Ik denk dat Roel het best zelf had kunnen 'handelen'.quote:Op zondag 11 december 2005 21:00 schreef cuall het volgende:
[..]
Nou ik vind je wel heel naief als je dit echt denkt. Roel heeft t.a.v. dit incident zijn verblijf in het huis echt te danken aan Rob, ik weet echt zeker dat als hij er niet was geweest Roel was ontploft en uit het huis was gezet.
hoiquote:Op zondag 11 december 2005 21:04 schreef Sjet het volgende:
Hallo![]()
Watskebeurt? Heeft Roel nou alleen nog maar op de bank gelegen?
Ik zou zeggen: kijk het eens terug, als dat mogelijk is.quote:Op zondag 11 december 2005 20:57 schreef cuall het volgende:
[..]
Ik heb het op de streams gevolgd en toen duurde het véél langer hoor.![]()
Het hele huis stond stijf van schrik en angst. Ik weet niet meer hoelang het allemaal precies duurde maar zeker langer dan een kwartier![]()
Ik heb net een link gepost naar het bewuste filmpjequote:Op zondag 11 december 2005 21:06 schreef ART het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: kijk het eens terug, als dat mogelijk is.
Hej WBquote:Op zondag 11 december 2005 21:06 schreef MissHobje het volgende:
Wat zijn ze lekker aan het freubelen
Tuurlijk dat hij boos was ,dat snap ik zelfs nog.quote:Op zondag 11 december 2005 21:02 schreef ART het volgende:
Rooie: ik heb live naar het voorval zitten kijken. En vervolgens is een groot deel van de scene op tv geweest.
Inderdaad. Hij wilde Rob niet naar de keel vliegen. Maar die indruk werd hier toen wel gewekt.
Roel zei alleen: laat me maar met rust. En vervolgens heeft Rob inderdaad op hem ingepraat. Maar ook met dubbele tong en met tactiek in zijn achterhoofd, want hij was zelf medeverantwoordelijk voor het verdwijnen van Roel zijn geld.
Mensen zijn blijkbaar ook vergeten wat de achtergrond was van zijn explosie (en paniek).
Roel wil al heel lang een wereldreis maken. Met die 10.000 werd die droom werkelijkheid. Toen het geld weg was, was niet waardepapier weg (het zou meer in de lijn van Menno zijn denk ik om daar pissed over te zijn), maar een langgekoesterde droom vervloog op dat moment. Daar had hij een - mijns inziens zeer logische - instinctieve reactie op.
Niemand hier ooit uit zijn slof geschoten bij iets dat grondig mis ging dat hij heel erg belangrijk vond?
Zonder oppervlakte geen dieptequote:Op zondag 11 december 2005 21:08 schreef rooie3 het volgende:
[..]
Tuurlijk dat hij boos was ,dat snap ik zelfs nog.
Maar hij wist als hij zijn mond zou voorbij praten kon hij het kwijt raken.
Lieske heeft nog minder gezegt maar werd meteen gepakt.
Ik blijf erbij hij mag blij zijn met zijn geld,maar blijf het oneerlijk vinden dat hij alleen de kans heeft gehad om geld te verdienen.
Ik werk al 30 jaar in de psychiatrie, dus mijn ervaring met agressie en acting-out gedrag, zal heel wat verder gaan dan van de meesten hier op het forum. Mijn oordeel is echt wel gebaseerd op ervaringquote:Op zondag 11 december 2005 21:04 schreef Pijlemans het volgende:
[..]
Ik denk dat Roel het best zelf had kunnen 'handelen'.
Oordelen is gemakkelijker dan nadenken![]()
Ik bedoel: oordeel over wat er gebeurd is en niet 'what if'quote:Op zondag 11 december 2005 21:09 schreef cuall het volgende:
[..]
Ik werk al 30 jaar in de psychiatrie, dus mijn ervaring met agressie en acting-out gedrag, zal heel wat verder gaan dan van de meesten hier op het forum. Mijn oordeel is echt wel gebaseerd op ervaring![]()
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Zijn argumenten m.b.t. objectiviteit toen waren echt niet erg sterk en "rustig" was hij ook niet. Hij *probeerde* rustig te blijven en zijn emoties onder controle te krijgen, wat hem gezien zijn gestotter en intonaties niet helemaal lukte.quote:Op zondag 11 december 2005 20:06 schreef Pijlemans het volgende:
[..]
Idd. Twee heftige discussies die ik helemaal heb gevolgd:
De discussie na het vertrek van Chantal en (tijdelijk) Ingrid. Lieske werd hier
compleet in de hoek geluld met goede en rustige argumenten van Roel.
Hier was de rest het mee eens en zo kreeg Lieske even de hele groep
tegen zich.
quote:Op zondag 11 december 2005 21:08 schreef rooie3 het volgende:
[..]
Tuurlijk dat hij boos was ,dat snap ik zelfs nog.
Maar hij wist als hij zijn mond zou voorbij praten kon hij het kwijt raken.
Lieske heeft nog minder gezegt maar werd meteen gepakt.
Ik blijf erbij hij mag blij zijn met zijn geld,maar blijf het oneerlijk vinden dat hij alleen de kans heeft gehad om geld te verdienen.
Hai Sjetquote:
Nu ben je zo goed aan het posten de hele tijd en dan schrijf je ineens dat je de tv-utzending gelooftquote:Op zondag 11 december 2005 20:54 schreef ART het volgende:
Bij het bekijken van de uitzending zag je iets totaal anders.
Er zijn mensen, die denken dat ze denken, maar dat denken ze maarquote:Op zondag 11 december 2005 21:11 schreef PieddeNaat het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Zijn argumenten m.b.t. objectiviteit toen waren echt niet erg sterk en "rustig" was hij ook niet. Hij *probeerde* rustig te blijven en zijn emoties onder controle te krijgen, wat hem gezien zijn gestotter en intonaties niet helemaal lukte.
Das precies de Roel zoals ik hem zie: met zijn "objectief redeneren" probeert hij zijn gevoel onder controle te houden. Alc. en weed gebruikt hij daarvoor en hij heeft zelf a.d.h.v. de arousal-
theorie uitgelegd dat ook techno die funktie voor hem heeft.
Roel wil cool zijn en kan zijn gevoel niet uiten: als ie blij is komt er raar gegrom uit en als ie eens echt verliefd wordt velt dat hem volledig. En die agressie: die blik waarnaar meerderen verwijzen ervaar ik ook als redelijk heftig, maar daarnaast, als het om agressie gaat, komt hij regelmatig op de proppen met dreigementen van fysiek geweld. (of ie dat echt zou doen laat ik in het midden)
Lieske raakte hem - vermoedelijk zonder enig benul daarvan - op dat punt en dat verklaart ook waarom hem haar opmerkingen nog een hele tijd bleven dwarszitten.
Neemt niet weg dat ik inderdaad Roel een van de meest interessante KaRAKteRs vind. Zijn archaische opvatting van mannelijkheid is overigens ook vermakelijk.
Nou, dan is het raar dat je je een voorval van 2 a 3 minuten als een kwartier herinnert...quote:Op zondag 11 december 2005 21:09 schreef cuall het volgende:
[..]
Ik werk al 30 jaar in de psychiatrie, dus mijn ervaring met agressie en acting-out gedrag, zal heel wat verder gaan dan van de meesten hier op het forum. Mijn oordeel is echt wel gebaseerd op ervaring![]()
quote:Op zondag 11 december 2005 21:05 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hoi![]()
komt de volgende weer over roel![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |