quote:
Okay, bedankt - dat pleit er voor om een dag eerder te gaan, dat kan best. Is het gemakkelijk om aan een kaartje te komen?quote:Op maandag 30 januari 2006 10:07 schreef M0NTANA het volgende:
Je bent precies een dag te laat, zondag 26 februari 2006 wordt Lazio – AS gespeeld. De mooiste derby van Italië en één van de mooiste ter wereld.
Bij het stadion moet het wel lukken of anders op internet: http://www.listicket.itquote:Op maandag 30 januari 2006 10:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Okay, bedankt - dat pleit er voor om een dag eerder te gaan, dat kan best. Is het gemakkelijk om aan een kaartje te komen?
Zo gemakkelijk? Bij 't stadion denk ik niet, althans niet op de dag zelf. Helaas kan je ook niet via voorverkoop, aangezien je pas de dag zelf(?) in Rome aankomt.quote:Op maandag 30 januari 2006 10:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Bij het stadion moet het wel lukken of anders op internet: http://www.listicket.it
Hier staan nog 7 foto's: http://www.repubblica.it/2003/e/gallerie/calcio/romalivo/1.htmlquote:Nazistisch spandoek bij Roma-Livorno
Na de perikelen omtrent Di Canio is er een nieuw schandaal in de maak in Italië. Tijdens de wedstrijd tussen AS Roma en Livorno werd een spandoek ontrold met het opschrift “Got Mit Uns”.
Het spandoek droeg het opschrift “Lazio-Livorno, zelfde initialen, zelfde oven, (Lazio, Livorno, stesse iniziali, stesso forno) Got mit uns (Gott mit uns - mét dubbele -t - was de leuze van de SS)” en werd getoond op de zuidelijke tribune, voorbehouden voor de ultras van Roma. Ook vlaggen met Keltische kruizen en hakenkruizen werden opgehangen.
De burgemeester van Rome, Valter Veltroni, heeft zich al tegen de pro-nazistische actie uitgesproken: “Ik herhaal wat ik altijd zeg: politiek moet uit het stadion blijven. Zeker de nazistische ideologie die zoveel doden en verschrikkingen heeft gemaakt. Zulk gedrag is ontolereerbaar.” De voorzitter van AS Roma, Franco Sensi, zei net als Veltroni dat politiek niets met voetbal te maken heeft en buiten het stadion gehouden moet worden.
Geweldige tip!quote:Op maandag 30 januari 2006 20:39 schreef DIGGER het volgende:
http://www.channel4.com/s(...)alltime/allhome.html
Wel aardige lijstjes van de beste spelers per positie ooit per club (de grote/belangrijke clubs).
Opvallend is bij Milan wel van Basten en Rijkaard, maar geen Gullit, bij Lazio geen Di Canio, bij Napoli geen Giorano en bij Juve zelfs geen Nedved, Buffon of Del Piero.
Als je bij Parma die grote namen ziet, is het jammer dat de club er momenteel zo slecht voor staat.
Wat wil je hier nu mee bewijzen, dat de Roma supporters ook fascisten zijn?quote:Op maandag 30 januari 2006 13:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hier staan nog 7 foto's: http://www.repubblica.it/2003/e/gallerie/calcio/romalivo/1.html
Meningen van alle Lazio-haters, die óók hun mening zo snel klaar hadden over Paolo di Canio...
Een dergelijk bewijs is niet nodig voor de Italië-volgers, want het is algemeen bekend. Maar ik doelde meer op de algemene FOK!-er, die zijn mening creëert op basis van de Nederlandse media, die maar een deel van het nieuws brengt. Voor velen is Lazio een nazi-club en (dus) is AS een mooiere club, natuurlijk is het percentage (extreem-)rechtse supporters bij Lazio groter dan bij AS, maar ik walg van de eenzijdige berichtgeving hier in Nederland.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:57 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Wat wil je hier nu mee bewijzen, dat de Roma supporters ook fascisten zijn?
Het is een feit dat veel Romeinse jeugd fascistisch. Ook van onze curva komen vaak oerwoudgeluiden en de romeinse groet bij het volkslied is heel normaal.
Gisteren bijna de hele wedstrijd een stuk of 10 "politieke" vlaggen in de lucht.
Dit gebeurt echter alleen als we tegen Livorno moeten. Ik verbaasde me er gisteren niet eens over. Best treurig eigenlijk. Desondanks blijft de curva sud voor mij de mooiste ter wereld.
Maar goed over het voetbal. Roma speelt op dit moment uitstekend. De moraal is is goed in het team en iedereen is zeer tevreden over Spalletti. Spelers als Mexes, De Rossi, Aquilani en Mancini zijn helemaal opgebloeid. Ik hoop echt dat we zo doorgaan dan kan het nog een mooi seizoen worden.
@degene die naar de Derby wil gaan: kaarten voor lazio vakken zijn niet heel lastig te krijgen. Voor Roma vakken moet je eigenlijk een seizoenskaart hebben. Als je echte Roma supporter bent, kan ik wel eens kijken of ik iets voor je kan regelen...
nog maar een paar weken tot de derby, ik kan wachten om die laziali weer eens afgeslacht te zien worden. Il tacco di Dio:
[afbeelding]
AS (150 miljoen Euro) en Livorno inmiddels ook, meldt datzelfde Tuttomercatoweb.comquote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:19 schreef DIGGER het volgende:
Ander opzienbarend nieuws: In navolging van Juve heeft ook Inter een TV deal gesloten met de Mediaset mbt de uitzendrechten voor de seizoenen 2007-2009. Het gaat om een bedrag van liefst 210 miljoen Euro over die 3 jaar.
Hier is het nu trouwens superdruk: http://www.tuttomercatoweb.com/
De Milan defensie stond te flateren bij het leven, met name Stam en Simic.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:11 schreef dndiek het volgende:
Palermo staat op een 3-0 voorsprong tegen Milan in de Coppa
0-1 overwinning voor Juve dankzij Mutu vanaf elf meter.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:23 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Vanavond om 21.00 uur volgt nog Roma - Juve
quote:
quote:Roma wipt Juventus na rood voor Ibraimovic
In de Serie A mag Juventus oppermachtig zijn, in de Coppa Italia is de rol voor de Italiaanse kampioen uitgespeeld. AS Roma schakelde Juve woensdag uit.
De basis voor die prestatie legde Roma vorige week door met 3-2 te winnen in het Delle Alpi. In het Stadio Olimpico lukte het de Romeinen ternauwernood om zich te plaatsen via een 0-1 nederlaag.
De partij begon furieus. Na een forse overtreding van Pavel Nedved op Francesco Totti ontstond er flink wat tumult, met als gevolg dat Olivier Dacourt en Zlatan Ibrahimovic met rood van het veld moesten.
Roma was vervolgens lange tijd de betere ploeg, totdat Simone Perrotta vlak na rust hands maakte. Adrian Mutu verzilverde de buitenkans vanaf de strafschopstip: 0-1. Maar in de minuten die volgden kwam Juventus niet verder dan een schot van Patrick Vieira dat op de paal belandde.
'Met dat schot hadden we het nog bijna gered', verklaarde Juve-coach Fabio Capello. 'Het spijt me dat ik moet klagen over de scheidsrechter, maar zijn beslissing om twee spelers van het veld te sturen was onterecht en had een grote invloed, vooral op ons spel. Ibrahimovic is een belangrijke speler. Ons doel was om aan te vallen, maar we konden dat nu niet op de manier doen zoals gepland.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |