abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33036901
vandaag mijn 4de en 5de les gehad.
Moest nu echt in de spiegels kijken en ik moest de hellingproef doen.
Schakelen gaat nu wel makkelijk 1x gehad dat ik hem nog in de 5 deed inplaats van 3.
Maar had vandaag wel dat ik hem per ongeluk 2x achter elkaar liet afslaan op zon kruispunt

Ik vind het meeste wel goed gaan maar zoals mijn instructeur al; aangeeft moet meer naar rechts rijden want wanneer ik in de bebouwde kom ben dan ga ik altijd uit mezelf naar het midden
pi_33037016
YES...ik zie dat ik ook in het 'beruchte' rijtje sta Heb mijn rijbewijs nu precies een week...vorige week rond deze tijd had ik al gehoord dat ik het gehaald had

De andere die hier posten, succes!
Haleloeja
pi_33037830
Jammer MissyMirjam! Volgende keer beter, toch?
Hoewel ik het wel heel goed snap dat je het zat bent, ben ik ook, maar dan met praktijk.

Badabingea, gefeliciteerd! Het begin is er

Zaterdag weer rijles.. Over een weekje al afrijden!
pi_33037893
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:43 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Jammer MissyMirjam! Volgende keer beter, toch?
Hoewel ik het wel heel goed snap dat je het zat bent, ben ik ook, maar dan met praktijk.

Badabingea, gefeliciteerd! Het begin is er

Zaterdag weer rijles.. Over een weekje al afrijden!
Thanks!

Ff voor de goeie orde, volgende week 20 december TTT
En dan 5 jan. afrijden, spannend
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_33038607
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:53 schreef magic_dreamer het volgende:

Ik vind het meeste wel goed gaan maar zoals mijn instructeur al; aangeeft moet meer naar rechts rijden want wanneer ik in de bebouwde kom ben dan ga ik altijd uit mezelf naar het midden
ik rij juist teveel naar rechts meestal Zelfs als de weg breed is rij ik nog zowat de spiegel eraf steeds

ik heb donderdagavond weer les, weer vna 8 tot half 10, weer kuttijd dus, maar goed, dat heb je als je er speciaal voor terug moet naar Nijkerk, kun je het niet zo snel tussendoor doen
pi_33038680
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:53 schreef magic_dreamer het volgende:
vandaag mijn 4de en 5de les gehad.
Moest nu echt in de spiegels kijken en ik moest de hellingproef doen.
Schakelen gaat nu wel makkelijk 1x gehad dat ik hem nog in de 5 deed inplaats van 3.
Maar had vandaag wel dat ik hem per ongeluk 2x achter elkaar liet afslaan op zon kruispunt

Meer gas geven dan !

Straks in een benzine auto (mits je dat gaat rijden) zul je dat helemaal moeten doen .
In ieder geval, dat is mijn ervaring. De eerste keer dat ik in mijn auto reed stond ik ook de eerste 3x stil bij een kruispunt omdat ie afsloeg .
pi_33039262
Nog een week en een dag en dan afrijdennnn
pi_33040608
Ik mag komende donderdag op TTT, en dan de eerste week van januari op voor de eerste keer. Ben benieuwd, m'n instructeur vind dat ik prima rijd en het makkelijk moet kunnen halen, mits ik niet de zenuwen krijg

Btw, heb tot nu toe 35 lessen gehad waarvan 30 echt nodig en de rest eigenlijk alleen om het een beetje 'vers' te houden (die krijg ik dan ook gewoon gratis, dus mij hoor je niet klagen )
pi_33042287
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:23 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Meer gas geven dan !

Straks in een benzine auto (mits je dat gaat rijden) zul je dat helemaal moeten doen .
In ieder geval, dat is mijn ervaring. De eerste keer dat ik in mijn auto reed stond ik ook de eerste 3x stil bij een kruispunt omdat ie afsloeg .
leugens, een benzinewagen kan je ook alleen op de koppeling laten wegrijden zonder het gaspedaal ook maar aan te raken.... Gaat wel redelijk traag maargoed, daarvoor moet je dan maar een beetje bijgassen.

* Repeat lest benzine
pi_33042467
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:51 schreef Repeat het volgende:

[..]

leugens, een benzinewagen kan je ook alleen op de koppeling laten wegrijden zonder het gaspedaal ook maar aan te raken.... Gaat wel redelijk traag maargoed, daarvoor moet je dan maar een beetje bijgassen.

* Repeat lest benzine
Duh, maar als je wat sneller de koppeling omhoog wil laten komen, moet je ook meer gas gaan geven. Anders slaat ie dus af.
pi_33042494
quote:

[..]

* Repeat lest benzine
dat wel maar da's geen normaal weggedrag, niet

Ik geef altijd een klein dotje gas, laat de gelijkmatig koppeling opkomen wanneer de toeren terugvallen van dat dotje en geef zachtjes gas terwijl ik de koppeling (nog steeds langzaam) helemaal op laat komen.

Lijken veel handelingen maar dit alles gebeurd in 2 seconden ofzo. Daarvoor moet je wel gewend zijn aan de auto waar je mee rijdt dus in het geval van magic_dreamer komt dat vanzelf wel

over dat in het midden rijden: trek een denkbeeldige lijn door het midden van de baan waar je hoort te rijden en zorg dat je versnellingspook daarboven zit. Lijkt een suffe tip maar veel beginnende chauffeurs hebben moeite met het perspectief vanuit de chauffeurs-stoel. De hersenen moeten jarenlang bijrijders-perspectief compenseren
Calm down, please!
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:12:03 #62
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_33042743
Om 15:00 weer de volgende rijles. Heb nu 30 lessen gehad, theorie is al binnen. Denk dat het binnen een paar lessen aangevraagd kan worden. Wat ik altijd nog wel lastig vind is de plaats op de weg goed inschatten, zoals hierboven al staat. En verder zitten er nog wel een paar slordigheidsfoutjes in.
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_33042824
Hmm, misschien een handige tip dan.

Je moet de middenlijn in je linker buitenspiegel kunnen zien .
Dan zit je wel redelijk naar rechts/in het midden.
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:24:40 #64
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_33043060
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:15 schreef ijsmeis het volgende:
Hmm, misschien een handige tip dan.

Je moet de middenlijn in je linker buitenspiegel kunnen zien .
Dan zit je wel redelijk naar rechts/in het midden.
ok! Ik zal er zometeen eens op letten!
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_33044162
quote:

[..]

* Repeat lest benzine
Hangt een beetje van de auto af denk ik. Ik heb in drie benzineauto's gereden sinds ik mijn rijbewijs heb. Twee daarvan kwamen amper weg op de koppeling. De derde reed prima weg op de koppeling, net zo goed als de diesel waarin ik gelst heb.
die derde is trouwens binnenkort van mij, want die heb ik gekocht
pi_33045585
net theorie gehaald, 3 foutjes, eitje nu de praktijk maar ff gaan aanvragen bij mijn rijschool
pi_33046728
Ik heb wel klein ezels-bruggetje m.b.t. voetgangers :

- kijk ik in zijn doppen moet ik stoppen!
- kijk ik in zijn rug neem ik gas terug (ook stoppen dus )
- kijk ik in zijn oor... rij ik door (natuurlijk niet als er een zebrapad is!)

verder succes voor alle mensen die binnenkort examen moeten doen! ikzelf ben op 23 november 2005 geslaagd voor rijbewijs b
Midnight Accord | GReddy EVO 2 Exhaust System
pi_33046967
kijk ik in zn doppen moet ik stoppen?

hoe moet ik me dat voorstellen?

en kijk ik in zn rug neem ik gas terug? (ook stoppen)
pi_33048788
als je een voetganger op de rug kijkt zit de voetganger dus op dezelfde weg, dat is ook zo als je in z'n ogen kijkt..
als je in z'n oor kan kijken (_O-) loopt ie op een kruisende weg en hoef je'm geen voorrang te verlenen (alleen aan verkeer van rechts)
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:42:21 #70
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_33049586
Gefeliciteerd allemaal!!
Shuffle up and deal!!!
pi_33049918
Gefeliciteerd en succes iedereen,

Had dit forum ff tijdje nie gechecked..maar nu weer wel want...
Ik heb net een belletje gekregen dat ik volgende week weer op kan (voor de 2e keer) op woensdag!!
vorige keer was 24 november dus best wel snel alweer... khoop dat 't deze keer wel gaat lukken
pi_33050546
Morgen om 8.00 ga ik weer een poging wagen om mijn rijbewijs te halen!
Wish me luck!
Ben nu al zenuwachtig!
pi_33051030
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:19 schreef nieky het volgende:
Wish me luck!
Ben nu al zenuwachtig!
do your thing! succes

8 uur is trouwens wel lekker vroeg
pi_33051206
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:04 schreef crossover het volgende:
als je een voetganger op de rug kijkt zit de voetganger dus op dezelfde weg, dat is ook zo als je in z'n ogen kijkt..
als je in z'n oor kan kijken (_O-) loopt ie op een kruisende weg en hoef je'm geen voorrang te verlenen (alleen aan verkeer van rechts)
als je een voetganger in de rug ziet die op dezelfde weg zit ga je toch niet stoppen
pi_33051458
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:19 schreef nieky het volgende:
Wish me luck!
Ben nu al zenuwachtig!
Succes!!
pi_33051469
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:44 schreef Repeat het volgende:

[..]

als je een voetganger in de rug ziet die op dezelfde weg zit ga je toch niet stoppen
Wel als je afslaat, daar ging het om.
pi_33051638
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wel als je afslaat, daar ging het om.
ow ok, dat had ik er niet uit opgemaakt
pi_33051848
Morgenochtend mn TTT, ben benieuwd.
Scannen gaat steeds beter, daardoor ben ik ook zekerder (wat ik in het begin totaal niet was). Toch moet ik nog eerder/meer scannen, en niet te hard op kruisingen afrijden

Vooral de vrijstelling "bijzondere verrichtingen" word spannend, ik denk niet dat ik die haal, want fileparkeren/bocht achteruit gaat niet altijd goed (ik moet eerder terugsturen) en achteruit in een vak ben ik gewoon kansloos, ze maken die vakken veel te smal
pi_33051911
mijn instructeur zei trouwens dat bocht achteruit helemaal niet belangrijk was en dat hij het vaak niet eens oefent met zn leerlingen. Dit jaar is het pas 1 keer voorgekomen dat een examinator het vroeg...
pi_33051956
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:05 schreef Piles het volgende:
Morgenochtend mn TTT, ben benieuwd.
Scannen gaat steeds beter, daardoor ben ik ook zekerder (wat ik in het begin totaal niet was). Toch moet ik nog eerder/meer scannen, en niet te hard op kruisingen afrijden

Vooral de vrijstelling "bijzondere verrichtingen" word spannend, ik denk niet dat ik die haal, want fileparkeren/bocht achteruit gaat niet altijd goed (ik moet eerder terugsturen) en achteruit in een vak ben ik gewoon kansloos, ze maken die vakken veel te smal
Mijn instructeur zei altijd dat het daar niet zozeer om gaat, als je maar alles veilig doet (dus goed kijken) en ander verkeer voorrang geeft en niet de stoep oprijdt. Het moet er wel een beetje op lijken, dus je moet niet bv. overdwars in drie vakken komen te staan.
Achteruit inparkeren kreeg ik ook nooit voor elkaar, ik stond altijd in twee vakken (kreeg op de TTT fileparkeren en keren in halve draai).
pi_33052055
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:07 schreef Repeat het volgende:
mijn instructeur zei trouwens dat bocht achteruit helemaal niet belangrijk was en dat hij het vaak niet eens oefent met zn leerlingen. Dit jaar is het pas 1 keer voorgekomen dat een examinator het vroeg...
Da's mooi kut zo'n instructeur. Je zal 't maar krijgen op je examen, Bovendien weet je dan dus niet hoe je die bocht achteruit moet dan als je je rijbewijs hebt.

Dit jaar heb ik mijn rijbewijs gehaald. Een jaar of 17 geleden heb ik ook al eens een tijdje les gehad en een paar keer examen gedaan. Toen kreeg ik ook een keertje bochtje achteruit op 't examen, terwijl ik dat nog nooit had gedaan. Dat ging dus acuut verkeerd.

Excuse me, maar als je zo'n instructeur hebt, zou ik z.s.m. een andere zoeken.
pi_33052126
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's mooi kut zo'n instructeur. Je zal 't maar krijgen op je examen, Bovendien weet je dan dus niet hoe je die bocht achteruit moet dan als je je rijbewijs hebt.

Dit jaar heb ik mijn rijbewijs gehaald. Een jaar of 17 geleden heb ik ook al eens een tijdje les gehad en een paar keer examen gedaan. Toen kreeg ik ook een keertje bochtje achteruit op 't examen, terwijl ik dat nog nooit had gedaan. Dat ging dus acuut verkeerd.

Excuse me, maar als je zo'n instructeur hebt, zou ik z.s.m. een andere zoeken.
tja zit wat in. Ik dacht ditzelfde ookal. Maarja moet niet zo moeilijk zijn lijkt me. Tis eigenlijk gewoon achteruit inpakeren, maar ipv dan te stoppen in het "vak" moet je gewoon nog een stukje rechtuit naar achteren.... denk ik
pi_33052481
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:13 schreef Repeat het volgende:

[..]

tja zit wat in. Ik dacht ditzelfde ookal. Maarja moet niet zo moeilijk zijn lijkt me. Tis eigenlijk gewoon achteruit inpakeren, maar ipv dan te stoppen in het "vak" moet je gewoon nog een stukje rechtuit naar achteren.... denk ik

Voor mij niet iig, want met lessen ging bochtje achteruit altijd wel goed, maar inparkeren in een vak stond ik nooit netjes in. Maar heeft wel wat van elkaar weg. Bij bocht achterui is wel heel belangrijk dat je redelijk dicht langs de stoep blijft (anders kun je de weg gaan blokkeren), terwijl dat bij achteruit inparkeren niet zo veel ertoe doet (zolang er tenminste geen auto staat in het vak links van het vak waar je in wilt parkeren, want als je dan tever uitwijkt, zit je tegen die auto aan: dan geldt dus dat je moet stoppen voordat je in de problemen komt. Dat zei mijn instructeur ook altijd: zodra je merkt dat het niet goed gaat, stoppen met de actie en niet proberen er toch nog wat van te maken waardoor je het erger maakt. Het was volgens hem het belangrijkste om je fouten in te zien en daar iets mee te doen (ook tijdens examen) en niet maar doormodderen).

Nu weet ik natuurlijk niet hoe je instructeur je alles leert, maar als ik dit hoor, doet hij me erg denken aan de instructrice die ik vroeger gehad heb, en die heeft me gewoon echt slecht voorbereid op de examens. Dat is echt zonde van mijn tijd (en geld) geweest. En me bekruipt nu het gevoel dat jouw instructeur het op dezelfde manier aanvliegt. Ik kon toen na een les of 40-50 nog niet goed autorijden. Nu heb ik zo'n 10-daagse ANWB-cursus gedaan en die instructeur heeft me 't echt goed geleerd (hoewel ik wel mazzel heb gehad met het examen, maar de TTT bijvoorbeeld ging helemaal perfect ('t is ook dankzij de TTT dat ik m'n examen gehaald heb, denk ik).

Ik had het er trouwens ook laatst over met m'n broer. Hij vertelde dat zijn ex (toen ze nog getrouwd waren) ook een tijdje rijles had gehad, en het gevoel had dat het niet opschoot. Hij is toen een keertje meegereden en heeft toen tegen haar gezegd dat ze maar beter kon stoppen, want die instructeur daar leerde ze niets van.
pi_33052594
Ik heb (uiteraard) geen vergelijkingsmateriaal, dus ik vind het wel een grote stap om dan maar te roepen dat ik een andere instructeur wil.

Even iets anders: hij zei ook dat je bij je examen nooit achteruit hoefde in te parkeren tussen 2 autos's, maar dat je dat dus altijd moet doen op een plek met 3 lege parkeerplaatsen naast elkaar en dat jij dan de middelste in moet. Klopt dit ?
pi_33052736
Daar heeft mijn instructeur nooit iets over gezegd.

En vergelijkingsmateriaal had ik toen ook niet, maar nu dus wel. Ik snap ook best dat je het niet zomaar wil gaan roepen. Ik weet natuurlijk ook niet of je een pakket hebt, en zo ja welke. Ik geef het alleen maar mee in je overdenkingen.
pi_33052778
Naja ik zit iig bij een hele grote rijschool (minstens 20 auto's ofzo) dus als ik een pakket zou hebben zou dat geen probleem zijn. Ik koop btw pakketten per 10 lessen
pi_33052827
Hoeveel lessen heb je al gehad?
pi_33052858
6

Maar mijn instructeur rijdt ook alleen 's avonds (na 5'en ofzo), dus dat is misschien al een reden om over te stappen naar een ander. Ik wil ook wel eens overdag rijden.

En dit is wat makkelijker om te zeggen dan: "ik vind dat je slecht lesgeeft, dus ik wil graag een ander"
pi_33052985
6 is wel erg snel om al meteen over te gaan stappen, maar overdag willen rijden is wel een goed excuus.
pi_33052996
wie weet er hoe hard een motorvoertuig minstens moet kunnen en mogen om op de autosnelweg te mogen?
ik heb morge theorie examen en ik ben oefenexamens aan het maken..dat was een vraag in twee examens, in de ene werd 50 gezegd en in de ander 60..ik denk zelf ook 60
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_33053025
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:26 schreef Repeat het volgende:

Even iets anders: hij zei ook dat je bij je examen nooit achteruit hoefde in te parkeren tussen 2 autos's, maar dat je dat dus altijd moet doen op een plek met 3 lege parkeerplaatsen naast elkaar en dat jij dan de middelste in moet. Klopt dit ?
klopt

Ze maken het je echt niet heel moeilijk op het examen. Ze zoeken gewoon een plekje waar 3 lege vakken zijn en daar probeer je dan de middelste van
pi_33053055
voor autowegen is het 100% zeker 50km/u, maar voor autosnelwegen staat het niet in mn (anwb) boekje
pi_33053065
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:37 schreef crossover het volgende:
wie weet er hoe hard een motorvoertuig minstens moet kunnen en mogen om op de autosnelweg te mogen?
ik heb morge theorie examen en ik ben oefenexamens aan het maken..dat was een vraag in twee examens, in de ene werd 50 gezegd en in de ander 60..ik denk zelf ook 60
op een autoweg is dat 60 volgens mij, op een autosnelweg is dat 80!
pi_33053216
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:39 schreef wlsandman het volgende:

[..]

op een autoweg is dat 60 volgens mij, op een autosnelweg is dat 80!
op een autoweg moet je auto zeker weten minimaal 50 kunnen, van de autosnelweg staat niks in mn boekje genoemd....
pi_33053517
hm het zou inderdaad kunnen dat het bij het ene geval autosnelweg en het andere autoweg was..
ik zal het even opzoeken. maar bij de ene was het iig 50 kmpu en de andere 60kmpu
pi_33054059
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:51 schreef crossover het volgende:
hm het zou inderdaad kunnen dat het bij het ene geval autosnelweg en het andere autoweg was..
ik zal het even opzoeken. maar bij de ene was het iig 50 kmpu en de andere 60kmpu
Wat is de MINIMUMsnelheid op de Snelweg
"Trust can kill you, or set you free"
pi_33054135
Hoeveel km/u moet u motorvoertuig minimaal kunnen en mogen om de autosnelweg op te komen?
het juiste antwoord is: 60 km/u

Het gebruik van autowegen is slechts toegestaan voor bestuurders van motorvoertuigen waarmee tenminste..?

A 50 km/u gereden kan worden
B 60 km/u gereden kan worden
C70 km/u gereden kan worden

dus toch misverstandje

maar door zulke dingen blijf je het wel altijd onthouden! als ik vroeger een spiekbriefje maakte had ik dat ook nooit meer nodig omdat ik het toen al wist door het minutenlange gekloot met uitprinten en lettertype e.d.

[ Bericht 20% gewijzigd door crossover op 13-12-2005 21:19:07 ]
pi_33054528
Hallo allemaal,

Vanavond m,n 1 na laatste rijles gehad...en het ging echt K*T...wat een klote les.
Moest voor het eerst een zelfstandige route rijden en ik volledig de verkeerde kant op en raakte de controle helemaal kwijt met de bediening, dus paar keer een ingreep.... had echt m,n avond niet.
Moet zeggen dat ik nu niet met een heel gerust gevoel naar m,n rijexamen ga.

Meer mensen hier ervaring mee. Het is in ieder geval wel klote dat het dan nu nog 1 les zo slecht gaat...kon wel janken.
pi_33054631
Ik herken het.. afgelopen lessen zijn ook klote gegaan bij mij, terwijl dat daarvoor niet zo was.
maak je niet druk en probeer het de volgende les gewoon weer zonder al te zenuwachtig of onrustig te zijn.. dat verergert het alleen maar.
pi_33054859
Thanks ben idd al helemaal met m,n hoofd bij volgende week woensdag als ik moet afrijden.
Wil nu gewoon geen fouten meer maken..maar juist nu gaat alles mis!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')