muziek vind ik een heel belangrijk element in me leven, maar als je denkt dat ik naar hippy shit luister heb je het helemaal verkeerd.
true ik heb Merlin's Magic met gechannelde muziekstukken die rustgevend zijn van tijd tot tijd. grotendeels luister ik toch maar naar metal.
mijn favoriete sub-genre is speed/power metal. dat is snel, melodieus, opzwepend met mooie zang. de teksten vertellen meestal verhalen over krijgers die draken verslaan of monniken en vrouwen in nood. voornamelijk fantasy/middeleeuwse teksten dus. de beste band in dit genre vind ik Avantasia. Dragonland, Rebellion, Paragon, Hammerfall kunnen er ook wat van. dan luister ik ook nog naar de wat hardere varianten van black metal zoals Dimmu Borgir, Barakthrum, Samael etc erg lekker om naar te luisteren en al je frustraties van de dag los te laten. thrash/hardcore bands zoals blood for blood en hatebreed hakken er ook altijd wel lekker in. gothic metal van The vision Bleak is ook erg inspirende en originele muziek. nog een vrij nieuwe band, maar ze klinken erg orgineel.
heb ook nog een lading klassiek instrumenteel en opera stukken waar ik van tijd tot tijd naar luister. de grote mozart, beethoven, tchaikovsky kom je daar wel tegen.
rap is iets waar ik ook zelden naar luister, maar sommige nummers van xzibit vind ik wel aardig. DMX vind ik gewoon goed aangezien zijn teksten nog over iets gaan ipv de blinbling-gangsta onzin van tegenwoordig. Insane clown posse vind ik ook leuk aangezien ze erg komisch, droog en sadistisch zijn.
dance/trance luisterde ik vroeger naar, maar vind dat ook troep geworden de laatste paar jaar. net zoals hardcore van vroeger. van tijd tot tijd voor nostalgische waarde draai ik nog wel eens een oude Thunderdome cd
![]()
top-40/hip hop/rnb troep zul je absoluut niet in me speellijst tegen komen tenzij er een goed nummer tussen zit dat me aanspreekt. en aangezien dat een zeldzaamheid is... alhoewel, top-40 muziek van de jaren 80 is op zich nog wel aan te horen met Phil Collins en dat soort gouden ouden. maar tegenwoordig, wat een bagger zeg.
in kort ik luister naar zo'n beetje alles, als het maar goed klinkt met een lekker ritme. veel mensen denken ook dat ik een agressief/deprisief mannetje ben vanwege me muzieksoort, maar das absoluut niet zo
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)