abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33041782
Als je dat filmpje van Disorder ziet, echt te triest voor woorden. Een politieagent in zijn gezicht uitschelden en uitdagen terwijl die agent niks doet. Het klinkt erg primitief maar zet daar een paar man GBO of weet ik het wat neer, moet je kijken hoe snel dat afgelopen is. Gewoon een groep agenten dat speciaal getraind is en wat meer privileges heeft dan gewone agenten (lees; knokploeg).

Maargoed, dit geweld is wel weer kansloos want er worden ook onschuldigen gepakt. Je zal daar maar als nette Libanees-Australische jongen zitten met je vriendin of weet ik het wat en je krijgt ineens een wilde bende zatte debielen op je af... Hetzelfde geldt voor Australiërs die de lul zijn natuurlijk. Zo loopt dat geweld alleen maar uit de hand en krijg je nog meer onderling wantrouwen en haat.
Een slap politieoptreden werkt escalatie alleen maar in de hand. Dat zagen we in Parijs en nu dus weer.
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:33:52 #252
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33041823
@klowjow

Als dat rapport juist is dan trek ik mn opmerking in. Mijn ervaringen hierover zijn gebaseerd op het verleden toen het beestje nog niet bij zn naam genoemt mocht worden.
mai pen rai
pi_33041866
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:33 schreef niet_links het volgende:
@klowjow

Als dat rapport juist is dan trek ik mn opmerking in. Mijn ervaringen hierover zijn gebaseerd op het verleden toen het beestje nog niet bij zn naam genoemt mocht worden.
Dat het beestje niet bij zn naam genoemd werd, zegt natuurlijk niets over de strafmaat die gehanteerd werd.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:36:58 #254
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33041905
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Op de man spelen is een teken van zwakte, bang om ongelijk te hebben. Criminaliteit wordt over het algemeen te soft aangepakt, echter wat jij nu stelt is dat criminaliteit door allochtonen alleen soft wordt aangepakt omdat ze er vaker goed af komen door hun afkomst. Niets is minder waar, er was laatst zelfs een rapport in Nederland uitgekomen waarbij bleek dat Marokkanen en of Turken sneller als verdacht werden aangemerkt en zwaarder gestraft werden dan een Autochtoon bij precies dezelfde feiten en precies dezelfde soort criminaliteit.

edit: KlowjoW is mij voor met her rapport, zie hierboven dus
hoe komt het nou toch elke keer dat marokkanen en turken dat stigma hebben? hoe komt het toch telkens weer dat zij de gebeten hond zijn? hoe komt het toch telkens weer naar voren dat zij langer vastzitten dan ieder ander? weet jij het antwoord stiekem wel? ik snap het namelijk niet en kan slechts gissen.

komt het misschien omdat zij de hele framilie ten schande richten als ze zeggen dat ze iets gedaan hebben? komt het door het machoïsme? (leuke nieuwe essay voor bsb trouwens)
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_33041920
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:53 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]

tis gewoon rete gezelg daar die gozert heeft het niet meer
Ik snap niet dat je dit leuk kan vinden.
Een mens die in elkaar geslagen wordt door zoveel mensen. Los van de afkomst, dit kan gewoon niet. Geen eigen rechtertje spelen.
En omdat werd opgeroepen iedereen met een Arabisch uiterlijk aan te pakken weten we ook niet of deze persoon wel zo'n bendelid was.
Je bent niet alleen een Godslasteraar maar ook een ordinair, misselijkmakend persoon. Ronduit slecht.
pi_33041981
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat heet slachtofferrol. Toch of niet? Je voelt je gediscrimineerd want allochtonen worden niet zo hard aangepakt als autochtonen, een gevoel wat nergens op gebaseerd is. Frankrijk revisited maar dan andersom, de blanke bevolking voelt zich achtergesteld, maar baseren op feiten ho maar. Dronken aussie tuig met nazi tattoo's worden gediscrimineerd, ze voelen zich achtergesteld. Zal vast wel een reden hebben.
Heb je het rapport gelezen? Daarin staat dat Libanezen niet hard genoeg worden aangepakt omdat de politie bang is voor de gevolgen. Of zo gewend is aan het totale gebrek van respect voor de wethandhavers dat ze er niet eens meer tegen optreden.

Jouw reactie slaat in deze context he-le-maal nergens op. Hoezo bevooroordeeld?
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:41:53 #257
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33042030
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Op de man spelen is een teken van zwakte, bang om ongelijk te hebben. Criminaliteit wordt over het algemeen te soft aangepakt, echter wat jij nu stelt is dat criminaliteit door allochtonen alleen soft wordt aangepakt omdat ze er vaker goed af komen door hun afkomst. Niets is minder waar, er was laatst zelfs een rapport in Nederland uitgekomen waarbij bleek dat Marokkanen en of Turken sneller als verdacht werden aangemerkt en zwaarder gestraft werden dan een Autochtoon bij precies dezelfde feiten en precies dezelfde soort criminaliteit.

edit: KlowjoW is mij voor met her rapport, zie hierboven dus
Jij begon met op de man te spelen. Daardoor raakte ik geirriteerd. Ik geef toe dat ik fout zit als het een deugdelijk rapport is. (waar ik nooit 100% zeker van ben daar de multicul nog steeds beschermd wordt)

Maar heb je het rapport nu gelezen of niet ? Als je dat leest dan begrijp je veel beter wat ik bedoel. Dan begrijp je ook waarom ik tegen dat softe gebeuren ben. Of het nu voor allochtoon of autochtoon is. Maar het feit is dat het altijd weer het zelfde soort mensen zijn die meer over de schreef gaan als anderen.
mai pen rai
pi_33042046
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:39 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Heb je het rapport gelezen? Daarin staat dat Libanezen niet hard genoeg worden aangepakt omdat de politie bang is voor de gevolgen. Of zo gewend is aan het totale gebrek van respect voor de wethandhavers dat ze er niet eens meer tegen optreden.

Jouw reactie slaat in deze context he-le-maal nergens op. Hoezo bevooroordeeld?
En waar baseren deze dronken Aussies zich op? Het heeft hier juist alles mee te maken. Keyword = rationeel zijn. Dat zijn simpele mensen simpelweg niet, als ze rationeel waren, hadden ze lopen demonstreren met dat rapport in hun hand, met argumenten. Wil jij beweren dat deze rellen gebaseerd zijn op dit rapport? Laat me niet lachen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33042103
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoe komt het nou toch elke keer dat marokkanen en turken dat stigma hebben? hoe komt het toch telkens weer dat zij de gebeten hond zijn? hoe komt het toch telkens weer naar voren dat zij langer vastzitten dan ieder ander? weet jij het antwoord stiekem wel? ik snap het namelijk niet en kan slechts gissen.

komt het misschien omdat zij de hele framilie ten schande richten als ze zeggen dat ze iets gedaan hebben? komt het door het machoïsme? (leuke nieuwe essay voor bsb trouwens)
Dat weet ik niet, maar nu zie je zelf de feiten van het rapport in Nederland. En toch zijn er autochtonen de vinden die durven te beweren dat allochtonen softer worden aangepakt dan autochtonen, zonder daarbij argumenten of feiten te hanteren. "Men voelt zich achtergesteld", nadruk op voelt, terwijl het eigenlijk nergens op slaat.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:45:22 #260
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33042129
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En waar baseren deze dronken Aussies zich op? Het heeft hier juist alles mee te maken. Keyword = rationeel zijn. Dat zijn simpele mensen simpelweg niet, als ze rationeel waren, hadden ze lopen demonstreren met dat rapport in hun hand, met argumenten. Wil jij beweren dat deze rellen gebaseerd zijn op dit rapport? Laat me niet lachen.
heb ik jou ook zo zien reageren op de rellen in frankrijk. of moet ik het topic er even bij gaan halen?
pi_33042154
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:41 schreef niet_links het volgende:

[..]

Jij begon met op de man te spelen. Daardoor raakte ik geirriteerd. Ik geef toe dat ik fout zit als het een deugdelijk rapport is. (waar ik nooit 100% zeker van ben daar de multicul nog steeds beschermd wordt)

Maar heb je het rapport nu gelezen of niet ? Als je dat leest dan begrijp je veel beter wat ik bedoel. Dan begrijp je ook waarom ik tegen dat softe gebeuren ben. Of het nu voor allochtoon of autochtoon is. Maar het feit is dat het altijd weer het zelfde soort mensen zijn die meer over de schreef gaan als anderen.
Daar zit dus het verschil, jij kijkt alleen maar naar het soort mensen die meer over de schreef gaan dan anderen, ik kijk naar mensen die over de schreef gaan. See the difference? Het kan mij geen reet boeien of wat voor "soort" mensen het zijn. Of het nu een rijke tuthola is die 200 km/h rijd op de snelweg, of dat het nu een allochtoon is met een pauper-opelkadet is die 100 rijd door de stad.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:46:19 #262
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33042156
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar nu zie je zelf de feiten van het rapport in Nederland. En toch zijn er autochtonen de vinden die durven te beweren dat allochtonen softer worden aangepakt dan autochtonen, zonder daarbij argumenten of feiten te hanteren. "Men voelt zich achtergesteld", nadruk op voelt, terwijl het eigenlijk nergens op slaat.
misschien worden autochtonen wel harder aangepakt. misschien zijn de betreffende groepen allochtonen wel harder in de omgang en laten ze niks los en schuiven alles op de ander, waardoor een goed rapport moeilijk te verkrijgen is.
pi_33042169
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heb ik jou ook zo zien reageren op de rellen in frankrijk. of moet ik het topic er even bij gaan halen?
Ja graag, want ik snap niet wat je bedoelt.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:47:10 #264
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33042174
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja graag, want ik snap niet wat je bedoelt.
snuffelmode aanzet
pi_33042175
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dit gaat helemaal nergens meer over. Dat rapport geeft weer hoe de situatie met die Libanezen is in Australie. Natuurlijk staan die lui niet met een rapport te wapperen. Wat is dit voor een manier van discussie voeren?
pi_33042190
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:10 schreef Meki het volgende:

[..]

dat was een incident gepleegd door 5 jongeren
maar Australie zijn ze bezig met duizenden mensen

Hehehe en de Aussies dan ??
Nee die auto's die in de brand gestoken werden behoorde aan dat tuig toe?
Kommop die jongens hebben geen auto behalve als ie gejat is.

Waarom mag je niet lachen als een marrokkaan met een auto door een trein geramd wordt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok toegeven dat grapje is niet helemaal zuiver maar het gaat erom dat het tuig ook geen respect voor het mijn en dijn had.
Of het nou direct fysiek, je auto of je huis is. Het tuig heeft ervanaf te blijven en idereen die eigen huis en haard verdedigt en iemand van mijn part doodtrapt verdient een lintje.
Ongeacht of het een Leb is die een bezopen australier in elkaar ramt of andersom
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_33042200
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien worden autochtonen wel harder aangepakt. misschien zijn de betreffende groepen allochtonen wel harder in de omgang en laten ze niks los en schuiven alles op de ander, waardoor een goed rapport moeilijk te verkrijgen is.
Misschien niet. En zo kan je dus ook vraagtekens zetten bij het rapport in Australie. Echter feiten zijn feiten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33042241
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:47 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Dit gaat helemaal nergens meer over. Dat rapport geeft weer hoe de situatie met die Libanezen is in Australie. Natuurlijk staan die lui niet met een rapport te wapperen. Wat is dit voor een manier van discussie voeren?
Met mij discussieren is altijd fun, je geeft zelf ook toe dat deze aussies niet met het rapport staan te wapperen, denk je dat de meeste van deze rellende aussies het rapport uberhaupt heeft gelezen? Denk je dat deze rellende aussies, rationeel denkende mensen zijn?
Allah Al Watan Al Malik
pi_33042269
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik lees hier alleen over Lebs terwijl de Aussies zijn begonnen terwijl Aussies ergere dingen doen maar nee Lebs die zijn daarvoor verantwoordelijk ervoor
Lebs zijn begonnen:

door twee australiers die gewoon hun werk deden in elkaar te rammen
Ik heb zo'n vermoeden dat werk voor Lebanesen een net zo onbekend woord is als voor bepaalde groepen in Nederland
pi_33042310
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:50 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Lebs zijn begonnen:

door twee australiers die gewoon hun werk deden in elkaar te rammen
Ik heb zo'n vermoeden dat werk voor Lebanesen een net zo onbekend woord is als voor bepaalde groepen in Nederland
2 libanezen zijn begonnen, voorzover ik weet waren het niet 30.000 libanezen die op 2 australiers insloegen. Overigens is dat natuurlijk een excuus voor de rellen. OBL had als excuus voor de twintowers, het binnenvallen van zijn land door de amerikanen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33042351
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:18 schreef Meki het volgende:

[..]

en dan moeten alle buitenlanders en de kinderen het daarvoor ontgelden. want het is toch allemaal de schuld van Libanezen
Want er is geen lebanees die de hand in eigen boesem steekt
Nee wat australie nodig heeft is ........ Buurt vaders
en een politieke partij wiens belangrijkste bijdrage aan de maatschapij een woord is als kut-lebanesen
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:54:53 #272
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33042368
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

2 libanezen zijn begonnen, voorzover ik weet waren het niet 30.000 libanezen die op 2 australiers insloegen. Overigens is dat natuurlijk een excuus voor de rellen. OBL had als excuus voor de twintowers, het binnenvallen van zijn land door de amerikanen.
daar ga je weer

je praat zodoende de rellen in australië bijna goed.
pi_33042379
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zoals al eerder gesteld lebanesen schijnen de badplaatsen te terroriseren.
OK dat moet je nog geen vrouwen en kinderen gaan aanvallen maar iedere goser tussen de 16 en 60 mag je dan best gaan generaliseren
pi_33042380
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

daar ga je weer
Sorry, ik zal nooit meer nuanceren
Allah Al Watan Al Malik
pi_33042397
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:55 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Zoals al eerder gesteld lebanesen schijnen de badplaatsen te terroriseren.
OK dat moet je nog geen vrouwen en kinderen gaan aanvallen maar iedere goser tussen de 16 en 60 mag je dan best gaan generaliseren
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')