abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33001525
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:20 schreef Marialice het volgende:

[..]- Prijzen zijn veel te laag. Dit is niet meer geloofwaardig. Wat vragen je concurrenten?
- Je noemt hierboven dat het erg gewaardeerd wordt door klanten dat jullie jong en fris zijn. Laat dit dan ook terugkomen in hoe je je presenteert (op je website kan ik het alleen met heel goed zoeken vinden).

De kleine ondernemersregeling heeft niets met je inkomsten te maken, alleen met je omzetbelasting. Kijk dit goed na, je wilt geen fouten maken met belastingdingen. Ga anders naar de startersvoorlichting van je belastingkantoor, zorg in ieder geval dat je weet waar je aan toe bent.

Verder:
- Op de site mis ik foto's, lijkt me voor jullie dienst echt essentieel.
- Zorg dat je bij iedere opdracht promotiemateriaal bij je hebt (visitekaartjes of een simpele flyer is genoeg).

- De kerst- en nieuwjaarsborrels komen eraan. Speel hierop in, verzin een mooie actie en sleep die opdrachten gewoon eens binnen
Marialice en anderen, grote dank voor het meedenken.
De prijzen worden asap veranderd. De concurrentie die wij hebben onderzocht (3,4 bedrijven) vragen pakweg 17,50 - 20,00 euro per butler per uur. Wij willen waarschijnlijk verhogen naar 15/16 per uur.

Kerstactie hebben we inmiddels een opzet voor gemaakt. We willen bedrijven persoonlijk aanschrijven met dit idee. Daar willen we ook foto's maken voor op de site.

Over het jonge en het frisse heb je gelijk, ik wil nog een kopje "werkwijze" op de site, waarin we dit vertellen. Goed idee??
  zondag 11 december 2005 @ 23:41:49 #52
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_33003269
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:45 schreef De_Warme_bakker het volgende:
De prijzen worden asap veranderd. De concurrentie die wij hebben onderzocht (3,4 bedrijven) vragen pakweg 17,50 - 20,00 euro per butler per uur. Wij willen waarschijnlijk verhogen naar 15/16 per uur.
Kijk, dat klinkt een stuk beter. Als je 10% onder je concurrenten zit, ben je echt al goedkoop (d.w.z. goedkoop genoeg om de klanten te vangen die voor de goedkoopste aanbieder gaan). Een hoger basistarief geeft je ook wat meer ruimte om korting te geven (wel wat ervoor terugvragen dan, bijv. inspraak over dag en tijd, ruim van tevoren alle details laten weten, verzin maar wat).
quote:
Kerstactie hebben we inmiddels een opzet voor gemaakt. We willen bedrijven persoonlijk aanschrijven met dit idee. Daar willen we ook foto's maken voor op de site.
quote:
Over het jonge en het frisse heb je gelijk, ik wil nog een kopje "werkwijze" op de site, waarin we dit vertellen. Goed idee??
Goed idee. Check wel even of dat ook de plek is waar bezoekers van je site die informatie verwachten. Laat het maar even weten als de nieuwe tekst erop staat, kunnen wij mooi meekijken of het duidelijk is
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
  maandag 12 december 2005 @ 13:43:31 #53
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33013228
Sorry maar alleen je prijs aanpassen is nooit genoeg.

Je moet je afvragen, wie ben ik? Waarom zullen klanten voor mij kiezen?

Tegenwoordig moet je iets opmerkelijks doen. Iets wat niemand anders heeft. Iets dat men WoW laat roepen of He.

Ok een butlerservice. Je kan iets doen door je butlers anders aan te laten kleden. Maar dan echt anders.

Je kan het avontuurlijk maken: Butlers die aan kleine showtjes doen.

Je kan overdreven veel service aanbieden. Butlers die constant je sigaret aansteken.

Je kan de kleding van je butlers laten bepalen door de klant. Zij beslissen hoe ze zich moeten gedragen, aankleden etc.

Je kan butlers hebben die producten promoten van je klant of van jou. Ze zijn dus sales gericht.

Je kan een aparte service aanbieden: alles tafels etc. zijn gedekt binnen een uur. Alle gasten zullen hooguit 5 minuten wachten etc.

Een butler service met een mime.

Je moet iets doen dat apart is. Je moet er voor zorgen dat mensen over je zullen praten. Je moet iets doen om veel publieks aandacht te winnen en media naar je toe te trekken. Natuurlijk kan je bedrijven bellen en vragen of je je folder kunt opsturen. Maar tegenwoordig verdien je daar niet veel aan. Je kunt alleen daar alleen mee overleven.

Wil je het echte geld, dan moet je opmerkelijk en apart zijn. Doe iets(nu!) en verzin iets.

Neem nou Ipod als voorbeeld. Het is een mp3 speler. Maar het succes ligt echt aan het design. Want dat is wat men aan elkaar laat zien. Het trekt aandacht. Het heeft een opmerkelijke en aparte design. Iets dat men WoW of He laat roepen.

Als je eenmaal aandacht hebt gewonnen van je publiek. Geef ze dan iets mee waardoor ze in contact met je willen komen. Als je bijvoorbeeld een showtje hebt gegeven met een clown(raar voorbeeld maar goed) zeg dan dat ze iets gratis kunnen bestellen via je website. Een rode neus bijvoorbeeld. Hou in ieder geval de klant bezig, trek ze naar je toe. Zorg er voor dat ze je naam makkelijk kunnen verspreiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vulkan op 12-12-2005 15:06:45 ]
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  maandag 12 december 2005 @ 14:14:31 #54
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33013999
Oh nog iets.

Ik had het net over jezelf onderscheiden door opmerkelijk te zijn. Vervolgens hoe je je naam makkelijk onder het publiek moet verspreiden.

Ook wat heel belangrijk is: klanten zijn vrienden. Een onbekende zal nooit vertrouwen in je hebben. Onbekende mensen moeten eerst je vriend worden. Vervolgens je klant.

Demonstreer eerst. Laat wat zien, geeft tips, laat zien wat jij anders en apart doet. Laat je prospect meerdere mensen uitnodigen bij de demonstratie. Bij elke klant dat jij wint dankzij je prospect(toekomstige klant) krijgt hij korting.

Door jezelf opmerkelijk te maken zul je de prospect prikkelen. Maar geef eerst ook een soort demonstratie. Let op: richt je niet op prijzen etc. Dit zijn kleine dingen. Je zelf heel goedkoop aanbieden lost niet alles op. Tenzij je de goedkoopste bent...
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_33014951
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:14 schreef Vulkan het volgende:

Ook wat heel belangrijk is: klanten zijn vrienden. Een onbekende zal nooit vertrouwen in je hebben. Onbekende mensen moeten eerst je vriend worden. Vervolgens je klant.
Verklaar dan het succes van ebay eens?
  Donald Duck held maandag 12 december 2005 @ 15:02:34 #56
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_33015181
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:54 schreef joshus_cat het volgende:
Verklaar dan het succes van ebay eens?
Ebay werkt met een feedbacksysteem.
Een vekoper moet zichzelf eerst bewezen hebben en een hoge, postitieve score hebben. Pas dan durf ik het aan om er iets van te kopen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 12 december 2005 @ 15:05:27 #57
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33015264
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:54 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Verklaar dan het succes van ebay eens?
Producten op ebay met een foto en toelichting verkopen beter. Het wekt vertrouwen op. Om vrienden te worden met iemand(of een relatie aangaan met een meisje) eist eerst vertrouwen.

Sommige mensen worden sneller vrienden dan de ander. Een voordeel van ebay is ook dat je het vaak heel goedkoop kunt krijgen. Niet iedereen is opzoek naar vriendschap.

Aangezien de TS niet de goedkoopste kan zijn moet hij het anders doen.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_33015367
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:05 schreef Vulkan het volgende:

Producten op ebay met een foto en toelichting verkopen beter. Het wekt vertrouwen op. Om vrienden te worden met iemand(of een relatie aangaan met een meisje) eist eerst vertrouwen.

Sommige mensen worden sneller vrienden dan de ander. Een voordeel van ebay is ook dat je het vaak heel goedkoop kunt krijgen. Niet iedereen is opzoek naar vriendschap. .
Ah, dus het gaat om vertrouwen, en niet om vriendschap, of een relatie met de klant. Da's iets heeel anders.

Ik moet niets hebben van bedrijven die meteen beginnen over 'vriendschap', 'partnership' en meer van dat soort kreten. Tenslotte kan een bedrijf niet leven van marketingfluf alleen; d'r moet brood op de plank komen. Dat komt van de verkoop van producten en diensten. Bedrijven die me meteen een verplicht 'servicecontract' aansmeren omdat ze anders hun marketeers niet kunnen betalen staan bij mij heel laag op 't lijstje.
pi_33015440
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:05 schreef Vulkan het volgende:

Aangezien de TS niet de goedkoopste kan zijn moet hij het anders doen.
Voorzover ik zie is TS wel de goedkoopste; in ieder geval hoort dat wel bij z'n strategie. Tenzij jij 't natuurlijk beter ziet
pi_33015445
wederom bedankt.

Vulkan, Ik kan je volgen, snap en begrijp je wel, maar weet niet of ik je theorie voor de volle mep volg.
Jezelf onderscheiden is inderdaad een goede mogelijkheid, iets wat wij willen doen door jong en fris over te komen.

Wanneer ik m'n butlers dan in andere kledij laat lopen tast dit denk ik de geloofwaardigheid aan. Mensen betalen straks een godsvermogen per uur en willen dan in mijn optiek waar voor hun geld. ik verwacht dat ze enigszins raar staan te kijken. Onze dresscode is 'gewoon, zoals het hoort' met een wit overhemd en een vlinderdasje.

Maar bedankt voor het meedenken. Als je ooit een feest geeft weet je me te vinden, met of zonder 'rare' kleren
pi_33015543
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:12 schreef De_Warme_bakker het volgende:

Wanneer ik m'n butlers dan in andere kledij laat lopen tast dit denk ik de geloofwaardigheid aan.
Het gaat erom dat je overtuigd bent van je rol; dat je zekerheid uitstraalt. Zeker bij iets als butleren moet het overkomen als iets wat je al jaren doet. Een butler heeft stijl, en straalt daardoor een stukje elitaire arrogantie en autoriteit uit. Jezelf in overdreven mate aanpassen aan de klant is daarmee in tegenspraak.
pi_33015741
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:15 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je overtuigd bent van je rol; dat je zekerheid uitstraalt. Zeker bij iets als butleren moet het overkomen als iets wat je al jaren doet. Een butler heeft stijl, en straalt daardoor een stukje elitaire arrogantie en autoriteit uit. Jezelf in overdreven mate aanpassen aan de klant is daarmee in tegenspraak.
Helemaal mee eens, maar sinds wanneer is een wit overhemd overtrokken en overdreven?
Mensen gaan niet bedienen in een driedelig veel-te-strak-zittend pak natuurlijk
pi_33015787
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:23 schreef De_Warme_bakker het volgende:


Helemaal mee eens, maar sinds wanneer is een wit overhemd overtrokken en overdreven?
Mensen gaan niet bedienen in een driedelig veel-te-strak-zittend pak natuurlijk
Ik doel op de tekst van Vulcan:
quote:
Je kan de kleding van je butlers laten bepalen door de klant. Zij beslissen hoe ze zich moeten gedragen, aankleden etc.
  maandag 12 december 2005 @ 15:27:05 #64
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33015846
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:15 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je overtuigd bent van je rol; dat je zekerheid uitstraalt. Zeker bij iets als butleren moet het overkomen als iets wat je al jaren doet. Een butler heeft stijl, en straalt daardoor een stukje elitaire arrogantie en autoriteit uit. Jezelf in overdreven mate aanpassen aan de klant is daarmee in tegenspraak.
Helaas is dit te ouderwets.

Tegenwoordig zitten we in een markt waar er te veel word gecommuniceerd. Niks valt meer op omdat men alles al weet te vinden. Men is tevreden met wat ie heeft. Een bedrijf die zich richt op butlers, hoeveel bestaan er wel en niet?

Om op te vallen moeten we het tegenwoordig anders doen. Net als Ipod(richt zich op design), Apple(richt zich op design), X-Box(schaars), Yoga voor kinderen, FedEx(groot geworden door haar nachtdienst) etc.

Tegenwoordig speel je niet meer veilig door binnen de grenzen te blijven. Hiermee zul je alleen geconfronteerd worden met vragen als: ik kan je niet onderscheiden. Ik weet niet wie je bent. Ik weet niet wat je doet. Ik weet niet waarom ik voor jou moet kiezen. Je naam zal ook moeilijk verspreiden hierdoor.

Waar ik op wil wijzen is dat je niet per se gek moet doen. Je moet je alleen anders richten.

Trouwens over vertrouwen. Ik zeg niet dat je een partnerschap moet aangaan of dat je dikke vrienden moet worden. Het is figuurlijk bedoeld. Vul het maar zelf in zoals je het wilt: vrienden worden, relatie aangaan, vertrouwen kweken etc.

Waar het om gaat is dat het bedrijf(je klant of prospect) jou toestemming moet geven om jezelf te promoten. Aggresieve acquisitie levert niet veel op tegenwoordig, kijk maar naar Talpa.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_33015894
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:27 schreef Vulkan het volgende:

Helaas is dit te ouderwets.
Ah, de eeuwige betweter.

*plonk*.
pi_33015939
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:27 schreef Vulkan het volgende:

[..]
Tegenwoordig speel je niet meer veilig door binnen de grenzen te blijven. Hiermee zul je alleen geconfronteerd worden met vragen als: ik kan je niet onderscheiden. Ik weet niet wie je bent. Ik weet niet wat je doet. Ik weet niet waarom ik voor jou moet kiezen. Je naam zal ook moeilijk verspreiden hierdoor.
Maar is dat niet te verhelpen met een duidelijkere en vooral heldere, vlotte website?
  maandag 12 december 2005 @ 15:30:23 #67
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33015950
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:25 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ik doel op de tekst van Vulcan:
[..]
Het was maar een voorbeeld. Je moet iets creatiefs verzinnen dat bij je eigen doelgroep past. Niet iedereen wilt een een butler die jarenlange ervaring heeft en zekerheid uitstraalt. Het zou egoïstisch zijn om te denken dat iedereen hetzelfde verwacht.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  maandag 12 december 2005 @ 15:38:38 #68
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33016143
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:30 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Maar is dat niet te verhelpen met een duidelijkere en vooral heldere, vlotte website?
Met een website moet je laten zien wie je bent en wat je doet. Een website is een goede manier om dit uit te stralen. Je moet je niet focussen op verkoop. Je moet aandacht krijgen, emotie wekken en er voor zorgen dat men je uitnodigd.

Een website moet emotie uitstralen. Je focust op je doelgroep, positioneerd jezelf(zie boven) en straalt dit uit via je website. Foto's hebben meer zin dan teksten in dit geval.

Kijk naar de websites van je concurrentie. Ik durf te wedden dat ze allemaal op elkaar lijken. Ze zijn moeilijk te onderscheiden. Kan jij iets doen waarbij men instemt om je verhaal face to face te horen?..:

- Vraag demo aan

- Een grote foto met een pakkende slogan

- Nodig uit voor demonstratie

- Ontvang een gratis brochure of checklist

- Stem op de juiste butler pak en win

etc.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  maandag 12 december 2005 @ 15:45:16 #69
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33016302
Je website heeft een duidelijke structuur. Probeer veel te zeggen met grote foto's en een kort maar krachtig slogan.

Vergeet niet wat ik hierboven heb gezegd. Omschrijf ook je butlers. Als je jong en fris over wilt komen pas je slogan er dan ook aan. Ik zou zeggen, doe nog iets extra's. Een toegevoegde waarde in je butlers.

Als je geen ervaring hebt kan je inderdaad focussen op jong en fris. Maar ik denk dat je net iets extra's moet hebben nog...butlers die kunnen goochelen met kaarten? Verzin iets, maar focus wel op je doelgroep en je imago.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_33020618
bedankt voor de uitgebreide tips Vulkan. Zelf ervaring in dit soort zaken?
  maandag 12 december 2005 @ 19:26:41 #71
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33023266
Ben marketeer

Ik focus meer op marketing innovaties, strategiën en tactieken. Marketeers houden zich te vaak bezig met 4p's. Maar je constant focussen op 4p's heeft tegenwoordig geen zin meer.

Tegenwoordig moet je een toegevoegde waarde aan je product koppelen, opmerkelijk zijn, de juiste mensen als eerst aantrekken, iets doen dat makkelijk te vertellen is, klanten er bij betrekken, men laten instemmen om jou te kennen. Helaas lossen we tegenwoordig niet veel meer op met domweg advertenties maken.

Marketing moet echt in je product zitten. Je moet het er niet op plakken net als een sticker.

Anyway, ik wil niet voor te veel hoofdpijn zorgen. Ik zou het wel erg waarderen om te zien wat je uiteindelijk gaat doen en hoe je website er uit komt te zien. Misschien kun je ons op de hoogte houden
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_33030490
ben ik ten zeerste van plan.
Ik ben alleen zelf niet heel erg thuis in de websitebouw.
Ik zie wel in dat dit niet enerverend en extravert genoeg is e.d., maar hoe ik dit ga veranderen weet ik niet precies. Ik zal het eens overleggen

Maar ik houd je graag op de hoogte. Marketeers die gratis hun visie via internet verspreiden moet je te vriend houden
pi_33030848
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:01 schreef De_Warme_bakker het volgende:

Maar ik houd je graag op de hoogte. Marketeers die gratis hun visie via internet verspreiden moet je te vriend houden
Voor wat 't waard is.

Laat je niet gekmaken door alle fear, uncertainty en doubt, waarbij de marketeer de enige is die je onzekerheid kan verlichten

maar goed, ik vind dus dat marketeers naast de advocaten horen te hangen...
pi_33031135


Ik ben blij met elk advies

[ Bericht 5% gewijzigd door De_Warme_bakker op 12-12-2005 23:31:15 ]
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:46:33 #75
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_33034149
Wat is er mis met advocaten??
Decisions are made by those who show up.
pi_33034303
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:46 schreef KieWie het volgende:
Wat is er mis met advocaten??
Zolang ze hun eigen taak verrichten niets... als ze daarnaast nog een mening hebben kun je ze naast de marketeers hangen!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_33034513
Heb je aan je aansprakelijkheidsverzekering gedacht? Je AVP (particulier) dekt je bedrijfsmatige activiteiten niet....

En ja, er zit zeker markt in een bedrijf als de jouwe... 16 euro is overigens ook een vrij laag bedrag bij een loonsomfactor van 1,9... Ik ben trouwens benieuwd wie die 5 concurrenten zijn bij wie je de prijs hebt onderzocht...

[ Bericht 26% gewijzigd door tim2308 op 13-12-2005 02:34:43 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 13 december 2005 @ 02:49:15 #78
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33034640
Je bent nog goedkoper dan een schoonmaker!

Die verdienen per persoon al meer dan 8 euro.
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:10:58 #79
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33036240
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zolang ze hun eigen taak verrichten niets... als ze daarnaast nog een mening hebben kun je ze naast de marketeers hangen!
Ik kan je frustraties begrijpen. Het is alleen niet waar wat je zegt. Marketing zit tegenwoordig in elk soort bedrijf.

Maar er is altijd iets dat men vergeet: ook jij kan marketing.

Er is een Franse bakker, kan even niet op zijn naam komen, die dacht om meer tijd te besteden aan zijn product. Hij wilde het niet domweg gaan verkopen en een marketing sticker er op plakken met een tekst als 'altijd vers en lekker'. Zijn marketing zat in zijn product. Hij had namelijk zijn gisting proces anders aangepakt waardoor hij nu internationaal bekend is geworden.

Een goede marketeer is als een architect. Een architect is niet per se een marketeer. Daarom is het belangrijk dat marketeers zich juist in het hele bedrijfsproces bevinden. Daarom zien we ook vaak dat marketeers functies krijgen in het management en directie. Dit zal constant blijven toenemen in de toekomst.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_33036351
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:46 schreef KieWie het volgende:
Wat is er mis met advocaten??
Ah, nou ik er beter over nadenk is dat eigenlijk een amerikanisme. Volgens mij vallen de nederlandse advocaten nog best mee, in vergelijking tot de amerikaanse. Verzekeringsagenten zijn een stuk erger. En makelaars mogen d'r sowieso bij.
pi_33037054
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:10 schreef Vulkan het volgende:

[..]

Ik kan je frustraties begrijpen. Het is alleen niet waar wat je zegt. Marketing zit tegenwoordig in elk soort bedrijf.

Maar er is altijd iets dat men vergeet: ook jij kan marketing.

Er is een Franse bakker, kan even niet op zijn naam komen, die dacht om meer tijd te besteden aan zijn product. Hij wilde het niet domweg gaan verkopen en een marketing sticker er op plakken met een tekst als 'altijd vers en lekker'. Zijn marketing zat in zijn product. Hij had namelijk zijn gisting proces anders aangepakt waardoor hij nu internationaal bekend is geworden.

Een goede marketeer is als een architect. Een architect is niet per se een marketeer. Daarom is het belangrijk dat marketeers zich juist in het hele bedrijfsproces bevinden. Daarom zien we ook vaak dat marketeers functies krijgen in het management en directie. Dit zal constant blijven toenemen in de toekomst.
Ik ben het slechts ten dele met je eens. Er zijn gelukkig genoeg bedrijfstakken waarin je weinig tot nul marketeers tegen het lijf loopt, ik zie ze nooit...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:09:52 #82
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33037189
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ben het slechts ten dele met je eens. Er zijn gelukkig genoeg bedrijfstakken waarin je weinig tot nul marketeers tegen het lijf loopt, ik zie ze nooit...
Dat klopt. Die bestaan ook. Maar vaak wordt marketing ook gezien als een luxe. Het is wel zo, zoals ik eerder heb gezegd, dat iedereen marketing kan. De een is alleen beter dan de ander. Daarom hebben bedrijven met geld hun eigen marketeers.

Maar op het moment dat jij je afvraagt: hoe ga ik mijn klanten benaderen, ben je ook bezig met marketing.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:21:24 #83
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_33037405
1
Aan je prijs te zien bied je geen butlers aan maar serveerders.

2
Serveerders alleen zijn niet echt een waardepropositie, je vervangt alleen een onbetaald neefje of buurmeisje. Kijk eerst naar je doelgroep en stem daar de waardepropositie (de dienst) op af.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_33039958
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:21 schreef MetalMessiah het volgende:
Zo te zien bied je geen butlers aan maar serveerders.
Serveerders alleen zijn niet echt een waardepropositie, je vervangt alleen een onbetaald neefje of buurmeisje.
Nou nou, een vlekkeloze bediening is ook wat waard!!!!!
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_33044269
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:21 schreef MetalMessiah het volgende:
1
Aan je prijs te zien bied je geen butlers aan maar serveerders.

2
Serveerders alleen zijn niet echt een waardepropositie, je vervangt alleen een onbetaald neefje of buurmeisje. Kijk eerst naar je doelgroep en stem daar de waardepropositie (de dienst) op af.
Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan. Omdat we een andere website in het leven willen roepen, maar het totaan de kerst een tamelijk drukke tijd is, wachten we daar nog even mee. Maar, de prijzen gaan omhoog
pi_33045002
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:13 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan.
Dan zou ik dat ook maar heel snel aanpassen op je website, voordat klanten komen met 'maar op je website staan andere prijzen'.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:56:55 #87
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33045482
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:13 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan. Omdat we een andere website in het leven willen roepen, maar het totaan de kerst een tamelijk drukke tijd is, wachten we daar nog even mee. Maar, de prijzen gaan omhoog
Dat vind ik een goede actie. Prijzen mogen best iets omhoog zolang je een service aanbiedt met een toegevoegde waarde. Aangezien je toch niet het goedkoopste kan zijn(of wilt zijn) doe je het goed hiermee.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_33050076
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:56 schreef Vulkan het volgende:

Aangezien je toch niet het goedkoopste kan zijn(of wilt zijn) doe je het goed hiermee.
Le-zen.
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:45 schreef De_Warme_bakker het volgende:

De concurrentie die wij hebben onderzocht (3,4 bedrijven) vragen pakweg 17,50 - 20,00 euro per butler per uur. Wij willen waarschijnlijk verhogen naar 15/16 per uur.
Inderdaad, er staat niet expliciet dat ze de goedkoopste willen zijn. Maar TS heeft ook niet expliciet gezegd dat concurreren op prijs voor hem niet ter zake doet. Om dan toch je eigen ding te blijven herhalen....

(kijk, en daarom heb ik dus een hekel aan marketeers. Zelfs al zeg je expliciet wat je wel en niet wilt hebben, dan nog interpreteren ze dat totaal anders. Maar goed, misschien is dat 't onderscheid tussen mensen die weten waar ze mee bezig zijn en incompetente prutsers.)
pi_33050094
(dubbel)
pi_33050136
Persoonlijk geen goede ervaringen met marketeers?
* De_Warme_bakker gaat er eens voor zitten
pi_33050449
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:05 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Persoonlijk geen goede ervaringen met marketeers?
Techneut in hart en nieren, dus van nature een hekel aan mensen die niet weten waar ze over praten, maar wel doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Dat bijt nogal met de meeste marketingmensen en de meeste managers die de amerikaanse-stijl aanhangen*.

*'inhoudelijke kennis maakt het nemen van beslissingen alleen maar moeilijker, daarom kun je maar beter helemaal geen inhoudelijke kennis hebben.' Met als consequentie dat de manager door iedereen gepiepeld kan worden, omdat hij niet kan inschatten wat nu werkelijk belangrijk is.

Wat betreft marketing: natuurlijk, da's best belangrijk. Maar met een beetje common sense kun je 90% van de fluf ondervangen. Daar heb je helemaal geen 4 P's, 7W's of wat dan ook voor nodig. Uiteindelijk gaat het er toch om dat je iemand moet hebben die bereid is om geld op tafel te leggen voor jouw product. Ik zie veel meer in psychologische economie (sunk costs, hidden costs, niet-rationele beslissingen, concurrentiemodellen, verkoopmodellen) dan in marketing.

Volgens mij is het enige van marketing wat niet door psychologische economie wordt gedekt design, (in de zin van het ontwerp van apparaten, websites en andere dingen). En daar heb je weer aparte studies voor (ergonomie, etc). Kortom: opdoeken die hap.
quote:
* De_Warme_bakker gaat er eens voor zitten
Laat de spelen beginnen!
pi_33054655
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:16 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Techneut in hart en nieren, dus van nature een hekel aan mensen die niet weten waar ze over praten, maar wel doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Dat bijt nogal met de meeste marketingmensen en de meeste managers die de amerikaanse-stijl aanhangen*.

*'inhoudelijke kennis maakt het nemen van beslissingen alleen maar moeilijker, daarom kun je maar beter helemaal geen inhoudelijke kennis hebben.' Met als consequentie dat de manager door iedereen gepiepeld kan worden, omdat hij niet kan inschatten wat nu werkelijk belangrijk is.

Wat betreft marketing: natuurlijk, da's best belangrijk. Maar met een beetje common sense kun je 90% van de fluf ondervangen. Daar heb je helemaal geen 4 P's, 7W's of wat dan ook voor nodig. Uiteindelijk gaat het er toch om dat je iemand moet hebben die bereid is om geld op tafel te leggen voor jouw product. Ik zie veel meer in psychologische economie (sunk costs, hidden costs, niet-rationele beslissingen, concurrentiemodellen, verkoopmodellen) dan in marketing.

Volgens mij is het enige van marketing wat niet door psychologische economie wordt gedekt design, (in de zin van het ontwerp van apparaten, websites en andere dingen). En daar heb je weer aparte studies voor (ergonomie, etc). Kortom: opdoeken die hap.
[..]

Laat de spelen beginnen!
Compleet mee eens. Van huis uit ook techneut, maar merk dat je zonder marketeers, maar met een goed verstand een eind kan komen. Een goeie marketeer hoeft mijn inziens niet echt diploma's te hebben, aangezien het grotendeels inderdaad common sense is. Ik ga zelf tegenwoordig het liefst toch uit van een gezonde financiele grondslag, ik merk dat het daar bij veel onderneming al aan ontbreekt. Vaak veel focus op het 'gat in de markt' of die 'originele aanpak' en niet kunnen aantonen hoeveel er daadwerkelijk verdiend moet worden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_33055507
Precies. Bereken maar eens een eerlijke kostprijs, waarbij je braaf ook je eigen loon, sociale premies en allerlei andere restposten meerekent, en dan vindt je vaak vanzelf uit waarom 'het gat in de markt' zo'n ontzettend gat is.

we hebben break-even bij.... 215.000 verkochte exemplaren. Slik.
  woensdag 14 december 2005 @ 02:30:06 #94
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_33063293
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:14 schreef joshus_cat het volgende:
Laat je niet gekmaken door alle fear, uncertainty en doubt, waarbij de marketeer de enige is die je onzekerheid kan verlichten
Ik kreeg ook een beetje (heel erg) het Emile Ratelband gevoel
Nou heb ik altijd al een antipathie gehad jegens Marketing, dus dat kan ermee te maken hebben

Ontopic (een beetje althans):

Je site is vreselijk Ik heb 'm even doorgelezen en kon daarna vijf miniuten niet meer normaal naar een wit scherm kijken. Als ik op zoek zou zijn naar jouw soort dienst, was ik afgehaakt puur en alleen vanwege de opdringerigheid van de naweeen van de witte letters op een zwarte achtergrond. Erg he. Maar het is echt waar

Verder: prijzen inderdaad omhoog. Dit kan écht niet en wordt verlies-draaien. Heb je al gedacht aan een goede aansprakelijkheidsverzekering? Een glas rode wijn ligt maar zo in de kraag van een Chanel-jurkje en dat ga je niet leuk vinden. Van deze prijzen kan dat niet uit.

Trouwens: als ik een feestje heb waar ik butlers bij wil hebben, dan wil ik kwaliteit en die geloof ik niet te krijgen voor 7,50. Ook niet voor 17,50 overigens, maar dat terzijde. Een butler ziet er kraakhelder uit en heeft een frisruikend en keurig gestoomd maatpak. Dat kan niet voor deze bedragen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 14 december 2005 @ 09:42:41 #95
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33065338
Geen goede ervaring met marketeers?

Laatst hebben we een plan geschreven voor een onderzoeksbureau. Hoe komt het dan dat hun eerste maand omzet verdubbeld is. Daarnaast zal het nog blijven groeien want het enige dat ze nu uitgevoerd hebben is een demonstratie aanbieden. Er zijn nog 7 tactische stappen die ze moeten ondernemen.

Je gaat mij niet vertellen dat marketing niet werkt. Dat komt omdat jij zelf niet weet wat marketing is. Marketing is geen 4p's en w's etc.

Natuurlijk moet je de kostprijs uitrekenen, een business plan schrijven, keihard de eerste klanten binnen halen etc. Maar dat is maar een stap om je business te runnen.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  woensdag 14 december 2005 @ 09:54:45 #96
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33065550
Simpel voorbeeld:

Je wilt een kledinglijn uitbrengen. Hoe ga je dit doen?

Onderzoek:: Men is gevoelig voor wat er om zich heen gebeurd. De oorlog in Irak speelt een rol hier in(echt waar!). Daarom zie je ook af en toe mensen met een Palestijnen sjaal rondlopen.

Conclusie: Dit soort kleding bestaat nog niet echt maar krijgt langzaam veel populariteit. De keus is aan jou: begin je met een kledinglijn voor een doorsnee persoon of ga je hier op inspelen? (of beide?)
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  woensdag 14 december 2005 @ 09:56:16 #97
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_33065576
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:42 schreef Vulkan het volgende:
Geen goede ervaring met marketeers?

Laatst hebben we een plan geschreven voor een onderzoeksbureau. Hoe komt het dan dat hun eerste maand omzet verdubbeld is. Daarnaast zal het nog blijven groeien want het enige dat ze nu uitgevoerd hebben is een demonstratie aanbieden. Er zijn nog 7 tactische stappen die ze moeten ondernemen.

Je gaat mij niet vertellen dat marketing niet werkt. Dat komt omdat jij zelf niet weet wat marketing is. Marketing is geen 4p's en w's etc.

Natuurlijk moet je de kostprijs uitrekenen, een business plan schrijven, keihard de eerste klanten binnen halen etc. Maar dat is maar een stap om je business te runnen.
De vraag was vast niet aan mij, maar wel antwoord: geen ervaring met marketeers, wel met een deel opleiding. Ik kreeg rode vlekken van het feit dat 'de marketing' voor alle bestaande Nederlandse woorden zo nodig nieuwe woorden moest bedenken. Het denkwerk erachter (vooral logisch nadenken en gezond verstand) vind ik prima, maar dat wereldje spelen strijkt mij tegen de haren.

Ik ga je niet vertellen dat marketing per definitie niet werkt, maar ik ga je wel vertellen dat marketing die een slecht uitgedacht(e) product of dienst niet werkt.Iets dat zo in de kinderschoenen staat als dit, is niet geholpen met marketing, maar eerder met een degelijke uitwerking van de visie. Want jij gaat mij niet vertellen dat een marketingplan ooit kans van slagen heeft als de hele planning, visie en strategie zo wankel zijn als een kaartenhuis.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_33065644
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:42 schreef Vulkan het volgende:

Laatst hebben we een plan geschreven voor een onderzoeksbureau. Hoe komt het dan dat hun eerste maand omzet verdubbeld is. Daarnaast zal het nog blijven groeien want het enige dat ze nu uitgevoerd hebben is een demonstratie aanbieden. Er zijn nog 7 tactische stappen die ze moeten ondernemen.
Laatst heb ik een paar kennissen gesproken, bij wie hun bedrijfjes bijna op de klippen waren gelopen omdat ze op aanraden van een marketeer allerlei dure activiteiten hadden ondernomen die alleen maar geld kostten en niets opleverden. So there.
quote:
Je gaat mij niet vertellen dat marketing niet werkt.
Kun je ook met inhoudelijke argumenten komen? Dat zeg ik namelijk helemaal niet.

Ik vertel je dat marketing als werkwoord prima werkt. Natuurlijk moet je je product bekendheid geven. Maar marketing als studie is zwaar overschat. Vooral door de markeeters zelf. Beroepsdeformatie, zullen we maar zeggen....
pi_33065700
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:56 schreef ElisaB het volgende:
Want jij gaat mij niet vertellen dat een marketingplan ooit kans van slagen heeft als de hele planning, visie en strategie zo wankel zijn als een kaartenhuis.
Wat ik typisch vind voor marketing is om als die planning, visie en strategie wel staat als een solide huis, en het product mede daardoor loopt als een speer, om die successen dan te claimen als 'marketingsucces'.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:13:19 #100
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_33065877
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:03 schreef joshus_cat het volgende:

Wat ik typisch vind voor marketing is om als die planning, visie en strategie wel staat als een solide huis, en het product mede daardoor loopt als een speer, om die successen dan te claimen als 'marketingsucces'.
Je kunt inderdaad net zo goed opwerpen 'een goed product verkoopt zichzelf'. Of dat wij in alle 7 jaar van ons bestaan nog nooit aan marketing hebben gedaan (althans, niet op de manier zo hierboven werd gepredikt) en dat we draaien als een tierelier.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Succes is altijd een combinatie van factoren. Soms geholpen door een beetje geluk, of tegengewerkt door een beetje pech. Maar de regels en wetten van marketing nemen als uitgangspunt voor het opbouwen van je onderneming is niet mijn ding.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')