Idd dacht ik ook aan, wel meer werk maarja.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:02 schreef TrenTs het volgende:
Wat dacht je van een briefje ter grootte van een half A4tje in de bus duwen bij bedrijven? Gewoon niet te druk, strak uiterlijk, zonder taalfouten en niet teveel tekst.
Ja, helemaal niet duur als je het vergelijkt met de bestaande.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:03 schreef _Arthur het volgende:
Die prijzen zijn inc btw en met factuurtje?
Hmm.. ja dat zou inderdaad kunnen zijn. Daarom is zo'n strak uiterlijk wel belangrijk. En ik wil het met alle plezier voor je nakijken op taalfouten, mocht je het willen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:05 schreef De_Warme_bakker het volgende:
@TrenTs: Zijn we mee bezig. maar vooral die taalvoudten isch lastig
Nee, het is nog best moeilijk om het strak te schrijven. Maar, we zijn bezig. Het probleem met zo'n briefje is echter wel dat nagenoeg iedereen het waarschijnlijk weg zal gooien als zijnde ongevraagde reclame
En dus ? Op het moment dat jij 1000 bedrijven een briefje geeft en er is er 1 die denkt 'he dat is leuk' dan heb je iig een kleine start en met wat geluk kom je met mond op mond reclame weer aan een nieuwe klant.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:05 schreef De_Warme_bakker het volgende:
@TrenTs: Zijn we mee bezig. maar vooral die taalvoudten isch lastig
Nee, het is nog best moeilijk om het strak te schrijven. Maar, we zijn bezig. Het probleem met zo'n briefje is echter wel dat nagenoeg iedereen het waarschijnlijk weg zal gooien als zijnde ongevraagde reclame
Eindelijk, het al máánden geoefende verkooppraatjequote:Op zaterdag 10 december 2005 15:07 schreef Double_B het volgende:
Bedenk dus eerst even waarom iemand nu uitgerekend van JOUW butlerservice gebruik zou maken, en niet van de gastheer van een cateraar.
Als je me daar antwoord op kunt geven kan ik je misschien verder advies geven!
Dat is waar.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:12 schreef Double_B het volgende:
Daarnaast nog even een opmerking over je prijzen..
Je bent inderdaad erg goedkoop. Ik denk zelfs TE goedkoop. Bij een te lage prijs zal het product zijn geloofwaardigheid verliezen. Mijn advies is om je prijs toch wat omhoog te schroeven.
quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:14 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Dat is waar.Ik ken een man die een bedrijf heeft in bepaalde adviezen voor bedrijven, maar gek genoeg liep het niet. Toen hij de prijzen vervijfvoudigde liep het storm.
Niet dat jij dat nou ook moet gaan doen..
Denk eerder aan 15,- en 17,50. Geld komt toch van bedrijven af dus achquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:15 schreef KieWie het volgende:
Het is inderdaad wel erg goedkoop; ik vraag me af hoe je hier uberhaupt geen geld op zou verliezen...
quote:Op zaterdag 10 december 2005 16:41 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
TVp
Het ziet vaak strakker uit, en ik denk dat het meer in overeenstemming met de gewenste uitstraling zal zijn.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:02 schreef De_Warme_bakker het volgende:
frameloos, zal het eens met de sitebouwer overleggen
In welk opzicht zou dit beter zijn?
Zolang je binnen de 'kleine-ondernemersregeling' zit, hoef je bij inkomsten onder de 1000€ per jaar geen belasting af te dragen. Maar, de prijzen worden ook verhoogd.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:19 schreef joshus_cat het volgende:
Heb je er bij die 8,50 ook al aan gedacht dat je belasting en premies werknemerverzekeringen over dat bedrag moet betalen?
Omdat het kleine prijzen zijnquote:Op zaterdag 10 december 2005 20:07 schreef Edwin_2004 het volgende:
Ik zou eens naar zo'n starters meeting gaan van de KvK, erg interessant...
En.. waarom krijgt Prijzen geen hoofdletter?
Nog eentje om 't af te leren: zijn jullie allemaal zelfstandig ondernemer, of zijn jullie in loondienst van 't bedrijfje wat de website draait? In 't laatste geval moet je nl. tijdig (binnen een maand of een kwartaal) doorgeven aan de belastingdienst dat je iemand in dienst hebt gehad. De boetes voor te laat melden zijn stevig (meer dan duizend euro).quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:45 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Zolang je binnen de 'kleine-ondernemersregeling' zit, hoef je bij inkomsten onder de 1000� per jaar geen belasting af te dragen. Maar, de prijzen worden ook verhoogd.
Als je een feestje geeft, weet je me te vinden.quote:Op zondag 11 december 2005 00:00 schreef PdeHoog het volgende:
Bakker
Heb je al eens bij de belastingdienst / KvK geinformeerd wat voor dingen je je op de hals haalt qua verplichtingenIk vind het trouwens wel strak dat je hiermee bezig bent
Ben benieuwd of het gaat lopen
Ik doe niet aan feestjes....althans.... niet aan feestjes waar ik twee butlers nodig hebquote:Op zondag 11 december 2005 15:35 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Als je een feestje geeft, weet je me te vinden.
Wij moeten trouwens weer eens afspreken! kerstvakantie iets ondernemen?
De kleine ondernemersregeling heeft niets met je inkomsten te maken, alleen met je omzetbelasting. Kijk dit goed na, je wilt geen fouten maken met belastingdingen. Ga anders naar de startersvoorlichting van je belastingkantoor, zorg in ieder geval dat je weet waar je aan toe bent.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:45 schreef De_Warme_bakker het volgende:Zolang je binnen de 'kleine-ondernemersregeling' zit, hoef je bij inkomsten onder de 1000� per jaar geen belasting af te dragen. Maar, de prijzen worden ook verhoogd.
Marialice en anderen, grote dank voor het meedenken.quote:Op zondag 11 december 2005 22:20 schreef Marialice het volgende:
[..]- Prijzen zijn veel te laag. Dit is niet meer geloofwaardig. Wat vragen je concurrenten?
- Je noemt hierboven dat het erg gewaardeerd wordt door klanten dat jullie jong en fris zijn. Laat dit dan ook terugkomen in hoe je je presenteert (op je website kan ik het alleen met heel goed zoeken vinden).
De kleine ondernemersregeling heeft niets met je inkomsten te maken, alleen met je omzetbelasting. Kijk dit goed na, je wilt geen fouten maken met belastingdingen. Ga anders naar de startersvoorlichting van je belastingkantoor, zorg in ieder geval dat je weet waar je aan toe bent.
Verder:
- Op de site mis ik foto's, lijkt me voor jullie dienst echt essentieel.
- Zorg dat je bij iedere opdracht promotiemateriaal bij je hebt (visitekaartjes of een simpele flyer is genoeg).
- De kerst- en nieuwjaarsborrels komen eraan. Speel hierop in, verzin een mooie actie en sleep die opdrachten gewoon eens binnen
Kijk, dat klinkt een stuk beter. Als je 10% onder je concurrenten zit, ben je echt al goedkoop (d.w.z. goedkoop genoeg om de klanten te vangen die voor de goedkoopste aanbieder gaan). Een hoger basistarief geeft je ook wat meer ruimte om korting te geven (wel wat ervoor terugvragen dan, bijv. inspraak over dag en tijd, ruim van tevoren alle details laten weten, verzin maar wat).quote:Op zondag 11 december 2005 22:45 schreef De_Warme_bakker het volgende:
De prijzen worden asap veranderd. De concurrentie die wij hebben onderzocht (3,4 bedrijven) vragen pakweg 17,50 - 20,00 euro per butler per uur. Wij willen waarschijnlijk verhogen naar 15/16 per uur.
quote:Kerstactie hebben we inmiddels een opzet voor gemaakt. We willen bedrijven persoonlijk aanschrijven met dit idee. Daar willen we ook foto's maken voor op de site.
Goed idee. Check wel even of dat ook de plek is waar bezoekers van je site die informatie verwachten. Laat het maar even weten als de nieuwe tekst erop staat, kunnen wij mooi meekijken of het duidelijk isquote:Over het jonge en het frisse heb je gelijk, ik wil nog een kopje "werkwijze" op de site, waarin we dit vertellen. Goed idee??
quote:Op maandag 12 december 2005 14:14 schreef Vulkan het volgende:
Ook wat heel belangrijk is: klanten zijn vrienden. Een onbekende zal nooit vertrouwen in je hebben. Onbekende mensen moeten eerst je vriend worden. Vervolgens je klant.
Ebay werkt met een feedbacksysteem.quote:Op maandag 12 december 2005 14:54 schreef joshus_cat het volgende:Verklaar dan het succes van ebay eens?
Producten op ebay met een foto en toelichting verkopen beter. Het wekt vertrouwen op. Om vrienden te worden met iemand(of een relatie aangaan met een meisje) eist eerst vertrouwen.quote:Op maandag 12 december 2005 14:54 schreef joshus_cat het volgende:
[..]Verklaar dan het succes van ebay eens?
Ah, dus het gaat om vertrouwen, en niet om vriendschap, of een relatie met de klant. Da's iets heeel anders.quote:Op maandag 12 december 2005 15:05 schreef Vulkan het volgende:
Producten op ebay met een foto en toelichting verkopen beter. Het wekt vertrouwen op. Om vrienden te worden met iemand(of een relatie aangaan met een meisje) eist eerst vertrouwen.
Sommige mensen worden sneller vrienden dan de ander. Een voordeel van ebay is ook dat je het vaak heel goedkoop kunt krijgen. Niet iedereen is opzoek naar vriendschap. .
Voorzover ik zie is TS wel de goedkoopste; in ieder geval hoort dat wel bij z'n strategie. Tenzij jij 't natuurlijk beter zietquote:Op maandag 12 december 2005 15:05 schreef Vulkan het volgende:
Aangezien de TS niet de goedkoopste kan zijn moet hij het anders doen.
Het gaat erom dat je overtuigd bent van je rol; dat je zekerheid uitstraalt. Zeker bij iets als butleren moet het overkomen als iets wat je al jaren doet. Een butler heeft stijl, en straalt daardoor een stukje elitaire arrogantie en autoriteit uit. Jezelf in overdreven mate aanpassen aan de klant is daarmee in tegenspraak.quote:Op maandag 12 december 2005 15:12 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Wanneer ik m'n butlers dan in andere kledij laat lopen tast dit denk ik de geloofwaardigheid aan.
Helemaal mee eens, maar sinds wanneer is een wit overhemd overtrokken en overdreven?quote:Op maandag 12 december 2005 15:15 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je overtuigd bent van je rol; dat je zekerheid uitstraalt. Zeker bij iets als butleren moet het overkomen als iets wat je al jaren doet. Een butler heeft stijl, en straalt daardoor een stukje elitaire arrogantie en autoriteit uit. Jezelf in overdreven mate aanpassen aan de klant is daarmee in tegenspraak.
Ik doel op de tekst van Vulcan:quote:Op maandag 12 december 2005 15:23 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Helemaal mee eens, maar sinds wanneer is een wit overhemd overtrokken en overdreven?
Mensen gaan niet bedienen in een driedelig veel-te-strak-zittend pak natuurlijk![]()
quote:Je kan de kleding van je butlers laten bepalen door de klant. Zij beslissen hoe ze zich moeten gedragen, aankleden etc.
Helaas is dit te ouderwets.quote:Op maandag 12 december 2005 15:15 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je overtuigd bent van je rol; dat je zekerheid uitstraalt. Zeker bij iets als butleren moet het overkomen als iets wat je al jaren doet. Een butler heeft stijl, en straalt daardoor een stukje elitaire arrogantie en autoriteit uit. Jezelf in overdreven mate aanpassen aan de klant is daarmee in tegenspraak.
Maar is dat niet te verhelpen met een duidelijkere en vooral heldere, vlotte website?quote:Op maandag 12 december 2005 15:27 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Tegenwoordig speel je niet meer veilig door binnen de grenzen te blijven. Hiermee zul je alleen geconfronteerd worden met vragen als: ik kan je niet onderscheiden. Ik weet niet wie je bent. Ik weet niet wat je doet. Ik weet niet waarom ik voor jou moet kiezen. Je naam zal ook moeilijk verspreiden hierdoor.
Het was maar een voorbeeld. Je moet iets creatiefs verzinnen dat bij je eigen doelgroep past. Niet iedereen wilt een een butler die jarenlange ervaring heeft en zekerheid uitstraalt. Het zou egoïstisch zijn om te denken dat iedereen hetzelfde verwacht.quote:Op maandag 12 december 2005 15:25 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Ik doel op de tekst van Vulcan:
[..]
Met een website moet je laten zien wie je bent en wat je doet. Een website is een goede manier om dit uit te stralen. Je moet je niet focussen op verkoop. Je moet aandacht krijgen, emotie wekken en er voor zorgen dat men je uitnodigd.quote:Op maandag 12 december 2005 15:30 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Maar is dat niet te verhelpen met een duidelijkere en vooral heldere, vlotte website?
Voor wat 't waard is.quote:Op maandag 12 december 2005 23:01 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Maar ik houd je graag op de hoogte. Marketeers die gratis hun visie via internet verspreiden moet je te vriend houden
Zolang ze hun eigen taak verrichten niets... als ze daarnaast nog een mening hebben kun je ze naast de marketeers hangen!quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:46 schreef KieWie het volgende:
Wat is er mis met advocaten??
Ik kan je frustraties begrijpen. Het is alleen niet waar wat je zegt. Marketing zit tegenwoordig in elk soort bedrijf.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zolang ze hun eigen taak verrichten niets... als ze daarnaast nog een mening hebben kun je ze naast de marketeers hangen!
Ah, nou ik er beter over nadenk is dat eigenlijk een amerikanisme. Volgens mij vallen de nederlandse advocaten nog best mee, in vergelijking tot de amerikaanse. Verzekeringsagenten zijn een stuk erger. En makelaars mogen d'r sowieso bij.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:46 schreef KieWie het volgende:
Wat is er mis met advocaten??
Ik ben het slechts ten dele met je eens. Er zijn gelukkig genoeg bedrijfstakken waarin je weinig tot nul marketeers tegen het lijf loopt, ik zie ze nooit...quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:10 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Ik kan je frustraties begrijpen. Het is alleen niet waar wat je zegt. Marketing zit tegenwoordig in elk soort bedrijf.
Maar er is altijd iets dat men vergeet: ook jij kan marketing.
Er is een Franse bakker, kan even niet op zijn naam komen, die dacht om meer tijd te besteden aan zijn product. Hij wilde het niet domweg gaan verkopen en een marketing sticker er op plakken met een tekst als 'altijd vers en lekker'. Zijn marketing zat in zijn product. Hij had namelijk zijn gisting proces anders aangepakt waardoor hij nu internationaal bekend is geworden.
Een goede marketeer is als een architect. Een architect is niet per se een marketeer. Daarom is het belangrijk dat marketeers zich juist in het hele bedrijfsproces bevinden. Daarom zien we ook vaak dat marketeers functies krijgen in het management en directie. Dit zal constant blijven toenemen in de toekomst.
Dat klopt. Die bestaan ook. Maar vaak wordt marketing ook gezien als een luxe. Het is wel zo, zoals ik eerder heb gezegd, dat iedereen marketing kan. De een is alleen beter dan de ander. Daarom hebben bedrijven met geld hun eigen marketeers.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ben het slechts ten dele met je eens. Er zijn gelukkig genoeg bedrijfstakken waarin je weinig tot nul marketeers tegen het lijf loopt, ik zie ze nooit...
Nou nou, een vlekkeloze bediening is ook wat waard!!!!!quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:21 schreef MetalMessiah het volgende:
Zo te zien bied je geen butlers aan maar serveerders.
Serveerders alleen zijn niet echt een waardepropositie, je vervangt alleen een onbetaald neefje of buurmeisje.
Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan. Omdat we een andere website in het leven willen roepen, maar het totaan de kerst een tamelijk drukke tijd is, wachten we daar nog even mee. Maar, de prijzen gaan omhoogquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:21 schreef MetalMessiah het volgende:
1
Aan je prijs te zien bied je geen butlers aan maar serveerders.
2
Serveerders alleen zijn niet echt een waardepropositie, je vervangt alleen een onbetaald neefje of buurmeisje. Kijk eerst naar je doelgroep en stem daar de waardepropositie (de dienst) op af.
Dan zou ik dat ook maar heel snel aanpassen op je website, voordat klanten komen met 'maar op je website staan andere prijzen'.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:13 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan.
Dat vind ik een goede actie. Prijzen mogen best iets omhoog zolang je een service aanbiedt met een toegevoegde waarde. Aangezien je toch niet het goedkoopste kan zijn(of wilt zijn) doe je het goed hiermee.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:13 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan. Omdat we een andere website in het leven willen roepen, maar het totaan de kerst een tamelijk drukke tijd is, wachten we daar nog even mee. Maar, de prijzen gaan omhoog
Le-zen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:56 schreef Vulkan het volgende:
Aangezien je toch niet het goedkoopste kan zijn(of wilt zijn) doe je het goed hiermee.
Inderdaad, er staat niet expliciet dat ze de goedkoopste willen zijn. Maar TS heeft ook niet expliciet gezegd dat concurreren op prijs voor hem niet ter zake doet. Om dan toch je eigen ding te blijven herhalen....quote:Op zondag 11 december 2005 22:45 schreef De_Warme_bakker het volgende:
De concurrentie die wij hebben onderzocht (3,4 bedrijven) vragen pakweg 17,50 - 20,00 euro per butler per uur. Wij willen waarschijnlijk verhogen naar 15/16 per uur.
Techneut in hart en nieren, dus van nature een hekel aan mensen die niet weten waar ze over praten, maar wel doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Dat bijt nogal met de meeste marketingmensen en de meeste managers die de amerikaanse-stijl aanhangen*.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:05 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Persoonlijk geen goede ervaringen met marketeers?
Laat de spelen beginnen!quote:* De_Warme_bakker gaat er eens voor zitten
Compleet mee eens. Van huis uit ook techneut, maar merk dat je zonder marketeers, maar met een goed verstand een eind kan komen. Een goeie marketeer hoeft mijn inziens niet echt diploma's te hebben, aangezien het grotendeels inderdaad common sense is. Ik ga zelf tegenwoordig het liefst toch uit van een gezonde financiele grondslag, ik merk dat het daar bij veel onderneming al aan ontbreekt. Vaak veel focus op het 'gat in de markt' of die 'originele aanpak' en niet kunnen aantonen hoeveel er daadwerkelijk verdiend moet worden...quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:16 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Techneut in hart en nieren, dus van nature een hekel aan mensen die niet weten waar ze over praten, maar wel doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Dat bijt nogal met de meeste marketingmensen en de meeste managers die de amerikaanse-stijl aanhangen*.
*'inhoudelijke kennis maakt het nemen van beslissingen alleen maar moeilijker, daarom kun je maar beter helemaal geen inhoudelijke kennis hebben.' Met als consequentie dat de manager door iedereen gepiepeld kan worden, omdat hij niet kan inschatten wat nu werkelijk belangrijk is.
Wat betreft marketing: natuurlijk, da's best belangrijk. Maar met een beetje common sense kun je 90% van de fluf ondervangen. Daar heb je helemaal geen 4 P's, 7W's of wat dan ook voor nodig. Uiteindelijk gaat het er toch om dat je iemand moet hebben die bereid is om geld op tafel te leggen voor jouw product. Ik zie veel meer in psychologische economie (sunk costs, hidden costs, niet-rationele beslissingen, concurrentiemodellen, verkoopmodellen) dan in marketing.
Volgens mij is het enige van marketing wat niet door psychologische economie wordt gedekt design, (in de zin van het ontwerp van apparaten, websites en andere dingen). En daar heb je weer aparte studies voor (ergonomie, etc). Kortom: opdoeken die hap.![]()
[..]
Laat de spelen beginnen!![]()
Ik kreeg ook een beetje (heel erg) het Emile Ratelband gevoelquote:Op maandag 12 december 2005 23:14 schreef joshus_cat het volgende:
Laat je niet gekmaken door alle fear, uncertainty en doubt, waarbij de marketeer de enige is die je onzekerheid kan verlichten![]()
De vraag was vast niet aan mij, maar wel antwoord: geen ervaring met marketeers, wel met een deel opleiding. Ik kreeg rode vlekken van het feit dat 'de marketing' voor alle bestaande Nederlandse woorden zo nodig nieuwe woorden moest bedenken. Het denkwerk erachter (vooral logisch nadenken en gezond verstand) vind ik prima, maar dat wereldje spelen strijkt mij tegen de haren.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:42 schreef Vulkan het volgende:
Geen goede ervaring met marketeers?
Laatst hebben we een plan geschreven voor een onderzoeksbureau. Hoe komt het dan dat hun eerste maand omzet verdubbeld is. Daarnaast zal het nog blijven groeien want het enige dat ze nu uitgevoerd hebben is een demonstratie aanbieden. Er zijn nog 7 tactische stappen die ze moeten ondernemen.
Je gaat mij niet vertellen dat marketing niet werkt. Dat komt omdat jij zelf niet weet wat marketing is. Marketing is geen 4p's en w's etc.
Natuurlijk moet je de kostprijs uitrekenen, een business plan schrijven, keihard de eerste klanten binnen halen etc. Maar dat is maar een stap om je business te runnen.
Laatst heb ik een paar kennissen gesproken, bij wie hun bedrijfjes bijna op de klippen waren gelopen omdat ze op aanraden van een marketeer allerlei dure activiteiten hadden ondernomen die alleen maar geld kostten en niets opleverden. So there.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:42 schreef Vulkan het volgende:
Laatst hebben we een plan geschreven voor een onderzoeksbureau. Hoe komt het dan dat hun eerste maand omzet verdubbeld is. Daarnaast zal het nog blijven groeien want het enige dat ze nu uitgevoerd hebben is een demonstratie aanbieden. Er zijn nog 7 tactische stappen die ze moeten ondernemen.
Kun je ook met inhoudelijke argumenten komen? Dat zeg ik namelijk helemaal niet.quote:Je gaat mij niet vertellen dat marketing niet werkt.
Wat ik typisch vind voor marketing is om als die planning, visie en strategie wel staat als een solide huis, en het product mede daardoor loopt als een speer, om die successen dan te claimen als 'marketingsucces'.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:56 schreef ElisaB het volgende:
Want jij gaat mij niet vertellen dat een marketingplan ooit kans van slagen heeft als de hele planning, visie en strategie zo wankel zijn als een kaartenhuis.
Je kunt inderdaad net zo goed opwerpen 'een goed product verkoopt zichzelf'. Of dat wij in alle 7 jaar van ons bestaan nog nooit aan marketing hebben gedaan (althans, niet op de manier zo hierboven werd gepredikt) en dat we draaien als een tierelier.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:03 schreef joshus_cat het volgende:
Wat ik typisch vind voor marketing is om als die planning, visie en strategie wel staat als een solide huis, en het product mede daardoor loopt als een speer, om die successen dan te claimen als 'marketingsucces'.![]()
Precies. Kijk, natuurlijk is marketing belangrijk, maar mijn inziens doet elke goed ondernemer met gezond verstand dat zelf. De studie is echt lariekoek, het gaat gewoon om normaal inzicht. Hetzelfde als die voorbeeld over de sterke kanten van marketing die net gegeven werden: dat is toch allemaal logisch? Wow, een demonstratie, briljant! Dat kan iedereen toch bedenken, daar hoef je geen Emiel Ratelband voor te heten...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad net zo goed opwerpen 'een goed product verkoopt zichzelf'. Of dat wij in alle 7 jaar van ons bestaan nog nooit aan marketing hebben gedaan (althans, niet op de manier zo hierboven werd gepredikt) en dat we draaien als een tierelier.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Succes is altijd een combinatie van factoren. Soms geholpen door een beetje geluk, of tegengewerkt door een beetje pech. Maar de regels en wetten van marketing nemen als uitgangspunt voor het opbouwen van je onderneming is niet mijn ding.
Beste Drive-r,quote:Op woensdag 14 december 2005 11:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Precies. Kijk, natuurlijk is marketing belangrijk, maar mijn inziens doet elke goed ondernemer met gezond verstand dat zelf. De studie is echt lariekoek, het gaat gewoon om normaal inzicht. Hetzelfde als die voorbeeld over de sterke kanten van marketing die net gegeven werden: dat is toch allemaal logisch? Wow, een demonstratie, briljant! Dat kan iedereen toch bedenken, daar hoef je geen Emiel Ratelband voor te heten...
Ons bedrijfje liep van dag 1 als een trein, gewoon normaal nadenken, net wat scherper zijn met de centen en je kunt een hoop verdienen (in een uitgemolken branche als uitzendwerk nog wel). Daarvoor hoefden we echt geen gekke trucs uit te halen met interessante engelse termen...
Mijn gezond verstand zegt dan: waarom in die markt gaan zitten in the first placequote:Op woensdag 14 december 2005 12:05 schreef Vulkan het volgende:
ook dat is marketing. Ik wil je wel horen praten als je in een markt terecht komt waar je te maken hebt met 1000 betere concurrenten.
Probeer maar eens een frisdrankje uit te brengen. Of misschien koffie?
Als er 1000 concurrenten zijn die het beter doen, is het dan niet gewoon immoreel om mensen zover te krijgen dat ze hun geld verspillen aan jouw product?quote:Op woensdag 14 december 2005 12:05 schreef Vulkan het volgende:
Ik wil je wel horen praten als je in een markt terecht komt waar je te maken hebt met 1000 betere concurrenten.
Omdat men constant opzoek is naar een alternatief en nooit genoegen neemt met wat ie heeft. En toevallig heb jij een drankje weten te ontwikkelen waar je geld mee denkt te verdienenquote:Mijn gezond verstand zegt dan: waarom in die markt gaan zitten in the first place
huh?quote:Als er 1000 concurrenten zijn die het beter doen, is het dan niet gewoon immoreel om mensen zover te krijgen dat ze hun geld verspillen aan jouw product?
Da's een aanname. Toen de miskleun van Coke Classic werd behandeld heb je zeker even niet opgelet, he?quote:Op woensdag 14 december 2005 13:03 schreef Vulkan het volgende:
Omdat men constant opzoek is naar een alternatief en nooit genoegen neemt met wat ie heeft.
Laat ik het voor je uitspellen: als er een beter product op de markt is, wat ook nog eens goedkoper is dan jouw product, getuigt het dan niet van een hele bedenkelijke moraal om mensen over te halen om dat betere product te laten liggen en jouw rotzooi te kopen?quote:huh?
Lees alsjeblieft even door wat ik hier en eerder schrijf. Ik geef ook toe dat het marketing is, maar marketing is volgens mij gewoon goed je common sense gebruiken. Ik vind alleen dat de hele beroepsgroep/studie marketing er meer van maakt dan het is en over het algemeen niet bestaat uit de meeste handige lui. Ik kom teveel marketeers tegen die buiten marketing nergens verstand van hebben (finance, etc...) en vervolgens hun eigen plan trekken.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:05 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Beste Drive-r,
ook dat is marketing. Ik wil je wel horen praten als je in een markt terecht komt waar je te maken hebt met 1000 betere concurrenten.
Probeer maar eens een frisdrankje uit te brengen. Of misschien koffie?
1. Sommige producten mislukken idd, maar Red Bull is pure marketing.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:23 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Da's een aanname. Toen de miskleun van Coke Classic werd behandeld heb je zeker even niet opgelet, he?
[..]
Laat ik het voor je uitspellen: als er een beter product op de markt is, wat ook nog eens goedkoper is dan jouw product, getuigt het dan niet van een hele bedenkelijke moraal om mensen over te halen om dat betere product te laten liggen en jouw rotzooi te kopen?
Ah, daarom begint albert heijn een 'prijzenoorlog'. Omdat ze bezig zijn met iets wat niet werkt.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:16 schreef Vulkan het volgende:
Betere en goedkopere producten werken niet meer.
Als jij met een winkel om de hoek een prijzenoorlog begint bereik je niets mee, tenzij je alles begint te verkopen voor de kostprijs(misschien).quote:Op woensdag 14 december 2005 14:27 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Ah, daarom begint albert heijn een 'prijzenoorlog'. Omdat ze bezig zijn met iets wat niet werkt.![]()
Nou ben ik wel benieuwd wat jou zo bijzonder maakt? Wat vind je dat er ontbreekt? De marktonderzoek, concurrentie analyse, SWOT, cofrontatie, positionering, je 4 p's? Of zijn het je manieren van aapak uit de jaren '70? Of ben je sales gericht en denkt dat telemarketing en mensen bombarderen met advertenties de sleutel tot succes is?quote:edit: laat ook eigenlijk maar...heb e.e.a. nog even goed doorgelezen en er is hier feitelijk helemaal niemand die inhoudelijk wat van dit vakgebied afweet. Discussie lijkt me dan ook zinloos, de meeste vragen van TS zijn beantwoord. Topic dicht dan maar?
Waarom presenteer je je zo opgeblazen? Ik vind je zo neerbuigendquote:Op woensdag 14 december 2005 14:48 schreef Vulkan het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd wat jou zo bijzonder maakt? Wat vind je dat er ontbreekt? De marktonderzoek, concurrentie analyse, SWOT, cofrontatie, positionering, je 4 p's? Of zijn het je manieren van aapak uit de jaren '70? Of ben je sales gericht en denkt dat telemarketing en mensen bombarderen met advertenties de sleutel tot succes is?
Nee, we hebben het hier over hoe TS zijn bedrijf kan promoten, waarna jij kwam met een wollig verhaal dat op TS imho (nog) helemaal niet van toepassing is. En voor mijn gevoel schiet je je doel een beetje voorbij door zo neerbuigend te doen over bedrijven of mensen die de heiligheid van marketing (jouw marketing) niet praktizeren of ondersteunen.quote:Wij hebben het hier over de nut van marketing. Of het belangrijk is of niet?
Dat kan. Ik wil er alleen op wijzen dat marketing wel belangrijk is. Maar goed...quote:Op woensdag 14 december 2005 15:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Waarom presenteer je je zo opgeblazen? Ik vind je zo neerbuigend
[..]
Nee, we hebben het hier over hoe TS zijn bedrijf kan promoten, waarna jij kwam met een wollig verhaal dat op TS imho (nog) helemaal niet van toepassing is. En voor mijn gevoel schiet je je doel een beetje voorbij door zo neerbuigend te doen over bedrijven of mensen die de heiligheid van marketing (jouw marketing) niet praktizeren of ondersteunen.
Jij het jouwe, ik het mijne. Dat kan toch gewoon?
Er is niemand die dat hier ontkent. De vraag is of dat persé op jouw manier moet, en of je daar persé een marketingmeneer voor nodig hebt.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:49 schreef Vulkan het volgende:
Dat kan. Ik wil er alleen op wijzen dat marketing wel belangrijk is. Maar goed...
quote:Op woensdag 14 december 2005 16:13 schreef Paperclipjes het volgende:
Zonder alles te lezen:
- Organiseer zelf wat feesten,
- Presenteer je bij bedrijven, dit kun je doen door op een ludieke wijze de vrijdagmiddagborrel te verzorgen, kosteloos natuurlijk. (kijk in de kvk na welke bedrijven binnen nu en 2 jaar een jubileum hebben)
- Voeg iets extra's toe aan je bediening, mooie kostuums, showelement. (Ik heb ooit eens zoiets gezien met twee "dronken" franse obers... geniaal!)
Vanwaar deze vraag? En om 'm vast te beantwoorden: als het slecht zou gaan, zou ik dat zeker wel durven toegeven. Ik zou niet weten waarom niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:14 schreef Paperclipjes het volgende:
Ps. Voor alle ondernemers hier... Zal iemand ooit durven toegeven dat het slecht gaat... PFFF
ja, waarom niet ?quote:Op woensdag 14 december 2005 16:14 schreef Paperclipjes het volgende:
Ps. Voor alle ondernemers hier... Zal iemand ooit durven toegeven dat het slecht gaat... PFFF
Kijk, aan ElisaB hebben we wat. Leuk linkje in deze context: http://www.butlersguild.comquote:Op woensdag 14 december 2005 02:30 schreef ElisaB het volgende:
Je site is vreselijkIk heb 'm even doorgelezen en kon daarna vijf miniuten niet meer normaal naar een wit scherm kijken. Als ik op zoek zou zijn naar jouw soort dienst, was ik afgehaakt puur en alleen vanwege de opdringerigheid van de naweeen van de witte letters op een zwarte achtergrond. Erg he. Maar het is echt waar
Verder: prijzen inderdaad omhoog. Dit kan écht niet en wordt verlies-draaien. Heb je al gedacht aan een goede aansprakelijkheidsverzekering? Een glas rode wijn ligt maar zo in de kraag van een Chanel-jurkje en dat ga je niet leuk vinden. Van deze prijzen kan dat niet uit.
Trouwens: als ik een feestje heb waar ik butlers bij wil hebben, dan wil ik kwaliteit en die geloof ik niet te krijgen voor 7,50. Ook niet voor 17,50 overigens, maar dat terzijde. Een butler ziet er kraakhelder uit en heeft een frisruikend en keurig gestoomd maatpak. Dat kan niet voor deze bedragen.
Het was al een beetje laatquote:Op woensdag 14 december 2005 18:27 schreef tim2308 het volgende:
Kijk, aan ElisaB hebben we wat.
Graag gedaan, daar is dit topic namelijk voorquote:Op woensdag 14 december 2005 18:42 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Verveling in je eindexamenjaar heeft het nut dat je je tijd in andere dingen gaat stoppen....
Tips van Paperclipjes eveneens welkom !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |