abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32962346
Pfff, wat een gezeur om niks. De NS geeft de reiziger heus niet de gehele schuld van de vertragingen. Sterker nog, ik denk dat het ook helemaal niet de bedoeling van de NS was om dat te doen. Wellicht komt het wat verkeerd over, maar okee. Alle beetjes helpen wellicht en dan snap ik niet dat mensen daar zo over de zeik van kunnen gaan. Volgens mij kunnen we voor deze maatregel zeggen: baadt het niet dan schaadt het niet. Maak je liever druk over andere dingen.
pi_32962489
Dat moet op te lossen zijn. Er moet gewoon een streng beleid komen. De trein zou op intercity-stations niet langer dan 1 minuut moeten stoppen en op stoptrein-stations niet langer dan een halve minuut. Tijd om? Pech gehad. Deuren dicht en rijden. Dan ga je dus niet mee. De metro werkt ook zo en het gaat prima.

Oude oma's horen niet in de spits te reizen. Met alle respect, maar zij zijn de hele dag thuis. Vertrek een uurtje later of eerder zou ik zeggen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_32962516
gewoon de deur liberaliseren, dan worden mensen vanzelf wel egoistisch
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32962524
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:45 schreef Nielsch het volgende:
Pfff, wat een gezeur om niks. De NS geeft de reiziger heus niet de gehele schuld van de vertragingen.
Gezeur om niks? Hoe zou jij je voelen als je, nadat je net 300 m hebt gerend omdat de trein onaangekondigd alleen op A stopte ipv A+B, via de intercom van de conducteur (ik bedoel, "HoofdConducteur" ) te horen krijgt 'dat de trein 24 deuren heeft en dat we niet allemaal door 1 deur in moeten stappen'
quote:
De NS geeft de reiziger heus niet de gehele schuld van de vertragingen.
Dat werd toch niet beweerd? Ze komen alleen hypocriet over met hun foldertjes. Zorg eerst maar eens voor goede informatievoorziening over waar de trein nou precies stopt en dat dat op tijd wordt omgeroepen.
Maar dat kunnen ze natuurlijk alleen als ze hun tong uit de aars van NoRail hebben gehaald.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_32962586
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:54 schreef Neuralnet het volgende:
Dat moet op te lossen zijn. Er moet gewoon een streng beleid komen. De trein zou op intercity-stations niet langer dan 1 minuut moeten stoppen en op stoptrein-stations niet langer dan een halve minuut. Tijd om? Pech gehad. Deuren dicht en rijden. Dan ga je dus niet mee. De metro werkt ook zo en het gaat prima.
De metro heeft dan ook niet een frequentie van 2x per uur. Een flutvergelijking dus.

Bovendien, op de meeste grote stations duurt alleen al het uitstappen meer dan twee minuten. Volgens jouw visie zou dan niemand meer mogen instappen.

Reis eens een ochtendje mee met serie 800/900 voordat je nog meer onzin uitkraamt
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  † In Memoriam † zaterdag 10 december 2005 @ 03:34:43 #81
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32964074
Helaas kan de NS zich deze arrogantie permiteren .
  † In Memoriam † zaterdag 10 december 2005 @ 03:35:20 #82
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32964082
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:55 schreef Tafkahs het volgende:
gewoon de deur liberaliseren, dan worden mensen vanzelf wel egoistisch

Fantastische opmerking
pi_32965816
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:16 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Staat wel op de trein toch... En je kan het altijd aan iemand vragen.
En dat kost juist tijd. Ik heb nog nooit op een trein zien staan wat de voorkant is overigens.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zaterdag 10 december 2005 @ 11:14:14 #84
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32966102
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:16 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Staat wel op de trein toch... En je kan het altijd aan iemand vragen.
Op een trein staat hooguit een bestemming: "Rotterdam" o.i.d. Maar dat klopt bijna nooit, omdat NS, net als de rest van z'n rotzooi, ook die bordjes geen onderhoud geeft!

Ze moeten gewoon "kant A gaat naar... en kant B gaat naar ..." zeggen i.p.v. "voor en achter"! Vooral leuk als de trein de andere kant op vertrekt, dan zit je alsnog fout.
censuur :O
pi_32966177
Wat ik wel irritant vind is wanneer ik bijvoorbeeld een busaansluiting moet hebben en dat allemaal net aan kan. En dan doordat mensen dan lekker langzaam in en uitstappen de trein na 5 stops ofzo 5 minuten vertraging heeft en ik dan weer mijn bus mis.

Dit naast natuurlijk mijn andere grote ergenis dat mensen al in gaan stappen en er nog een rijtje mensen aan het uitstappen is. Dan loop ik zonder pardon die persoon half omver.
  zaterdag 10 december 2005 @ 11:31:00 #86
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_32966349
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?
Ja, bij dubbelsporige stations is dat niet moeilijk. Een trein komt van links en gaat naar rechts. Anders is het wanneer er vele perrons zijn, sommige treinen rijden wel gewoon door, sommige treinen keren, etc etc.

Ik vind het een beetje stom van de NS. In Delft is het bijvoorbeeld mogelijk maar op één plek perron 2 te betreden (de treinen naar R'dam) en die plek is helemaal op het uiteinde van het perron. Dan vraag je er ook om vind ik.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_32966704
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:56 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Gezeur om niks? Hoe zou jij je voelen als je, nadat je net 300 m hebt gerend omdat de trein onaangekondigd alleen op A stopte ipv A+B, via de intercom van de conducteur (ik bedoel, "HoofdConducteur" ) te horen krijgt 'dat de trein 24 deuren heeft en dat we niet allemaal door 1 deur in moeten stappen'
Ik zou me er eerlijk gezegd niet zo druk over maken. Gewoon denken: "laat die gast maar, ik sta er boven" en lekker m'n krantje of boekje open slaan.
pi_32966718
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:56 schreef klnvntrbyt het volgende:

Dat werd toch niet beweerd? Ze komen alleen hypocriet over met hun foldertjes. Zorg eerst maar eens voor goede informatievoorziening over waar de trein nou precies stopt en dat dat op tijd wordt omgeroepen.
Maar dat kunnen ze natuurlijk alleen als ze hun tong uit de aars van NoRail hebben gehaald.
Jawel, in de TT en in latere posts ook nog een aantal keer.
pi_32969366
Het speelt wel mee natuurlijk. Bij een station worden vaak kostbare minuten verspild omdat mensen allemaal bij één deur staan te dringen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32974259
Moet je op zondagmorgen de trein om 07:47 van A'dam centraal naar Utrecht 's nemen.
Die trein staat er al een tijdje dan maar met afgesloten deuren.
Maar +/- 2 minuten voor vertrek komt er leven in de brouwerij!
Iedereen mag, nee moet, dan instappen via één deur waar dan een groepje NS-medewerkers staat die je kaartje controleren.
De rest van de deuren zijn dan afgesloten.
Wordt verder helemaal niets omgeroepen hierover, dus als je niet ter hoogte van die enige toegangsdeur staat dan kan je zo maar de pech hebben dat je treintje wegrijdt zonder jou omdat dit NS-volk te beroerd is om ook de andere toegangsdeuren van de trein te openen.
Ik let ondertussen wel op maar ze hebben er gewoon schijt aan, oudere mensen slecht ter been of met een hoop koffers?
Pech gehad, pak de volgende trein maar...

Tip: Mocht je dit meemaken, vraag dan gerust of ze wat aan hun benen mankeert, worden ze erg vrolijk van!
pi_32975613
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:19 schreef eBay het volgende:
Het ligt inderdaad aan de klant.
Maar ik heb geen problemen als er vertraging is, alle tijd hoor.
En NS heeft geen materieel tekort maar een meteriaal overschot
Dankzij de vele IRM treinen.
Waardoor we in de trein Utrecht-Groningen nog steeds regelmatig in overvolle Koplopers mogen zitten staan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_32978141
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Daar is het spoor in Nederland te druk bezet voor. Bovendien gaan mensen dan weer klagen over die speelruimte, dat ze bij elk station 5 minuten moeten stilstaan enzo.
Te druk bezet?

Misschien moet men eens afstappen van het principe dat voor alle bestemmingen er elke 60 minuten een trein moet zijn. Waarom niet elke 50' of elke 70' naargelang de bestemming? Maakt het wel moeilijker voor de reizigers, maar het toont alvast aan dat er keuzes gemaakt worden die niets met de drukte op het spoor te maken hebben.

Materiaal hebben ze ook genoeg vermoed ik.

Langer stilstaan in het station verhoogt wel de loonkost, want de bestuurder en controleur moeten ook voor die tijd betaald worden. Misschien dat daar het schoentje wringt?
pi_32980054
Ze hebben te weinig materieel. Regelmatig vallen er treinen elders in het land uit zodat het materieel op een druk traject ingezet kan worden. Er raakt ook veel beschadigd.

Op drukke trajecten moet vaker een korte trein rijden zodat er geen mensenmassa ontstaat. Verder mag het een en ander automatisch bestuurd worden zodat er meer treinen op een baanvlak achter elkaar kunnen rijden. Helaas wil men niet investeren.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_32982633
iedere reiziger wil zo snel mogelijk de trein in dus die verspreiden zich al automatisch over het perron zelfs bij de lange perrons als Utrecht, Eindhoven en Sittard. Dit is gewoon GELUL!
pi_32983191
wat een grapjassen, vaak sta ik nog 10 min of langer te wachten omdat de trein weer eens vertraagd(ontspoorde trein/deffecte wissel/etc) is. En wat al gezegd is, mensen willen vaak zo snel mogelijk in de trein dus verspreiden doen ze zelf wel.
pi_32983339
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:

Ze moeten die sukkels die pal voor de deur blijven staan als je wilt uitstappen eens schoppen!
Jammer genoeg is er niet altijd ruimte om opzij te gaan in een bomvolle trein

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 10-12-2005 23:59:22 ]
pi_32985603
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 23:48 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jammer genoeg is er niet altijd ruimte om opzij te gaan in een bomvolle trein
Hij had het over de mensen op het perron. Soms is natuurlijk ook daar geen ruimte, maar meestal zijn het gewoon mensen die snel "ikke ikke ikke" naar binnen willen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32985952
Wat een flauwekul, dan moet de NS maar meer roltrappen bouwen.
En ik heb ook 2x in de trein naar Rotterdam gezeten terwijl ik naar den Haag moest vanaf Utrecht.
Ik zit nog steeds para in de trein 10x te controleren of ik wel in het gedeelte naar Den Haag zit.
pi_32987850
quote:
Op zondag 11 december 2005 02:50 schreef Troeta het volgende:
Wat een flauwekul, dan moet de NS maar meer roltrappen bouwen.
En ik heb ook 2x in de trein naar Rotterdam gezeten terwijl ik naar den Haag moest vanaf Utrecht.
Ik zit nog steeds para in de trein 10x te controleren of ik wel in het gedeelte naar Den Haag zit.
Dat ken ik ja. Goed luisteren als ze de treinnummers omroepen (waarom kan dit niet op een schermpje in de coupe????) en dan vlak voor het station waar ontkoppeld gaat worden omroepen dat de hele trein naar Den Haag gaat en dat de mensen naar Rotterdam 3 kwartier mogen gaan staan blauwbekken op het perron om te wachten op de stoptrein naar rotterdam. had dat dan op Utrecht al gezegd dan had ik op de IC gewacht!!!!

Maar dat was offtopic. Moest ff wat NS frustratie kwijt
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zondag 11 december 2005 @ 14:38:51 #100
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32988410
Ik kwam gister een condu tegen die met droge ogen wist te beweren dat het aanpakken van zwartrijders door ze hoger te beboeten er voor zou zorgen dat de treinkaartjes volgend jaar niet zo hard meer zullen stijgen.. Zelfs het ns personeel is vergiftigd met pro-liberaliseer one-liners..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')