abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 december 2007 @ 23:41:30 #201
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_55181766
De Guzman wellicht snel Nederlander
ROTTERDAM - Als alles goed verloopt, kan Feyenoorder Jonathan de Guzman begin volgend jaar al officieel Nederlander zijn.
afbeelding vergroten Bruins, De Guzman en Mols.
Zijn verzoek tot naturalisatie wordt deze week behandeld. Dan zou hij in januari de door de koningin ondertekende Nederlandse nationaliteit kunnen krijgen. Daarna moet De Guzman (20) zich zelf nog wel beschikbaar stellen, als hij voor Oranje wil spelen. De Feyenoorder is in het Canadese Scarborough geboren.
pi_55184233
Wat gebeurt er dan met zijn andere nationaliteit?

Een ijshockeyer uit Canada die hier al meer dan 5 jaar woont, moet zijn andere nationaliteit wel opgeven
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_56424804
Hij heeft nu de Nederlandse nationaliteit.
pi_56425095
Leuk maar zoals ik hem de laatste weken zie spelen hoef ik hem er niet bij.
pi_56425114
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 01:23 schreef Cyberia18 het volgende:
Leuk maar zoals ik hem de laatste weken zie spelen hoef ik hem er niet bij.
Waarbij? Net of hij dat Nederlandse paspoort wilt hebben om voor "Oranje" te kunnen spelen
pi_56425185
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 01:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Waarbij? Net of hij dat Nederlandse paspoort wilt hebben om voor "Oranje" te kunnen spelen
Nederlands Elftal offcourse.

Maar je stelt me nu gelukkig gerust.
pi_56425192
Komende zomer dus hoogstwaarschijnlijk naar de PL.
pi_56425253
Chel$ki waarschijnlijk?
pi_56425270
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 01:42 schreef Cyberia18 het volgende:
Chel$ki waarschijnlijk?
Er zijn regelmatig geruchten dat ze hem volgen, dus dat zou zomaar kunnen.
  donderdag 31 januari 2008 @ 07:15:47 #210
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_56426177
verkoop hem maar
pi_56579650
quote:
De Guzman kiest voor Oranje
door onze Telesportredactie

ROTTERDAM - Feyenoord-middenvelder Jonathan de Guzman heeft besloten voor Nederland uit te komen. De geboren Canadees beschikt sinds gisteren over de Nederlandse nationaliteit en stelt zich nu ook beschikbaar voor de Nederlandse vertegenwoordigende elftallen. "Het is aan de bondscoaches Foppe de Haan en Marco van Basten om te beslissen of ze me selecteren. Maar als dat gebeurt, ben ik beschikbaar en beschouw ik dat als een grote eer", aldus de 20-jarige De Guzman.

Woensdagavond werd het naturalisatieverzoek van De Guzman afgerond. Op het Rotterdamse stadhuis ontving hij het schriftelijke bewijs van zijn naturalisatie. Over tien dagen krijgt hij zijn Nederlandse paspoort. " Ik ben blij dat het nu zover is. Ik heb ernaar uitgekeken. Al sinds 2000 ben ik hier en ik voel me inmiddels sterk met Nederland verbonden." De Guzman is geboren in Toronto uit een Filippijnse vader en een Jamaicaanse moeder. Op zijn twaalfde maakte hij de oversteek naar Nederland, waar hij werd opgenomen in de jeugdopleiding van Feyenoord. De Guzman wordt alom beschouwd als het grootste talent sinds jaren dat is doorgestroomd vanuit de Feyenoord-academie naar het A-elftal. Overigens komt zijn broer Julian de Guzman, middenvelder van Deportivo La Coruna, wel uit voor het nationale elftal van Canada.

De beslissing van De Guzman om voor Nederland te willen voetballen, is goed nieuws voor de bondscoaches De Haan en Van Basten. De coach van het olympisch elftal heeft al aangegeven de technisch vaardige middenvelder graag mee te nemen naar de Olympische Spelen, terwijl ook Van Basten vorige week de hoop uitsprak dat De Guzman voor Nederland zou kiezen. De bondscoach gaf toen eveneens te kennen op korte termijn een gesprek te willen met De Guzman over de nu ontstane situatie.
pi_56579729
Weer een toptalent erbij.

Van der Vaart, Sneijder, Van Persie, Afellay, De Guzman, Bruins, Amrabat, Bakkal... we zitten wel aardig bij de top van de wereld wat jonge aanvallende middenvelders betreft.

[ Bericht 3% gewijzigd door koningdavid op 07-02-2008 12:14:36 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_56655796
Moet hij zijn Canadeze nationaliteit afgeven?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_56688051
Nee.
pi_56688401
Geen bron?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 19:56:56 #216
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_56689326
Dubbele nationaliteiten mogen in Nederland nog steeds hé.
pi_56689399
Niet als je als volwassene wil nationaliseren zoals JDG
pi_56689551
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 20:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet als je als volwassene wil nationaliseren zoals JDG
Volgens mij wel?
pi_56689606
quote:
Bij verkrijging van de Nederlandse nationaliteit verliest u de Canadese nationaliteit niet automatisch. Het is wel mogelijk om afstand te doen van uw nationaliteit. In principe wordt van u verlangd dat u afstand doet van uw oorspronkelijke nationaliteit, hier zijn echter uitzonderingen op. Zie onder Uitzonderingen.
quote:
U hoeft géén afstand te doen van uw huidige nationaliteit in de volgende gevallen:
U hebt voordat u 18 jaar oud werd 5 jaar of langer aaneengesloten in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba gewoond.
Dus volgens mij mag hij zijn Canadese paspoort houden.
ijs_beer fan!
pi_56689705
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 20:08 schreef Radegast het volgende:

[..]

Volgens mij wel?
Nee, dan niet

Verder mag je sinds kort als volwassene nog maar een nationaliteit hebben en moet je op je 18e kiezen
pi_57169271
quote:
'Ik wilde geen tweede Litmanen of Giggs worden'

04/03/2008 23:40

Op 26 maart luistert Jonathan De Guzman voor het eerst in een Oranje-shirt naar het Wilhelmus. Die dag maakt de Feyenoorder zijn debuut als speler van het olympisch elftal.

'Beatrix', antwoordt de geboren Canadees, die al acht jaar in Nederland woont, op de vraag van Voetbal International wie minister-president van Nederland is. 'Ik geef eerlijk toe dat ik me in dit soort zaken niet zo verdiep. Belangrijker vind ik dat ik me in dit land ontzettend thuis voel.'

'Een paspoort vind ik daarom een logisch vervolg. Bovendien opent het deuren, daar ben ik eerlijk in. Ik kan nu voor het Nederlands elftal spelen of het olympisch team. Ik wilde geen tweede Jari Litmanen of Ryan Giggs worden.'

In Canada werd gehoopt dat De Guzman samen zijn broer Julian, speler van Deportivo La Coruña, voor nieuwe impulsen zou zorgen. 'Nu vinden ze me een verrader en noemen ze me Judas. Vervelend, maar het is een consequentie van mijn besluit. Ik trek me er niets van aan.'

De speler, die bij zijn club nu rechtsbuiten in een 4-3-2-1-systeem speelt, hoopt ooit de stap naar het buitenland te maken. 'Ik kijk graag naar Barcelona. Ook Arsenal vind ik prachtig: een jonge ploeg die fantastisch voetbalt. Maar voorlopig zit ik met mijn hoofd bij Feyenoord.'
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_57169341
Hij lijkt me stug dat hij de Canadeze nationaliteit kan behouden
  woensdag 5 maart 2008 @ 11:15:57 #223
67174 Dos37
Come on Twente
pi_57169454
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:09 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

De beste man heeft last van grootheidswaanzin, hij blinkt nie eens uit bij Feyenoord.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 5 maart 2008 @ 11:21:04 #224
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57169576
quote:
'Beatrix', antwoordt de geboren Canadees, die al acht jaar in Nederland woont, op de vraag van Voetbal International wie minister-president van Nederland is.
aha dat weer wat geleerd
pi_57170491
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij lijkt me stug dat hij de Canadeze nationaliteit kan behouden
Nadat ie een Nederlands paspoort had gekregen moest ie nog kiezen tussen het Nederlands en het Canadees Elftal, lijkt mij stug dat ie dan geen Canadese nationaliteit meer heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')