Thanks!quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:43 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Jammer MissyMirjam!Volgende keer beter, toch?
Hoewel ik het wel heel goed snap dat je het zat bent, ben ik ook, maar dan met praktijk.
Badabingea, gefeliciteerd!Het begin is er
![]()
Zaterdag weer rijles.. Over een weekje al afrijden!![]()
![]()
![]()
ik rij juist teveel naar rechts meestalquote:Op dinsdag 13 december 2005 09:53 schreef magic_dreamer het volgende:
Ik vind het meeste wel goed gaan maar zoals mijn instructeur al; aangeeft moet meer naar rechts rijden want wanneer ik in de bebouwde kom ben dan ga ik altijd uit mezelf naar het midden![]()
Meer gas geven danquote:Op dinsdag 13 december 2005 09:53 schreef magic_dreamer het volgende:
vandaag mijn 4de en 5de les gehad.
Moest nu echt in de spiegels kijken en ik moest de hellingproef doen.
Schakelen gaat nu wel makkelijk 1x gehad dat ik hem nog in de 5 deed inplaats van 3.
Maar had vandaag wel dat ik hem per ongeluk 2x achter elkaar liet afslaan op zon kruispunt![]()
Ik vind het meeste wel goed gaan maar zoals mijn instructeur al; aangeeft moet meer naar rechts rijden want wanneer ik in de bebouwde kom ben dan ga ik altijd uit mezelf naar het midden![]()
leugens, een benzinewagen kan je ook alleen op de koppeling laten wegrijden zonder het gaspedaal ook maar aan te raken.... Gaat wel redelijk traag maargoed, daarvoor moet je dan maar een beetje bijgassen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:23 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Meer gas geven dan!
Straks in een benzine auto (mits je dat gaat rijden) zul je dat helemaal moeten doen.
In ieder geval, dat is mijn ervaring. De eerste keer dat ik in mijn auto reed stond ik ook de eerste 3x stil bij een kruispunt omdat ie afsloeg.
Duh, maar als je wat sneller de koppeling omhoog wil laten komen, moet je ook meer gas gaan geven. Anders slaat ie dus af.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
leugens, een benzinewagen kan je ook alleen op de koppeling laten wegrijden zonder het gaspedaal ook maar aan te raken.... Gaat wel redelijk traag maargoed, daarvoor moet je dan maar een beetje bijgassen.
* Repeat lest benzine
dat wel maar da's geen normaal weggedrag, nietquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
leugens, een benzinewagen kan je ook alleen op de koppeling laten wegrijden zonder het gaspedaal ook maar aan te raken.... Gaat wel redelijk traag maargoed, daarvoor moet je dan maar een beetje bijgassen.
* Repeat lest benzine
ok! Ik zal er zometeen eens op letten!quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:15 schreef ijsmeis het volgende:
Hmm, misschien een handige tip dan.
Je moet de middenlijn in je linker buitenspiegel kunnen zien.
Dan zit je wel redelijk naar rechts/in het midden.
Hangt een beetje van de auto af denk ik. Ik heb in drie benzineauto's gereden sinds ik mijn rijbewijs heb. Twee daarvan kwamen amper weg op de koppeling. De derde reed prima weg op de koppeling, net zo goed als de diesel waarin ik gelst heb.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
* Repeat lest benzine
do your thing! succesquote:Op dinsdag 13 december 2005 19:19 schreef nieky het volgende:
Morgen om 8.00 ga ik weer een poging wagen om mijn rijbewijs te halen!
Wish me luck!
Ben nu al zenuwachtig!
als je een voetganger in de rug ziet die op dezelfde weg zit ga je toch niet stoppenquote:Op dinsdag 13 december 2005 18:04 schreef crossover het volgende:
als je een voetganger op de rug kijkt zit de voetganger dus op dezelfde weg, dat is ook zo als je in z'n ogen kijkt..
als je in z'n oor kan kijken (_O-) loopt ie op een kruisende weg en hoef je'm geen voorrang te verlenen (alleen aan verkeer van rechts)
Succes!!quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:19 schreef nieky het volgende:
Morgen om 8.00 ga ik weer een poging wagen om mijn rijbewijs te halen!
Wish me luck!
Ben nu al zenuwachtig!
Wel als je afslaat, daar ging het om.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
als je een voetganger in de rug ziet die op dezelfde weg zit ga je toch niet stoppen![]()
![]()
ow ok, dat had ik er niet uit opgemaaktquote:Op dinsdag 13 december 2005 19:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wel als je afslaat, daar ging het om.
Mijn instructeur zei altijd dat het daar niet zozeer om gaat, als je maar alles veilig doet (dus goed kijken) en ander verkeer voorrang geeft en niet de stoep oprijdt. Het moet er wel een beetje op lijken, dus je moet niet bv. overdwars in drie vakken komen te staan.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:05 schreef Piles het volgende:
Morgenochtend mn TTT, ben benieuwd.
Scannen gaat steeds beter, daardoor ben ik ook zekerder (wat ik in het begin totaal niet was). Toch moet ik nog eerder/meer scannen, en niet te hard op kruisingen afrijden![]()
Vooral de vrijstelling "bijzondere verrichtingen" word spannend, ik denk niet dat ik die haal, want fileparkeren/bocht achteruit gaat niet altijd goed (ik moet eerder terugsturen) en achteruit in een vak ben ik gewoon kansloos, ze maken die vakken veel te smal![]()
Da's mooi kut zo'n instructeur. Je zal 't maar krijgen op je examen, Bovendien weet je dan dus niet hoe je die bocht achteruit moet dan als je je rijbewijs hebt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:07 schreef Repeat het volgende:
mijn instructeur zei trouwens dat bocht achteruit helemaal niet belangrijk was en dat hij het vaak niet eens oefent met zn leerlingen. Dit jaar is het pas 1 keer voorgekomen dat een examinator het vroeg...
tja zit wat in. Ik dacht ditzelfde ookal. Maarja moet niet zo moeilijk zijn lijkt me. Tis eigenlijk gewoon achteruit inpakeren, maar ipv dan te stoppen in het "vak" moet je gewoon nog een stukje rechtuit naar achteren.... denk ikquote:Op dinsdag 13 december 2005 20:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's mooi kut zo'n instructeur. Je zal 't maar krijgen op je examen, Bovendien weet je dan dus niet hoe je die bocht achteruit moet dan als je je rijbewijs hebt.
Dit jaar heb ik mijn rijbewijs gehaald. Een jaar of 17 geleden heb ik ook al eens een tijdje les gehad en een paar keer examen gedaan. Toen kreeg ik ook een keertje bochtje achteruit op 't examen, terwijl ik dat nog nooit had gedaan. Dat ging dus acuut verkeerd.
Excuse me, maar als je zo'n instructeur hebt, zou ik z.s.m. een andere zoeken.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
tja zit wat in. Ik dacht ditzelfde ookal. Maarja moet niet zo moeilijk zijn lijkt me. Tis eigenlijk gewoon achteruit inpakeren, maar ipv dan te stoppen in het "vak" moet je gewoon nog een stukje rechtuit naar achteren.... denk ik
kloptquote:Op dinsdag 13 december 2005 20:26 schreef Repeat het volgende:
Even iets anders: hij zei ook dat je bij je examen nooit achteruit hoefde in te parkeren tussen 2 autos's, maar dat je dat dus altijd moet doen op een plek met 3 lege parkeerplaatsen naast elkaar en dat jij dan de middelste in moet. Klopt dit ?
op een autoweg is dat 60 volgens mij, op een autosnelweg is dat 80!quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:37 schreef crossover het volgende:
wie weet er hoe hard een motorvoertuig minstens moet kunnen en mogen om op de autosnelweg te mogen?
ik heb morge theorie examen en ik ben oefenexamens aan het maken..dat was een vraag in twee examens, in de ene werd 50 gezegd en in de ander 60..ik denk zelf ook 60
op een autoweg moet je auto zeker weten minimaal 50 kunnen, van de autosnelweg staat niks in mn boekje genoemd....quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:39 schreef wlsandman het volgende:
[..]
op een autoweg is dat 60 volgens mij, op een autosnelweg is dat 80!
Wat is de MINIMUMsnelheid op de Snelwegquote:Op dinsdag 13 december 2005 20:51 schreef crossover het volgende:
hm het zou inderdaad kunnen dat het bij het ene geval autosnelweg en het andere autoweg was..
ik zal het even opzoeken. maar bij de ene was het iig 50 kmpu en de andere 60kmpu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |