Zolang ze hun eigen taak verrichten niets... als ze daarnaast nog een mening hebben kun je ze naast de marketeers hangen!quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:46 schreef KieWie het volgende:
Wat is er mis met advocaten??
Ik kan je frustraties begrijpen. Het is alleen niet waar wat je zegt. Marketing zit tegenwoordig in elk soort bedrijf.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zolang ze hun eigen taak verrichten niets... als ze daarnaast nog een mening hebben kun je ze naast de marketeers hangen!
Ah, nou ik er beter over nadenk is dat eigenlijk een amerikanisme. Volgens mij vallen de nederlandse advocaten nog best mee, in vergelijking tot de amerikaanse. Verzekeringsagenten zijn een stuk erger. En makelaars mogen d'r sowieso bij.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:46 schreef KieWie het volgende:
Wat is er mis met advocaten??
Ik ben het slechts ten dele met je eens. Er zijn gelukkig genoeg bedrijfstakken waarin je weinig tot nul marketeers tegen het lijf loopt, ik zie ze nooit...quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:10 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Ik kan je frustraties begrijpen. Het is alleen niet waar wat je zegt. Marketing zit tegenwoordig in elk soort bedrijf.
Maar er is altijd iets dat men vergeet: ook jij kan marketing.
Er is een Franse bakker, kan even niet op zijn naam komen, die dacht om meer tijd te besteden aan zijn product. Hij wilde het niet domweg gaan verkopen en een marketing sticker er op plakken met een tekst als 'altijd vers en lekker'. Zijn marketing zat in zijn product. Hij had namelijk zijn gisting proces anders aangepakt waardoor hij nu internationaal bekend is geworden.
Een goede marketeer is als een architect. Een architect is niet per se een marketeer. Daarom is het belangrijk dat marketeers zich juist in het hele bedrijfsproces bevinden. Daarom zien we ook vaak dat marketeers functies krijgen in het management en directie. Dit zal constant blijven toenemen in de toekomst.
Dat klopt. Die bestaan ook. Maar vaak wordt marketing ook gezien als een luxe. Het is wel zo, zoals ik eerder heb gezegd, dat iedereen marketing kan. De een is alleen beter dan de ander. Daarom hebben bedrijven met geld hun eigen marketeers.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ben het slechts ten dele met je eens. Er zijn gelukkig genoeg bedrijfstakken waarin je weinig tot nul marketeers tegen het lijf loopt, ik zie ze nooit...
Nou nou, een vlekkeloze bediening is ook wat waard!!!!!quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:21 schreef MetalMessiah het volgende:
Zo te zien bied je geen butlers aan maar serveerders.
Serveerders alleen zijn niet echt een waardepropositie, je vervangt alleen een onbetaald neefje of buurmeisje.
Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan. Omdat we een andere website in het leven willen roepen, maar het totaan de kerst een tamelijk drukke tijd is, wachten we daar nog even mee. Maar, de prijzen gaan omhoogquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:21 schreef MetalMessiah het volgende:
1
Aan je prijs te zien bied je geen butlers aan maar serveerders.
2
Serveerders alleen zijn niet echt een waardepropositie, je vervangt alleen een onbetaald neefje of buurmeisje. Kijk eerst naar je doelgroep en stem daar de waardepropositie (de dienst) op af.
Dan zou ik dat ook maar heel snel aanpassen op je website, voordat klanten komen met 'maar op je website staan andere prijzen'.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:13 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan.
Dat vind ik een goede actie. Prijzen mogen best iets omhoog zolang je een service aanbiedt met een toegevoegde waarde. Aangezien je toch niet het goedkoopste kan zijn(of wilt zijn) doe je het goed hiermee.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:13 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan. Omdat we een andere website in het leven willen roepen, maar het totaan de kerst een tamelijk drukke tijd is, wachten we daar nog even mee. Maar, de prijzen gaan omhoog
Le-zen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:56 schreef Vulkan het volgende:
Aangezien je toch niet het goedkoopste kan zijn(of wilt zijn) doe je het goed hiermee.
Inderdaad, er staat niet expliciet dat ze de goedkoopste willen zijn. Maar TS heeft ook niet expliciet gezegd dat concurreren op prijs voor hem niet ter zake doet. Om dan toch je eigen ding te blijven herhalen....quote:Op zondag 11 december 2005 22:45 schreef De_Warme_bakker het volgende:
De concurrentie die wij hebben onderzocht (3,4 bedrijven) vragen pakweg 17,50 - 20,00 euro per butler per uur. Wij willen waarschijnlijk verhogen naar 15/16 per uur.
Techneut in hart en nieren, dus van nature een hekel aan mensen die niet weten waar ze over praten, maar wel doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Dat bijt nogal met de meeste marketingmensen en de meeste managers die de amerikaanse-stijl aanhangen*.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:05 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Persoonlijk geen goede ervaringen met marketeers?
Laat de spelen beginnen!quote:* De_Warme_bakker gaat er eens voor zitten
Compleet mee eens. Van huis uit ook techneut, maar merk dat je zonder marketeers, maar met een goed verstand een eind kan komen. Een goeie marketeer hoeft mijn inziens niet echt diploma's te hebben, aangezien het grotendeels inderdaad common sense is. Ik ga zelf tegenwoordig het liefst toch uit van een gezonde financiele grondslag, ik merk dat het daar bij veel onderneming al aan ontbreekt. Vaak veel focus op het 'gat in de markt' of die 'originele aanpak' en niet kunnen aantonen hoeveel er daadwerkelijk verdiend moet worden...quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:16 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Techneut in hart en nieren, dus van nature een hekel aan mensen die niet weten waar ze over praten, maar wel doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Dat bijt nogal met de meeste marketingmensen en de meeste managers die de amerikaanse-stijl aanhangen*.
*'inhoudelijke kennis maakt het nemen van beslissingen alleen maar moeilijker, daarom kun je maar beter helemaal geen inhoudelijke kennis hebben.' Met als consequentie dat de manager door iedereen gepiepeld kan worden, omdat hij niet kan inschatten wat nu werkelijk belangrijk is.
Wat betreft marketing: natuurlijk, da's best belangrijk. Maar met een beetje common sense kun je 90% van de fluf ondervangen. Daar heb je helemaal geen 4 P's, 7W's of wat dan ook voor nodig. Uiteindelijk gaat het er toch om dat je iemand moet hebben die bereid is om geld op tafel te leggen voor jouw product. Ik zie veel meer in psychologische economie (sunk costs, hidden costs, niet-rationele beslissingen, concurrentiemodellen, verkoopmodellen) dan in marketing.
Volgens mij is het enige van marketing wat niet door psychologische economie wordt gedekt design, (in de zin van het ontwerp van apparaten, websites en andere dingen). En daar heb je weer aparte studies voor (ergonomie, etc). Kortom: opdoeken die hap.![]()
[..]
Laat de spelen beginnen!![]()
Ik kreeg ook een beetje (heel erg) het Emile Ratelband gevoelquote:Op maandag 12 december 2005 23:14 schreef joshus_cat het volgende:
Laat je niet gekmaken door alle fear, uncertainty en doubt, waarbij de marketeer de enige is die je onzekerheid kan verlichten![]()
De vraag was vast niet aan mij, maar wel antwoord: geen ervaring met marketeers, wel met een deel opleiding. Ik kreeg rode vlekken van het feit dat 'de marketing' voor alle bestaande Nederlandse woorden zo nodig nieuwe woorden moest bedenken. Het denkwerk erachter (vooral logisch nadenken en gezond verstand) vind ik prima, maar dat wereldje spelen strijkt mij tegen de haren.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:42 schreef Vulkan het volgende:
Geen goede ervaring met marketeers?
Laatst hebben we een plan geschreven voor een onderzoeksbureau. Hoe komt het dan dat hun eerste maand omzet verdubbeld is. Daarnaast zal het nog blijven groeien want het enige dat ze nu uitgevoerd hebben is een demonstratie aanbieden. Er zijn nog 7 tactische stappen die ze moeten ondernemen.
Je gaat mij niet vertellen dat marketing niet werkt. Dat komt omdat jij zelf niet weet wat marketing is. Marketing is geen 4p's en w's etc.
Natuurlijk moet je de kostprijs uitrekenen, een business plan schrijven, keihard de eerste klanten binnen halen etc. Maar dat is maar een stap om je business te runnen.
Laatst heb ik een paar kennissen gesproken, bij wie hun bedrijfjes bijna op de klippen waren gelopen omdat ze op aanraden van een marketeer allerlei dure activiteiten hadden ondernomen die alleen maar geld kostten en niets opleverden. So there.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:42 schreef Vulkan het volgende:
Laatst hebben we een plan geschreven voor een onderzoeksbureau. Hoe komt het dan dat hun eerste maand omzet verdubbeld is. Daarnaast zal het nog blijven groeien want het enige dat ze nu uitgevoerd hebben is een demonstratie aanbieden. Er zijn nog 7 tactische stappen die ze moeten ondernemen.
Kun je ook met inhoudelijke argumenten komen? Dat zeg ik namelijk helemaal niet.quote:Je gaat mij niet vertellen dat marketing niet werkt.
Wat ik typisch vind voor marketing is om als die planning, visie en strategie wel staat als een solide huis, en het product mede daardoor loopt als een speer, om die successen dan te claimen als 'marketingsucces'.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:56 schreef ElisaB het volgende:
Want jij gaat mij niet vertellen dat een marketingplan ooit kans van slagen heeft als de hele planning, visie en strategie zo wankel zijn als een kaartenhuis.
Je kunt inderdaad net zo goed opwerpen 'een goed product verkoopt zichzelf'. Of dat wij in alle 7 jaar van ons bestaan nog nooit aan marketing hebben gedaan (althans, niet op de manier zo hierboven werd gepredikt) en dat we draaien als een tierelier.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:03 schreef joshus_cat het volgende:
Wat ik typisch vind voor marketing is om als die planning, visie en strategie wel staat als een solide huis, en het product mede daardoor loopt als een speer, om die successen dan te claimen als 'marketingsucces'.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |