abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33034303
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:46 schreef KieWie het volgende:
Wat is er mis met advocaten??
Zolang ze hun eigen taak verrichten niets... als ze daarnaast nog een mening hebben kun je ze naast de marketeers hangen!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_33034513
Heb je aan je aansprakelijkheidsverzekering gedacht? Je AVP (particulier) dekt je bedrijfsmatige activiteiten niet....

En ja, er zit zeker markt in een bedrijf als de jouwe... 16 euro is overigens ook een vrij laag bedrag bij een loonsomfactor van 1,9... Ik ben trouwens benieuwd wie die 5 concurrenten zijn bij wie je de prijs hebt onderzocht...

[ Bericht 26% gewijzigd door tim2308 op 13-12-2005 02:34:43 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 13 december 2005 @ 02:49:15 #78
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33034640
Je bent nog goedkoper dan een schoonmaker!

Die verdienen per persoon al meer dan 8 euro.
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:10:58 #79
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33036240
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zolang ze hun eigen taak verrichten niets... als ze daarnaast nog een mening hebben kun je ze naast de marketeers hangen!
Ik kan je frustraties begrijpen. Het is alleen niet waar wat je zegt. Marketing zit tegenwoordig in elk soort bedrijf.

Maar er is altijd iets dat men vergeet: ook jij kan marketing.

Er is een Franse bakker, kan even niet op zijn naam komen, die dacht om meer tijd te besteden aan zijn product. Hij wilde het niet domweg gaan verkopen en een marketing sticker er op plakken met een tekst als 'altijd vers en lekker'. Zijn marketing zat in zijn product. Hij had namelijk zijn gisting proces anders aangepakt waardoor hij nu internationaal bekend is geworden.

Een goede marketeer is als een architect. Een architect is niet per se een marketeer. Daarom is het belangrijk dat marketeers zich juist in het hele bedrijfsproces bevinden. Daarom zien we ook vaak dat marketeers functies krijgen in het management en directie. Dit zal constant blijven toenemen in de toekomst.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_33036351
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:46 schreef KieWie het volgende:
Wat is er mis met advocaten??
Ah, nou ik er beter over nadenk is dat eigenlijk een amerikanisme. Volgens mij vallen de nederlandse advocaten nog best mee, in vergelijking tot de amerikaanse. Verzekeringsagenten zijn een stuk erger. En makelaars mogen d'r sowieso bij.
pi_33037054
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:10 schreef Vulkan het volgende:

[..]

Ik kan je frustraties begrijpen. Het is alleen niet waar wat je zegt. Marketing zit tegenwoordig in elk soort bedrijf.

Maar er is altijd iets dat men vergeet: ook jij kan marketing.

Er is een Franse bakker, kan even niet op zijn naam komen, die dacht om meer tijd te besteden aan zijn product. Hij wilde het niet domweg gaan verkopen en een marketing sticker er op plakken met een tekst als 'altijd vers en lekker'. Zijn marketing zat in zijn product. Hij had namelijk zijn gisting proces anders aangepakt waardoor hij nu internationaal bekend is geworden.

Een goede marketeer is als een architect. Een architect is niet per se een marketeer. Daarom is het belangrijk dat marketeers zich juist in het hele bedrijfsproces bevinden. Daarom zien we ook vaak dat marketeers functies krijgen in het management en directie. Dit zal constant blijven toenemen in de toekomst.
Ik ben het slechts ten dele met je eens. Er zijn gelukkig genoeg bedrijfstakken waarin je weinig tot nul marketeers tegen het lijf loopt, ik zie ze nooit...
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:09:52 #82
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33037189
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ben het slechts ten dele met je eens. Er zijn gelukkig genoeg bedrijfstakken waarin je weinig tot nul marketeers tegen het lijf loopt, ik zie ze nooit...
Dat klopt. Die bestaan ook. Maar vaak wordt marketing ook gezien als een luxe. Het is wel zo, zoals ik eerder heb gezegd, dat iedereen marketing kan. De een is alleen beter dan de ander. Daarom hebben bedrijven met geld hun eigen marketeers.

Maar op het moment dat jij je afvraagt: hoe ga ik mijn klanten benaderen, ben je ook bezig met marketing.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:21:24 #83
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_33037405
1
Aan je prijs te zien bied je geen butlers aan maar serveerders.

2
Serveerders alleen zijn niet echt een waardepropositie, je vervangt alleen een onbetaald neefje of buurmeisje. Kijk eerst naar je doelgroep en stem daar de waardepropositie (de dienst) op af.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_33039958
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:21 schreef MetalMessiah het volgende:
Zo te zien bied je geen butlers aan maar serveerders.
Serveerders alleen zijn niet echt een waardepropositie, je vervangt alleen een onbetaald neefje of buurmeisje.
Nou nou, een vlekkeloze bediening is ook wat waard!!!!!
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_33044269
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:21 schreef MetalMessiah het volgende:
1
Aan je prijs te zien bied je geen butlers aan maar serveerders.

2
Serveerders alleen zijn niet echt een waardepropositie, je vervangt alleen een onbetaald neefje of buurmeisje. Kijk eerst naar je doelgroep en stem daar de waardepropositie (de dienst) op af.
Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan. Omdat we een andere website in het leven willen roepen, maar het totaan de kerst een tamelijk drukke tijd is, wachten we daar nog even mee. Maar, de prijzen gaan omhoog
pi_33045002
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:13 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan.
Dan zou ik dat ook maar heel snel aanpassen op je website, voordat klanten komen met 'maar op je website staan andere prijzen'.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:56:55 #87
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33045482
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:13 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan. Omdat we een andere website in het leven willen roepen, maar het totaan de kerst een tamelijk drukke tijd is, wachten we daar nog even mee. Maar, de prijzen gaan omhoog
Dat vind ik een goede actie. Prijzen mogen best iets omhoog zolang je een service aanbiedt met een toegevoegde waarde. Aangezien je toch niet het goedkoopste kan zijn(of wilt zijn) doe je het goed hiermee.
pi_33050076
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:56 schreef Vulkan het volgende:

Aangezien je toch niet het goedkoopste kan zijn(of wilt zijn) doe je het goed hiermee.
Le-zen.
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:45 schreef De_Warme_bakker het volgende:

De concurrentie die wij hebben onderzocht (3,4 bedrijven) vragen pakweg 17,50 - 20,00 euro per butler per uur. Wij willen waarschijnlijk verhogen naar 15/16 per uur.
Inderdaad, er staat niet expliciet dat ze de goedkoopste willen zijn. Maar TS heeft ook niet expliciet gezegd dat concurreren op prijs voor hem niet ter zake doet. Om dan toch je eigen ding te blijven herhalen....

(kijk, en daarom heb ik dus een hekel aan marketeers. Zelfs al zeg je expliciet wat je wel en niet wilt hebben, dan nog interpreteren ze dat totaal anders. Maar goed, misschien is dat 't onderscheid tussen mensen die weten waar ze mee bezig zijn en incompetente prutsers.)
pi_33050094
(dubbel)
pi_33050136
Persoonlijk geen goede ervaringen met marketeers?
* De_Warme_bakker gaat er eens voor zitten
pi_33050449
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:05 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Persoonlijk geen goede ervaringen met marketeers?
Techneut in hart en nieren, dus van nature een hekel aan mensen die niet weten waar ze over praten, maar wel doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Dat bijt nogal met de meeste marketingmensen en de meeste managers die de amerikaanse-stijl aanhangen*.

*'inhoudelijke kennis maakt het nemen van beslissingen alleen maar moeilijker, daarom kun je maar beter helemaal geen inhoudelijke kennis hebben.' Met als consequentie dat de manager door iedereen gepiepeld kan worden, omdat hij niet kan inschatten wat nu werkelijk belangrijk is.

Wat betreft marketing: natuurlijk, da's best belangrijk. Maar met een beetje common sense kun je 90% van de fluf ondervangen. Daar heb je helemaal geen 4 P's, 7W's of wat dan ook voor nodig. Uiteindelijk gaat het er toch om dat je iemand moet hebben die bereid is om geld op tafel te leggen voor jouw product. Ik zie veel meer in psychologische economie (sunk costs, hidden costs, niet-rationele beslissingen, concurrentiemodellen, verkoopmodellen) dan in marketing.

Volgens mij is het enige van marketing wat niet door psychologische economie wordt gedekt design, (in de zin van het ontwerp van apparaten, websites en andere dingen). En daar heb je weer aparte studies voor (ergonomie, etc). Kortom: opdoeken die hap.
quote:
* De_Warme_bakker gaat er eens voor zitten
Laat de spelen beginnen!
pi_33054655
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:16 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Techneut in hart en nieren, dus van nature een hekel aan mensen die niet weten waar ze over praten, maar wel doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Dat bijt nogal met de meeste marketingmensen en de meeste managers die de amerikaanse-stijl aanhangen*.

*'inhoudelijke kennis maakt het nemen van beslissingen alleen maar moeilijker, daarom kun je maar beter helemaal geen inhoudelijke kennis hebben.' Met als consequentie dat de manager door iedereen gepiepeld kan worden, omdat hij niet kan inschatten wat nu werkelijk belangrijk is.

Wat betreft marketing: natuurlijk, da's best belangrijk. Maar met een beetje common sense kun je 90% van de fluf ondervangen. Daar heb je helemaal geen 4 P's, 7W's of wat dan ook voor nodig. Uiteindelijk gaat het er toch om dat je iemand moet hebben die bereid is om geld op tafel te leggen voor jouw product. Ik zie veel meer in psychologische economie (sunk costs, hidden costs, niet-rationele beslissingen, concurrentiemodellen, verkoopmodellen) dan in marketing.

Volgens mij is het enige van marketing wat niet door psychologische economie wordt gedekt design, (in de zin van het ontwerp van apparaten, websites en andere dingen). En daar heb je weer aparte studies voor (ergonomie, etc). Kortom: opdoeken die hap.
[..]

Laat de spelen beginnen!
Compleet mee eens. Van huis uit ook techneut, maar merk dat je zonder marketeers, maar met een goed verstand een eind kan komen. Een goeie marketeer hoeft mijn inziens niet echt diploma's te hebben, aangezien het grotendeels inderdaad common sense is. Ik ga zelf tegenwoordig het liefst toch uit van een gezonde financiele grondslag, ik merk dat het daar bij veel onderneming al aan ontbreekt. Vaak veel focus op het 'gat in de markt' of die 'originele aanpak' en niet kunnen aantonen hoeveel er daadwerkelijk verdiend moet worden...
pi_33055507
Precies. Bereken maar eens een eerlijke kostprijs, waarbij je braaf ook je eigen loon, sociale premies en allerlei andere restposten meerekent, en dan vindt je vaak vanzelf uit waarom 'het gat in de markt' zo'n ontzettend gat is.

we hebben break-even bij.... 215.000 verkochte exemplaren. Slik.
  woensdag 14 december 2005 @ 02:30:06 #94
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_33063293
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:14 schreef joshus_cat het volgende:
Laat je niet gekmaken door alle fear, uncertainty en doubt, waarbij de marketeer de enige is die je onzekerheid kan verlichten
Ik kreeg ook een beetje (heel erg) het Emile Ratelband gevoel
Nou heb ik altijd al een antipathie gehad jegens Marketing, dus dat kan ermee te maken hebben

Ontopic (een beetje althans):

Je site is vreselijk Ik heb 'm even doorgelezen en kon daarna vijf miniuten niet meer normaal naar een wit scherm kijken. Als ik op zoek zou zijn naar jouw soort dienst, was ik afgehaakt puur en alleen vanwege de opdringerigheid van de naweeen van de witte letters op een zwarte achtergrond. Erg he. Maar het is echt waar

Verder: prijzen inderdaad omhoog. Dit kan écht niet en wordt verlies-draaien. Heb je al gedacht aan een goede aansprakelijkheidsverzekering? Een glas rode wijn ligt maar zo in de kraag van een Chanel-jurkje en dat ga je niet leuk vinden. Van deze prijzen kan dat niet uit.

Trouwens: als ik een feestje heb waar ik butlers bij wil hebben, dan wil ik kwaliteit en die geloof ik niet te krijgen voor 7,50. Ook niet voor 17,50 overigens, maar dat terzijde. Een butler ziet er kraakhelder uit en heeft een frisruikend en keurig gestoomd maatpak. Dat kan niet voor deze bedragen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 14 december 2005 @ 09:42:41 #95
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33065338
Geen goede ervaring met marketeers?

Laatst hebben we een plan geschreven voor een onderzoeksbureau. Hoe komt het dan dat hun eerste maand omzet verdubbeld is. Daarnaast zal het nog blijven groeien want het enige dat ze nu uitgevoerd hebben is een demonstratie aanbieden. Er zijn nog 7 tactische stappen die ze moeten ondernemen.

Je gaat mij niet vertellen dat marketing niet werkt. Dat komt omdat jij zelf niet weet wat marketing is. Marketing is geen 4p's en w's etc.

Natuurlijk moet je de kostprijs uitrekenen, een business plan schrijven, keihard de eerste klanten binnen halen etc. Maar dat is maar een stap om je business te runnen.
  woensdag 14 december 2005 @ 09:54:45 #96
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33065550
Simpel voorbeeld:

Je wilt een kledinglijn uitbrengen. Hoe ga je dit doen?

Onderzoek:: Men is gevoelig voor wat er om zich heen gebeurd. De oorlog in Irak speelt een rol hier in(echt waar!). Daarom zie je ook af en toe mensen met een Palestijnen sjaal rondlopen.

Conclusie: Dit soort kleding bestaat nog niet echt maar krijgt langzaam veel populariteit. De keus is aan jou: begin je met een kledinglijn voor een doorsnee persoon of ga je hier op inspelen? (of beide?)
  woensdag 14 december 2005 @ 09:56:16 #97
33954 ElisaB
pi_33065576
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:42 schreef Vulkan het volgende:
Geen goede ervaring met marketeers?

Laatst hebben we een plan geschreven voor een onderzoeksbureau. Hoe komt het dan dat hun eerste maand omzet verdubbeld is. Daarnaast zal het nog blijven groeien want het enige dat ze nu uitgevoerd hebben is een demonstratie aanbieden. Er zijn nog 7 tactische stappen die ze moeten ondernemen.

Je gaat mij niet vertellen dat marketing niet werkt. Dat komt omdat jij zelf niet weet wat marketing is. Marketing is geen 4p's en w's etc.

Natuurlijk moet je de kostprijs uitrekenen, een business plan schrijven, keihard de eerste klanten binnen halen etc. Maar dat is maar een stap om je business te runnen.
De vraag was vast niet aan mij, maar wel antwoord: geen ervaring met marketeers, wel met een deel opleiding. Ik kreeg rode vlekken van het feit dat 'de marketing' voor alle bestaande Nederlandse woorden zo nodig nieuwe woorden moest bedenken. Het denkwerk erachter (vooral logisch nadenken en gezond verstand) vind ik prima, maar dat wereldje spelen strijkt mij tegen de haren.

Ik ga je niet vertellen dat marketing per definitie niet werkt, maar ik ga je wel vertellen dat marketing die een slecht uitgedacht(e) product of dienst niet werkt.Iets dat zo in de kinderschoenen staat als dit, is niet geholpen met marketing, maar eerder met een degelijke uitwerking van de visie. Want jij gaat mij niet vertellen dat een marketingplan ooit kans van slagen heeft als de hele planning, visie en strategie zo wankel zijn als een kaartenhuis.
pi_33065644
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:42 schreef Vulkan het volgende:

Laatst heb ik een paar kennissen gesproken, bij wie hun bedrijfjes bijna op de klippen waren gelopen omdat ze op aanraden van een marketeer allerlei dure activiteiten hadden ondernomen die alleen maar geld kostten en niets opleverden. So there.
quote:
Je gaat mij niet vertellen dat marketing niet werkt.
Kun je ook met inhoudelijke argumenten komen? Dat zeg ik namelijk helemaal niet.

Ik vertel je dat marketing als werkwoord prima werkt. Natuurlijk moet je je product bekendheid geven. Maar marketing als studie is zwaar overschat. Vooral door de markeeters zelf. Beroepsdeformatie, zullen we maar zeggen....
pi_33065700
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:56 schreef ElisaB het volgende:
Want jij gaat mij niet vertellen dat een marketingplan ooit kans van slagen heeft als de hele planning, visie en strategie zo wankel zijn als een kaartenhuis.
Wat ik typisch vind voor marketing is om als die planning, visie en strategie wel staat als een solide huis, en het product mede daardoor loopt als een speer, om die successen dan te claimen als 'marketingsucces'.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:13:19 #100
33954 ElisaB
pi_33065877
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:03 schreef joshus_cat het volgende:

Wat ik typisch vind voor marketing is om als die planning, visie en strategie wel staat als een solide huis, en het product mede daardoor loopt als een speer, om die successen dan te claimen als 'marketingsucces'.
Je kunt inderdaad net zo goed opwerpen 'een goed product verkoopt zichzelf'. Of dat wij in alle 7 jaar van ons bestaan nog nooit aan marketing hebben gedaan (althans, niet op de manier zo hierboven werd gepredikt) en dat we draaien als een tierelier.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Succes is altijd een combinatie van factoren. Soms geholpen door een beetje geluk, of tegengewerkt door een beetje pech. Maar de regels en wetten van marketing nemen als uitgangspunt voor het opbouwen van je onderneming is niet mijn ding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')