abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32971171
Beste FOK!kers,

Tezamen met een vriend heb ik pakweg twee maanden geleden een idee ontwikkeld om een butlerservice op te richten, die de bediening op feestjes regelt. We zijn er van overtuigd dat er zeker geld te verdienen is in deze business. We doen het niet voor het geld, maar om te kijken of het ons lukt om iets succesvol van de grond te krijgen. Het geld is echter geen vervelende bijkomstigheid

Alleen ons probleem: Klandizie.
Hoe, wie, wat, waar... ik heb weinig ideeën hoe we klanten kunnen werven. We hebben een website gemaakt, alwaar we nog wachten op onze .nl-domein (zie mijn later te openen topic). Verder natuurlijk in familiaire kring, maar hoe bereiken we het echte publiek? We willen ons voornamelijk richten op kleine/middelgrote bedrijven die bijvoorbeeld een nieuwjaarsborrel geven, maar ook ateliers, musea, particulieren...

Iemand een idee om die klandizie binnen te halen?
De website, puur tekst dus weinig enerverend, is hier te vinden.
pi_32971284
Waar je mee zou kunnen beginnen is te kijken of er Catering bedrijven zijn die met jullie willen samenwerken. Dat zou je al een hele bak opdrachten kunnen opleveren nog voordat je de klanten zelf hebt gesproken. Zorg er vervolgens voor dat je visitekaartjes op tafel liggen en een groot publiek is al bereikt.....
pi_32971297
Tip: zorg dat je goed te vinden ben op zoekmachines (zoekwoorden als 'bulerservice' en 'provebutler' enzo? je kan er zelf vast meer verzinnen ) en plaats eens een dingetje met een 'join our mailinglist'-geval op je website
veel mensen denken dat dat niet werkt maar ik ben bezig een online spel te maken en al zeker 300 mensen in mailinglist door dat vakje (als je niet weet hoe, stuur maar een mailtje )
dan zit je aan die kant al goed eens in de maand ofzo een mail met aanbiedingen en dergelijke zodat de mensen aan je blijven denken

EDIT: hmmm... ik heb iets met die
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:02:48 #4
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32971304
Wat dacht je van een briefje ter grootte van een half A4tje in de bus duwen bij bedrijven? Gewoon niet te druk, strak uiterlijk, zonder taalfouten en niet teveel tekst.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32971313
Croga, goed idee!
We hebben er aan gedacht om een slager te benaderen, maar echt cateringbedrijven is super natuurlijk. bedankt!
pi_32971330
Die prijzen zijn inc btw en met factuurtje?
pi_32971341
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:02 schreef TrenTs het volgende:
Wat dacht je van een briefje ter grootte van een half A4tje in de bus duwen bij bedrijven? Gewoon niet te druk, strak uiterlijk, zonder taalfouten en niet teveel tekst.
Idd dacht ik ook aan, wel meer werk maarja.
Het is ook mogelijk om folders mee te geven met bijv. bedrijvenpost (postbussen). Geen idee wat dat kost overigens
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_32971363
@TrenTs: Zijn we mee bezig. maar vooral die taalvoudten isch lastig
Nee, het is nog best moeilijk om het strak te schrijven. Maar, we zijn bezig. Het probleem met zo'n briefje is echter wel dat nagenoeg iedereen het waarschijnlijk weg zal gooien als zijnde ongevraagde reclame
pi_32971375
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:03 schreef _Arthur het volgende:
Die prijzen zijn inc btw en met factuurtje?
Ja, helemaal niet duur als je het vergelijkt met de bestaande.
Prijzen staat nog niet precies vast, mss een eurootje meer of minder, maar zo ongeveer zal het wel worden.
pi_32971409
Ik denk dat je het beste, zoals hierboven al beschreven, contact op kunt gaan nemen met cateraars. Bel ze op en maak een afspraak, en ga daar vertellen wat je te bieden hebt.

Bedrijven die een borrel geven zullen namelijk nooit zelf een butler regelen, de organisatie van de borrel laten ze over aan iemand die daar meer bedreven in is (de cateraar dus).

Waar ik wel bang voor ben, is dat je idee niet uniek is. Cateraars hebben hun eigen gastheren in dienst.

Bedenk dus eerst even waarom iemand nu uitgerekend van JOUW butlerservice gebruik zou maken, en niet van de gastheer van een cateraar.

Als je me daar antwoord op kunt geven kan ik je misschien verder advies geven!
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:09:10 #11
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32971445
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:05 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Nee, het is nog best moeilijk om het strak te schrijven. Maar, we zijn bezig. Het probleem met zo'n briefje is echter wel dat nagenoeg iedereen het waarschijnlijk weg zal gooien als zijnde ongevraagde reclame
Hmm.. ja dat zou inderdaad kunnen zijn. Daarom is zo'n strak uiterlijk wel belangrijk. En ik wil het met alle plezier voor je nakijken op taalfouten, mocht je het willen.
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:09:32 #12
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_32971451
Het is werkelijk geen geld voor wat je bied, is dat niet wat goedkoop?
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_32971468
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:05 schreef De_Warme_bakker het volgende:
En dus ? Op het moment dat jij 1000 bedrijven een briefje geeft en er is er 1 die denkt 'he dat is leuk' dan heb je iig een kleine start en met wat geluk kom je met mond op mond reclame weer aan een nieuwe klant.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_32971523
Daarnaast nog even een opmerking over je prijzen..

Je bent inderdaad erg goedkoop. Ik denk zelfs TE goedkoop. Bij een te lage prijs zal het product zijn geloofwaardigheid verliezen. Mijn advies is om je prijs toch wat omhoog te schroeven.
pi_32971554
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:07 schreef Double_B het volgende:

Bedenk dus eerst even waarom iemand nu uitgerekend van JOUW butlerservice gebruik zou maken, en niet van de gastheer van een cateraar.

Als je me daar antwoord op kunt geven kan ik je misschien verder advies geven!
Eindelijk, het al máánden geoefende verkooppraatje

Wij hebben dit reeds een paar keer gedaan, en elke keer kregen we dezelfde commentaren, namelijk dat men het zo leuk vond dat het nu eens niet gedaan werd door een stijve oude man, maar door frisse jeugd. Begrijp het niet verkeerd, ook wij doen dit in overhemd en mooie gaatjesschoenen, maar mensen vinden jongeren echt 'frisser' overkomen. Daarnaast zijn wij stukken goedkoper dat de eigen gastheren, zoals je die noemt, en doen we niet noemenswaardig onder voor de kwaliteit van zo'n man.
Meer vragen?
pi_32971563
Open er een topic over
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:14:26 #17
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_32971573
Een dingetje: het is 'te allen tijde'
(precies zoals het wèl op het 'Contact' gedeelte staat)
Decisions are made by those who show up.
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:14:29 #18
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32971576
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:12 schreef Double_B het volgende:
Daarnaast nog even een opmerking over je prijzen..

Je bent inderdaad erg goedkoop. Ik denk zelfs TE goedkoop. Bij een te lage prijs zal het product zijn geloofwaardigheid verliezen. Mijn advies is om je prijs toch wat omhoog te schroeven.
Dat is waar. Ik ken een man die een bedrijf heeft in bepaalde adviezen voor bedrijven, maar gek genoeg liep het niet. Toen hij de prijzen vervijfvoudigde liep het storm. Niet dat jij dat nou ook moet gaan doen..
pi_32971584
Welke prijs raadt men dan aan?
Te laag kan inderdaad wel kloppen, iets waar we het ook over hebben gehad. Ben benieuwd naar jullie suggesties!
pi_32971590
Ik zou voor de gelikte reclame folder gaan en die lekker spammen op bedrijven terreinen Of een brief sturen en die naar alle bedrijven sturen, wel op netjes papier. Logotje erbij enzo en uiteraard handmatig ondertekenen.
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:15:24 #21
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_32971593
Het is inderdaad wel erg goedkoop; ik vraag me af hoe je hier uberhaupt geen geld op zou verliezen...
pi_32971624
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:14 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik ken een man die een bedrijf heeft in bepaalde adviezen voor bedrijven, maar gek genoeg liep het niet. Toen hij de prijzen vervijfvoudigde liep het storm. Niet dat jij dat nou ook moet gaan doen..
pi_32971662
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:15 schreef KieWie het volgende:
Het is inderdaad wel erg goedkoop; ik vraag me af hoe je hier uberhaupt geen geld op zou verliezen...
Denk eerder aan 15,- en 17,50. Geld komt toch van bedrijven af dus ach Te goedkoop is idd ook een valkuil. Daarnaast, op het moment dat jullie het niet meer aan kunnen en personeel in moeten huren dan zal je ook je prijzen moeten verhogen want die 8,50 per uur ben je al kwijt aan loon en dan praat je nog niet eens over reiskosten e.d. en na een halfjaar je prijzen verdubbelen is not done, daar verlies je een hoop klanten mee.
pi_32971739
maar bij zulke prijzen, loop ik dan niet het risico klandizie te verliezen omdat die het te duur vinden?
meer klandizie verliezen dan dat ik extra binnenhaal?
pi_32971778
Begin je op 10,- en 12,50 Je zult die afweging idd moeten maken maar je moet wel goed nadenken vanaf wanneer het kostendekkend is.

Maar goed, voor de reclame zou ik alle bedrijven gewoon aanschrijven, geen spam maar echt een brief. Kost wat meer maar dan heb je ook wat.
pi_32971974
Die butlers, betaal jij die wit? En zo ja, hoeveel houden zij in hemelsnaam over? Dit is namelijk echt enorm weinig. Ik ken weinig 18-jarigen die in de catering zitten die het voor minder dan 8,50 per uur doen... Als jij ze wit betaald, houden zij of jij voglens mij niets over????

Ik ben ook betrokken bij een soort studenten uitzendbureau, meer gericht op receptie werk en chauffeurs. Zelfs voor grote klussen (denk aan jaar-contract voor 200 uur receptiewerk in de week) rekenen wij rond de 16 euro per uur door. Daar houden studenten 10 euro per uur aan over, dan krijgen we tenminste een beetje aardig personeel...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_32972397
Ik denk aan...

* Prijs naar 14,95, (voor bedrijven adverteren 11,95 ex btw ofzo)
* Je website is erg saai. Lijkt wel of je de cake op een begrafenis wilt serveren ;-)
* Referenties op je website, met wat leuke foto's van de feestjes, en je team. Laat zien dat je professioneel bezig bent.
* Mond tot mond reclame moet je het van hebben. Netwerk op de feestjes!
* GEEN taalfouten in je communicatie
* Visitekaartjes! Die kun je (discreet) aan de man brengen tijdens de feestjes
* Enthousiasme bij AL je personeelsleden

* Oja, geen gmail adres.. straks als je je domein hebt gewoon info@domein.nl
pi_32972769
Edwin_2004, denk dat je gelijk hebt.

* prijs gaat omhoog, wrsch. zoiets als jij net noemt
* Website is saai, inderdaad, maar als alle kleine foutjes er straks uit zijn wellicht wél strak. Taalfouten die er nu nog staan zijn straks ook weg.
* referenties moet ik eerst vragen, of eerdere opdrachtgevers daar geen bezwaar tegen hebben. Foto wordt aan gedacht.
*Mond tot mond reclame zijn we mee bezig, en visitekaartjes hebben we besteld.

Zodra het domein gelukt is wordt het ook info@commoditas.nl oid
pi_32972845
TVp
pi_32973368
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 16:41 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
TVp
  zaterdag 10 december 2005 @ 17:21:13 #31
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32973513
Er bestaat trouwens al een bedrijf met die naam. Wel een andere branche (verzekeringen) dus dat is waarschijnlijk niet zo'n punt. Slechts ter info dus.

edit: trouwens, als een strak-zakelijke site voor een dergelijk product wil kiezen zou ik eea sowieso frameloos maken. Ziet beter uit.
Vampire Romance O+
pi_32974262
frameloos, zal het eens met de sitebouwer overleggen
In welk opzicht zou dit beter zijn?
  zaterdag 10 december 2005 @ 18:12:18 #33
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32974488
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:02 schreef De_Warme_bakker het volgende:
frameloos, zal het eens met de sitebouwer overleggen
In welk opzicht zou dit beter zijn?
Het ziet vaak strakker uit, en ik denk dat het meer in overeenstemming met de gewenste uitstraling zal zijn.
Vampire Romance O+
pi_32974644
Heb je er bij die 8,50 ook al aan gedacht dat je belasting en premies werknemerverzekeringen over dat bedrag moet betalen?
pi_32975186
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:19 schreef joshus_cat het volgende:
Heb je er bij die 8,50 ook al aan gedacht dat je belasting en premies werknemerverzekeringen over dat bedrag moet betalen?
Zolang je binnen de 'kleine-ondernemersregeling' zit, hoef je bij inkomsten onder de 1000€ per jaar geen belasting af te dragen. Maar, de prijzen worden ook verhoogd.
pi_32976664
Da's ruwweg 100 uur butleren. Of drie weken.
pi_32977071
Ik zou eens naar zo'n starters meeting gaan van de KvK, erg interessant...
En.. waarom krijgt Prijzen geen hoofdletter?
pi_32977443
Er zijn al zat van dit soort initiatieven (denk bijvoorbeeld aan horeca uitzenbureau's die hier ook in voorzien). Dat wil echter niet zeggen dat er in jou regio geen markt voor is.

Wat tips:

- verhoog de prijs (dit is echt super niks en super puberig), ik huur zelf wel eens koks en cateringpersoneel in wat me minstens het drievoudige kost.
- Werk aan je site! Dit is saai, pakt niet, en geeft geen informatie...
- Kaartjes uitdelen, cateraars bellen, het is allemaal al gezegd maar wel belangrijk.
- Referenties! Referenties! Referenties! Ik heb één keer wat gedaan met een opening van iets in het land, dat beviel goed dus ik mag dat bij de rest van de 30 vestigingen ook doen! Dat staat mooi op je site! Wat heb je allemaal al voor ervaring? Zijn daar foto's van? Gooi ze op je site!
Hoor ik die Griekse melodie...
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:51:40 #39
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_32978451
Zorgen dat je onder het juiste kopje in de goudengids (roze pagina's telefoonboek) komt wil ook weleens helpen .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_32978751
Heb je er wel goed over nagedacht?
Prijs is zoals genoemd veels te laag.
8,5 euro? Stel dat je butler 7 euro netto per uur van je krijgt. Dan kost zo'n butler jouw bruto + pesioenpremies, ziekenfondspremies enz. zeker 15 a 16 euro per uur. Dan komen er nog vervoerskosten enz bij (vergoed je die aan je butler, hoeveel, breng je dat bij de klant in rekening).
Er is zeker geld in te verdienen, kijk maar hoe hard JMW is gegroeid de afgelopen jaren. Kijk ook eens bij hun in de keuken, schrijf je in, werk er een paar avonden bijv., en kijk goed hoe het beter kan.
JMW is trouwens een horeca uitzendbureau...
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_32978836
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 20:07 schreef Edwin_2004 het volgende:
Ik zou eens naar zo'n starters meeting gaan van de KvK, erg interessant...
En.. waarom krijgt Prijzen geen hoofdletter?
Omdat het kleine prijzen zijn
Websitebouwer is wat lame, maar wat wil je voor twee flessen wijn. We zullen eens kijken naar een spannender site. Geen slecht idee wellicht
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:22:06 #42
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_32979451
Wat leuk - ik zit met dezelfde vraag!

Ben momenteel bezig met het opzetten van een projectje, gewoon om te kijken of het wat kan worden. Mijn probleem is echter dat het project valt of staat bij bezoekersaantallen en het budget minimaal is.

Iemand een idee hoe ik bekend kan worden bij het "grote publiek"?
pi_32980051
je kan als stunt door je lokale dorp gaan lopen, strak in pak, en je net zo gedragen als een butler. Beetje reclame maken in het hart van je dorp moet genoeg publiciteit leveren. Je zal waarschijnlijk wel even een vergunning moeten halen bij de gemeente.
pi_32982071
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:45 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Zolang je binnen de 'kleine-ondernemersregeling' zit, hoef je bij inkomsten onder de 1000� per jaar geen belasting af te dragen. Maar, de prijzen worden ook verhoogd.
Nog eentje om 't af te leren: zijn jullie allemaal zelfstandig ondernemer, of zijn jullie in loondienst van 't bedrijfje wat de website draait? In 't laatste geval moet je nl. tijdig (binnen een maand of een kwartaal) doorgeven aan de belastingdienst dat je iemand in dienst hebt gehad. De boetes voor te laat melden zijn stevig (meer dan duizend euro).

't lijkt allemaal moeilijk en gedoe, en ook iets wat nu veel te ver weg lijkt, maar met een paar stevige opdrachten zit je zo in dat gebied...
pi_32983559
Bakker

Heb je al eens bij de belastingdienst / KvK geinformeerd wat voor dingen je je op de hals haalt qua verplichtingen Ik vind het trouwens wel strak dat je hiermee bezig bent Ben benieuwd of het gaat lopen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Donald Duck held zondag 11 december 2005 @ 01:19:06 #46
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32985039
Prijzen zijn inderdaad te goedkoop om kwalitatief geloofwaardig te zijn.
Ook is website erg sober, met dat zwart. Je wilt je blijkbaar onderscheiden door jong en fris te zijn, laat je website dat dan ook uitstralen,
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32989987
quote:
Op zondag 11 december 2005 00:00 schreef PdeHoog het volgende:
Bakker

Heb je al eens bij de belastingdienst / KvK geinformeerd wat voor dingen je je op de hals haalt qua verplichtingen Ik vind het trouwens wel strak dat je hiermee bezig bent Ben benieuwd of het gaat lopen
Als je een feestje geeft, weet je me te vinden.
Wij moeten trouwens weer eens afspreken! kerstvakantie iets ondernemen?
pi_32990186
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:35 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Als je een feestje geeft, weet je me te vinden.
Wij moeten trouwens weer eens afspreken! kerstvakantie iets ondernemen?
Ik doe niet aan feestjes....althans.... niet aan feestjes waar ik twee butlers nodig heb Zie het FOT-SC-topic voor dat tweede
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_32992163
Die prijzen zijn zo goed als onmogelijk. Maar oke, dat zeggen meer mensen hier dus ik geef andere kritiek:
-Reiskosten
-Referenties

Sorry maar tegen deze prijzen is het een waardeloos idee. Bovendien ben je voor veel mensen te jong denk ik. (liever iemand met uitgebreide horeca-ervaring)
  zondag 11 december 2005 @ 22:20:57 #50
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_33000738
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:45 schreef De_Warme_bakker het volgende:Zolang je binnen de 'kleine-ondernemersregeling' zit, hoef je bij inkomsten onder de 1000� per jaar geen belasting af te dragen. Maar, de prijzen worden ook verhoogd.
De kleine ondernemersregeling heeft niets met je inkomsten te maken, alleen met je omzetbelasting. Kijk dit goed na, je wilt geen fouten maken met belastingdingen. Ga anders naar de startersvoorlichting van je belastingkantoor, zorg in ieder geval dat je weet waar je aan toe bent.

Verder:
- Op de site mis ik foto's, lijkt me voor jullie dienst echt essentieel.
- Zorg dat je bij iedere opdracht promotiemateriaal bij je hebt (visitekaartjes of een simpele flyer is genoeg).
- Prijzen zijn veel te laag. Dit is niet meer geloofwaardig. Wat vragen je concurrenten?
- Je noemt hierboven dat het erg gewaardeerd wordt door klanten dat jullie jong en fris zijn. Laat dit dan ook terugkomen in hoe je je presenteert (op je website kan ik het alleen met heel goed zoeken vinden).
- De kerst- en nieuwjaarsborrels komen eraan. Speel hierop in, verzin een mooie actie en sleep die opdrachten gewoon eens binnen
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_33001525
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:20 schreef Marialice het volgende:

[..]- Prijzen zijn veel te laag. Dit is niet meer geloofwaardig. Wat vragen je concurrenten?
- Je noemt hierboven dat het erg gewaardeerd wordt door klanten dat jullie jong en fris zijn. Laat dit dan ook terugkomen in hoe je je presenteert (op je website kan ik het alleen met heel goed zoeken vinden).

De kleine ondernemersregeling heeft niets met je inkomsten te maken, alleen met je omzetbelasting. Kijk dit goed na, je wilt geen fouten maken met belastingdingen. Ga anders naar de startersvoorlichting van je belastingkantoor, zorg in ieder geval dat je weet waar je aan toe bent.

Verder:
- Op de site mis ik foto's, lijkt me voor jullie dienst echt essentieel.
- Zorg dat je bij iedere opdracht promotiemateriaal bij je hebt (visitekaartjes of een simpele flyer is genoeg).

- De kerst- en nieuwjaarsborrels komen eraan. Speel hierop in, verzin een mooie actie en sleep die opdrachten gewoon eens binnen
Marialice en anderen, grote dank voor het meedenken.
De prijzen worden asap veranderd. De concurrentie die wij hebben onderzocht (3,4 bedrijven) vragen pakweg 17,50 - 20,00 euro per butler per uur. Wij willen waarschijnlijk verhogen naar 15/16 per uur.

Kerstactie hebben we inmiddels een opzet voor gemaakt. We willen bedrijven persoonlijk aanschrijven met dit idee. Daar willen we ook foto's maken voor op de site.

Over het jonge en het frisse heb je gelijk, ik wil nog een kopje "werkwijze" op de site, waarin we dit vertellen. Goed idee??
  zondag 11 december 2005 @ 23:41:49 #52
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_33003269
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:45 schreef De_Warme_bakker het volgende:
De prijzen worden asap veranderd. De concurrentie die wij hebben onderzocht (3,4 bedrijven) vragen pakweg 17,50 - 20,00 euro per butler per uur. Wij willen waarschijnlijk verhogen naar 15/16 per uur.
Kijk, dat klinkt een stuk beter. Als je 10% onder je concurrenten zit, ben je echt al goedkoop (d.w.z. goedkoop genoeg om de klanten te vangen die voor de goedkoopste aanbieder gaan). Een hoger basistarief geeft je ook wat meer ruimte om korting te geven (wel wat ervoor terugvragen dan, bijv. inspraak over dag en tijd, ruim van tevoren alle details laten weten, verzin maar wat).
quote:
Kerstactie hebben we inmiddels een opzet voor gemaakt. We willen bedrijven persoonlijk aanschrijven met dit idee. Daar willen we ook foto's maken voor op de site.
quote:
Over het jonge en het frisse heb je gelijk, ik wil nog een kopje "werkwijze" op de site, waarin we dit vertellen. Goed idee??
Goed idee. Check wel even of dat ook de plek is waar bezoekers van je site die informatie verwachten. Laat het maar even weten als de nieuwe tekst erop staat, kunnen wij mooi meekijken of het duidelijk is
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
  maandag 12 december 2005 @ 13:43:31 #53
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33013228
Sorry maar alleen je prijs aanpassen is nooit genoeg.

Je moet je afvragen, wie ben ik? Waarom zullen klanten voor mij kiezen?

Tegenwoordig moet je iets opmerkelijks doen. Iets wat niemand anders heeft. Iets dat men WoW laat roepen of He.

Ok een butlerservice. Je kan iets doen door je butlers anders aan te laten kleden. Maar dan echt anders.

Je kan het avontuurlijk maken: Butlers die aan kleine showtjes doen.

Je kan overdreven veel service aanbieden. Butlers die constant je sigaret aansteken.

Je kan de kleding van je butlers laten bepalen door de klant. Zij beslissen hoe ze zich moeten gedragen, aankleden etc.

Je kan butlers hebben die producten promoten van je klant of van jou. Ze zijn dus sales gericht.

Je kan een aparte service aanbieden: alles tafels etc. zijn gedekt binnen een uur. Alle gasten zullen hooguit 5 minuten wachten etc.

Een butler service met een mime.

Je moet iets doen dat apart is. Je moet er voor zorgen dat mensen over je zullen praten. Je moet iets doen om veel publieks aandacht te winnen en media naar je toe te trekken. Natuurlijk kan je bedrijven bellen en vragen of je je folder kunt opsturen. Maar tegenwoordig verdien je daar niet veel aan. Je kunt alleen daar alleen mee overleven.

Wil je het echte geld, dan moet je opmerkelijk en apart zijn. Doe iets(nu!) en verzin iets.

Neem nou Ipod als voorbeeld. Het is een mp3 speler. Maar het succes ligt echt aan het design. Want dat is wat men aan elkaar laat zien. Het trekt aandacht. Het heeft een opmerkelijke en aparte design. Iets dat men WoW of He laat roepen.

Als je eenmaal aandacht hebt gewonnen van je publiek. Geef ze dan iets mee waardoor ze in contact met je willen komen. Als je bijvoorbeeld een showtje hebt gegeven met een clown(raar voorbeeld maar goed) zeg dan dat ze iets gratis kunnen bestellen via je website. Een rode neus bijvoorbeeld. Hou in ieder geval de klant bezig, trek ze naar je toe. Zorg er voor dat ze je naam makkelijk kunnen verspreiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vulkan op 12-12-2005 15:06:45 ]
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  maandag 12 december 2005 @ 14:14:31 #54
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33013999
Oh nog iets.

Ik had het net over jezelf onderscheiden door opmerkelijk te zijn. Vervolgens hoe je je naam makkelijk onder het publiek moet verspreiden.

Ook wat heel belangrijk is: klanten zijn vrienden. Een onbekende zal nooit vertrouwen in je hebben. Onbekende mensen moeten eerst je vriend worden. Vervolgens je klant.

Demonstreer eerst. Laat wat zien, geeft tips, laat zien wat jij anders en apart doet. Laat je prospect meerdere mensen uitnodigen bij de demonstratie. Bij elke klant dat jij wint dankzij je prospect(toekomstige klant) krijgt hij korting.

Door jezelf opmerkelijk te maken zul je de prospect prikkelen. Maar geef eerst ook een soort demonstratie. Let op: richt je niet op prijzen etc. Dit zijn kleine dingen. Je zelf heel goedkoop aanbieden lost niet alles op. Tenzij je de goedkoopste bent...
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_33014951
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:14 schreef Vulkan het volgende:

Ook wat heel belangrijk is: klanten zijn vrienden. Een onbekende zal nooit vertrouwen in je hebben. Onbekende mensen moeten eerst je vriend worden. Vervolgens je klant.
Verklaar dan het succes van ebay eens?
  Donald Duck held maandag 12 december 2005 @ 15:02:34 #56
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_33015181
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:54 schreef joshus_cat het volgende:
Ebay werkt met een feedbacksysteem.
Een vekoper moet zichzelf eerst bewezen hebben en een hoge, postitieve score hebben. Pas dan durf ik het aan om er iets van te kopen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 12 december 2005 @ 15:05:27 #57
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33015264
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:54 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Producten op ebay met een foto en toelichting verkopen beter. Het wekt vertrouwen op. Om vrienden te worden met iemand(of een relatie aangaan met een meisje) eist eerst vertrouwen.

Sommige mensen worden sneller vrienden dan de ander. Een voordeel van ebay is ook dat je het vaak heel goedkoop kunt krijgen. Niet iedereen is opzoek naar vriendschap.

Aangezien de TS niet de goedkoopste kan zijn moet hij het anders doen.
pi_33015367
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:05 schreef Vulkan het volgende:

Producten op ebay met een foto en toelichting verkopen beter. Het wekt vertrouwen op. Om vrienden te worden met iemand(of een relatie aangaan met een meisje) eist eerst vertrouwen.

Sommige mensen worden sneller vrienden dan de ander. Een voordeel van ebay is ook dat je het vaak heel goedkoop kunt krijgen. Niet iedereen is opzoek naar vriendschap. .
Ah, dus het gaat om vertrouwen, en niet om vriendschap, of een relatie met de klant. Da's iets heeel anders.

Ik moet niets hebben van bedrijven die meteen beginnen over 'vriendschap', 'partnership' en meer van dat soort kreten. Tenslotte kan een bedrijf niet leven van marketingfluf alleen; d'r moet brood op de plank komen. Dat komt van de verkoop van producten en diensten. Bedrijven die me meteen een verplicht 'servicecontract' aansmeren omdat ze anders hun marketeers niet kunnen betalen staan bij mij heel laag op 't lijstje.
pi_33015440
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:05 schreef Vulkan het volgende:

Aangezien de TS niet de goedkoopste kan zijn moet hij het anders doen.
Voorzover ik zie is TS wel de goedkoopste; in ieder geval hoort dat wel bij z'n strategie. Tenzij jij 't natuurlijk beter ziet
pi_33015445
wederom bedankt.

Vulkan, Ik kan je volgen, snap en begrijp je wel, maar weet niet of ik je theorie voor de volle mep volg.
Jezelf onderscheiden is inderdaad een goede mogelijkheid, iets wat wij willen doen door jong en fris over te komen.

Wanneer ik m'n butlers dan in andere kledij laat lopen tast dit denk ik de geloofwaardigheid aan. Mensen betalen straks een godsvermogen per uur en willen dan in mijn optiek waar voor hun geld. ik verwacht dat ze enigszins raar staan te kijken. Onze dresscode is 'gewoon, zoals het hoort' met een wit overhemd en een vlinderdasje.

Maar bedankt voor het meedenken. Als je ooit een feest geeft weet je me te vinden, met of zonder 'rare' kleren
pi_33015543
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:12 schreef De_Warme_bakker het volgende:

Wanneer ik m'n butlers dan in andere kledij laat lopen tast dit denk ik de geloofwaardigheid aan.
Het gaat erom dat je overtuigd bent van je rol; dat je zekerheid uitstraalt. Zeker bij iets als butleren moet het overkomen als iets wat je al jaren doet. Een butler heeft stijl, en straalt daardoor een stukje elitaire arrogantie en autoriteit uit. Jezelf in overdreven mate aanpassen aan de klant is daarmee in tegenspraak.
pi_33015741
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:15 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je overtuigd bent van je rol; dat je zekerheid uitstraalt. Zeker bij iets als butleren moet het overkomen als iets wat je al jaren doet. Een butler heeft stijl, en straalt daardoor een stukje elitaire arrogantie en autoriteit uit. Jezelf in overdreven mate aanpassen aan de klant is daarmee in tegenspraak.
Helemaal mee eens, maar sinds wanneer is een wit overhemd overtrokken en overdreven?
Mensen gaan niet bedienen in een driedelig veel-te-strak-zittend pak natuurlijk
pi_33015787
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:23 schreef De_Warme_bakker het volgende:

Helemaal mee eens, maar sinds wanneer is een wit overhemd overtrokken en overdreven?
Mensen gaan niet bedienen in een driedelig veel-te-strak-zittend pak natuurlijk
Ik doel op de tekst van Vulcan:
quote:
Je kan de kleding van je butlers laten bepalen door de klant. Zij beslissen hoe ze zich moeten gedragen, aankleden etc.
  maandag 12 december 2005 @ 15:27:05 #64
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33015846
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:15 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Helaas is dit te ouderwets.

Tegenwoordig zitten we in een markt waar er te veel word gecommuniceerd. Niks valt meer op omdat men alles al weet te vinden. Men is tevreden met wat ie heeft. Een bedrijf die zich richt op butlers, hoeveel bestaan er wel en niet?

Om op te vallen moeten we het tegenwoordig anders doen. Net als Ipod(richt zich op design), Apple(richt zich op design), X-Box(schaars), Yoga voor kinderen, FedEx(groot geworden door haar nachtdienst) etc.

Tegenwoordig speel je niet meer veilig door binnen de grenzen te blijven. Hiermee zul je alleen geconfronteerd worden met vragen als: ik kan je niet onderscheiden. Ik weet niet wie je bent. Ik weet niet wat je doet. Ik weet niet waarom ik voor jou moet kiezen. Je naam zal ook moeilijk verspreiden hierdoor.

Waar ik op wil wijzen is dat je niet per se gek moet doen. Je moet je alleen anders richten.

Trouwens over vertrouwen. Ik zeg niet dat je een partnerschap moet aangaan of dat je dikke vrienden moet worden. Het is figuurlijk bedoeld. Vul het maar zelf in zoals je het wilt: vrienden worden, relatie aangaan, vertrouwen kweken etc.

Waar het om gaat is dat het bedrijf(je klant of prospect) jou toestemming moet geven om jezelf te promoten. Aggresieve acquisitie levert niet veel op tegenwoordig, kijk maar naar Talpa.
pi_33015894
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:27 schreef Vulkan het volgende:

Helaas is dit te ouderwets.
Ah, de eeuwige betweter.

*plonk*.
pi_33015939
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:27 schreef Vulkan het volgende:

[..]
Tegenwoordig speel je niet meer veilig door binnen de grenzen te blijven. Hiermee zul je alleen geconfronteerd worden met vragen als: ik kan je niet onderscheiden. Ik weet niet wie je bent. Ik weet niet wat je doet. Ik weet niet waarom ik voor jou moet kiezen. Je naam zal ook moeilijk verspreiden hierdoor.
Maar is dat niet te verhelpen met een duidelijkere en vooral heldere, vlotte website?
  maandag 12 december 2005 @ 15:30:23 #67
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33015950
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:25 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ik doel op de tekst van Vulcan:
[..]
Het was maar een voorbeeld. Je moet iets creatiefs verzinnen dat bij je eigen doelgroep past. Niet iedereen wilt een een butler die jarenlange ervaring heeft en zekerheid uitstraalt. Het zou egoïstisch zijn om te denken dat iedereen hetzelfde verwacht.
  maandag 12 december 2005 @ 15:38:38 #68
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33016143
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:30 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Maar is dat niet te verhelpen met een duidelijkere en vooral heldere, vlotte website?
Met een website moet je laten zien wie je bent en wat je doet. Een website is een goede manier om dit uit te stralen. Je moet je niet focussen op verkoop. Je moet aandacht krijgen, emotie wekken en er voor zorgen dat men je uitnodigd.

Een website moet emotie uitstralen. Je focust op je doelgroep, positioneerd jezelf(zie boven) en straalt dit uit via je website. Foto's hebben meer zin dan teksten in dit geval.

Kijk naar de websites van je concurrentie. Ik durf te wedden dat ze allemaal op elkaar lijken. Ze zijn moeilijk te onderscheiden. Kan jij iets doen waarbij men instemt om je verhaal face to face te horen?..:

- Vraag demo aan

- Een grote foto met een pakkende slogan

- Nodig uit voor demonstratie

- Ontvang een gratis brochure of checklist

- Stem op de juiste butler pak en win

etc.
  maandag 12 december 2005 @ 15:45:16 #69
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33016302
Je website heeft een duidelijke structuur. Probeer veel te zeggen met grote foto's en een kort maar krachtig slogan.

Vergeet niet wat ik hierboven heb gezegd. Omschrijf ook je butlers. Als je jong en fris over wilt komen pas je slogan er dan ook aan. Ik zou zeggen, doe nog iets extra's. Een toegevoegde waarde in je butlers.

Als je geen ervaring hebt kan je inderdaad focussen op jong en fris. Maar ik denk dat je net iets extra's moet hebben nog...butlers die kunnen goochelen met kaarten? Verzin iets, maar focus wel op je doelgroep en je imago.
pi_33020618
bedankt voor de uitgebreide tips Vulkan. Zelf ervaring in dit soort zaken?
  maandag 12 december 2005 @ 19:26:41 #71
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33023266
Ben marketeer

Ik focus meer op marketing innovaties, strategiën en tactieken. Marketeers houden zich te vaak bezig met 4p's. Maar je constant focussen op 4p's heeft tegenwoordig geen zin meer.

Tegenwoordig moet je een toegevoegde waarde aan je product koppelen, opmerkelijk zijn, de juiste mensen als eerst aantrekken, iets doen dat makkelijk te vertellen is, klanten er bij betrekken, men laten instemmen om jou te kennen. Helaas lossen we tegenwoordig niet veel meer op met domweg advertenties maken.

Marketing moet echt in je product zitten. Je moet het er niet op plakken net als een sticker.

Anyway, ik wil niet voor te veel hoofdpijn zorgen. Ik zou het wel erg waarderen om te zien wat je uiteindelijk gaat doen en hoe je website er uit komt te zien. Misschien kun je ons op de hoogte houden
pi_33030490
ben ik ten zeerste van plan.
Ik ben alleen zelf niet heel erg thuis in de websitebouw.
Ik zie wel in dat dit niet enerverend en extravert genoeg is e.d., maar hoe ik dit ga veranderen weet ik niet precies. Ik zal het eens overleggen

Maar ik houd je graag op de hoogte. Marketeers die gratis hun visie via internet verspreiden moet je te vriend houden
pi_33030848
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:01 schreef De_Warme_bakker het volgende:

Maar ik houd je graag op de hoogte. Marketeers die gratis hun visie via internet verspreiden moet je te vriend houden
Voor wat 't waard is.

Laat je niet gekmaken door alle fear, uncertainty en doubt, waarbij de marketeer de enige is die je onzekerheid kan verlichten

maar goed, ik vind dus dat marketeers naast de advocaten horen te hangen...
pi_33031135

Ik ben blij met elk advies

[ Bericht 5% gewijzigd door De_Warme_bakker op 12-12-2005 23:31:15 ]
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:46:33 #75
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_33034149
Wat is er mis met advocaten??
pi_33034303
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:46 schreef KieWie het volgende:
Zolang ze hun eigen taak verrichten niets... als ze daarnaast nog een mening hebben kun je ze naast de marketeers hangen!
pi_33034513
Heb je aan je aansprakelijkheidsverzekering gedacht? Je AVP (particulier) dekt je bedrijfsmatige activiteiten niet....

En ja, er zit zeker markt in een bedrijf als de jouwe... 16 euro is overigens ook een vrij laag bedrag bij een loonsomfactor van 1,9... Ik ben trouwens benieuwd wie die 5 concurrenten zijn bij wie je de prijs hebt onderzocht...

[ Bericht 26% gewijzigd door tim2308 op 13-12-2005 02:34:43 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 13 december 2005 @ 02:49:15 #78
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33034640
Je bent nog goedkoper dan een schoonmaker!

Die verdienen per persoon al meer dan 8 euro.
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:10:58 #79
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33036240
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zolang ze hun eigen taak verrichten niets... als ze daarnaast nog een mening hebben kun je ze naast de marketeers hangen!
Ik kan je frustraties begrijpen. Het is alleen niet waar wat je zegt. Marketing zit tegenwoordig in elk soort bedrijf.

Maar er is altijd iets dat men vergeet: ook jij kan marketing.

Er is een Franse bakker, kan even niet op zijn naam komen, die dacht om meer tijd te besteden aan zijn product. Hij wilde het niet domweg gaan verkopen en een marketing sticker er op plakken met een tekst als 'altijd vers en lekker'. Zijn marketing zat in zijn product. Hij had namelijk zijn gisting proces anders aangepakt waardoor hij nu internationaal bekend is geworden.

Een goede marketeer is als een architect. Een architect is niet per se een marketeer. Daarom is het belangrijk dat marketeers zich juist in het hele bedrijfsproces bevinden. Daarom zien we ook vaak dat marketeers functies krijgen in het management en directie. Dit zal constant blijven toenemen in de toekomst.
pi_33036351
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:46 schreef KieWie het volgende:
Ah, nou ik er beter over nadenk is dat eigenlijk een amerikanisme. Volgens mij vallen de nederlandse advocaten nog best mee, in vergelijking tot de amerikaanse. Verzekeringsagenten zijn een stuk erger. En makelaars mogen d'r sowieso bij.
pi_33037054
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:10 schreef Vulkan het volgende:

[..]

Ik kan je frustraties begrijpen. Het is alleen niet waar wat je zegt. Marketing zit tegenwoordig in elk soort bedrijf.

Maar er is altijd iets dat men vergeet: ook jij kan marketing.

Er is een Franse bakker, kan even niet op zijn naam komen, die dacht om meer tijd te besteden aan zijn product. Hij wilde het niet domweg gaan verkopen en een marketing sticker er op plakken met een tekst als 'altijd vers en lekker'. Zijn marketing zat in zijn product. Hij had namelijk zijn gisting proces anders aangepakt waardoor hij nu internationaal bekend is geworden.

Een goede marketeer is als een architect. Een architect is niet per se een marketeer. Daarom is het belangrijk dat marketeers zich juist in het hele bedrijfsproces bevinden. Daarom zien we ook vaak dat marketeers functies krijgen in het management en directie. Dit zal constant blijven toenemen in de toekomst.
Ik ben het slechts ten dele met je eens. Er zijn gelukkig genoeg bedrijfstakken waarin je weinig tot nul marketeers tegen het lijf loopt, ik zie ze nooit...
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:09:52 #82
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33037189
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ben het slechts ten dele met je eens. Er zijn gelukkig genoeg bedrijfstakken waarin je weinig tot nul marketeers tegen het lijf loopt, ik zie ze nooit...
Dat klopt. Die bestaan ook. Maar vaak wordt marketing ook gezien als een luxe. Het is wel zo, zoals ik eerder heb gezegd, dat iedereen marketing kan. De een is alleen beter dan de ander. Daarom hebben bedrijven met geld hun eigen marketeers.

Maar op het moment dat jij je afvraagt: hoe ga ik mijn klanten benaderen, ben je ook bezig met marketing.
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:21:24 #83
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_33037405
1
Aan je prijs te zien bied je geen butlers aan maar serveerders.

2
Serveerders alleen zijn niet echt een waardepropositie, je vervangt alleen een onbetaald neefje of buurmeisje. Kijk eerst naar je doelgroep en stem daar de waardepropositie (de dienst) op af.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_33039958
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:21 schreef MetalMessiah het volgende:
Zo te zien bied je geen butlers aan maar serveerders.
Serveerders alleen zijn niet echt een waardepropositie, je vervangt alleen een onbetaald neefje of buurmeisje.
Nou nou, een vlekkeloze bediening is ook wat waard!!!!!
pi_33044269
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:21 schreef MetalMessiah het volgende:
1
Aan je prijs te zien bied je geen butlers aan maar serveerders.

2
Serveerders alleen zijn niet echt een waardepropositie, je vervangt alleen een onbetaald neefje of buurmeisje. Kijk eerst naar je doelgroep en stem daar de waardepropositie (de dienst) op af.
Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan. Omdat we een andere website in het leven willen roepen, maar het totaan de kerst een tamelijk drukke tijd is, wachten we daar nog even mee. Maar, de prijzen gaan omhoog
pi_33045002
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:13 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan.
Dan zou ik dat ook maar heel snel aanpassen op je website, voordat klanten komen met 'maar op je website staan andere prijzen'.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:56:55 #87
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33045482
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:13 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Lees anders eerst de geplaatste 70 berichten, waar ik na 1 reactie hierop al heb aangegeven dat de prijzen omhooggaan. Omdat we een andere website in het leven willen roepen, maar het totaan de kerst een tamelijk drukke tijd is, wachten we daar nog even mee. Maar, de prijzen gaan omhoog
Dat vind ik een goede actie. Prijzen mogen best iets omhoog zolang je een service aanbiedt met een toegevoegde waarde. Aangezien je toch niet het goedkoopste kan zijn(of wilt zijn) doe je het goed hiermee.
pi_33050076
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:56 schreef Vulkan het volgende:

Aangezien je toch niet het goedkoopste kan zijn(of wilt zijn) doe je het goed hiermee.
Le-zen.
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:45 schreef De_Warme_bakker het volgende:

De concurrentie die wij hebben onderzocht (3,4 bedrijven) vragen pakweg 17,50 - 20,00 euro per butler per uur. Wij willen waarschijnlijk verhogen naar 15/16 per uur.
Inderdaad, er staat niet expliciet dat ze de goedkoopste willen zijn. Maar TS heeft ook niet expliciet gezegd dat concurreren op prijs voor hem niet ter zake doet. Om dan toch je eigen ding te blijven herhalen....

(kijk, en daarom heb ik dus een hekel aan marketeers. Zelfs al zeg je expliciet wat je wel en niet wilt hebben, dan nog interpreteren ze dat totaal anders. Maar goed, misschien is dat 't onderscheid tussen mensen die weten waar ze mee bezig zijn en incompetente prutsers.)
pi_33050094
(dubbel)
pi_33050136
Persoonlijk geen goede ervaringen met marketeers?
* De_Warme_bakker gaat er eens voor zitten
pi_33050449
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:05 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Persoonlijk geen goede ervaringen met marketeers?
Techneut in hart en nieren, dus van nature een hekel aan mensen die niet weten waar ze over praten, maar wel doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Dat bijt nogal met de meeste marketingmensen en de meeste managers die de amerikaanse-stijl aanhangen*.

*'inhoudelijke kennis maakt het nemen van beslissingen alleen maar moeilijker, daarom kun je maar beter helemaal geen inhoudelijke kennis hebben.' Met als consequentie dat de manager door iedereen gepiepeld kan worden, omdat hij niet kan inschatten wat nu werkelijk belangrijk is.

Wat betreft marketing: natuurlijk, da's best belangrijk. Maar met een beetje common sense kun je 90% van de fluf ondervangen. Daar heb je helemaal geen 4 P's, 7W's of wat dan ook voor nodig. Uiteindelijk gaat het er toch om dat je iemand moet hebben die bereid is om geld op tafel te leggen voor jouw product. Ik zie veel meer in psychologische economie (sunk costs, hidden costs, niet-rationele beslissingen, concurrentiemodellen, verkoopmodellen) dan in marketing.

Volgens mij is het enige van marketing wat niet door psychologische economie wordt gedekt design, (in de zin van het ontwerp van apparaten, websites en andere dingen). En daar heb je weer aparte studies voor (ergonomie, etc). Kortom: opdoeken die hap.
quote:
* De_Warme_bakker gaat er eens voor zitten
Laat de spelen beginnen!
pi_33054655
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:16 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Techneut in hart en nieren, dus van nature een hekel aan mensen die niet weten waar ze over praten, maar wel doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Dat bijt nogal met de meeste marketingmensen en de meeste managers die de amerikaanse-stijl aanhangen*.

*'inhoudelijke kennis maakt het nemen van beslissingen alleen maar moeilijker, daarom kun je maar beter helemaal geen inhoudelijke kennis hebben.' Met als consequentie dat de manager door iedereen gepiepeld kan worden, omdat hij niet kan inschatten wat nu werkelijk belangrijk is.

Wat betreft marketing: natuurlijk, da's best belangrijk. Maar met een beetje common sense kun je 90% van de fluf ondervangen. Daar heb je helemaal geen 4 P's, 7W's of wat dan ook voor nodig. Uiteindelijk gaat het er toch om dat je iemand moet hebben die bereid is om geld op tafel te leggen voor jouw product. Ik zie veel meer in psychologische economie (sunk costs, hidden costs, niet-rationele beslissingen, concurrentiemodellen, verkoopmodellen) dan in marketing.

Volgens mij is het enige van marketing wat niet door psychologische economie wordt gedekt design, (in de zin van het ontwerp van apparaten, websites en andere dingen). En daar heb je weer aparte studies voor (ergonomie, etc). Kortom: opdoeken die hap.
[..]

Laat de spelen beginnen!
Compleet mee eens. Van huis uit ook techneut, maar merk dat je zonder marketeers, maar met een goed verstand een eind kan komen. Een goeie marketeer hoeft mijn inziens niet echt diploma's te hebben, aangezien het grotendeels inderdaad common sense is. Ik ga zelf tegenwoordig het liefst toch uit van een gezonde financiele grondslag, ik merk dat het daar bij veel onderneming al aan ontbreekt. Vaak veel focus op het 'gat in de markt' of die 'originele aanpak' en niet kunnen aantonen hoeveel er daadwerkelijk verdiend moet worden...
pi_33055507
Precies. Bereken maar eens een eerlijke kostprijs, waarbij je braaf ook je eigen loon, sociale premies en allerlei andere restposten meerekent, en dan vindt je vaak vanzelf uit waarom 'het gat in de markt' zo'n ontzettend gat is.

we hebben break-even bij.... 215.000 verkochte exemplaren. Slik.
  woensdag 14 december 2005 @ 02:30:06 #94
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_33063293
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:14 schreef joshus_cat het volgende:
Laat je niet gekmaken door alle fear, uncertainty en doubt, waarbij de marketeer de enige is die je onzekerheid kan verlichten
Ik kreeg ook een beetje (heel erg) het Emile Ratelband gevoel
Nou heb ik altijd al een antipathie gehad jegens Marketing, dus dat kan ermee te maken hebben

Ontopic (een beetje althans):

Je site is vreselijk Ik heb 'm even doorgelezen en kon daarna vijf miniuten niet meer normaal naar een wit scherm kijken. Als ik op zoek zou zijn naar jouw soort dienst, was ik afgehaakt puur en alleen vanwege de opdringerigheid van de naweeen van de witte letters op een zwarte achtergrond. Erg he. Maar het is echt waar

Verder: prijzen inderdaad omhoog. Dit kan écht niet en wordt verlies-draaien. Heb je al gedacht aan een goede aansprakelijkheidsverzekering? Een glas rode wijn ligt maar zo in de kraag van een Chanel-jurkje en dat ga je niet leuk vinden. Van deze prijzen kan dat niet uit.

Trouwens: als ik een feestje heb waar ik butlers bij wil hebben, dan wil ik kwaliteit en die geloof ik niet te krijgen voor 7,50. Ook niet voor 17,50 overigens, maar dat terzijde. Een butler ziet er kraakhelder uit en heeft een frisruikend en keurig gestoomd maatpak. Dat kan niet voor deze bedragen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 14 december 2005 @ 09:42:41 #95
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33065338
Geen goede ervaring met marketeers?

Laatst hebben we een plan geschreven voor een onderzoeksbureau. Hoe komt het dan dat hun eerste maand omzet verdubbeld is. Daarnaast zal het nog blijven groeien want het enige dat ze nu uitgevoerd hebben is een demonstratie aanbieden. Er zijn nog 7 tactische stappen die ze moeten ondernemen.

Je gaat mij niet vertellen dat marketing niet werkt. Dat komt omdat jij zelf niet weet wat marketing is. Marketing is geen 4p's en w's etc.

Natuurlijk moet je de kostprijs uitrekenen, een business plan schrijven, keihard de eerste klanten binnen halen etc. Maar dat is maar een stap om je business te runnen.
  woensdag 14 december 2005 @ 09:54:45 #96
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33065550
Simpel voorbeeld:

Je wilt een kledinglijn uitbrengen. Hoe ga je dit doen?

Onderzoek:: Men is gevoelig voor wat er om zich heen gebeurd. De oorlog in Irak speelt een rol hier in(echt waar!). Daarom zie je ook af en toe mensen met een Palestijnen sjaal rondlopen.

Conclusie: Dit soort kleding bestaat nog niet echt maar krijgt langzaam veel populariteit. De keus is aan jou: begin je met een kledinglijn voor een doorsnee persoon of ga je hier op inspelen? (of beide?)
  woensdag 14 december 2005 @ 09:56:16 #97
33954 ElisaB
pi_33065576
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:42 schreef Vulkan het volgende:
Geen goede ervaring met marketeers?

Laatst hebben we een plan geschreven voor een onderzoeksbureau. Hoe komt het dan dat hun eerste maand omzet verdubbeld is. Daarnaast zal het nog blijven groeien want het enige dat ze nu uitgevoerd hebben is een demonstratie aanbieden. Er zijn nog 7 tactische stappen die ze moeten ondernemen.

Je gaat mij niet vertellen dat marketing niet werkt. Dat komt omdat jij zelf niet weet wat marketing is. Marketing is geen 4p's en w's etc.

Natuurlijk moet je de kostprijs uitrekenen, een business plan schrijven, keihard de eerste klanten binnen halen etc. Maar dat is maar een stap om je business te runnen.
De vraag was vast niet aan mij, maar wel antwoord: geen ervaring met marketeers, wel met een deel opleiding. Ik kreeg rode vlekken van het feit dat 'de marketing' voor alle bestaande Nederlandse woorden zo nodig nieuwe woorden moest bedenken. Het denkwerk erachter (vooral logisch nadenken en gezond verstand) vind ik prima, maar dat wereldje spelen strijkt mij tegen de haren.

Ik ga je niet vertellen dat marketing per definitie niet werkt, maar ik ga je wel vertellen dat marketing die een slecht uitgedacht(e) product of dienst niet werkt.Iets dat zo in de kinderschoenen staat als dit, is niet geholpen met marketing, maar eerder met een degelijke uitwerking van de visie. Want jij gaat mij niet vertellen dat een marketingplan ooit kans van slagen heeft als de hele planning, visie en strategie zo wankel zijn als een kaartenhuis.
pi_33065644
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:42 schreef Vulkan het volgende:

Laatst heb ik een paar kennissen gesproken, bij wie hun bedrijfjes bijna op de klippen waren gelopen omdat ze op aanraden van een marketeer allerlei dure activiteiten hadden ondernomen die alleen maar geld kostten en niets opleverden. So there.
quote:
Je gaat mij niet vertellen dat marketing niet werkt.
Kun je ook met inhoudelijke argumenten komen? Dat zeg ik namelijk helemaal niet.

Ik vertel je dat marketing als werkwoord prima werkt. Natuurlijk moet je je product bekendheid geven. Maar marketing als studie is zwaar overschat. Vooral door de markeeters zelf. Beroepsdeformatie, zullen we maar zeggen....
pi_33065700
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:56 schreef ElisaB het volgende:
Want jij gaat mij niet vertellen dat een marketingplan ooit kans van slagen heeft als de hele planning, visie en strategie zo wankel zijn als een kaartenhuis.
Wat ik typisch vind voor marketing is om als die planning, visie en strategie wel staat als een solide huis, en het product mede daardoor loopt als een speer, om die successen dan te claimen als 'marketingsucces'.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:13:19 #100
33954 ElisaB
pi_33065877
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:03 schreef joshus_cat het volgende:

Wat ik typisch vind voor marketing is om als die planning, visie en strategie wel staat als een solide huis, en het product mede daardoor loopt als een speer, om die successen dan te claimen als 'marketingsucces'.
Je kunt inderdaad net zo goed opwerpen 'een goed product verkoopt zichzelf'. Of dat wij in alle 7 jaar van ons bestaan nog nooit aan marketing hebben gedaan (althans, niet op de manier zo hierboven werd gepredikt) en dat we draaien als een tierelier.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Succes is altijd een combinatie van factoren. Soms geholpen door een beetje geluk, of tegengewerkt door een beetje pech. Maar de regels en wetten van marketing nemen als uitgangspunt voor het opbouwen van je onderneming is niet mijn ding.
pi_33068245
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad net zo goed opwerpen 'een goed product verkoopt zichzelf'. Of dat wij in alle 7 jaar van ons bestaan nog nooit aan marketing hebben gedaan (althans, niet op de manier zo hierboven werd gepredikt) en dat we draaien als een tierelier.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Succes is altijd een combinatie van factoren. Soms geholpen door een beetje geluk, of tegengewerkt door een beetje pech. Maar de regels en wetten van marketing nemen als uitgangspunt voor het opbouwen van je onderneming is niet mijn ding.
Precies. Kijk, natuurlijk is marketing belangrijk, maar mijn inziens doet elke goed ondernemer met gezond verstand dat zelf. De studie is echt lariekoek, het gaat gewoon om normaal inzicht. Hetzelfde als die voorbeeld over de sterke kanten van marketing die net gegeven werden: dat is toch allemaal logisch? Wow, een demonstratie, briljant! Dat kan iedereen toch bedenken, daar hoef je geen Emiel Ratelband voor te heten...

Ons bedrijfje liep van dag 1 als een trein, gewoon normaal nadenken, net wat scherper zijn met de centen en je kunt een hoop verdienen (in een uitgemolken branche als uitzendwerk nog wel). Daarvoor hoefden we echt geen gekke trucs uit te halen met interessante engelse termen...
  woensdag 14 december 2005 @ 12:05:19 #102
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33068508
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Precies. Kijk, natuurlijk is marketing belangrijk, maar mijn inziens doet elke goed ondernemer met gezond verstand dat zelf. De studie is echt lariekoek, het gaat gewoon om normaal inzicht. Hetzelfde als die voorbeeld over de sterke kanten van marketing die net gegeven werden: dat is toch allemaal logisch? Wow, een demonstratie, briljant! Dat kan iedereen toch bedenken, daar hoef je geen Emiel Ratelband voor te heten...

Ons bedrijfje liep van dag 1 als een trein, gewoon normaal nadenken, net wat scherper zijn met de centen en je kunt een hoop verdienen (in een uitgemolken branche als uitzendwerk nog wel). Daarvoor hoefden we echt geen gekke trucs uit te halen met interessante engelse termen...
Beste Drive-r,

ook dat is marketing. Ik wil je wel horen praten als je in een markt terecht komt waar je te maken hebt met 1000 betere concurrenten.

Probeer maar eens een frisdrankje uit te brengen. Of misschien koffie?
  woensdag 14 december 2005 @ 12:29:25 #103
33954 ElisaB
pi_33069024
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:05 schreef Vulkan het volgende:
ook dat is marketing. Ik wil je wel horen praten als je in een markt terecht komt waar je te maken hebt met 1000 betere concurrenten.

Mijn gezond verstand zegt dan: waarom in die markt gaan zitten in the first place
pi_33069606
quote:

Ik wil je wel horen praten als je in een markt terecht komt waar je te maken hebt met 1000 betere concurrenten.
Als er 1000 concurrenten zijn die het beter doen, is het dan niet gewoon immoreel om mensen zover te krijgen dat ze hun geld verspillen aan jouw product?
  woensdag 14 december 2005 @ 13:03:02 #105
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33069743
quote:
Mijn gezond verstand zegt dan: waarom in die markt gaan zitten in the first place
Omdat men constant opzoek is naar een alternatief en nooit genoegen neemt met wat ie heeft. En toevallig heb jij een drankje weten te ontwikkelen waar je geld mee denkt te verdienen
quote:
Als er 1000 concurrenten zijn die het beter doen, is het dan niet gewoon immoreel om mensen zover te krijgen dat ze hun geld verspillen aan jouw product?
huh?
  woensdag 14 december 2005 @ 13:14:16 #106
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_33070031
bijna alles is wel gezegd denk ik maar het volgende wil ik nog wel kwijt.

door het zwart wit gebruik op je website associeer ik het eerder met een rouwadvertentie dan met een jong, fris en dynamisch bedrijf. doe es een keer onderzoek naar kleuren en de associaties die ze met zich meebrengen.

groen staat bijvoorbeeld voor "vertrouwen wekkend/standvastig" (niet helemaal juist omschreven maar daar komt het in het kort op neer )
Neerkomen wel!
pi_33070278
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:03 schreef Vulkan het volgende:
Omdat men constant opzoek is naar een alternatief en nooit genoegen neemt met wat ie heeft.
Da's een aanname. Toen de miskleun van Coke Classic werd behandeld heb je zeker even niet opgelet, he?
quote:
huh?
Laat ik het voor je uitspellen: als er een beter product op de markt is, wat ook nog eens goedkoper is dan jouw product, getuigt het dan niet van een hele bedenkelijke moraal om mensen over te halen om dat betere product te laten liggen en jouw rotzooi te kopen?

[ Bericht 7% gewijzigd door joshus_cat op 14-12-2005 13:37:38 ]
pi_33070509
quote:

[..]

Beste Drive-r,

Lees alsjeblieft even door wat ik hier en eerder schrijf. Ik geef ook toe dat het marketing is, maar marketing is volgens mij gewoon goed je common sense gebruiken. Ik vind alleen dat de hele beroepsgroep/studie marketing er meer van maakt dan het is en over het algemeen niet bestaat uit de meeste handige lui. Ik kom teveel marketeers tegen die buiten marketing nergens verstand van hebben (finance, etc...) en vervolgens hun eigen plan trekken.

Mij lijkt de uitzendbranche trouwens ook al aardig uitgemolken, maar dat kan aan mij liggen.
  woensdag 14 december 2005 @ 14:16:48 #109
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33071683
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:23 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Da's een aanname. Toen de miskleun van Coke Classic werd behandeld heb je zeker even niet opgelet, he?
[..]

Laat ik het voor je uitspellen: als er een beter product op de markt is, wat ook nog eens goedkoper is dan jouw product, getuigt het dan niet van een hele bedenkelijke moraal om mensen over te halen om dat betere product te laten liggen en jouw rotzooi te kopen?
1. Sommige producten mislukken idd, maar Red Bull is pure marketing.
2. Dit klopt dus niet. Echt niet. Sommige mensen zullen voor de betere en goedkopere kiezen, maar als de markt groot genoeg is zullen anderen ook voor mijn rotzooi kiezen omdat het een toegevoegde waarde heeft dat ze erg aanspreekt of omdat ik iets heb gecreëerd waar mensen constant over praten.

Betere en goedkopere producten werken niet meer. Tenzij je een markt benaderd dat nog niet echt bestaat. Dan gelden de product/kwaliteit en prijsverhoudingen.
  woensdag 14 december 2005 @ 14:17:37 #110
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_33071704
leuk topic, heb het even doorgelezen en nu begrijp ik echt totaal niet waar dat marketeet-bashing vandaan komt. Voor de duidelijkheid: ik ben er zelf 1.

Er wordt hier gezegd dat iedereen dat kan. Natuurljik kan dat! Als je de kennis hebt! Ik kan ook zelf de financiële administratie bijhouden, een machine ontwerpen, leiding geven, et cetera....het enige wat ik hoef te doen, is de kennis te krijgen en me hierin te bekwamen.

Te simpel gezegd? Nou, dit is dus exact hetzelfde als wat ik hier lees....

Wat ik hiermee wil aangeven, is dat dit vakgebied een stuk verder gaat en gestructeerder werkt dan je denkt....

edit: laat ook eigenlijk maar...heb e.e.a. nog even goed doorgelezen en er is hier feitelijk helemaal niemand die inhoudelijk wat van dit vakgebied afweet. Discussie lijkt me dan ook zinloos, de meeste vragen van TS zijn beantwoord. Topic dicht dan maar?

[ Bericht 8% gewijzigd door horney_dorney op 14-12-2005 14:26:36 ]
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_33071952
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:16 schreef Vulkan het volgende:
Betere en goedkopere producten werken niet meer.
Ah, daarom begint albert heijn een 'prijzenoorlog'. Omdat ze bezig zijn met iets wat niet werkt.
  woensdag 14 december 2005 @ 14:42:02 #112
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33072360
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:27 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ah, daarom begint albert heijn een 'prijzenoorlog'. Omdat ze bezig zijn met iets wat niet werkt.
Als jij met een winkel om de hoek een prijzenoorlog begint bereik je niets mee, tenzij je alles begint te verkopen voor de kostprijs(misschien).

Albert Heijn wel. Een bewijs dat je niet weet wat marketing inhoud aangezien je zo'n fout kan maken. Daarnaast is het een marketing stap geweest voor Albert Heijn om een supermarkt voor het volk te zijn. Als je je omzet kan vergroten door zo'n stap te nemen moet je het ook zeker doen.

Maar dit heeft een vrij complex samenhang. Maar goed...word er moe van...
  woensdag 14 december 2005 @ 14:48:35 #113
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33072557
quote:
edit: laat ook eigenlijk maar...heb e.e.a. nog even goed doorgelezen en er is hier feitelijk helemaal niemand die inhoudelijk wat van dit vakgebied afweet. Discussie lijkt me dan ook zinloos, de meeste vragen van TS zijn beantwoord. Topic dicht dan maar?
Nou ben ik wel benieuwd wat jou zo bijzonder maakt? Wat vind je dat er ontbreekt? De marktonderzoek, concurrentie analyse, SWOT, cofrontatie, positionering, je 4 p's? Of zijn het je manieren van aapak uit de jaren '70? Of ben je sales gericht en denkt dat telemarketing en mensen bombarderen met advertenties de sleutel tot succes is?

Wij hebben het hier over de nut van marketing. Of het belangrijk is of niet?
  woensdag 14 december 2005 @ 15:39:34 #114
33954 ElisaB
pi_33073805
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:48 schreef Vulkan het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd wat jou zo bijzonder maakt? Wat vind je dat er ontbreekt? De marktonderzoek, concurrentie analyse, SWOT, cofrontatie, positionering, je 4 p's? Of zijn het je manieren van aapak uit de jaren '70? Of ben je sales gericht en denkt dat telemarketing en mensen bombarderen met advertenties de sleutel tot succes is?
Waarom presenteer je je zo opgeblazen? Ik vind je zo neerbuigend
quote:
Wij hebben het hier over de nut van marketing. Of het belangrijk is of niet?
Nee, we hebben het hier over hoe TS zijn bedrijf kan promoten, waarna jij kwam met een wollig verhaal dat op TS imho (nog) helemaal niet van toepassing is. En voor mijn gevoel schiet je je doel een beetje voorbij door zo neerbuigend te doen over bedrijven of mensen die de heiligheid van marketing (jouw marketing) niet praktizeren of ondersteunen.

Jij het jouwe, ik het mijne. Dat kan toch gewoon?
  woensdag 14 december 2005 @ 15:49:56 #115
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33074073
quote:
Op woensdag 14 december 2005 15:39 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Waarom presenteer je je zo opgeblazen? Ik vind je zo neerbuigend
[..]

Nee, we hebben het hier over hoe TS zijn bedrijf kan promoten, waarna jij kwam met een wollig verhaal dat op TS imho (nog) helemaal niet van toepassing is. En voor mijn gevoel schiet je je doel een beetje voorbij door zo neerbuigend te doen over bedrijven of mensen die de heiligheid van marketing (jouw marketing) niet praktizeren of ondersteunen.

Jij het jouwe, ik het mijne. Dat kan toch gewoon?
Dat kan. Ik wil er alleen op wijzen dat marketing wel belangrijk is. Maar goed...

Vervolgens gaf ik gewoon mijn advies aan de TS.
pi_33074249
quote:
Op woensdag 14 december 2005 15:49 schreef Vulkan het volgende:
Dat kan. Ik wil er alleen op wijzen dat marketing wel belangrijk is. Maar goed...
Er is niemand die dat hier ontkent. De vraag is of dat persé op jouw manier moet, en of je daar persé een marketingmeneer voor nodig hebt.

Daarnaast wekt jouw manier van reageren in ieder geval bij mij de nodige irritatie op, en zul je me zeker niet overtuigen van het nut van marketing op de manier die jij voorstaat.
  woensdag 14 december 2005 @ 16:03:38 #117
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33074388
It wasn't me
  woensdag 14 december 2005 @ 16:13:13 #118
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_33074597
Zonder alles te lezen:

- Organiseer zelf wat feesten,
- Presenteer je bij bedrijven, dit kun je doen door op een ludieke wijze de vrijdagmiddagborrel te verzorgen, kosteloos natuurlijk. (kijk in de kvk na welke bedrijven binnen nu en 2 jaar een jubileum hebben)
- Voeg iets extra's toe aan je bediening, mooie kostuums, showelement. (Ik heb ooit eens zoiets gezien met twee "dronken" franse obers... geniaal!)
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  woensdag 14 december 2005 @ 16:14:47 #119
26663 Paperclipjes
pi_33074632
Ps. Voor alle ondernemers hier... Zal iemand ooit durven toegeven dat het slecht gaat... PFFF
  woensdag 14 december 2005 @ 16:28:45 #120
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33074932
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:13 schreef Paperclipjes het volgende:
Zonder alles te lezen:

- Organiseer zelf wat feesten,
- Presenteer je bij bedrijven, dit kun je doen door op een ludieke wijze de vrijdagmiddagborrel te verzorgen, kosteloos natuurlijk. (kijk in de kvk na welke bedrijven binnen nu en 2 jaar een jubileum hebben)
- Voeg iets extra's toe aan je bediening, mooie kostuums, showelement. (Ik heb ooit eens zoiets gezien met twee "dronken" franse obers... geniaal!)
  woensdag 14 december 2005 @ 17:14:45 #121
33954 ElisaB
pi_33075987
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:14 schreef Paperclipjes het volgende:
Ps. Voor alle ondernemers hier... Zal iemand ooit durven toegeven dat het slecht gaat... PFFF
Vanwaar deze vraag? En om 'm vast te beantwoorden: als het slecht zou gaan, zou ik dat zeker wel durven toegeven. Ik zou niet weten waarom niet.
  woensdag 14 december 2005 @ 18:02:31 #122
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_33077147
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:14 schreef Paperclipjes het volgende:
ja, waarom niet ?

ik heb persoonlijk net een faillisement kunnen voorkomen door mijn bedrijf in de winterslaapstand te zetten en zelf gewoon weer een baan in loondienst te nemen.

niks mis mee lijkt mij ? inmiddels zijn de problemen alweer een paar jaar verleden tijd gelukkig.

nood breekt wet wat mij betreft!
Neerkomen wel!
pi_33077721
quote:
Op woensdag 14 december 2005 02:30 schreef ElisaB het volgende:
Je site is vreselijk Ik heb 'm even doorgelezen en kon daarna vijf miniuten niet meer normaal naar een wit scherm kijken. Als ik op zoek zou zijn naar jouw soort dienst, was ik afgehaakt puur en alleen vanwege de opdringerigheid van de naweeen van de witte letters op een zwarte achtergrond. Erg he. Maar het is echt waar

Verder: prijzen inderdaad omhoog. Dit kan écht niet en wordt verlies-draaien. Heb je al gedacht aan een goede aansprakelijkheidsverzekering? Een glas rode wijn ligt maar zo in de kraag van een Chanel-jurkje en dat ga je niet leuk vinden. Van deze prijzen kan dat niet uit.

Trouwens: als ik een feestje heb waar ik butlers bij wil hebben, dan wil ik kwaliteit en die geloof ik niet te krijgen voor 7,50. Ook niet voor 17,50 overigens, maar dat terzijde. Een butler ziet er kraakhelder uit en heeft een frisruikend en keurig gestoomd maatpak. Dat kan niet voor deze bedragen.
Kijk, aan ElisaB hebben we wat. Leuk linkje in deze context: http://www.butlersguild.com
  woensdag 14 december 2005 @ 18:30:06 #124
33954 ElisaB
pi_33077787
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:27 schreef tim2308 het volgende:
Kijk, aan ElisaB hebben we wat.
Het was al een beetje laat

Ik vind het overigens wel dat TS erover nadenkt en het siert hem dat ie bereid zou zijn voor zulke prijzen de benen uit zn lijf te hollen
pi_33078002

Verveling in je eindexamenjaar heeft het nut dat je je tijd in andere dingen gaat stoppen....
Tips van Paperclipjes eveneens welkom !
  donderdag 15 december 2005 @ 08:23:59 #126
26663 Paperclipjes
pi_33094503
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:42 schreef De_Warme_bakker het volgende:

Verveling in je eindexamenjaar heeft het nut dat je je tijd in andere dingen gaat stoppen....
Tips van Paperclipjes eveneens welkom !
Graag gedaan, daar is dit topic namelijk voor .

'k ga ook maar eens voor mezelf beginnen....

Paperclipjes "tipgevend"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')