preciesquote:Op maandag 16 januari 2006 23:16 schreef TerroRobbie het volgende:
laat ook maar kutzootje
quote:Foto op seizoenkaarten onder druk
’Te veel rompslomp voor voetbalclubs’
door Roy Klopper
DEN HAAG, dinsdag
Het voornemen om de seizoenkaarten van honderdduizenden voetbalsupporters komende eredivisiejaargang te voorzien van een pasfoto is onnodig en onverstandig. Tot deze spijkerharde conclusie komt het Instituut voor Veiligheids en Crisismanagement COT in een naar De Telegraaf uitgelekt vertrouwelijk conceptrapport aan de KNVB over de voorgenomen pasfotoregistratie van elke voetbalfan. Met de uitkomsten komt de door burgemeesters en minister Remkes (Binnenlandse Zaken) gewenste invoering van de pasfotoregistratie bij alle eredivisieclubs onder grote druk te staan.
De verplichting om een seizoenkaart te voorzien van een foto van de houder was een van de voorwaarden waarop de lokale en landelijke overheid vorig jaar instemden met de extra play-offwedstrijden aan het einde van de huidige competitie. Ze hoopten er onder meer de politie-inzet rond de voetbalwedstrijden mee te kunnen beperken. De fotocontrole moet voorkomen dat lieden met een stadionverbod alsnog stadions binnenkomen op een kaart van een ander. Bovendien zou het systeem de identificatie van hooligans vergemakkelijken.
De eredivisieclubs RBC, Vitesse en NAC Breda experimenteren dit seizoen met de pasfoto’s op jaarkaarten.
De COT-onderzoekers raden op grond van de ervaringen in de eerste seizoenshelft af het systeem volgend seizoen overal te verplichten. Op de individuele clubs toegesneden maatregelen, zoals meer stewardtoezicht, werken aanzienlijk beter. „Als anti-vandalismebeleid goed is vormgegeven, moet ontheffing kunnen worden verleend voor de fotoregistratie”, aldus de onderzoekers.
Bovendien acht het COT het logischer om louter foto’s te verzamelen van opgepakte relschoppers. Zo lijden de goeden niet onder de kwaden en blijven de clubs gevrijwaard van de zeer arbeidsintensieve verwerking van de honderdduizenden foto’s die de supporters persoonlijk bij het stadion moeten afleveren ter controle van hun persoonsgegevens. Daarnaast blijft zo de door clubs gevreesde bezoekersdaling binnen de perken. Vitesse bijvoorbeeld schrijft de teleurstellende jaarkaartverkoop van dit seizoen deels toe aan de verplichting een pasfoto in te leveren.
De overkoepelende belangenvereniging voor supporters SOVS voelt zich door het rapport gesterkt in haar strijd tegen de pasfotoregistratie. Afgelopen weekeinde werd in verscheidene stadions al geprotesteerd tegen de pasfoto’s. „Wij houden vast aan een dadergerichte aanpak en zien niks in generieke maatregelen die alle toeschouwers treffen”, aldus voorzitter M. Winkelman. Deze week vergaderen de diverse belanghebbenden bij de KNVB in Zeist over de maatregelen rond de playoffs.
Nee, er zijn softwarepakketten die via videobeelden mensen kunnen herkennen. Dus alleen de rotte appels leveren een foto, vingerafdruk of weetikwat in, er komt een camera boven de ingang, en pas als het systeem iemand herkent grijpen de stewards in.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:01 schreef Staanplaats het volgende:
Toegang op biometrie houdt ook gewoon dat wel alle supporters hier hinder gaan ondervinden. Je kan pas de 'rotte appels' er uit halen als je iedereen gaat scannen, anders is het zinloos.
Heracles, altijd gek.quote:DRIE GEWONDEN BIJ RELLEN SUPPORTERS HERACLES EN AZ
--------------------------------------------------------------------------------
Zaterdagavond heeft de Twentse politie vier mensen aangehouden na rellen tussen supporters van Heracles en AZ op een markt in het centrum van Almelo. Daarnaast raakten drie mensen gewond.
De rellen ontstonden omstreeks 18u00 uur op het Marktplein. Er waren een 15-tal AZ supporters en een onbekend aantal Heracles-fans bij de schermutselingen betrokken. Aangezien de marktkramers net bezig waren met hun installaties af te breken, hadden de relschoppers genoeg proviant voor een robbertje vechten. Ze sloegen mekaar met houten palen en ijzeren schragen, behorend bij de marktkramen. Eén van de kooplieden raakte gewond. Daarnaast werd een toevallige voorbijganger geraakt met een "goedendag".
Na aankomst van politieversterking keerde de rust terug op het Marktplein. De politie hield in totaal vier verdachten aan
Doe jij het ff?quote:
quote:Eredivisie CV: 'Play-offs liggen voor drie jaar vast'
Volgens ECV-directeur Alex Tielbeke liggen de play-offs voor drie jaar vast. Na dit seizoen wordt de nieuwe opzet van de competitie geëvalueerd maar het is zeer onwaarschijnlijk dat de playoffs dan worden afgeschaft. De evaluatie is alleen bedoeld om eventuele minpunten te verbeteren. "Met de clubs hebben we afgesproken om het drie jaar zo te doen, dan is het niet de bedoeling om het na één jaar weer af te schaffen", aldus Tielbeke.
De directeur van de Eredivisie CV verbaast zich over de kritiek, met PSV voorop, die trainers en spelers voortdurend uiten in de media. "Ik verbaas me over alle meningen, zonder dat er nog maar één play-offwedstrijd is gespeeld. Nederland staat bekend als innovatief, maar blijkbaar kunnen wij toch niet zo goed tegen veranderingen. Dat vind ik verbazingwekkend en kan ik volstrekt niet plaatsen. We hebben er met de clubs over gestemd en de uitslag was 17-1! Volgens mij zijn dat ook nog steeds de verhoudingen, alleen PSV is vanaf het begin tegen".
Hoe wist jij dat nou??Hij is idd weer vrij en doing the business as usual....quote:Op woensdag 14 december 2005 22:43 schreef Football_Lad het volgende:
Hij is weer terug bij Chelsea.Andy "The Nightmare" Frain.Hij werd veroordeeld naar aanleiding vd uitzending van undercover journalist D.MacIntyreHij werd veroordeeld tot 7 jaar cel.
Inmiddels is hij weer vrij en back with the lads......Trouwens,meneer MacIntyre heeft zijn uitzending moeten "bekopen" met 'n wraakactie van enkele Headhunters tijdens z'n ochtendwandeling.....![]()
Valt niet tegen inderdaad.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:57 schreef PLAE@ het volgende:
AZ, wat een boefjes ineens he![]()
kan je mij ff een mailtje sturen zodat ik je mail ff heb terrorr?
Triest, hoop dat ze goede klappen krijgen van de Engelsen.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:52 schreef Erasmusch het volgende:
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2087-2004089,00.html
En die worden nog niet eens genoemd in het artikel. De groepswedstrijd tegen Duitsland is denk ik één van de grootste risico wedstrijden in de poulefase.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:02 schreef PLAE@ het volgende:
mja. Ik denk dat als men iets mag vrezen het wel de Polen zijn. Het kan een mooi toernooi worden.
Als ze het wapentuig meenemen wat ze normaal hanteren wel ja. Ik kan met Utrecht - Legia Warschou nog wel herineren toen er Poolse bussen aan de grens werden aangehouden met ninja zwaarden, hakbijlen, wurgstokken en weet ik het wat nog meer....quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:02 schreef PLAE@ het volgende:
mja. Ik denk dat als men iets mag vrezen het wel de Polen zijn. Het kan een mooi toernooi worden.
quote:Aanklager eist straffen tegen Ajax en Utrecht
ZEIST - De aanklager betaald voetbal heeft Ajax en FC Utrecht strafvoorstellen gedaan naar aanleiding van ongeregeldheden tijdens hun onderlinge duel in Stadion Galgenwaard op 27 november vorig jaar. De aanklager eist van FC Utrecht een boete van 10.000 euro voor kwetsende spreekkoren van de eigen aanhang. Ajax mag naar één uitwedstrijd geen supporters meenemen omdat de Amsterdamse fans van alles vernielden in het stadion.
Ajax en Utrecht hebben tot 30 januari de tijd om de schikking te accepteren. Doen zij dat niet, dan komen hun zaken voor de tuchtcommissie van de KNVB. Volgens het speelschema van de voetbalbond krijgt Ajax geen kaarten voor de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo op zondag 26 februari.
Had ook alleen nog de eerste alinea gelezen, voordat ik hem postte. Toch zie ik het gebeuren dat de KNVB er op aanstuurt dat Ajax komende klassieker geen supporters meeneemt, voorkomt vele problemen met NS etc.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:14 schreef TerroRobbie het volgende:
Uhm staat bij dat het Heracles word?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:26 schreef PyTh het volgende:
Ook niet goed gelezen dus, valt me nog mee dan ze feyenoord niet pakken.
Had ik gelezen.quote:De aanklager betaald voetbal, die naast de auditrapportage ondermeer kennis heeft genomen van de verklaring van FC Utrecht, heeft de club een schikkingsvoorstel opgelegd van 10.000 euro boete.
Indien FC Utrecht het voorstel niet voor uiterlijk 30 januari 2006 (12.00 uur) accepteert, wordt de zaak voorgelegd aan de tuchtcommissie.
Ook Ajax wordt naar aanleiding van vernielingen bij dezelfde wedstrijd door de Ajax-aanhang (stoeltjes in het bezoekersvak en/of een glasplaat en/of een glaswand en/of straatwerk en/of een beveiligingscamera en/of een hekwerk en/of zeilen ter voorkoming van zicht en afdichtingeen schikkingsvoorstel opgelegd. Gelet op aard en ernst van het strafbare feit wordt de Amsterdamse club met ingang van 3 weken na 30 januari 2006 veroordeeld tot opschorting van het recht van haar club tot het verkrijgen van toegangskaarten voor de eerstvolgende uitwedstrijd in de competitie, beker of play-off.
Ook hier geldt dat indien Ajax het schikkingsvoorstel niet voor 30 januari accepteert, de zaak wordt voorgelegd aan de tuchtcommissie.
quote:Ajax en NS bereiken overeenstemming over het vervoer van Ajax-supporters
Amsterdam, 25 januari 2006
Ajax en de Nederlandse Spoorwegen zijn tot een akkoord gekomen over het vervoer van Ajax-supporters door de NS naar de wedstrijd Feyenoord - Ajax d.d. 5 februari 2006.
Ajax is verheugd dat de supporters van de club de Klassieker kunnen bijwonen. De voorverkoop van de combikaarten zal aanstaande vrijdag van start gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |