U hebt gezocht op moter:quote:Op maandag 12 december 2005 17:31 schreef kanovinnie het volgende:
maar moet je ook een heel moterpak aan?
mij lijkt een quad juist wel cool, ook om te crossen etc.quote:Op maandag 12 december 2005 20:31 schreef PeuRac het volgende:
je hebt 2 soorten Quads, met 50cc motor blok en met grotere blokken, met het eerste type val je onder de brommers met de 2e val je onder motoren/auto's. Tegenwoordig moet je wel een helm op idd en mag je gewoon de weg op. De verzekering en wb zal lager zijn als van een auto (dan wordt hij als motor gerekend terwijl je met een B-rijbewijs erop mag rijden).
Toch zou ik voor een auto gaan en geen Quad, tenzij je heel veel door bagger moet rijden ofso.
Idd.quote:Op maandag 12 december 2005 22:51 schreef Repeat het volgende:
van die topics met ideeen die heel leuk lijken maar wat de ts uiteindelijk toch nooit gaan uitvoeren...
quote:Op maandag 12 december 2005 22:55 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Idd.
Kun je beter zo'n Kart halen voor op de openbare weg![]()
[afbeelding]
Fun Kart with EEC EU European Street approval (car driving license).
80 km/uquote:
Dat wilt wel hoor, dit jaar nog met een semi-automaat door de Spaanse gebergten gecrost. Maar bij lange na niet zo agressief als de blaster. Ga toch voor een motor man, veel praktischer en toch dat gevoel van snelheid.quote:en @ sledgie, hoe hard ga je met een 125CC blok? aangezien ik wel over de snelweg heen moet naar school
ik heb wel al aan mijn moeder gevraagd (vader zit in buitenland voor werk) en van haar mag hetquote:Op dinsdag 13 december 2005 09:34 schreef Tjabbo het volgende:
Vraag eerst maar eens bij pappie en mammie of die je met een quad op de snelweg willen hebben.
Spaar inderdaad maar goed door.. tegen de tijd dat je die leeftijd hebt bereikt heb je hele andere ideeen over wat je met dat geld kan gaan doenquote:Op dinsdag 13 december 2005 09:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik heb wel al aan mijn moeder gevraagd (vader zit in buitenland voor werk) en van haar mag het![]()
en degene die denkt dat ik het niet uit ga voeren, voor een quad heb ik geld nodig, en dan wil ik daar alvast mee beginnen te sparenzodat ik hem niet pas op mijn 20ste/22ste kan kopen.
Wat een bullshit, een opgevoerde quad is echt debiel snel te maken hoor...quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:04 schreef Geqxon het volgende:
50cc quads, daar heb je echt wel een helm voor nodig
Daarnaast gaan ze standaard 45-50, en zijn die heus wel iets pittiger te maken. Maar dan heb je het over snelheid, de grootste fun (acceleratie, trekkracht en het driften) mis je gewoon, daar heb je echt meer dan 50cc voor nodig.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:42 schreef Repeat het volgende:
relaxed ook een ding zonder diff op de openbare weg
quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:16 schreef Repeat het volgende:
en voor je het weet ga je met zon quad ook te hard door de bocht en lig je op je kant
quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:37 schreef Geqxon het volgende:
vergeet niet je reet te verplaatsen in de bocht!
ik kijk nu of er mensen zijn met een quad, die mij raad kunnen geven. zodat ik nu kan kijken of ik er voor wil sparen of niet.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:49 schreef yup het volgende:
Je hebt diverse quads:
Op auto kenteken (moet je autorijbewijs hebben).
En op bromfiets kenteken. Zijn 49cc + gaan niet harder dan 45 (kan je wel opvoeren, duh)...
De bromfiets dingen hebben gewoon bromfiets regels dus helm, geen snelweg en niet harder dan 30binnen bebouwde kom.
Quad op autokenteken mag alles wat een automag en dus ook op de snelweg rijden
Maar ik vind de topic start heel erg vreemd, als je 16 bent, mag je zowiezo niet op een apparaat dat 80+ gaat en ook niet op de snelweg
Alleen quads op auto(misschine ook motor) kenteken mogen op de snelweg heur...
Bron: Quadparadijs.nlquote:Wetgeving 2004
Brommer of vierwielig voertuig?
Afhankelijk van de cilinderinhoud van de motor (max. 50 cc) en max. constructiesnelheid (45 km/h) moet de quad ingedeeld worden bij de bromfietsen of bij de vierwielige motorvoertuigen (boven 50 cc).
Bromfiets:
Motorrijtuig op twee of drie wielen, met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 45 km/h, uitgerust met een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of met een elektromotor en niet zijnde een gehandicaptenvoertuig; motorrijtuigen die op de in artikel 5.6.1, tweede lid, bedoelde wijze zijn voorzien van één of twee gele of oranje platen dan wel gele of oranje vlakken, worden mede als bromfiets aangemerkt;
als bromfietsen worden voorts aangemerkt vierwielige motorrijtuigen:
a. met een ledige massa van minder dan 350 kg, de massa van de batterijen in elektrische voertuigen niet inbegrepen,
b. met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 45 km/h, en
c. uitgerust met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking met een cilinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of uitgerust met een ander type motor met een netto maximum vermogen van ten hoogste 4 kW;
In het eerste geval moet de quad dus aan alle technische eisen van het Voertuigreglement voor de categorie bromfietsen voldoen, o.a. Europees of Nederlands goedgekeurd type en max. constructiesnelheid van 45 km/h, terwijl bezit van een geldig bromfietscertificaat of rijbewijs is vereist en verzekering moet zij afgesloten.
Vierwielig voertuig:
In het tweede geval zal de quad behoren tot de vierwielige motorvoertuigen, waarvoor in het VOERTUIGREGLEMENT geen afzonderlijke categorie is genoemd en zal het dan volgens onderstaande bepaling uit het genoemde reglement moeten voldoen aan de permanente voertuigeisen voor personenauto's.(artikel 5.1.1 lid 1 onder 3 van het VOERTUIGREGLEMENT.)
In dit geval is voor besturen van de quad dan ook een rijbewijs vereist en moet voor de quad een kenteken zijn afgegeven en een verzekering zijn afgesloten.Let op indien er een maximum snelheid op het kenteken is vermeld dient u zich hieraan te houden!! ( Advies: maximum snelheid 85 km p/u )
Bron : Wegenverkeerswet en het Voertuigregelement, Unit Verkeer - Verkeers Ongevallen Dienst
Moet ik een helm dragen op een quad?
Ja het dragen van een helm is zowel op de bromquad als op het vierwielig open voertuig is verplicht !!! (01-01-2002)
Bron : Wegenverkeerswet en het Voertuigregelement, Unit Verkeer - Verkeers Ongevallen Dienst
Mag ik op de openbare weg met een quad?
Ja, u mag met uw quad op de openbare weg mits de quad verzekerd is als motor of als personenenauto en als u uw auto/motorrijbewijs heeft.
Voor de bromquads(tot 50 cc) gelden dezelfde regels als voor de normale brommer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |