De vaste bezoekers van Tilburgse café’s als Het Uilennest en Replay kennen hem al een tijdje, maar nu is het voor zanger Bram Pols tijd om ook bij het grote publiek bekend te geraken. De 20-jarige Tilburger is wat dat betreft al goed op weg, want hij trad al menig maal op buiten Brabant.
Met Replay-eigenaar en zanger Chris Alfabet stond Bram al in Nijmegen op de planken. In de regio is Bram verder een graag geziene gast bij voetbalvereniging Haghorst, wegrestaurant ’t Vliegveld in Rijen en ga zo maar even door.
Bram Pols wilde vroeger eigenlijk altijd profvoetballer worden. Dat lukte niet, maar zijn tweede grote hobby: zingen, brengt hem alsnog in de schijnwerpers. Het begon zoals bij veel zangers met playbackoptredens als klein manneke bij de voetbalclub. In dit geval bij SET in Tilburg. Bram vertelt: “En nu ik 20 ben, vind ik het nog altijd prachtig om op de planken te staan. Hartstikke leuk om met mensen in contact te komen en te merken dat ze het gezellig hebben als ik sta te zingen. Mijn grote voorbeelden zijn Grad Damen, Jannes, Stef Ekkel en hier in Tilburg: Joske Bollen. Ik richt me vooral op gezellige nummers zoals ‘Op een terrasje’ van Stef Ekkel en ‘Hé trut’ van Rob van Daal. Inmiddels heb ik een hele demo-cd vol gezongen met covers. Maar we gaan ons ook richten op eigen nummers. Perry Witteveen werkt daarom nu aan een Nederlandstalig nummer. Ik heb eerst zangles gehad bij Peer van Dun en ga nu regelmatig naar een zangpedagoge.”
Bram Pols volgt twee per week lessen bij het ROC en werkt in de groenvoorziening bij Diamant. Wie dus af en toe een luid zingende jongeman ziet in een plantsoen, kan er dus vanuit gaan dat het Bram is: “Ik heb gewoon heel veel plezier in het zingen. Mijn vader en moeder steunen mij waar ze maar kunnen. Dat is heel fijn. Ik ben eigenlijk altijd met muziek bezig. Ik draai ook nog twee keer in de week als deejay op het internetradiostation Atlantis. Verder voetbal ik nog bij Olympus en zwem en fitness ik graag. Maar het mooiste blijft natuurlijk de muziek en mijn lidmaatschap van de JOVD