abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32947017
weet je waardoor het gezeur ook vaak komt. Door treinen die bij bijvoorbeeld een volgend station gesplitst worden, dan staat er leuk Voor: Amsterdam Achter: Rotterdam.
Maar geen ene hond weet wat voor of achter is, dus als gewoon ff wordt aangegeven (net zoals in de metro) welke kant de trein opgaat. Dan weet iedereen meteen wat voor en achter is!!!

Kleine oplossing voor langdurige frustratie
Even a broken clock is right twice a day.
pi_32947045
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Ze moeten die sukkels die pal voor de deur blijven staan als je wilt uitstappen eens schoppen!
Zeg, wil je mij m'n forenspleziertjes niet afnemen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:57:55 #53
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32947129
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:52 schreef MissMSX het volgende:

[..]

In Japan zijn de mensen zo netjes om in de rij te gaan staan bij de plek waar de deuren openen. Maar ja, ga jij maar eens de mentaliteit van mensen veranderen. Dat lukt je never
Waarschijnlijk is in-rij naar binnen lopen veel sneller dan "allemaal vanuit een cirkel schouder aan schouder wringen...

Die vergelijking met gehandicapten is leuk: NS durft blijkbaar niet te zeggen dat de weinige rolstoel-klanten die ze hebben, en waar ze al helemaal geen cent aan verdienen, schuldig zijn aan vertragingen
censuur :O
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:58:50 #54
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32947160
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:53 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zeg, wil je mij m'n forenspleziertjes niet afnemen .
Wat is jouw pleziertje? Er voor gaan staan of door mensen heen lopen?
censuur :O
pi_32947207
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is jouw pleziertje? Er voor gaan staan of door mensen heen lopen?
Door mensen heen lopen. Met een PI natuurlijk .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32947257

Van mij had het niet gehoeven. Als de andere mensen op het midden van het perron blijven, kan ík zitten.
pi_32947407
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is jouw pleziertje? Er voor gaan staan of door mensen heen lopen?
Ik wil altijd nog een keer, als er ech tniet normaal veel mensen voor de deur staan waardoor ik er niet uit kan, een beste aanloop nemen en als een soort crowd surfer erin springen. En chaggerijnig altijd die mensen kijken als je tegen ze aan beukt als je naar buiten loopt.

Echt 90% van mijn dagelijkse agressie komt door de NS, laten ze dat percentage, en het percentage vertragingen maar eens wat om laag brengen, anders gaat het echt een keer goed mis
Even a broken clock is right twice a day.
pi_32947618
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:45 schreef danos het volgende:
en wat dacht je dan in godsnaam van die kaartjesautomaten. Jemig, als ik in apeldoorn een kaartje wil halen, moet ik 15 minuten aanwezig zijn omdat er aan de kant van de auto´s maar 1 (door een zwerver ondergepiste) automaat is. En als er dan 2 omaatjes en een gehandicapte staan, dan red ik dat niet eens in een kwartier.

Kijk de NS moet niet gaan beginnen met zeuren, want dan heb ik ook nog wel wat dingetjes!
Misschien kun je die omaatjes even helpen...gaat het ook weer sneller...

Trouwens, is er echt maar 1 kaartautomaat op Apeldoorn?
pi_32947657
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:08 schreef danos het volgende:

[..]

Ik wil altijd nog een keer, als er ech tniet normaal veel mensen voor de deur staan waardoor ik er niet uit kan, een beste aanloop nemen en als een soort crowd surfer erin springen. En chaggerijnig altijd die mensen kijken als je tegen ze aan beukt als je naar buiten loopt.

Echt 90% van mijn dagelijkse agressie komt door de NS, laten ze dat percentage, en het percentage vertragingen maar eens wat om laag brengen, anders gaat het echt een keer goed mis
Dat vind ik dan wel weer leuk ja, mensen die al instappen voordat jij kan uitstappen weer terug het perron op duwen. Worden ze altijd zo chagrijnig van
pi_32947710
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Misschien kun je die omaatjes even helpen...gaat het ook weer sneller...

Trouwens, is er echt maar 1 kaartautomaat op Apeldoorn?
Er zijn 2 kaartautomaten op Apeldoorn maar die liggen wel 7 minuten lopen van elkaar af. Je hebt een auto kant en een buskant, en doordat ze daar al tijden aan het werk zijn, is het echt een eind om er heen te lopen, plus dat je nog eens het spoor over moet.

En tja ik wil best oudjes helpen, maarja ze geven mij hun pincode niet gek he?
Even a broken clock is right twice a day.
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:21:17 #61
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32947763
Als ze nou eens een spoorlijn aan zouden leggen van Amsterdam via Den Helder naar Groningen, zou het spoornet volgens mij veel meer ontlast worden dan via een soort preek naar de klant. Zeiken op je klanten kan altijd nog, een klant een goede service verlenen moet nu.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_32947824
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:19 schreef danos het volgende:

[..]


En tja ik wil best oudjes helpen, maarja ze geven mij hun pincode niet gek he?
Nee ik zou jou ook voor geen centimeter vertrouwen nee
pi_32947825
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef Ludwig het volgende:
Als ze nou eens een spoorlijn aan zouden leggen van Amsterdam via Den Helder naar Groningen, zou het spoornet volgens mij veel meer ontlast worden dan via een soort preek naar de klant. Zeiken op je klanten kan altijd nog, een klant een goede service verlenen moet nu.
Mwa zullen er nou echt zo veel mensen van Amsterdam naar Groningen willen reizen?
pi_32947837
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef Ludwig het volgende:
Als ze nou eens een spoorlijn aan zouden leggen van Amsterdam via Den Helder naar Groningen, zou het spoornet volgens mij veel meer ontlast worden dan via een soort preek naar de klant. Zeiken op je klanten kan altijd nog, een klant een goede service verlenen moet nu.
Over de afsluitdijk?
pi_32947852
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef Ludwig het volgende:
Als ze nou eens een spoorlijn aan zouden leggen van Amsterdam via Den Helder naar Groningen, zou het spoornet volgens mij veel meer ontlast worden dan via een soort preek naar de klant. Zeiken op je klanten kan altijd nog, een klant een goede service verlenen moet nu.
Ja, gewoon even een stukje Aflsuitdijk aan de huidige plakken. Zo gepiept
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_32948047
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:24 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Mwa zullen er nou echt zo veel mensen van Amsterdam naar Groningen willen reizen?
Andersom ontsluit je wel een groot deel van het noorden en noordoosten. Er liggen plannen om de lijn door te trekken van Lelystad naar Zwolle, maar dat wordt de aankomende paar jaar nog niet uitgevoerd .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32948173
Zo lang duurt via Amersfoort niet...
En als je helemaal eerst over de Afsluitdijk wilt en dan nog door Friesland heen, ben je ook wel even bezig.
pi_32949181
Het ligt inderdaad aan de klant.
Maar ik heb geen problemen als er vertraging is, alle tijd hoor.
En NS heeft geen materieel tekort maar een meteriaal overschot
Dankzij de vele IRM treinen.
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:54:50 #69
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32949932
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:32 schreef Litpho het volgende:

[..]

Andersom ontsluit je wel een groot deel van het noorden en noordoosten. Er liggen plannen om de lijn door te trekken van Lelystad naar Zwolle, maar dat wordt de aankomende paar jaar nog niet uitgevoerd .
Ze beginnen over een jaar met de Hanzelijn. . Verwachte ingebruikname: 2013. .
pi_32950191
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:56 schreef HPoi het volgende:
Officiele titel: NS weert reizigers bij roltrappen

Uitgegeven: 9 december 2005 10:02

UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen weren op een aantal stations reizigers bij de roltrappen. Te veel mensen blijven bij de roltrappen staan en maken daardoor gebruik van slechts één treindeur. Het in- en uitstappen duurt daarom te lang, vindt de NS.

Het bedrijf hoopt dat meer treinen op tijd gaan rijden als mensen zich meer over het perron verspreiden. Bovendien krijgen meer passagiers kans om te zitten, omdat ze niet allemaal één rijtuig proberen binnen te komen, zei een woordvoerder van de NS vrijdag.

Folders
Onlangs heeft de vervoerder in Tilburg folders uitgedeeld met daarop het verzoek aan de reizigers op een andere plaats op het perron te wachten dan bij de roltrap. Momenteel loopt in Leiden een dergelijke campagne. De woordvoerder kon niet zeggen of ook op andere stations mensen worden gemaand weg te blijven bij de roltrappen. "Dat is aan de medewerkers op de stations zelf."

Punctualiteit
De NS heeft grote moeite met de punctualiteit. De vervoerder heeft staatssecretaris Schultz van Haegen (Verkeer) beloofd dit jaar 86,5 procent van de treinen op tijd te laten rijden. Dat lukt waarschijnlijk niet. Door een aantal rampdagen, als gevolg van onder meer slecht weer en storingen op het spoor, vallen de prestaties tegen.

De NS zegt er alles aan te doen meer treinen volgens de dienstregeling te laten rijden. Medewerking van de klanten is echter gewenst, zo staat op de folder te lezen die in Leiden is uitgedeeld.
Bron
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oke, ik ben het ermee eens, dat veel mensen na de ingang gelijk blijven staan om te wachten op de trein. Daarom loop ik zelf altijd naar voren of naar achteren om tenminste te kunnen zitten. Doordat de ingang/uitgang meestal midden op het perron uitkomt zitten de middelste rijtuigen altijd erg vol, terwijl achter en voor er veel meer plaats is.

Maar dat dit zou leiden tot de bewuste NS vertragingen is toch wel de grootste bullshit. De vertragingen komen door miscommunicatie, storingen aan materiaal of spoor, aanrijdingen, zieke machinisten etc. Het is toch schandalig dat een BEDRIJF de schuld legt bij de klant! Ga eens wat nuttigers doen dan mensen aansporen vooral gehaast in en uit te stappen. Nog even en je moet op een rijdende trein springen omdat dat sneller is en voor minder vertragingen zorgt.
Zo is dat!
De zweep erover!
pi_32952696
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:52 schreef danos het volgende:
weet je waardoor het gezeur ook vaak komt. Door treinen die bij bijvoorbeeld een volgend station gesplitst worden, dan staat er leuk Voor: Amsterdam Achter: Rotterdam.
Maar geen ene hond weet wat voor of achter is, dus als gewoon ff wordt aangegeven (net zoals in de metro) welke kant de trein opgaat. Dan weet iedereen meteen wat voor en achter is!!!

Kleine oplossing voor langdurige frustratie
Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?
pi_32954839
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?
Als je niet bekend bent op 't station. Toen ik station Utrecht nog niet goed kende wist ik ook niet welke kant de trein naar Rotterdam ging.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_32954925
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:13 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Als je niet bekend bent op 't station. Toen ik station Utrecht nog niet goed kende wist ik ook niet welke kant de trein naar Rotterdam ging.
Staat wel op de trein toch... En je kan het altijd aan iemand vragen.
pi_32961671
Het "niet gespreid staan over het perron" is slechts een heel klein onderdeel van vertragingen. Vrijwel alle vertragingen van de NS die ik tegenkom zijn sein en wisselstoringen, slecht onderhouden spoor, ongelukken en logistieke problemen.

Voordat de NS gaat beschuldigen zou ik daarom graag eens wat cijfers willen zien. Wat is daadwerkelijk het percentage vertragingen dat te wijten is aan het niet spreiden? Treinen staan vaak minutenlang stil op het station. Binnen een minuut stapt er geen hond meer in of uit. De overige minuten worden veroorzaakt door andere ellende. Machinisten die er niet zijn, rode seinen en goederentreinen die moeten passeren. Laat ze dat eerst oplossen. Zolang de trein niet in staat is om binnen 5 minuten weg te rijden, maakt het toch niet uit dat mensen er desnoods 4 minuten over doen om in te stappen?

Verder zijn stoptreinen op trajecten met om de 2 minuten een station achterhaald. Laat er om de paar minuten lightrail metro's rijden en het perron is haast nooit meer vol. In plaats van een half uur lang mensen verzamelen op het station en dan eens een klein boemeltreintje te sturen. Dit probleem ligt niet bij de klant, maar aan de manier waarop de NS zijn dienst inricht.
quote:
Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?
Natuurlijk. Aangenomen dat de trein net komt binnenrijden of dat je de richting kent is het achterste of de voorste wagon relatief eenvoudig te herkennen. Maar waar horen de wagons ertussen bij? Bij de achterkant of de voorkant? Stel dat de trein er al staat en ik op het midden van het perron aankom. De trein is 250 meter lang en heeft 9 wagons. Welke wagons horen nu bij "achter"? De eerste 5? Makkelijk gezegd, maar als je daar staat krijg je geen goed beeld van de hele trein.

Nog een leuke: er staan een paar wagons klaar. Aangenomen dat je weet wat achter is stap je in. Vervolgens worden er een aantal wagons aangekoppeld. Zit je dan nog steeds achter of nu opeens voor? Toch Lastig te bepalen he. Feit is dat je het spoor ECHT moet kennen, ook precies moet weten waar de trein stopt EN nog moet weten of er aangekoppeld of losgekoppeld gaat worden om er 100 % zeker van te zijn dat je de goede trein neemt.

Natuurlijk gaat het vaak goed: mensen lopen vaak letterlijk naar de voorste wagon. Daar gaat de spreiding.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_32962244
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:14 schreef Neuralnet het volgende:
Nog een leuke: er staan een paar wagons klaar. Aangenomen dat je weet wat achter is stap je in. Vervolgens worden er een aantal wagons aangekoppeld. Zit je dan nog steeds achter of nu opeens voor? Toch Lastig te bepalen he. Feit is dat je het spoor ECHT moet kennen, ook precies moet weten waar de trein stopt EN nog moet weten of er aangekoppeld of losgekoppeld gaat worden om er 100 % zeker van te zijn dat je de goede trein neemt.
En stel dat je dan per ongeluk in een druk treinstel (van een Koploper) bent ingestapt, kun je vervolgens niet doorlopen naar het volgende deel omdat ze de 'koppen' niet meer doorverbinden
------------------------------------------------------------------
Ohja: NS geeft nu wel de reiziger schuld van vertragingen, maar vertragingen veroorzaakt door reizigers die massaal door een enkele deuren naar binnen willen hoeft niet per se de schuld.te zijn van die reizigers.. Ik zal eens drie voorbeelden noemen die ik recentelijk heb meegemaakt:

Stel, je hebt een niet nader te noemen station met hele lange perrons. De perrons zijn onderverdeeld in een A deel en een B deel.
De trein is ook lang en maakt altijd gebruik van zowel het A deel als het B deel.
De reizigers weten dat en spreiden zich altijd heel netjes over de gehele lengte van het A deel en van het B deel van het perron.
Vervolgens komt de trein binnen maar stopt vervolgens alleen langs het B deel, zonder dat dit vooraf is omgeroepen.

De mensen die langs het B deel staan kunnen gewoon instappen, maar de vele honderden mensen, die zich verspreid hebben langs het A deel moeten allemaal teruglopen naar het B deel (300 meter in het slechste geval!). Vervolgens komen ze dus terecht aan de voorkant van de trein (dus in het midden van het perron), waar het het drukst is. Iedereen die langs A stond wil snel instappen, omdat de trein elk moment kan vertrekken. Dus stapt men massaal in in de eerste paar rijtuigen van de trein. Hierdoor vertrekt de trein met 10 minuten vertraging.

De schuld van de reiziger? Ik dacht het niet. Ik bedoel, zie jij het voor je: bejaarden die net in recordtijd 300 m van A naar B hebben moeten afgeleggen, die nog de puf hebben om nog snel een paar deuren verder (25 a 50 meter verder) in te stappen?


Weer een voorbeeld: zelfde station, maar de trein is veel te kort en rijdt snel door naar het A deel. Iedereen die bij B stond rent naar het A deel om vervolgens achter in de trein in te stappen.
Tsja, hadden ze toch maar moeten zeggen dat ie van A vertrok ipv A+B?


Nog een ander voorbeeld: weer een station met lange perrons (A en B delen).
Er wordt omgeroepen dat de trein vanaf het A deel vertrekt. Duizend mensen staan langs het A deel. Vervolgens blijkt het een lange trein te zijn die langs zowel A als B staat. De reizigers die aan het uiteinde van A staan kunnen nu niet meer terug naar B (te grote afstand, te weinig tijd). Gevolg : trein vertrekt meer dan 5 minuten te laat.

De schuld van de reiziger? Ik dacht het niet.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')