Vrij ziek om zo te reageren op de dood van schoolgenoten. Of medemensen in het bijzonder.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:06 schreef zhe-devilll het volgende:
Jongens discrimineren overleden Turkse leerlingen
13 december 2005, 11:00:53
ENSCHEDE (ANP) - De politie heeft maandag in Enschede twee scholieren van 13 en 14 jaar aangehouden wegens discriminerende teksten op internet over twee Turkse leerlingen die vorige week zijn overleden. Dat meldden de politie en het Stedelijk Lyceum dinsdagmorgen.
Leerlingen en personeel uit het Enschedese onderwijs hebben geschokt gereageerd. De scholieren zitten op het Stedelijk Lyceum in Enschede. Op die school stierven vorige week plotseling twee Turkse scholieren van 14 en 16 jaar aan een natuurlijke dood.
![]()
Huh hoe kan dat nou, 2 tegelijk?????
Volgens de politie hebben de verdachten het overlijden van hun medescholieren op internet toegejuicht. ,,Weer twee Turken minder'', was een van de teksten. Het tweetal legde een bekentenis af. De politie kon nog niets zeggen over eventuele vervolging van de beide verdachten.
Pamflet
De directie van het Stedelijk Lyceum heeft op alle Enschedese scholen uit het voortgezet onderwijs een pamflet verspreid. Daarin staat omschreven welke impact de racistische teksten hebben gehad op scholieren en personeel van het Stedelijk Lyceum.
,,Deze actie heeft tot felle reacties geleid bij de leerlingen'', liet een geschokte rector H. Reiber dinsdagmorgen weten. ,,De komende dagen besteden alle middelbare scholen in Enschede aandacht aan dit incident. We hebben alle scholieren opgeroepen niet voor eigen rechter te gaan spelen. Gelukkig waren de reacties van scholieren hartverwarmend. Ook hebben we de Turkse imams ingeschakeld om de rust onder de Turkse jongeren te bewaren.''
oke stom van die knullen die hieruit hun superieure machtsgevoel denken te halen.
Maar is het niet bijzonder vreemd dat er zomaar 2 jongens sterven op dezelfde school?
Jezus dat vind ik nog griezeliger dan dat andere...
Hoe kan zoiets nou?Toeval? Dit gebeurd toch normaal gesproken niet zo snel of wel?
ja idem dito, natuurlijk is dit allerminst..quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:16 schreef Woutey het volgende:
Ik heb gehoord dat vorige week een allochtoonse jongen zichzelf opgehangen heeft. Deze zat op het stedelijk lyceum Enschede Zuid.
maar dit is niet een natuurlijke dood, dus lijkt me stug dat het nieuwsbericht hier over gaat.
Aan de andere kant zou het niet de eerste keer zijn dat de doodsoorzaak weggemoffeld wordt omdat hij niet zo netjes is.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:16 schreef Woutey het volgende:
Ik heb gehoord dat vorige week een allochtoonse jongen zichzelf opgehangen heeft. Deze zat op het stedelijk lyceum Enschede Zuid.
maar dit is niet een natuurlijke dood, dus lijkt me stug dat het nieuwsbericht hier over gaat.
Ik denk ze het wel over de zelfde jongen hebben, aangezien het Stedelijk Lyceum hun uitstraling naar buiten zeer belangrijk vindt, en ze dit graag in de doofpot zouden stoppen. Bij ons was het altijd zo dat het onderwijs gewoon minder belangrijk was dan de nieuwe aula die ze bij ons gebouwd hadden. Waardoor er geen absentiecontrole meer was en iedere conrector zich volledig stortte op die aula. hebben we vaak over geklaagd.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:21 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ja idem dito, natuurlijk is dit allerminst..
Lijkt me erg vreemd dat een van 14 en een van 16 een natuurlijke dood sterven en ook nog op dezelfde school zitten?
Misschien bedoelen ze toch dezelfde jongen die jij hier opnoemt?
En dan nog is een grote schande om zo onmenselijk te reageren op een medemens.
Maar goed hoe dom kun je zijn immers? Het lijkt me dat dit veel zegt over de karakters van de jongens die hier lacherig over deden, gewoonweg geen clevere knullen die zich nu helemaal diep mogen schamen, hoewel ze zich dat waarschijnlijk niet eens meer bewust zijn.
Die zijn al te ver heen in hun ongevoeligheid
mmmm.....goed plan...quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:26 schreef Meki het volgende:
Schandalig maar gelukkig pakt de school het goed aan
gooi die racisten de cel in
dat is hier niet in orde . het gaat hier om 2 overleden Turken .quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:28 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
mmmm.....goed plan...
Dat hebben ze immers ook gedaan met alle allochtone medemensen die op 9/11 en op 4 mei zo respectvol met de gebeurtenissen omgingen....
Wat is het verschil dan???quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:30 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is hier niet in orde . het gaat hier om 2 overleden Turken .
anders kunnen we ook voorbeelden noemen van Nederlanders etc.
Juichend de straat op gaan was inderdaad toen niet in orde...quote:
Ja maar juffrouw, zij deden het ook...quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:28 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Dat hebben ze immers ook gedaan met alle allochtone medemensen die op 9/11 en op 4 mei zo respectvol met de gebeurtenissen omgingen....
Het ging erom dat Meki dit zei,...quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:41 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ja maar juffrouw, zij deden het ook...
Blijkbaar hielp het vroeger bij jou.
Dus ik keur niet goed wat die jongens hebben gedaan, maar om ze in de cel te gooien vind ik dan met 2 maten meten omdat ze dat bij de "medelanders" die hebben staan juichen bij 9/11 en met grafstukken hebben gevoetbalt op 4 mei ook niet hebben gedaan....quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:26 schreef Meki het volgende:
Het is inderdaad onbeschoft maar om iemand nou wegens onbeschoftheid te cel in te gooien.. we wonen hier niet in een apenland Meki.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:26 schreef Meki het volgende:
Ik vind het sowieso al raar dat je het probeert te vergoeilijken door een andere situatie aan te wijzen, waarmee je (naar mijn idee) zou proclameren dat het niet zo erg is, volgens het oog-om-oog-tand-om-tand-stelsel.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:28 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
mmmm.....goed plan...
Helemaal niet. Je kan je gewoon beroepen op bijv het gelijkheidsbeginsel. Je kan niet een bepaalde groep niet straffen voor een daad, en een andere groep weer wel.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso al raar dat je het probeert te vergoeilijken door een andere situatie aan te wijzen, waarmee je (naar mijn idee) zou proclameren dat het niet zo erg is, volgens het oog-om-oog-tand-om-tand-stelsel.
Nou, zo dus...quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:46 schreef American_Nightmare het volgende:
De vraag is hoe het gebracht is natuurlijk.
quote:Volgens de politie hebben de verdachten het overlijden van hun medescholieren op internet toegejuicht
Ik zeg juist dat ik het zinloos vind om het te straffen, ik zeg alleen waarom ik het niet netjes vind om te wijzen naar andere situaties om het zo te gaan vergoeilijken.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:52 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je kan je gewoon beroepen op bijv het gelijkheidsbeginsel. Je kan niet een bepaalde groep niet straffen voor een daad, en een andere groep weer wel.
En als jij het trekken van die vergelijking zo raar vindt dan zoek het woordje 'jurisprudentie' maar eens op.
Hieruit concludeer ik dat jij beide partijen persoonlijk kent?quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:33 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan???
Er wordt van beide partijen respectloos gerageerd op de dood.....
Ik sluit me aan bij wat yildiz zegt (en heb goed gelezen, maar bedankt voor je bezordgheid)quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:45 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Het ging erom dat Meki dit zei,...
[..]
Dus eerst goed lezen en dan pas conclussie's trekken....
'Op internet toegejuigd' dus. Waarschijnlijk ergens anoniem zitten klieren. Oke het is laf en puberaal, maar om nou weer om keiharde straffen te gaan roepen door bepaalde mensen die toch al graag in die slachtofferrol kruipen..quote:
quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso al raar dat je het probeert te vergoeilijken door een andere situatie aan te wijzen, waarmee je (naar mijn idee) zou proclameren dat het niet zo erg is, volgens het oog-om-oog-tand-om-tand-stelsel.
Als je zo gaat beginnen, kan ik ook wel zeggen dat mensen niet hadden moeten / mogen juichen in de tijd dat de USA (onder discutabele redenen) Irak binnenviel, en zo kan ik nog wel tientallen voorbeelden uit het midden-oosten, polen, balkan, o.a. omtrent martelen etc. geven. Maar dat ga ik niet doen.
On topic is het gewoon mens-onterend om uitspraken als deze te doen. Ik zie het namelijk niet als een neutrale feitelijke constatering. Als er wat oma's overlijden in een bejaardentehuis zeg je toch ook niet: 'weer een paar minder, scheelt weer belasting', of wel? Het is een ethische kwestie, ik keur de uitspraak af maar om dit gelijk weer strafbaar te stellen vind ik dan wat ver gaan.
Breng ze dan liever bij waarom, want als je ze vastzet weten ze nog steeds niet wat er nou fout aan was, en zullen ze alleen maar haat naar het systeem opbouwen.
Denk ik.
Alleen komt het dan niet in het nieuws, dus dan is het niet erg..quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:57 schreef Magistic het volgende:
Ach, als het 2 autochtonen waren geweest die ineens aan een natuurlijke dood stierven dan hadden vast ook wel ergens 2 turken staan juichen.
Ja en dat is ziek!quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:57 schreef Magistic het volgende:
Ach, als het 2 autochtonen waren geweest die ineens aan een natuurlijke dood stierven dan hadden vast ook wel ergens 2 turken staan juichen.
En dan is het nét zo fout.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:57 schreef Magistic het volgende:
Ja, vast... Zo gaan we namelijk met elkaar om.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:57 schreef Magistic het volgende:
Tijden veranderen... als de maatschappij het ernstig onjuist acht dat er de vorige keer geen actie werd ondernomen, dan kan een rechter het openbaar ministerie besluiten om dit keer (en alle volgende keren) wel tot vervolging over te gaan, lijkt me.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:52 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je kan je gewoon beroepen op bijv het gelijkheidsbeginsel. Je kan niet een bepaalde groep niet straffen voor een daad, en een andere groep weer wel.
En als jij het trekken van die vergelijking zo raar vindt dan zoek het woordje 'jurisprudentie' maar eens op.
Ik denk dat hier de uitspraak 'een oog voor een oog en de hele wereld wordt blind'quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:04 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, vast... Zo gaan we namelijk met elkaar om.
Het is toch vrij triest na al die eeuwen van ontwikkeling te moeten constateren dat de 'beschaving' waar we allemaal zo trots op lijken te zijn in werkelijkheid niet veel meer is dan een dun laagje vernis. Zelfs in de rijkste landen ter wereld, waar men alle kansen zou moeten hebben iets van het leven te maken, blijkt men niet in staat tot zoiets vanzelfsprekends als elkaar het leven gunnen, naast elkaar te leven of je gewoon enigzins 'beschaafd' te gedragen ten opzichte van anderen.
Lijkt me wel relevant want het heeft er alle schijn van dat het WEDEROM zover is dat autochtonen zwaarder gestraft worden dan allochtonen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:05 schreef Flurry het volgende:
[..]
Tijden veranderen... als de maatschappij het ernstig onjuist acht dat er de vorige keer geen actie werd ondernomen, dan kan een rechter besluiten om dit keer (en alle volgende keren) wel tot vervolging over te gaan, lijkt me.
Dat het dit keer Nederlanders zijn er de vorige keer Marokkanen is jammer, maar niet relevant.
Vertel eens dan waar en wanneer ik dat gezegd heb.....quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hieruit concludeer ik dat jij beide partijen persoonlijk kent?
schijn bedriegt... ik word strontziek van al die Nederlanders die de hele tijd "discriminatie" roepen... net zo erg als die allochtonen waar je zo'n hekel aan hebt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:07 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Lijkt me wel relevant want het heeft er alle schijn van dat het WEDEROM zover is dat autochtonen zwaarder gestraft worden dan allochtonen.
Suggestieve en ongefundeerde opmerking. Uit recentelijk onderzoek bleek juist dat allochtonen voor dezelfde soort misdaden (iets) vaker voor de rechter moeten komen en zeker niet minder zwaar gestraft worden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:07 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Lijkt me wel relevant want het heeft er alle schijn van dat het WEDEROM zover is dat autochtonen zwaarder gestraft worden dan allochtonen.
Je haalde gewoon 4 mei en 11 september aan om te laten zien dat er onder moslims ook dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, maar met welk doel? Opstoken. Wat er 4 mei en in 2001 gebeurd is heeft niets te maken met deze twee jongens en het een praat het ander niet goed.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:08 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ik haal gewoon een aantal gebeurtenissen aan om te vergelijken..
Nou, het kan aan mijn begrijpend lezen liggen, maar zoals jij het stelt, hadden die 2 allochtonen dus gejuicht tijdens 9/11. Nietwaar? En waarom je nu ineens WW2 erbij haalt ontgaat mij ook totaal.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:08 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Vertel eens dan waar en wanneer ik dat gezegd heb.....
Ik haal gewoon een aantal gebeurtenissen aan om te vergelijken..
Daarbij vermeld ik dat ik vind dat beide partijen respectloos met de dood ( De mensen in het WTC op 9/11, de gevallen in WOII en deze 2 Turks jongens ) omgaan.
Daarvoor hoef ik ze niet persoonlijk te kennen hoor...
Als jij het namelijk niet respectloos vind dan zitten er nog meer steekjes bjj jou los dan bij degene uit mijn voorbeeld...
Als dat zo is ben ik wel benieuwd naar een bron.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:09 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Suggestieve en ongefundeerde opmerking. Uit recentelijk onderzoek bleek juist dat allochtonen voor dezelfde soort misdaden (iets) vaker voor de rechter moeten komen en zeker niet minder zwaar gestraft worden.
Het onderzoek kan ik zo één-twee-drie niet vinden. Wel dit artikel:quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:15 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als dat zo is ben ik wel benieuwd naar een bron.
quote:Zwaardere straf voor allochtone jongeren
DEN HAAG - Jongeren van allochtone afkomst worden voor hetzelfde delict gemiddeld zwaarder gestraft dan autochtone jongeren. Allochtonen zitten gemiddeld 53 dagen langer in detentie dan autochtonen, blijkt uit onderzoek.
Volgens de Utrechtse criminologe Mieke Komen wordt het verschil veroorzaakt door psychologen en psychiaters, die negatiever oordelen over allochtonen. ''Dit is een nieuwe vorm van klassenjustitie,'' constateert Komen.
Zij analyseerde 241 strafdossiers. Volgens haar begrijpen de meestal autochtone gedragsdeskundigen het gedrag van de allochtone jongeren niet, of interpreteren ze het verkeerd. Dat leidt ertoe dat het oordeel over allochtonen vaak negatiever uitvalt, en dat werkt door in de hoogte van de straf die de rechter oplegt.
Dat allochtone jongeren zwaarder worden gestraft, is volgens Komen niet te verklaren door andere factoren, zoals een langer strafblad of het gebruik van buitensporig geweld. ''Zelfs als de omstandigheden bij allochtoon en autochtoon exact dezelfde zijn, dan nog wordt de allochtoon strenger gestraft.'' Komen zet grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de gedragskundige rapportages.
Inderdaad, ik snap niet waar het heengaat..quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:04 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, vast... Zo gaan we namelijk met elkaar om.
Het is toch vrij triest na al die eeuwen van ontwikkeling te moeten constateren dat de 'beschaving' waar we allemaal zo trots op lijken te zijn in werkelijkheid niet veel meer is dan een dun laagje vernis. Zelfs in de rijkste landen ter wereld, waar men alle kansen zou moeten hebben iets van het leven te maken, blijkt men niet in staat tot zoiets vanzelfsprekends als elkaar het leven gunnen, naast elkaar te leven of je gewoon enigzins 'beschaafd' te gedragen ten opzichte van anderen.
En de supporters van marteling dan ook maar? Dan zijn we inderdaad nog wel even bezig.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het is gewoon een kloteopmerking van een stel hersenlozen, maar om dat nou juridisch aan te pakken en het wederom op diescriminazi te gooien lijkt mij enigzins overtrokken.
Of gaan we het groepje juichende Edenaren van 11/9 ook aanpakken?
Ja het ligt inderdaad aan jouw begrijpend lezen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, het kan aan mijn begrijpend lezen liggen, maar zoals jij het stelt, hadden die 2 allochtonen dus gejuicht tijdens 9/11. Nietwaar? En waarom je nu ineens WW2 erbij haalt ontgaat mij ook totaal.
Ik zeg toch ook dat ik deze uitspraak respectloos vind?
Net zo respectloos als juichen tijdens een inval (mogelijk om onjuiste redenen) in een soeverein land.
En dan laat ik de keuze voor de landen aan jou over.
Duidelijk, excuses dat mijn interpretatie mis zat.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:37 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ja het ligt inderdaad aan jouw begrijpend lezen.
Waar het om ging is dat Meki deze 2 jongens uit Enschede in de cel wil hebben.
Ik stel daar alleen maar tegenover dat ik dat onzin vind omdat het immers bij andere die ook respectloos met de dood omgingen niet gebeurt is....
En met andere die respectloos met de dood omgingen bedoel ik dus de groep die heeft staan juichen tijdens 9/11 en de groep die heeft staan voetballen met grafstukken op 4 mei...
En uit wat voor mensen die groepen bestonden mag je dan zelf invullen....
Duidelijk...of nog niet helemaal???
Geeft niet....kan ook aan mijn uitleg hebben gelegen...quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Duidelijk, excuses dat mijn interpretatie mis zat.
Ach kom op, 13 en 14 jaar oud... over twee pas gestorven schoolgenootjes. Hoe ziek zijn we dan?quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:31 schreef zoalshetis het volgende:
maar een nederlandse moslim mag wel vrijuit zeggen dat hij iemand doodwenst. is dat niet het-zelfde-laken-een-pak? of is dat misschien de aanleiding van deze jongeren?
precies! ze zijn pas 13 en 14.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach kom op, 13 en 14 jaar oud... over twee pas gestorven schoolgenootjes. Hoe ziek zijn we dan?
Nogmaals: 13 en 14 jaar oud. Als je dan niet optreedt, is het hek van de dam.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:41 schreef Tarak het volgende:
Dat het goedkoop en puberaal is staat buiten kijf. Dat ze opgepakt zijn, begrijp ik niet.
Als Michiel Smit voor neonazi uitgemaakt mag worden en Abdul Jabbar van der Ven Geert Wilders mag doodverwensen, waarom worden zij dan opgepakt?
Dan moet je dus een norm stellen om die onvolgroeide mensenwezens duidelijk te maken dat ze tien stappen te ver zijn gegaan.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:43 schreef zoalshetis het volgende:
precies! ze zijn pas 13 en 14.
Om vrijgesproken te worden dunkt me...quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:41 schreef Tarak het volgende:
Dat het goedkoop en puberaal is staat buiten kijf. Dat ze opgepakt zijn, begrijp ik niet.
Als Michiel Smit voor neonazi uitgemaakt mag worden en Abdul Jabbar van der Ven Geert Wilders mag doodverwensen, waarom worden zij dan opgepakt?
Dat de school stappen onderneemt ja, maar dat de politie eraan te pas komt??quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nogmaals: 13 en 14 jaar oud. Als je dan niet optreedt, is het hek van de dam.
Bovendien staat dit niet op zichzelf; er wordt zo ongelofelijk veel heen en weer gebasht op scholen, via internet. Dan snap ik heel goed dat een school zulke maatregelen neemt tegen excessen als deze. Nu of nooit.
Het werd eens tijd. Meestal zijn scholen doodsbenauwd om de politie in interne kwesties te betrekken.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:45 schreef DaveHarris het volgende:
Dat de school stappen onderneemt ja, maar dat de politie eraan te pas komt??
Ach gossie, zo jong en dan zelfmoord......quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:41 schreef Lidia het volgende:
Vandaag hoorde ik van iemand dat 1 van de Turkse jongens zelfmoord had gepleegd in de wc's. Eerst had hij zichzelf opgehangen aan ijzerdraad, maar toen dit niet werkte heeft hij zijn polsen doorgesneden..
In algmene zin ben ik dit met je eens, zeker als het gaat om bedreigingen stappen scholen niet snel naar de politie.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het werd eens tijd. Meestal zijn scholen doodsbenauwd om de politie in interne kwesties te betrekken.
Dat was uit beleefdheid tegenover de interviewer, die bleef maar aandringenquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:31 schreef zoalshetis het volgende:
maar een nederlandse moslim mag wel vrijuit zeggen dat hij iemand doodwenst. is dat niet het-zelfde-laken-een-pak? of is dat misschien de aanleiding van deze jongeren?
Whats the difference?quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:52 schreef Doderok het volgende:
[..]
Dat was uit beleefdheid tegenover de interviewer, die bleef maar aandringen![]()
die normen zijn gezien de excessen op zwartescholen niet haalbaar. ik denk dat er nu een voorbeeld wordt gesteld dat ze niet kunnen handhaven, maar wel ten koste gaat van een 13 en 14 jarige. beetje sneu en erg hypocriet.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan moet je dus een norm stellen om die onvolgroeide mensenwezens duidelijk te maken dat ze tien stappen te ver zijn gegaan.
Ik hoorde verder niet wat de exacte reden was, maar hij zal het thuis wel moeilijk hebben gehad o.i.d., anders pleeg je ook niet zomaar zelfmoord.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:49 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ach gossie, zo jong en dan zelfmoord......
Werd 'ie gepest?
Was 'ie homo? (klinkt stom, maar het schijnt voor jongeren een belangrijke reden voor zelfmoord te zijn)
Wie zegt dat het hier om een zwarte school gaat? Het gaat hier toch juist om twee witte ettertjes? En excessen zijn er overal.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:54 schreef zoalshetis het volgende:
die normen zijn gezien de excessen op zwartescholen niet haalbaar. ik denk dat er nu een voorbeeld wordt gesteld dat ze niet kunnen handhaven, maar wel ten koste gaat van een 13 en 14 jarige. beetje sneu en erg hypocriet.
ik mier niet. ik relativeer. zou jij ook eens moeten doen inplaats van mij te betitelen als mierer en ik zag je nog een paar keer ergens iets zeggen...quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wie zegt dat het hier om een zwarte school gaat? Het gaat hier toch juist om twee witte ettertjes? En excessen zijn er overal.
Wat de politie betreft: die twee raddraaiertjes worden niet gemarteld, dus het zal allemaal wel meevallen. Gewoon kwestie van de juiste maatschappelijke prioriteiten stellen: er is hier sprake van een zeer ernstig feit, school in opperste beroering, geschokte ouders, en dus wordt oom agent erbij gehaald.
Volstrekt logisch. Niet zo mieren.
Dat laatste zal best.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:49 schreef zoalshetis het volgende:
ik mier niet. ik relativeer. zou jij ook eens moeten doen inplaats van mij te betitelen als mierer en ik zag je nog een paar keer ergens iets zeggen...![]()
Buhuhu rechtse mensen zijn zo slecht en dom en ik ben zo slim en rechtvaardig, het is niet eerlijk.. Buhuhuhuquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:19 schreef knowall het volgende:
En ook deze afkeurenswaardige daad is weer goedgepraat en gebagatilliseerd door de rechtse troepen van FOK! Way to go!
ik vind ook teveel op school worden afgeschreven, ik zie liever ouders die weer hun kroost in toom weten te houden. "nee na 20:00 uur ga jij de straat niet meer op abdullah of kees!"quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat laatste zal best.
Verder heb ik inmiddels genoeg onderwijservaring om heel zeker te weten dat relativeren (lees: pappen en nat houden) het domste is dat je in zulke gevallen kan doen als school. Dit soort dingen moet je direct de kop indrukken, afstraffen, gevolg laten hebben.
Dus: de politie erbij halen. Dan is de school tenminste van het probleem af.
Tja, opvoeden is een kunst, zo schijnt het.quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:03 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind ook teveel op school worden afgeschreven, ik zie liever ouders die weer hun kroost in toom weten te houden. "nee na 20:00 uur ga jij de straat niet meer op abdullah of kees!"
zo te horen weet jij er alles van als leraar. laat mij maar lekker zeikenquote:Op dinsdag 13 december 2005 17:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tja, opvoeden is een kunst, zo schijnt het.![]()
Meki is uiteraard representatief voor de gemiddelde medelanderquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:26 schreef desiredbard het volgende:
freit blijft dat de medelanders hier op het forum nu zielig dioen terwijl er genoeg gejuigd werd op de moord op fortuyn, 9/11, en theo van gogh.
Welk feit?quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:10 schreef desiredbard het volgende:
Niemand zegt hier dat het niet lomp is, we bespreken hier dat het ergens niet verbasend is dit soort reacties, en het feit dat er met twee maten gemeten word...opa
Hou toch op met je vooroordelenquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:00 schreef Woutey het volgende:
nog ff iets, misschien dat als er een autochtoon overlijdt, juichen de allochtonen dit toe op sites als maroc.nl. maar dit gebeurd in het arabisch dus wij kunnen er toch niets tegen doen.
niet dat het gebeurd, maar het zou wel kunnen.
Precies ik zou hetzelfde zeggen als deze twee jongens het over twee Nederlandse blanke jongens gezegd zouden hebben!quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:41 schreef Ringo het volgende:
Wat een auto-allo-gelul toch hier. Slaat helemaal nergens op. Of je de term discriminatie er nou met de haren bij sleept of niet, feit is dat er in dit geval sprake is van grof, asociaal & zeer ongewenst gedrag, op een school nota bene, van 13-jarige kids richting leeftijdsgenoten.
Is het nou zo moeilijk om dat keihard te veroordelen? Of zijn we echt met z'n allen in een moreel schemergebied verzeild geraakt?
De ressentimenten die hier af & toe de kop op steken, ze maken me kotsmisselijk.
Als er sprake is van minstens 1 zelfmoord, dan lijkt het me in elk geval zinvol om uit te zoeken of die ettergastjes iets daarmee te maken hebben. Of eerder pestgedrag er (mede) debet aan geweest is, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:24 schreef HiZ het volgende:
Smakeloze actie van die jongens, maar volgens mij is het volgens de wet niet eens mogelijk om doden te discrimineren of te beledigen.
Dan had je jou eens moeten horen... Of had je dat dan net zo gerelativeerd?quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:57 schreef Magistic het volgende:
Kinderen zijn kinderen.... boeienquote:Op dinsdag 13 december 2005 22:41 schreef Ringo het volgende:
Wat een auto-allo-gelul toch hier. Slaat helemaal nergens op. Of je de term discriminatie er nou met de haren bij sleept of niet, feit is dat er in dit geval sprake is van grof, asociaal & zeer ongewenst gedrag, op een school nota bene, van 13-jarige kids richting leeftijdsgenoten.
Is het nou zo moeilijk om dat keihard te veroordelen? Of zijn we echt met z'n allen in een moreel schemergebied verzeild geraakt?
De ressentimenten die hier af & toe de kop op steken, ze maken me kotsmisselijk.
Wat het niet minder fout maakt als ze dat wel hadden geroepen.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:32 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Kinderen zijn kinderen.... boeien
Mischien waren het wel twee agressieve turkjes. Die weet ik wat uitvoerden, of hadden die twee gastjes net zo hard geroepen als er twee nederlanders dood waren in de trant van weer twee-associale agressievelingen minder.
Ze krijgen in ieder geval een 10 voor wiskunde: X-2 = 2 minder.
Wat een opgeblazen gedoe, kinderen/leerlingen doen wel meer dwaze dingen. Alleen omdat het hier nu twee turken betreft word het breed uitgemeten. Je had niets gehoord als twee turkjes iets gezegd hadden over twee homo's die dood waren
En daar moet met die kids strafrechtelijk voor vervolgen?quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:06 schreef zhe-devilll het volgende:
Jongens discrimineren overleden Turkse leerlingen
13 december 2005, 11:00:53
Volgens de politie hebben de verdachten het overlijden van hun medescholieren op internet toegejuicht. ,,Weer twee Turken minder'', was een van de teksten. Het tweetal legde een bekentenis af. De politie kon nog niets zeggen over eventuele vervolging van de beide verdachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |