De volkswoede ontstaat omdat mensen zich onterecht gepasseerd voelen op de arbeidsmarkt en de term vrij markt werking niet kennen. Onder het mom van "ze nemen onze banen in!" begint deze volkswoede terwijl geen enkele Australier wil werken in de visindustrie of in de afvalverwerking. Australie is het land met de meest strenge immigrantenwet ter wereld, dus waar zeuren ze nou eigenlijk om?quote:Op zondag 11 december 2005 19:38 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Volgens mij zullen moslimjongeren de eerste zijn om toe te geven dat de problemen aan stranden en zwemvijvers meestal ontstaan wanneer er meisjes in het spel zijn. Dat heb ik zelf nu al een tweetal keer gezien, jij kan het de lagere klas van de onderbuikgevoelens noemen, maar "volkswoede" zoals je hier ziet ontstaat ook precies daar: in de onderbuik.
Als je nou gewoon eens bij de feitjes blijft... Waar komt bij jou de Moslims in dit verhaaltje kijken? Libanezen zijn niet allemaal Moslims. Daarbij was deze aggressie niet alleen maar tegen Libanezen gericht maar ook tegen Wogs, "niet-Australiers"quote:Op zondag 11 december 2005 19:36 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Kijk Meki, als ik over straat loop en zelfs een moslimmeisje met hoofddoek en alles erop en eraan wordt door een paar moslimjongeren verrot gescholden omdat ze naast haar vriendin loopt (een langharige blanke blondine, uiteraard zonder hoofddoek), dan zegt me dat genoeg hoor.
Niet over "alle moslims", wel over de frustratie van die Australiėrs.
Ja, dat is heel mooi.quote:Op zondag 11 december 2005 19:40 schreef Meki het volgende:
[..]
Ha ik bedenk geen dingen zoals jij ik blijf bij het OP en de bron
Nou ik hoop dat je weet wat je zegt en ik hoop dat je elke rellen afwijst en niet toejuichtquote:
quote:Op zondag 11 december 2005 19:42 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ja, dat is heel mooi.
Maar ik probeer een reden te vinden voor zo'n uitbarsting. Jij roept alleen maar "racisme, racisme!"
Het zou je sieren als je eens wat dieper over bepaalde dingen nadacht.
Kijk, ik kan je alleen maar zeggen (want met 3 mensen tegelijkertijd discussiėren is wat te veel): net zoals ik probeer de motieven van de Franse relschoppers te begrijpen, probeer ik de motieven van deze mensen te begrijpen.quote:Op zondag 11 december 2005 19:41 schreef D1 het volgende:
[..]
Als je nou gewoon eens bij de feitjes blijft... Waar komt bij jou de Moslims in dit verhaaltje kijken? Libanezen zijn niet allemaal Moslims. Daarbij was deze aggressie niet alleen maar tegen Libanezen gericht maar ook tegen Wogs, "niet-Australiers".
Ik juich niks toe en ik wijs niks af, ik probeer te BEGRIJPEN (zie ook mijn vorige post).quote:Op zondag 11 december 2005 19:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou ik hoop dat je weet wat je zegt en ik hoop dat je elke rellen afwijst en niet toejuicht
Dat speelt hier totaal niet.quote:Op zondag 11 december 2005 19:41 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Onder het mom van "ze nemen onze banen in!" begint deze volkswoede terwijl geen enkele Australier wil werken in de visindustrie of in de afvalverwerking.
Het is wel leuk om overal paralellen te zien, maar tussen Australie en Europa gaan deze in de meeste gevallen niet op. Australiers staan bekend om z'n uitgesproken haat voor buitenlandes, zoals Xebrozius al zei geld dit niet alleen voor Arabieren, maar ook voor Chinezen, Indonesiers, Maleisiers, Bengalen, eigenlijk alles wat niet blank en inteelt is.quote:Op zondag 11 december 2005 19:45 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Kijk, ik kan je alleen maar zeggen (want met 3 mensen tegelijkertijd discussiėren is wat te veel): net zoals ik probeer de motieven van de Franse relschoppers te begrijpen, probeer ik de motieven van deze mensen te begrijpen.
(En niet alle Libanezen zijn moslims inderdaad, die komen er alleen maar bij kijken omdat ik de parallel trek met samenlevingsproblemen hier in West-Europa, maar je kan dan natuurlijk neurotisch gaan doen en zeggen dat dat een onterechte parallel is en dat ik me moet blindstaren op de Australische feiten).
Die Libanezen? Er is daar sprake van een Libanese gang, slaat dat gelijk door op alle Libanezen? Er zijn twee strandwachten in elkaar geslagen, waarvan de achterliggende redenen niet eens bekend zijn. Maar toch voelen 5000 mensen zich gerechtigd om alle mensen met een niet blank uiterlijk aan te vallen.quote:Op zondag 11 december 2005 19:50 schreef Gebleekte het volgende:
Het gaat erom dat die libanezen zich daar niet kunnen gedragen, zo nodig een stuk grond moeten opeisen, blanke vrouwen beledigen omdat ze in hun eigen land in bikini lopen, en strandwachten in elkaar slaan die zelfs HUN zouden redden. Als de politie daar niet zorgt dat zulke dingen stoppen, zit er wel iets in om de libanezen gewoon te laten schrikken door zulke dingen te doen. Misschien dat ze zo hun gedrag verbeteren?? Die australiers doen dit heus niet zomaar hoor.
Neemt niet weg dat ze niet zomaar willekeurige mensen kunnen pakken. De politieagenten die deze mensen probeerden te beschermen verdienen van mij onwijs veel respect.
Bron aub - hebben de mensen dit verdiend om gemolestreerd te worden ???quote:Op zondag 11 december 2005 19:50 schreef Gebleekte het volgende:
Het gaat erom dat die libanezen zich daar niet kunnen gedragen, zo nodig een stuk grond moeten opeisen, blanke vrouwen beledigen omdat ze in hun eigen land in bikini lopen, en strandwachten in elkaar slaan die zelfs HUN zouden redden. Als de politie daar niet zorgt dat zulke dingen stoppen, zit er wel iets in om de libanezen gewoon te laten schrikken door zulke dingen te doen. Misschien dat ze zo hun gedrag verbeteren?? Die australiers doen dit heus niet zomaar hoor.
Neemt niet weg dat ze niet zomaar willekeurige mensen kunnen pakken. De politieagenten die deze mensen probeerden te beschermen verdienen van mij onwijs veel respect.
Ik zeg dat ik kan begrijpen dat mensen het niet langer pikken en tot actie overgaan. Dat staat niet gelijk aan het goedkeuren van dit hele gebeuren.quote:Op zondag 11 december 2005 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
[..]
Dit kan ik niet goed begrijpen. Elke mens met een Arabische uiterlijk moet vrezen voor zijn leven omdat er 5.000 mensen achter hem zitten . en jij begrijpt dat .
En ik gaf je een andere voorbeeld - en ja als jij dat ziet als een belediging . ik zie dat als een voorbeeld want jij weet niet wat er in Australie gebeurt ? nietwaar ?
Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/60363#2399614quote:Door Shelbourne - zondag 11 december 2005 @ 18:28 - (0 - Normaal)
Lekker kort berichtje... wat ontbreekt zijn de volgende feiten:
Cronulla beach ( en de buurten daar rondom ) worden al jaren geterroriseerd door gangs van jongeren ... voornamelijk van noord afrikaanse afkomst.
Vorige week werd een strandwacht ( je weet wel... zo'n surfdude met zongebruinde huid... die daar zit om mensen die verdrinken uit het water te halen), door een van deze gangs op zijn bek getikt.... hij ligt nog steeds in het ziekenhuid trouwens.
In het voorspel op deze rellen, werd een andere man bij een golfclub door leden van een van de genoemde gangs neergestoken...
Al met al... post dan ALLE info die je hebt, en NIET alleen dat wat je graag WILT posten.
Staat dus op de vorige pagina ( post van Calella ). Of heb je geen engels op school geleerd?quote:Op zondag 11 december 2005 19:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Bron aub - hebben de mensen dit verdiend om gemolestreerd te worden ???![]()
Eerst zien, dan geloven. Alle Australiėrs die ik in real life en op het Internet ben tegengekomen waren zeer sterk tegen racisme gekant, moet ik zeggen. Misschien dat ik een andere doorsnede van de bevolking heb gezien dan jij of Xebrozius.quote:Op zondag 11 december 2005 19:50 schreef D1 het volgende:
[..]
Het is wel leuk om overal paralellen te zien, maar tussen Australie en Europa gaan deze in de meeste gevallen niet op. Australiers staan bekend om z'n uitgesproken haat voor buitenlandes, zoals Xebrozius al zei geld dit niet alleen voor Arabieren, maar ook voor Chinezen, Indonesiers, Maleisiers, Bengalen, eigenlijk alles wat niet blank en inteelt is.
Nee, uiteraard. De groep van relschoppers komt uit "het tegenovergestelde kamp". En dat is er nu net zo interessant aan.quote:Daarbij zijn de rellen ook niet vergelijkbaar. De rellen in Frankrijk waren, zoals opgemerkt door een van de corpchefs van de Parijse politie, geen georganiseerd gebeuren, maar meer het ontploffen van een kruitvat. De rellen in Australie zien er zo op het eerste oog een stuk meer georganiseerd uit. In Frankrijk waren het de buitenlanders die zich achtergesteld voelden, de Australiers kunnen zich amper achtergesteld voelen aangezien de wetgeving voor buitenlanders extreem streng is.
Dus de vergelijking is nogal prematuur en krom.
Ga eens in POL SC trollen, daar wordt het misschien wel op prijs gesteld.quote:Op zondag 11 december 2005 19:21 schreef Monidique het volgende:
Het mooie van dit soort topics is, dat het vrijwel meteen duidelijk maakt wie de fascist is en wie niet, wie zestig jaar geleden de Duiters zou verwelkomen en wie niet, wie racisme en nazisme goedkeurt met het excuus "maar hun ook" en wie niet. Zeer, zeer mooi.
hoezo niet langer pikken . Na een incident al ??? . Doen zij zelf niks fout dan ??? kijken zij dan niet naar hun zelf ????quote:Op zondag 11 december 2005 19:59 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik kan begrijpen dat mensen het niet langer pikken en tot actie overgaan. Dat staat niet gelijk aan het goedkeuren van dit hele gebeuren.
Our jobs heb ik nog nergens gelezen of gehoord.quote:Op zondag 11 december 2005 19:56 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Wat dan wel? Wat ik zie enkel fragmenten met OUR land OUR jobs THEY dont belong here...
Noord Afrikaans?quote:Op zondag 11 december 2005 20:00 schreef Tarak het volgende:
van de FP:
[..]
Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/60363#2399614
Fok is Nederlands en ik lees alleen Nederlandse bronquote:Op zondag 11 december 2005 20:00 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Staat dus op de vorige pagina ( post van Calella ). Of heb je geen engels op school geleerd?
Ik keur het toch ook af, ik zeg alleen dat die lui zich moeten gedragen. Volgens mij denken ze nu echt wel nog een keer na hoor voordat ze weer een paar strandwachten in elkaar slaan. Of wou je zeggen dat ze nu niet geschrokken zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |