quote:Er is volgens mij niet echt echt het idee geweest dat de god van de bijbel een andere god zou zijn dan allah, andersom is dit vaker gebeurd: de christenen die denken dat allah een andere god is dan de hunne. Moslims zijn qua andere geloven in dat opzicht misschien toleranter dan christenen. Hoewel dat ook verschilt; overal is intolerantie te vinden natuurlijk.
I 2nd that...quote:Op zondag 11 december 2005 19:10 schreef Invictus_ het volgende:
bij voorbaat *zucht*
quote:Op zondag 11 december 2005 19:12 schreef Nouk het volgende:
Waarom schrijf je nou in de TT tolerant wel goed en tot 3 keer fout in de OP.
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:57 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Allah bestond al voordat de islam opkwam. Alleen hadden ze toen nog wat "ondergod(inn)en" en daar is nog heel wat over te doen geweest. Een aantal mensen hadden het monotheisme al eerder geaccepteerd maar er was ook veel weerstand omdat men de voorouderlijke goden niet wilde afzweren, en dat is noodzakelijk - het is het fundament van de islam, er is maar 1 god en dat is Allah....
Dit staat echter los van de christenen. Altijd is de bijbel en torah beschouwd als een volwaardige openbaring van God. Er is volgens mij niet echt echt het idee geweest dat de god van de bijbel een andere god zou zijn dan allah, andersom is dit vaker gebeurd: de christenen die denken dat allah een andere god is dan de hunne. Moslims zijn qua andere geloven in dat opzicht misschien toleranter dan christenen. Hoewel dat ook verschilt; overal is intolerantie te vinden natuurlijk.
[..]
It wasn't me.
Ja dat is ook een gevolg van de stelling "christenen in Arabische landen moeten God Allah noemen want God is in het arabisch immers Allah".quote:Op zondag 11 december 2005 19:27 schreef HuHu het volgende:
Allah is de Arabische vertaling van God. Dat Moslims Allah God noemen is uitstekend. De moslims hier wonen tenslotte in Nederland, ze spreken de Nederlandse taal, dus noem je Allah God.
Kloptquote:Op zondag 11 december 2005 19:32 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja dat is ook een gevolg van de stelling "christenen in Arabische landen moeten God Allah noemen want God is in het arabisch immers Allah".
Of ze fictief zijn is over te discussiëren, maar daar gaat het niet over.quote:God is helemaal geen Allah. Het zijn immers twee fictieve hoofdpersonen van twee verschillende religies.
quote:Op zondag 11 december 2005 19:36 schreef HuHu het volgende:
Of ze fictief zijn is over te discussiëren, maar daar gaat het niet over.
Rouvoet, de voorman van de ChristenUnie zei "ik geloof in de God van de bijbel. Die van de koran bestaat niet". Ik vind dat christenen in moslimlanden dat ook mogen zeggen. Waarom zou iemand die niet in Allah gelooft zijn God nou Allah moeten noemen "omdat dat nu eenmaal arabisch is". Allah is helemaal geen arabisch voor God. Ja, nadat niet-Allah zeggers zwaar zijn vervolgd. Ja zo kan ik het ook.quote:God is wel Allah. Kijk maar in een Arabisch - Nederlands woordenboek. De vertaling van God is Allah en andersom. Dat beide geloven (Christendom en Islam) er een andere invulling aan geven maakt niet uit.
Of...?quote:Op zondag 11 december 2005 18:51 schreef Akkersloot het volgende:
Dus "Moslims noemen Allah ook God. Maar er zijn weinig christenen die God ook Allah noemen. Maar intolerantie blijf je altijd houden"
quote:Er is volgens mij niet echt echt het idee geweest dat de god van de bijbel een andere god zou zijn dan allah, andersom is dit vaker gebeurd: de christenen die denken dat allah een andere god is dan de hunne. Moslims zijn qua andere geloven in dat opzicht misschien toleranter dan christenen. Hoewel dat ook verschilt; overal is intolerantie te vinden natuurlijk.
"Moslims zijn qua andere geloven in dat opzicht misschien toleranter dan christenen ". Het bewijst hoe stompzinnig sommige islamofielen zijn.quote:Op zondag 11 december 2005 20:06 schreef Monidique het volgende:
Of...?
[Er is volgens mij niet echt echt het idee geweest dat de god van de bijbel een andere god zou zijn dan allah, andersom is dit vaker gebeurd: de christenen die denken dat allah een andere god is dan de hunne. Moslims zijn qua andere geloven in dat opzicht misschien toleranter dan christenen. Hoewel dat ook verschilt; overal is intolerantie te vinden natuurlijk]
Ja, staat op deze pagina.quote:Op zondag 11 december 2005 20:27 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
"Moslims zijn qua andere geloven in dat opzicht misschien toleranter dan christenen ". Het bewijst hoe stompzinnig sommige islamofielen zijn.
Heb je misschien ook de url van die post?
quote:Op zondag 11 december 2005 20:30 schreef Monidique het volgende:
Ja, staat op deze pagina.
Het is niet zo ontzéttend veel lezen, maar na enig gespit op deze pagina kwam ik uit bij [Centraal] Akkersloot topicquote:
Wie zegt dat christenen hun god Allah moeten noemen?quote:Of te wel waarom zouden christenen hun God Allah moeten noemen en zou Van Gogh dat juist niet mogen
Nou ja. Die Schorpioen noemt dat tolerantie.quote:Op zondag 11 december 2005 20:49 schreef DaveHarris het volgende:
Wie zegt dat christenen hun god Allah moeten noemen?
Sorry overheen gelezen.quote:Op zondag 11 december 2005 20:44 schreef Monidique het volgende:
Het is niet zo ontzéttend veel lezen, maar na enig gespit op deze pagina kwam ik uit bij [Centraal] Akkersloot topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |