abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2005 @ 10:03:33 #1
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_33007991
Beste mensen,
ik ben ervan overtuigd dat ieder mens een kracht in zich heeft om te toveren en het beste en meest positieve kwa deze krachten naar buiten te laten komen.

Zelf heb ik eigenlijk een beetje de kracht verloren. Ik vroeg me eigenlijk af hoe ik deze terug te krijgen want het lijkt nu net een soort rustfase waarin alles wordt tegengehouden. Heeft de kracht waar ik het nu over heb ook met 2012 te maken? Ik kreeg laatst namelijk het idee dat al onze emoties e.d. op die dag samengaan. Dat het daarom zo'n heel speciale dag wordt die 21 december 2012.

Maar om niet teveel op 21 december te praten anders wordt het er hier zo vol van. Je weet wel waar ik het over heb: een bepaalde eigenschap bijvoorbeeld een veruimd bewustzijn wat opeens weg is. Heeft dit met de winter te maken..waarom voelt deze nu opeens harder?(al ligt er bijna geen sneeuw)

Ik vroeg me af of er naast blowen er een manier is om deze kracht terug te krijgen..of laten we het anders zeggen ervaring (want die had ik nog een jaar geleden).Een constante staat van bewustzijn die niet zo op de vlakte is getreden als nu. Of moet ik weer gewoon wachten erop?

Nou als je een antwoord hebt; graag want ik zit vast als een lotusbloem in de modder
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_33008684
Toen ik een basisscholiertje was dacht ik dat ik kon toveren; met name op het weer had ik invloed. Dan commandeerde ik een windvlaag te komen, en het werkte bijna altijd. Volgens mij ben ik deze kracht ook kwijt, want anders was het nu nog zomer geweest wat mij betreft.....
pi_33008685
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:35 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

2012 is een verzinsel.
Dit vind ik dus gewoon echt een regelrechte belediging, KV. .

Mag deze naar R&P?
pi_33008729
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:36 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:

[..]

Dit vind ik dus gewoon echt een regelrechte belediging, KV. .

Mag deze naar R&P?
Och, die Maya's zaten er ook niet naast. De interpretatie van mensen is echter verkeerd.
JJ72 - Heat
  maandag 12 december 2005 @ 10:39:25 #5
91333 displission
pi_33008742
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:35 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]
2012 is een verzinsel.
Waar haal jij die wijsheid vandaan? Mijn intuitie zegt me juist dat het geen verzinsel is. Een van ons zal er wel naast zitten. Feit blijft dat de maya en de egyptische kalender dan ophouden. Zoek bijv. ook eens naar de shaft http://www.towers-online.co.uk/pages/shaftidx.htm er schijnt daar een heel labyrint onder te zitten..Misschien boeken van wijsheid..? De toekomst? Ik houdt het liever open en fantaseer erover..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_33008773
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:39 schreef displission het volgende:

[..]

Waar haal jij die wijsheid vandaan? Mijn intuitie zegt me juist dat het geen verzinsel is.
En dat bewijst het?
  maandag 12 december 2005 @ 10:41:14 #7
91333 displission
pi_33008785
en dat is mijn recht, maar koudevrouw jij neemt 2012 weer als hoofdpunt van dit topic..ik had er eigenlijk ook bij moeten zeggen dat ik op zoek ben naar spirituele mensen die me uit deze winterdip kunnen halen..is bijv. meditatie een goede oplossing? Andere dingen? Gewoon wachten?
  maandag 12 december 2005 @ 10:42:31 #8
91333 displission
pi_33008816
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:40 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:

[..]

En dat bewijst het?
Dat zegt helemaal niks, maar wel dat ik over intuitie bezit en dat ik het graag wil..omdat deze treurige wereld vol met geweld en CDA eikels helemaal nergens over gaat.
pi_33008836
quote:

[..]

Waar haal jij die wijsheid vandaan? Mijn intuitie zegt me juist dat het geen verzinsel is. Een van ons zal er wel naast zitten. Feit blijft dat de maya en de egyptische kalender dan ophouden. Zoek bijv. ook eens naar de shaft http://www.towers-online.co.uk/pages/shaftidx.htm er schijnt daar een heel labyrint onder te zitten..Misschien boeken van wijsheid..? De toekomst? Ik houdt het liever open en fantaseer erover..
Ik kan me wezenloos zoeken over allerlei onderwerpen en dan iets aanklampen om te geloven. Dit maakt het nog niet waar.

En hoeveel onderzoek heb je hier voor gepleegd? En dan doel ik niet op pseudo-wetenschappelijke websites?
JJ72 - Heat
pi_33008839
quote:
Waar haal jij die wijsheid vandaan? Mijn intuitie zegt me juist dat het geen verzinsel is. Een van ons zal er wel naast zitten.
Kijk, en dat is het bewijs dat jouw intuitie nergens op slaat. Het komt blijkbaar niet bij je op dat je er ALLEBEI naast kunt zitten. En dat DIE kans nog het hoogst is ook.
pi_33008844
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:42 schreef displission het volgende:

[..]

Dat zegt helemaal niks, maar wel dat ik over intuitie bezit en dat ik het graag wil..omdat deze treurige wereld vol met geweld en CDA eikels helemaal nergens over gaat.
Vind je dat nou niet jammer, dat je niet tevreden kan zijn met wat er om je heen gebeurt en dat wat je denkt te zien? Vind je het eigenlijk niet verschrikkelijk jammer dat je er van die onzin bij moet verzinnen om het voor jezelf en naar anderen toe interessant te houden? Hm?
pi_33008920
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:03 schreef displission het volgende:
Beste mensen,
ik ben ervan overtuigd dat ieder mens een kracht in zich heeft om te toveren en het beste en meest positieve kwa deze krachten naar buiten te laten komen.
astrale erotiek schijnt goed te werken. misschien kan Stenny je een bezoek brengen tijdens één van haar nachtelijke astrale orgieën
  maandag 12 december 2005 @ 10:48:15 #13
91333 displission
pi_33008921
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:43 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

Ik kan me wezenloos zoeken over allerlei onderwerpen en dan iets aanklampen om te geloven. Dit maakt het nog niet waar.

En hoeveel onderzoek heb je hier voor gepleegd? En dan doel ik niet op pseudo-wetenschappelijke websites?
Ach dit is een ding waar het over gaat. Onder de grote sphynx in Egypte schijnt een heel gangenstel te zijn..een van de best bewaarde geheimen. De gangenstelsels moeten alleen nog onderzocht worden.

Ik ben hier al vanaf '99 mee bezig toen ik hier persoonlijk mee te maken kreeg. Onderzoek, alles wat hier mee te maken heeft doelt op mijn eigen realiteit dus daar heb jij weinig me te maken behalve als het gevoel er weer is..en dat komt wel weer. Als ik dan toch wat moet bewijzen...
  maandag 12 december 2005 @ 10:53:14 #14
91333 displission
pi_33009037
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Kijk, en dat is het bewijs dat jouw intuitie nergens op slaat. Het komt blijkbaar niet bij je op dat je er ALLEBEI naast kunt zitten. En dat DIE kans nog het hoogst is ook.
Hoezo allebei ernaast zitten? Of er gebeurt niks in december 2012 of er gebeurt wel wat zo simpel is het. Je acht de kans het groots dat geen van ons beiden gelijk heeft? Wetenschappelijk acht ik de kans het grootst dat er wel wat gebeurt..en koudevrouw acht die kans het kleinst. Jij staat hier buiten..dit was tussen koude vrouw en mij. Een van onze beweringen waar het over gaat is waar..en niet allebei niet waar..behalve als je een zombie bent.
pi_33009074
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:41 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
Ik hoop dat ik ooit zó geleerd en intelligent word dat ik geen intuïtie meer heb. Dat lijkt me puik.
'Zalig zijn de simpelen van geest'. Die uitdrukking komt niet zomaar uit de lucht vallen. Je naiviteit verliezen IS niet leuk, de wereld is geen leuke plek. Ondanks dat de mens inmiddels overal wel de hand in heeft, is de mens nog steeds een speelbal van het lot, moet de mens zich nog steeds aan natuurwetten conformeren.

Maar hoe meer je je bewust bent van de realiteit, des te meer je je lot kan bijsturen. Een kind denkt dat het alles in de hand heeft, maar in feite komt dat omdat het 'wereldje' van een kind zo klein is. Als je ouder wordt, wordt je 'wereld' groter (je wereldbeeld expandeert) en krijg je het gevoel dat je er de controle over verliest.

Maar je verliest de controle over je wereld helemaal niet, je hebt die controle namelijk nooit gehad. Je wordt je alleen maar meer bewust van de dingen waar je GEEN controle over hebt. Daar kun je meerdere dingen mee doen. Proberen toch controle te krijgen over die dingen, er geen controle over nemen maar het er maar bij te laten hangen, de dingen buiten je invloedssfeer compleet negeren, er gericht de controle over proberen te krijgen (sommige mensen lukt het echt om over heel veel dingen controle te krijgen), of gewoon zo veel mogelijk alles in de gaten houden en ingrijpen wanneer dat in je plan past.

Zo simpel is het leven. Je begint allemaal naief, alleen de mensen die hun wereldbeeld beperkt houden die blijven naief. Zalig zijn de simpelen van geest.
pi_33009078
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:48 schreef displission het volgende:

[..]

Ach dit is een ding waar het over gaat. Onder de grote sphynx in Egypte schijnt een heel gangenstel te zijn..een van de best bewaarde geheimen. De gangenstelsels moeten alleen nog onderzocht worden.

Ik ben hier al vanaf '99 mee bezig toen ik hier persoonlijk mee te maken kreeg. Onderzoek, alles wat hier mee te maken heeft doelt op mijn eigen realiteit dus daar heb jij weinig me te maken behalve als het gevoel er weer is..en dat komt wel weer. Als ik dan toch wat moet bewijzen...
Ja, ik weet wel waar je op doelt met die sfinx. Daaronder zouden vele oude rollen liggen met een waardevolle schat aan informatie. Maar dat zoiets er kan zijn maakt het nog niet waar.

Ja, ik heb er nisk mee te maken omdat wat ik post niet strookt met jouw realiteit en dus cijfer je me maar weg. Dat doet Dan Brown ook in zijn boeken, alleen maar om iets geloofwaardig te maken. Alleen weet Dan Brown dat het onzin is, en jij niet.
JJ72 - Heat
pi_33009097
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:53 schreef displission het volgende:

Wetenschappelijk acht ik de kans het grootst dat er wel wat gebeurt..
hoezo wetenschappelijk ? je enige bewijs is toch het einde van een kalender ?
pi_33009144
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:54 schreef RetepV het volgende:

[..]

'Zalig zijn de simpelen van geest'. Die uitdrukking komt niet zomaar uit de lucht vallen. Je naiviteit verliezen IS niet leuk, de wereld is geen leuke plek. Ondanks dat de mens inmiddels overal wel de hand in heeft, is de mens nog steeds een speelbal van het lot, moet de mens zich nog steeds aan natuurwetten conformeren.

Maar hoe meer je je bewust bent van de realiteit, des te meer je je lot kan bijsturen. Een kind denkt dat het alles in de hand heeft, maar in feite komt dat omdat het 'wereldje' van een kind zo klein is. Als je ouder wordt, wordt je 'wereld' groter (je wereldbeeld expandeert) en krijg je het gevoel dat je er de controle over verliest.

Maar je verliest de controle over je wereld helemaal niet, je hebt die controle namelijk nooit gehad. Je wordt je alleen maar meer bewust van de dingen waar je GEEN controle over hebt. Daar kun je meerdere dingen mee doen. Proberen toch controle te krijgen over die dingen, er geen controle over nemen maar het er maar bij te laten hangen, de dingen buiten je invloedssfeer compleet negeren, er gericht de controle over proberen te krijgen (sommige mensen lukt het echt om over heel veel dingen controle te krijgen), of gewoon zo veel mogelijk alles in de gaten houden en ingrijpen wanneer dat in je plan past.

Zo simpel is het leven. Je begint allemaal naief, alleen de mensen die hun wereldbeeld beperkt houden die blijven naief. Zalig zijn de simpelen van geest.
Ik ben het helemaal niet oneens met deze klomp clichés hoor, maar ik ik heb een hekel aan mensen die de belachelijkheid opzoeken om hun leven interessant te maken.
  maandag 12 december 2005 @ 11:01:33 #19
91333 displission
pi_33009228
Daarom vroeg ik ook koudevrouw..in het topic..dat gevoel, die kracht hoe krijg ik die weer terug..ik denk dat wachten het beste is. Komt vanzelf wel weer..ik heb geen haast..

het_fokschaap en een hele hoop persoonlijke ervaringen.
pi_33009230
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:53 schreef displission het volgende:
Hoezo allebei ernaast zitten? Of er gebeurt niks in december 2012 of er gebeurt wel wat zo simpel is het. Je acht de kans het groots dat geen van ons beiden gelijk heeft?
Eh, is het al in je opgekomen dat er NATUURLIJK iets gebeurt in december 2012. Er gebeurt heel veel in december 2012. Er zijn 6.5 miljard mensen, en nog eens wat miljarden dieren, die van alles zullen gaan doen in december 2012. Er zullen dus triljarden dingen gaan gebeuren in december 2012.

Welke van deze triljarden dingen doel jij eigenlijk op? Jij noemt maar 2 dingen, waarvan eentje is dat er 'niks' gebeurt in december 2012. Well, die keuze kunnen we al weg gooien, want er gebeuren triljarden dingen. Je andere keuze is dat er iets gebeurt in december 2012. Maar welke van de triljarden dingen bedoel je nu met dat 'iets'?

Kijk, dat bedoelde ik met 'klein wereldbeeld'. Tussen die triljarden dingen zitten er zeker wel een paar die zullen 'bewijzen' dat de wereld NIET vergaat in december 2012. Kun jij bewijzen dat die NIET waar zijn?
  maandag 12 december 2005 @ 11:05:19 #21
91333 displission
pi_33009312
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:58 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal niet oneens met deze klomp clichés hoor, maar ik ik heb een hekel aan mensen die de belachelijkheid opzoeken om hun leven interessant te maken.
Je kent me nog en eens niet..ik zeg toch ook niet dat ik jouw leven belachelijk vind..?? Dit vind ik echt een simpele opmerking van je..waar begint het dan volgens jouw? Als je ietsepietsie extreem kwa fantasie overkomt? Wat een onzinkwats van je..dit neem je terug ofniet?
pi_33009357
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:05 schreef displission het volgende:

[..]

Je kent me nog en eens niet..ik zeg toch ook niet dat ik jouw leven belachelijk vind..?? Dit vind ik echt een simpele opmerking van je..waar begint het dan volgens jouw? Als je ietsepietsie extreem kwa fantasie overkomt? Wat een onzinkwats van je..dit neem je terug ofniet?
Ik neem niets terug en ik heb jouw leven niet belachelijk genoemd.
pi_33009422
Beste Displission.

Dat deze wereld niet een grote roze utopische pluizenbal is is duidelijk. Maar jezelf begraven in halve waarheden en verzinsels maakt de gehele wereld niet beter, alleen voor jezelf. Dit is echter maar tijdelijk, want je komt op een punt dat de broze bodem onder je voeten afbrokkelt en vervolgens word je weer in de harde echte wereld geworpen met vrijwel niks om aan vast te klampen.

Er zijn genoeg andere aardse en onaardse zaken om in te verdiepen die wat meer draagvlak hebben en die minstens zo interessant zijn.
JJ72 - Heat
pi_33009444
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:09 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..] want je komt op een punt dat de broze bodem onder je voeten afbrokkelt en vervolgens word je weer in de harde echte wereld geworpen met vrijwel niks om aan vast te klampen.
Hé! Laat dit topic nou net daar over gaan.
pi_33009546
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:01 schreef displission het volgende:

het_fokschaap en een hele hoop persoonlijke ervaringen.
zoals ?

overigens zeggen persoonlijke ervaringen weinig over de realiteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')