quote:Op maandag 25 december 2006 12:08 schreef Sidekick het volgende:
In de Middeleeuwen was er veel meer criminaliteit. Er zijn dus geen kutmarokkanen die voor overlast zorgen tegenwoordig, want ze waren er toen ook al niet.
http://observer.guardian.(...)%2C1977183%2C00.htmlquote:Nevertheless, there is now a palpable feeling that the world has got the message about climate change, a point hammered home over the autumn by Al Gore's surprising hit film, An Inconvenient Truth. Since then, the Stern Review and others have helped fuel the urgency of the situation, with the most recent reports indicating that the Arctic may become entirely free of sea ice within three decades; that melting Siberian permafrost is now pumping millions of extra tonnes of methane and carbon dioxide into the air; and that the rate of increase in carbon dioxide leaking into the atmosphere is accelerating. As Sir Crispin Tickell, the former diplomat turned environmental spokesman, recently put it, only 'nutcases' now deny the link between man's activities and the profound changes occurring in our climate.
Zoals?quote:Op maandag 25 december 2006 12:42 schreef zwambtenaar het volgende:
De problemen met het klimaat worden flink overdreven.
Als je dat doet, zul je juist het tegenovergestelde vinden.quote:Als je de juiste bronnen raadpleegt (en dus niet de paniekpolitiek en hype media, maar wetenschappelijke bronnen), dan zul je erachter komen dat men ten eerste niet weet of er uberhaupt wel grote veranderingen gaande zijn en ten tweede dat men al helemaal niet weet waar dat, als er veranderingen zijn, door veroorzaakt zou worden.
quote:Op maandag 25 december 2006 11:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://news.independent.co.uk/environment/article2099971.ece
Mja... Ik vraag me nog steeds af of de huidige stijging van de zeespiegel te wijten is aan klimaatverandering of natuurlijk is...
http://en.wikipedia.org/wiki/Sea_level_risequote:From 3,000 years ago to the start of the 19th century sea level was almost constant, rising at 0.1 to 0.2 mm/yr; since 1900 the level has risen at 1 to 3 mm/yr [1]; since 1992 satellite altimetry from TOPEX/Poseidon indicates a rate of about 3 mm/yr
Omdat er onderzoeken zijn die gesponsord zijn door de grote fabrikanten en oliemaatschappijen?quote:Op zondag 11 december 2005 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
Omdat het gewoon al bekend is dat dit hele opwarmen van de aarde flink overdreven wordt.
Toch is de invloed van de mens wel degelijk relevant; als deze er niet is, wat kunnen we er dan aan doen? Om antwoord te geven op de stelling:quote:Op zondag 11 december 2005 22:04 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Geen discussie over wel invloed geen invloed van mens, Daarvoor heb ik dit topic niet geopend. Het gaat over de gevolgen van en niet de oorzaken.
Mensen horen het liefst dat ze er niets aan kunnen doen.quote:Op maandag 25 december 2006 13:53 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Toch is de invloed van de mens wel degelijk relevant; als deze er niet is, wat kunnen we er dan aan doen? Om antwoord te geven op de stelling:
"Omdat we er niets aan kunnen doen?"
Dat is zeer wel mogelijk, het gaat mij er echter om dat volgens TS de discussie over de invloed van de mens niet relevant is.quote:Op maandag 25 december 2006 13:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mensen horen het liefst dat ze er niets aan kunnen doen.
Dan hoeven ze er namelijk ook niets aan te doen.
Nee, de onderzoeken dat het aan de mens ligt zijn natuurlijk 'zwaarwegender'quote:Op maandag 25 december 2006 13:48 schreef MaGNeT het volgende:
Het lijkt wel mode om te zeggen dat klimaatverandering niet door de mens is veroorzaakt.
Net alsof die mensen "slim" willen overkomen en doen alsof ze iets weten dat anderen nog niet weten.
Want die onderzoeken van degenen die zeggen dat er niets aan de hand is, zijn natuurlijk véél zwaarwegender dan degenen die zeggen dat het klimaat wél verandert door toedoen van de mens.
Zolang voor mij niet 100% vaststaat waardoor het klimaat verandert, neem ik het zekere voor het onzekere. Later vaststellen dat het niet aan ons lag kan altijd nog; mits nodig.
Datzelfde gedrag zie je bij de "anti windmolen lobby". Daar wordt al snel met getallen gegoocheld. Zo is heel vaak de stelling dat een windmolen produceren zoveel energie kost dat je dat nooit meer (binnen de levensduur) terugwint met een windmolen.
Economisch gezien duurt het terugverdienen van een windmolen lang. Maar de energie terugwinnen is, afhankelijk van het rendement (dat overigens toeneemt vanwege de ontwikkeling) steeds sneller gedaan. Soms al binnen 6 maanden.
Deze link geeft meer informatie over de energie terugverdientijd: http://www.olino.org/articles/2006/09/02/energiebalans
geen idee dat dit topic nog levendig is. Zit in het buitenland en mis dus bijna alles of fok.quote:Op maandag 25 december 2006 14:35 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Dat is zeer wel mogelijk, het gaat mij er echter om dat volgens TS de discussie over de invloed van de mens niet relevant is.
ehm nee, dat probeert de media je alleen te laten denken. De wetenschap heeft al lang geconcludeerd dat de mens de klimaatverandering deels veroorzaakt. Op dezelfde manier wist de wetenschap al dat de aarde ouder is dan 6000 jaar terwijl er in minder wetenschappelijke kringen nog volop over gediscussieerd werd en dat de aarde rond is.quote:Op maandag 25 december 2006 19:01 schreef Metro2005 het volgende:
we doen niks aan klimaatverandering om de hele simpele reden dat de wetenschap nog totaal geen idee heeft óf er uberhaupt een klimaatverandering gaande is die door mensen veroorzaakt wordt.
Heeft u voor ons dan enkele serieuze wetenschappelijke bronnnen die bewijzen dat de mens met zijn vervuiling geen significante invloed heeft op ons millieu/ klimaat. Of neemt u de stelling dat klimaatwetenschappers niet capabel zijn ook maar klakkeloos over van al die pseudowetenschappelijke klimaat sceptici sites.quote:Op maandag 25 december 2006 17:51 schreef erkel het volgende:
Nee, de onderzoeken dat het aan de mens ligt zijn natuurlijk 'zwaarwegender'En ik neem liever geen beslissing als ik iets niet zeker weet, lijkt wel bijna een religieuze benadering:"Ik snap het allemaal niet, dat is het werk van God"
En de hype is juist aan de gang onder voorstanders van het 'opwarming aarde door mensenlijk toedoen'. De media besteed er de laatste tijd ongelofelijk veel aandacht aan en neemt ook bijna stelling aan de kant van de voorstanders. En mensen nemen het maar klakkeloos over.
Ah toch heeft u wel enig idee wat er gaande is met ons klimaat maar wilt u het niet van klimaatwetenschappers horen. En idd de CO2 reductie die we willen bereiken is niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat. Maar niets doen tegen een CO2 uitstoot en gewoon op dezelfde voet verder gaan is nogal naief als we de kilaamtwetenschapper mogen geloven. Ik heb meer vertrouwen in de gemiddelde klimaatwetenschapper dan in de zelfbenoemde klimaatscepticus.quote:
Deze ontwikkeling van een sterk opwarmende aarde is al zogenaamd 100 jaar bezig nu, of dit nou daar mens komt of niet, is in meer of mindere mate bewezen. ALS je daar iets aan wilt doen en je gelooft dat de mens hier sterke invloed op heeft, dan zou je direct op dit moment moeten stoppen met uitstoot van CO2. Dan zou het misschien effect hebben over een paar jaar. Dat de uitstoot van CO2 niet gaat afnemen in de komende 10 jaar, lijkt me ook vaststaan. China en andere landen die een rijzende economie hebben, stoppen daar voorlopig niet mee. En volgens Al Gore ligt Nederland over 50 jaar onder een laag met water, als we niks doen. Dus conclusie: Nederland is doomed!!
Ik hoop dat het allemaal wel meevalt maar ik ben benieuwd naar het nieuw IPCC rapport wat eraan zit te komen. Hierin zou men nog pessimistischer over de snelheid van de tempratuur stijging, en het afsmelten van de ijskappen zijn.quote:Dit is het scenario tenminste als je gelooft in het doemscenario. Ik denk dat het allemaal wel wat meevalt en dat we er wel iets vinden op het stijgende water (wat in meer of mindere mate zal gebeuren). Het is natuurlijk niet zo dat er ineens over een paar jaar ineens een vloedgolf van 30 meter hoog ons land overspoelt, zoals hierboven ergens wordt beweerd. Dit gebeurt geleidelijk en dus kun je er iets tegen doen.
*kuch*quote:Op zondag 11 december 2005 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
Omdat het gewoon al bekend is dat dit hele opwarmen van de aarde flink overdreven wordt.
Ahum... CO2 is een van de broeikasgassen die ervoor zorgt dat de aarde zijn warmte vasthoudt. Zonder CO2 waren wij er niet. Het gaat er niet om de hoeveelheid, het gaat om de invloed. Feit is dat de CO2 concentratie de afgelopen 40 jaar van 310 ppm naar 380 ppm gestegen is, dat is 70 ppm en dat is dus een stijging van 22,5%!!! Teken dat lijntje eens door.... de uitstoot wordt ieder jaar meer.... kijken hoe lang het duurt voor we op 100% stijging zitten, denk niet dat dat lang duurt.quote:Op zondag 11 december 2005 22:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja. Een stijging van 30% over 2000 jaar. Maar 130% van heel erg weinig is nog steeds er weinig...
Je bijdragen zijn inhoudelijk erg zwak. Waarom moeten wij alles bewijzen.. weet je wat, we draaien het eens om. Jij beweert dat de mens geen invloed heeft op het klimaat, verder beweer je ook dat die klimaatverandering/opwarming een hype is en overdreven wordt. Waarom kom jij niet eens met wat wetenschappelijke resultaten en metingen om je mening te onderbouwen?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:18 schreef Fir3fly het volgende:
Nu heb ik dit kutforum in mn AT staan.
Aan mensen die niet lezen ga ik geen tijd verspillen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:20 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Jij beweert dat de mens geen invloed heeft op het klimaat,
Dit was een reactie op een van je eerste posts.. ik ben de rest van het topic nu aan het lezen, ik reageer gewoon op wat ik lees..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Aan mensen die niet lezen ga ik geen tijd verspillen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |