het ook...
Blijkbaar hielp het vroeger bij jou.
Dus ik keur niet goed wat die jongens hebben gedaan, maar om ze in de cel te gooien vind ik dan met 2 maten meten omdat ze dat bij de "medelanders" die hebben staan juichen bij 9/11 en met grafstukken hebben gevoetbalt op 4 mei ook niet hebben gedaan....quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:26 schreef Meki het volgende:
Het is inderdaad onbeschoft maar om iemand nou wegens onbeschoftheid te cel in te gooien.. we wonen hier niet in een apenland Meki.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:26 schreef Meki het volgende:
Ik vind het sowieso al raar dat je het probeert te vergoeilijken door een andere situatie aan te wijzen, waarmee je (naar mijn idee) zou proclameren dat het niet zo erg is, volgens het oog-om-oog-tand-om-tand-stelsel.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:28 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
mmmm.....goed plan...
Helemaal niet. Je kan je gewoon beroepen op bijv het gelijkheidsbeginsel. Je kan niet een bepaalde groep niet straffen voor een daad, en een andere groep weer wel.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso al raar dat je het probeert te vergoeilijken door een andere situatie aan te wijzen, waarmee je (naar mijn idee) zou proclameren dat het niet zo erg is, volgens het oog-om-oog-tand-om-tand-stelsel.
Nou, zo dus...quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:46 schreef American_Nightmare het volgende:
De vraag is hoe het gebracht is natuurlijk.
quote:Volgens de politie hebben de verdachten het overlijden van hun medescholieren op internet toegejuicht
Ik zeg juist dat ik het zinloos vind om het te straffen, ik zeg alleen waarom ik het niet netjes vind om te wijzen naar andere situaties om het zo te gaan vergoeilijken.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:52 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je kan je gewoon beroepen op bijv het gelijkheidsbeginsel. Je kan niet een bepaalde groep niet straffen voor een daad, en een andere groep weer wel.
En als jij het trekken van die vergelijking zo raar vindt dan zoek het woordje 'jurisprudentie' maar eens op.
Hieruit concludeer ik dat jij beide partijen persoonlijk kent?quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:33 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan???
Er wordt van beide partijen respectloos gerageerd op de dood.....
Ik sluit me aan bij wat yildiz zegt (en heb goed gelezen, maar bedankt voor je bezordgheid)quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:45 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Het ging erom dat Meki dit zei,...
[..]
Dus eerst goed lezen en dan pas conclussie's trekken....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |