abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32947017
weet je waardoor het gezeur ook vaak komt. Door treinen die bij bijvoorbeeld een volgend station gesplitst worden, dan staat er leuk Voor: Amsterdam Achter: Rotterdam.
Maar geen ene hond weet wat voor of achter is, dus als gewoon ff wordt aangegeven (net zoals in de metro) welke kant de trein opgaat. Dan weet iedereen meteen wat voor en achter is!!!

Kleine oplossing voor langdurige frustratie
Even a broken clock is right twice a day.
pi_32947045
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Ze moeten die sukkels die pal voor de deur blijven staan als je wilt uitstappen eens schoppen!
Zeg, wil je mij m'n forenspleziertjes niet afnemen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:57:55 #53
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32947129
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:52 schreef MissMSX het volgende:

[..]

In Japan zijn de mensen zo netjes om in de rij te gaan staan bij de plek waar de deuren openen. Maar ja, ga jij maar eens de mentaliteit van mensen veranderen. Dat lukt je never
Waarschijnlijk is in-rij naar binnen lopen veel sneller dan "allemaal vanuit een cirkel schouder aan schouder wringen...

Die vergelijking met gehandicapten is leuk: NS durft blijkbaar niet te zeggen dat de weinige rolstoel-klanten die ze hebben, en waar ze al helemaal geen cent aan verdienen, schuldig zijn aan vertragingen
censuur :O
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:58:50 #54
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32947160
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:53 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zeg, wil je mij m'n forenspleziertjes niet afnemen .
Wat is jouw pleziertje? Er voor gaan staan of door mensen heen lopen?
censuur :O
pi_32947207
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is jouw pleziertje? Er voor gaan staan of door mensen heen lopen?
Door mensen heen lopen. Met een PI natuurlijk .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32947257

Van mij had het niet gehoeven. Als de andere mensen op het midden van het perron blijven, kan ík zitten.
pi_32947407
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is jouw pleziertje? Er voor gaan staan of door mensen heen lopen?
Ik wil altijd nog een keer, als er ech tniet normaal veel mensen voor de deur staan waardoor ik er niet uit kan, een beste aanloop nemen en als een soort crowd surfer erin springen. En chaggerijnig altijd die mensen kijken als je tegen ze aan beukt als je naar buiten loopt.

Echt 90% van mijn dagelijkse agressie komt door de NS, laten ze dat percentage, en het percentage vertragingen maar eens wat om laag brengen, anders gaat het echt een keer goed mis
Even a broken clock is right twice a day.
pi_32947618
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:45 schreef danos het volgende:
en wat dacht je dan in godsnaam van die kaartjesautomaten. Jemig, als ik in apeldoorn een kaartje wil halen, moet ik 15 minuten aanwezig zijn omdat er aan de kant van de auto´s maar 1 (door een zwerver ondergepiste) automaat is. En als er dan 2 omaatjes en een gehandicapte staan, dan red ik dat niet eens in een kwartier.

Kijk de NS moet niet gaan beginnen met zeuren, want dan heb ik ook nog wel wat dingetjes!
Misschien kun je die omaatjes even helpen...gaat het ook weer sneller...

Trouwens, is er echt maar 1 kaartautomaat op Apeldoorn?
pi_32947657
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:08 schreef danos het volgende:

[..]

Ik wil altijd nog een keer, als er ech tniet normaal veel mensen voor de deur staan waardoor ik er niet uit kan, een beste aanloop nemen en als een soort crowd surfer erin springen. En chaggerijnig altijd die mensen kijken als je tegen ze aan beukt als je naar buiten loopt.

Echt 90% van mijn dagelijkse agressie komt door de NS, laten ze dat percentage, en het percentage vertragingen maar eens wat om laag brengen, anders gaat het echt een keer goed mis
Dat vind ik dan wel weer leuk ja, mensen die al instappen voordat jij kan uitstappen weer terug het perron op duwen. Worden ze altijd zo chagrijnig van
pi_32947710
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Misschien kun je die omaatjes even helpen...gaat het ook weer sneller...

Trouwens, is er echt maar 1 kaartautomaat op Apeldoorn?
Er zijn 2 kaartautomaten op Apeldoorn maar die liggen wel 7 minuten lopen van elkaar af. Je hebt een auto kant en een buskant, en doordat ze daar al tijden aan het werk zijn, is het echt een eind om er heen te lopen, plus dat je nog eens het spoor over moet.

En tja ik wil best oudjes helpen, maarja ze geven mij hun pincode niet gek he?
Even a broken clock is right twice a day.
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:21:17 #61
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32947763
Als ze nou eens een spoorlijn aan zouden leggen van Amsterdam via Den Helder naar Groningen, zou het spoornet volgens mij veel meer ontlast worden dan via een soort preek naar de klant. Zeiken op je klanten kan altijd nog, een klant een goede service verlenen moet nu.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_32947824
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:19 schreef danos het volgende:

[..]


En tja ik wil best oudjes helpen, maarja ze geven mij hun pincode niet gek he?
Nee ik zou jou ook voor geen centimeter vertrouwen nee
pi_32947825
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef Ludwig het volgende:
Als ze nou eens een spoorlijn aan zouden leggen van Amsterdam via Den Helder naar Groningen, zou het spoornet volgens mij veel meer ontlast worden dan via een soort preek naar de klant. Zeiken op je klanten kan altijd nog, een klant een goede service verlenen moet nu.
Mwa zullen er nou echt zo veel mensen van Amsterdam naar Groningen willen reizen?
pi_32947837
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef Ludwig het volgende:
Als ze nou eens een spoorlijn aan zouden leggen van Amsterdam via Den Helder naar Groningen, zou het spoornet volgens mij veel meer ontlast worden dan via een soort preek naar de klant. Zeiken op je klanten kan altijd nog, een klant een goede service verlenen moet nu.
Over de afsluitdijk?
pi_32947852
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef Ludwig het volgende:
Als ze nou eens een spoorlijn aan zouden leggen van Amsterdam via Den Helder naar Groningen, zou het spoornet volgens mij veel meer ontlast worden dan via een soort preek naar de klant. Zeiken op je klanten kan altijd nog, een klant een goede service verlenen moet nu.
Ja, gewoon even een stukje Aflsuitdijk aan de huidige plakken. Zo gepiept
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_32948047
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:24 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Mwa zullen er nou echt zo veel mensen van Amsterdam naar Groningen willen reizen?
Andersom ontsluit je wel een groot deel van het noorden en noordoosten. Er liggen plannen om de lijn door te trekken van Lelystad naar Zwolle, maar dat wordt de aankomende paar jaar nog niet uitgevoerd .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32948173
Zo lang duurt via Amersfoort niet...
En als je helemaal eerst over de Afsluitdijk wilt en dan nog door Friesland heen, ben je ook wel even bezig.
pi_32949181
Het ligt inderdaad aan de klant.
Maar ik heb geen problemen als er vertraging is, alle tijd hoor.
En NS heeft geen materieel tekort maar een meteriaal overschot
Dankzij de vele IRM treinen.
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:54:50 #69
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32949932
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:32 schreef Litpho het volgende:

[..]

Andersom ontsluit je wel een groot deel van het noorden en noordoosten. Er liggen plannen om de lijn door te trekken van Lelystad naar Zwolle, maar dat wordt de aankomende paar jaar nog niet uitgevoerd .
Ze beginnen over een jaar met de Hanzelijn. . Verwachte ingebruikname: 2013. .
pi_32950191
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:56 schreef HPoi het volgende:
Officiele titel: NS weert reizigers bij roltrappen

Uitgegeven: 9 december 2005 10:02

UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen weren op een aantal stations reizigers bij de roltrappen. Te veel mensen blijven bij de roltrappen staan en maken daardoor gebruik van slechts één treindeur. Het in- en uitstappen duurt daarom te lang, vindt de NS.

Het bedrijf hoopt dat meer treinen op tijd gaan rijden als mensen zich meer over het perron verspreiden. Bovendien krijgen meer passagiers kans om te zitten, omdat ze niet allemaal één rijtuig proberen binnen te komen, zei een woordvoerder van de NS vrijdag.

Folders
Onlangs heeft de vervoerder in Tilburg folders uitgedeeld met daarop het verzoek aan de reizigers op een andere plaats op het perron te wachten dan bij de roltrap. Momenteel loopt in Leiden een dergelijke campagne. De woordvoerder kon niet zeggen of ook op andere stations mensen worden gemaand weg te blijven bij de roltrappen. "Dat is aan de medewerkers op de stations zelf."

Punctualiteit
De NS heeft grote moeite met de punctualiteit. De vervoerder heeft staatssecretaris Schultz van Haegen (Verkeer) beloofd dit jaar 86,5 procent van de treinen op tijd te laten rijden. Dat lukt waarschijnlijk niet. Door een aantal rampdagen, als gevolg van onder meer slecht weer en storingen op het spoor, vallen de prestaties tegen.

De NS zegt er alles aan te doen meer treinen volgens de dienstregeling te laten rijden. Medewerking van de klanten is echter gewenst, zo staat op de folder te lezen die in Leiden is uitgedeeld.
Bron
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oke, ik ben het ermee eens, dat veel mensen na de ingang gelijk blijven staan om te wachten op de trein. Daarom loop ik zelf altijd naar voren of naar achteren om tenminste te kunnen zitten. Doordat de ingang/uitgang meestal midden op het perron uitkomt zitten de middelste rijtuigen altijd erg vol, terwijl achter en voor er veel meer plaats is.

Maar dat dit zou leiden tot de bewuste NS vertragingen is toch wel de grootste bullshit. De vertragingen komen door miscommunicatie, storingen aan materiaal of spoor, aanrijdingen, zieke machinisten etc. Het is toch schandalig dat een BEDRIJF de schuld legt bij de klant! Ga eens wat nuttigers doen dan mensen aansporen vooral gehaast in en uit te stappen. Nog even en je moet op een rijdende trein springen omdat dat sneller is en voor minder vertragingen zorgt.
Zo is dat!
De zweep erover!
pi_32952696
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:52 schreef danos het volgende:
weet je waardoor het gezeur ook vaak komt. Door treinen die bij bijvoorbeeld een volgend station gesplitst worden, dan staat er leuk Voor: Amsterdam Achter: Rotterdam.
Maar geen ene hond weet wat voor of achter is, dus als gewoon ff wordt aangegeven (net zoals in de metro) welke kant de trein opgaat. Dan weet iedereen meteen wat voor en achter is!!!

Kleine oplossing voor langdurige frustratie
Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?
pi_32954839
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?
Als je niet bekend bent op 't station. Toen ik station Utrecht nog niet goed kende wist ik ook niet welke kant de trein naar Rotterdam ging.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_32954925
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:13 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Als je niet bekend bent op 't station. Toen ik station Utrecht nog niet goed kende wist ik ook niet welke kant de trein naar Rotterdam ging.
Staat wel op de trein toch... En je kan het altijd aan iemand vragen.
pi_32961671
Het "niet gespreid staan over het perron" is slechts een heel klein onderdeel van vertragingen. Vrijwel alle vertragingen van de NS die ik tegenkom zijn sein en wisselstoringen, slecht onderhouden spoor, ongelukken en logistieke problemen.

Voordat de NS gaat beschuldigen zou ik daarom graag eens wat cijfers willen zien. Wat is daadwerkelijk het percentage vertragingen dat te wijten is aan het niet spreiden? Treinen staan vaak minutenlang stil op het station. Binnen een minuut stapt er geen hond meer in of uit. De overige minuten worden veroorzaakt door andere ellende. Machinisten die er niet zijn, rode seinen en goederentreinen die moeten passeren. Laat ze dat eerst oplossen. Zolang de trein niet in staat is om binnen 5 minuten weg te rijden, maakt het toch niet uit dat mensen er desnoods 4 minuten over doen om in te stappen?

Verder zijn stoptreinen op trajecten met om de 2 minuten een station achterhaald. Laat er om de paar minuten lightrail metro's rijden en het perron is haast nooit meer vol. In plaats van een half uur lang mensen verzamelen op het station en dan eens een klein boemeltreintje te sturen. Dit probleem ligt niet bij de klant, maar aan de manier waarop de NS zijn dienst inricht.
quote:
Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?
Natuurlijk. Aangenomen dat de trein net komt binnenrijden of dat je de richting kent is het achterste of de voorste wagon relatief eenvoudig te herkennen. Maar waar horen de wagons ertussen bij? Bij de achterkant of de voorkant? Stel dat de trein er al staat en ik op het midden van het perron aankom. De trein is 250 meter lang en heeft 9 wagons. Welke wagons horen nu bij "achter"? De eerste 5? Makkelijk gezegd, maar als je daar staat krijg je geen goed beeld van de hele trein.

Nog een leuke: er staan een paar wagons klaar. Aangenomen dat je weet wat achter is stap je in. Vervolgens worden er een aantal wagons aangekoppeld. Zit je dan nog steeds achter of nu opeens voor? Toch Lastig te bepalen he. Feit is dat je het spoor ECHT moet kennen, ook precies moet weten waar de trein stopt EN nog moet weten of er aangekoppeld of losgekoppeld gaat worden om er 100 % zeker van te zijn dat je de goede trein neemt.

Natuurlijk gaat het vaak goed: mensen lopen vaak letterlijk naar de voorste wagon. Daar gaat de spreiding.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_32962244
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:14 schreef Neuralnet het volgende:
Nog een leuke: er staan een paar wagons klaar. Aangenomen dat je weet wat achter is stap je in. Vervolgens worden er een aantal wagons aangekoppeld. Zit je dan nog steeds achter of nu opeens voor? Toch Lastig te bepalen he. Feit is dat je het spoor ECHT moet kennen, ook precies moet weten waar de trein stopt EN nog moet weten of er aangekoppeld of losgekoppeld gaat worden om er 100 % zeker van te zijn dat je de goede trein neemt.
En stel dat je dan per ongeluk in een druk treinstel (van een Koploper) bent ingestapt, kun je vervolgens niet doorlopen naar het volgende deel omdat ze de 'koppen' niet meer doorverbinden
------------------------------------------------------------------
Ohja: NS geeft nu wel de reiziger schuld van vertragingen, maar vertragingen veroorzaakt door reizigers die massaal door een enkele deuren naar binnen willen hoeft niet per se de schuld.te zijn van die reizigers.. Ik zal eens drie voorbeelden noemen die ik recentelijk heb meegemaakt:

Stel, je hebt een niet nader te noemen station met hele lange perrons. De perrons zijn onderverdeeld in een A deel en een B deel.
De trein is ook lang en maakt altijd gebruik van zowel het A deel als het B deel.
De reizigers weten dat en spreiden zich altijd heel netjes over de gehele lengte van het A deel en van het B deel van het perron.
Vervolgens komt de trein binnen maar stopt vervolgens alleen langs het B deel, zonder dat dit vooraf is omgeroepen.

De mensen die langs het B deel staan kunnen gewoon instappen, maar de vele honderden mensen, die zich verspreid hebben langs het A deel moeten allemaal teruglopen naar het B deel (300 meter in het slechste geval!). Vervolgens komen ze dus terecht aan de voorkant van de trein (dus in het midden van het perron), waar het het drukst is. Iedereen die langs A stond wil snel instappen, omdat de trein elk moment kan vertrekken. Dus stapt men massaal in in de eerste paar rijtuigen van de trein. Hierdoor vertrekt de trein met 10 minuten vertraging.

De schuld van de reiziger? Ik dacht het niet. Ik bedoel, zie jij het voor je: bejaarden die net in recordtijd 300 m van A naar B hebben moeten afgeleggen, die nog de puf hebben om nog snel een paar deuren verder (25 a 50 meter verder) in te stappen?


Weer een voorbeeld: zelfde station, maar de trein is veel te kort en rijdt snel door naar het A deel. Iedereen die bij B stond rent naar het A deel om vervolgens achter in de trein in te stappen.
Tsja, hadden ze toch maar moeten zeggen dat ie van A vertrok ipv A+B?


Nog een ander voorbeeld: weer een station met lange perrons (A en B delen).
Er wordt omgeroepen dat de trein vanaf het A deel vertrekt. Duizend mensen staan langs het A deel. Vervolgens blijkt het een lange trein te zijn die langs zowel A als B staat. De reizigers die aan het uiteinde van A staan kunnen nu niet meer terug naar B (te grote afstand, te weinig tijd). Gevolg : trein vertrekt meer dan 5 minuten te laat.

De schuld van de reiziger? Ik dacht het niet.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_32962346
Pfff, wat een gezeur om niks. De NS geeft de reiziger heus niet de gehele schuld van de vertragingen. Sterker nog, ik denk dat het ook helemaal niet de bedoeling van de NS was om dat te doen. Wellicht komt het wat verkeerd over, maar okee. Alle beetjes helpen wellicht en dan snap ik niet dat mensen daar zo over de zeik van kunnen gaan. Volgens mij kunnen we voor deze maatregel zeggen: baadt het niet dan schaadt het niet. Maak je liever druk over andere dingen.
pi_32962489
Dat moet op te lossen zijn. Er moet gewoon een streng beleid komen. De trein zou op intercity-stations niet langer dan 1 minuut moeten stoppen en op stoptrein-stations niet langer dan een halve minuut. Tijd om? Pech gehad. Deuren dicht en rijden. Dan ga je dus niet mee. De metro werkt ook zo en het gaat prima.

Oude oma's horen niet in de spits te reizen. Met alle respect, maar zij zijn de hele dag thuis. Vertrek een uurtje later of eerder zou ik zeggen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_32962516
gewoon de deur liberaliseren, dan worden mensen vanzelf wel egoistisch
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32962524
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:45 schreef Nielsch het volgende:
Pfff, wat een gezeur om niks. De NS geeft de reiziger heus niet de gehele schuld van de vertragingen.
Gezeur om niks? Hoe zou jij je voelen als je, nadat je net 300 m hebt gerend omdat de trein onaangekondigd alleen op A stopte ipv A+B, via de intercom van de conducteur (ik bedoel, "HoofdConducteur" ) te horen krijgt 'dat de trein 24 deuren heeft en dat we niet allemaal door 1 deur in moeten stappen'
quote:
De NS geeft de reiziger heus niet de gehele schuld van de vertragingen.
Dat werd toch niet beweerd? Ze komen alleen hypocriet over met hun foldertjes. Zorg eerst maar eens voor goede informatievoorziening over waar de trein nou precies stopt en dat dat op tijd wordt omgeroepen.
Maar dat kunnen ze natuurlijk alleen als ze hun tong uit de aars van NoRail hebben gehaald.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_32962586
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:54 schreef Neuralnet het volgende:
Dat moet op te lossen zijn. Er moet gewoon een streng beleid komen. De trein zou op intercity-stations niet langer dan 1 minuut moeten stoppen en op stoptrein-stations niet langer dan een halve minuut. Tijd om? Pech gehad. Deuren dicht en rijden. Dan ga je dus niet mee. De metro werkt ook zo en het gaat prima.
De metro heeft dan ook niet een frequentie van 2x per uur. Een flutvergelijking dus.

Bovendien, op de meeste grote stations duurt alleen al het uitstappen meer dan twee minuten. Volgens jouw visie zou dan niemand meer mogen instappen.

Reis eens een ochtendje mee met serie 800/900 voordat je nog meer onzin uitkraamt
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  † In Memoriam † zaterdag 10 december 2005 @ 03:34:43 #81
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32964074
Helaas kan de NS zich deze arrogantie permiteren .
  † In Memoriam † zaterdag 10 december 2005 @ 03:35:20 #82
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32964082
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:55 schreef Tafkahs het volgende:
gewoon de deur liberaliseren, dan worden mensen vanzelf wel egoistisch

Fantastische opmerking
pi_32965816
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:16 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Staat wel op de trein toch... En je kan het altijd aan iemand vragen.
En dat kost juist tijd. Ik heb nog nooit op een trein zien staan wat de voorkant is overigens.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zaterdag 10 december 2005 @ 11:14:14 #84
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32966102
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:16 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Staat wel op de trein toch... En je kan het altijd aan iemand vragen.
Op een trein staat hooguit een bestemming: "Rotterdam" o.i.d. Maar dat klopt bijna nooit, omdat NS, net als de rest van z'n rotzooi, ook die bordjes geen onderhoud geeft!

Ze moeten gewoon "kant A gaat naar... en kant B gaat naar ..." zeggen i.p.v. "voor en achter"! Vooral leuk als de trein de andere kant op vertrekt, dan zit je alsnog fout.
censuur :O
pi_32966177
Wat ik wel irritant vind is wanneer ik bijvoorbeeld een busaansluiting moet hebben en dat allemaal net aan kan. En dan doordat mensen dan lekker langzaam in en uitstappen de trein na 5 stops ofzo 5 minuten vertraging heeft en ik dan weer mijn bus mis.

Dit naast natuurlijk mijn andere grote ergenis dat mensen al in gaan stappen en er nog een rijtje mensen aan het uitstappen is. Dan loop ik zonder pardon die persoon half omver.
  zaterdag 10 december 2005 @ 11:31:00 #86
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_32966349
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?
Ja, bij dubbelsporige stations is dat niet moeilijk. Een trein komt van links en gaat naar rechts. Anders is het wanneer er vele perrons zijn, sommige treinen rijden wel gewoon door, sommige treinen keren, etc etc.

Ik vind het een beetje stom van de NS. In Delft is het bijvoorbeeld mogelijk maar op één plek perron 2 te betreden (de treinen naar R'dam) en die plek is helemaal op het uiteinde van het perron. Dan vraag je er ook om vind ik.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_32966704
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:56 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Gezeur om niks? Hoe zou jij je voelen als je, nadat je net 300 m hebt gerend omdat de trein onaangekondigd alleen op A stopte ipv A+B, via de intercom van de conducteur (ik bedoel, "HoofdConducteur" ) te horen krijgt 'dat de trein 24 deuren heeft en dat we niet allemaal door 1 deur in moeten stappen'
Ik zou me er eerlijk gezegd niet zo druk over maken. Gewoon denken: "laat die gast maar, ik sta er boven" en lekker m'n krantje of boekje open slaan.
pi_32966718
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:56 schreef klnvntrbyt het volgende:

Dat werd toch niet beweerd? Ze komen alleen hypocriet over met hun foldertjes. Zorg eerst maar eens voor goede informatievoorziening over waar de trein nou precies stopt en dat dat op tijd wordt omgeroepen.
Maar dat kunnen ze natuurlijk alleen als ze hun tong uit de aars van NoRail hebben gehaald.
Jawel, in de TT en in latere posts ook nog een aantal keer.
pi_32969366
Het speelt wel mee natuurlijk. Bij een station worden vaak kostbare minuten verspild omdat mensen allemaal bij één deur staan te dringen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32974259
Moet je op zondagmorgen de trein om 07:47 van A'dam centraal naar Utrecht 's nemen.
Die trein staat er al een tijdje dan maar met afgesloten deuren.
Maar +/- 2 minuten voor vertrek komt er leven in de brouwerij!
Iedereen mag, nee moet, dan instappen via één deur waar dan een groepje NS-medewerkers staat die je kaartje controleren.
De rest van de deuren zijn dan afgesloten.
Wordt verder helemaal niets omgeroepen hierover, dus als je niet ter hoogte van die enige toegangsdeur staat dan kan je zo maar de pech hebben dat je treintje wegrijdt zonder jou omdat dit NS-volk te beroerd is om ook de andere toegangsdeuren van de trein te openen.
Ik let ondertussen wel op maar ze hebben er gewoon schijt aan, oudere mensen slecht ter been of met een hoop koffers?
Pech gehad, pak de volgende trein maar...

Tip: Mocht je dit meemaken, vraag dan gerust of ze wat aan hun benen mankeert, worden ze erg vrolijk van!
pi_32975613
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:19 schreef eBay het volgende:
Het ligt inderdaad aan de klant.
Maar ik heb geen problemen als er vertraging is, alle tijd hoor.
En NS heeft geen materieel tekort maar een meteriaal overschot
Dankzij de vele IRM treinen.
Waardoor we in de trein Utrecht-Groningen nog steeds regelmatig in overvolle Koplopers mogen zitten staan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_32978141
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Daar is het spoor in Nederland te druk bezet voor. Bovendien gaan mensen dan weer klagen over die speelruimte, dat ze bij elk station 5 minuten moeten stilstaan enzo.
Te druk bezet?

Misschien moet men eens afstappen van het principe dat voor alle bestemmingen er elke 60 minuten een trein moet zijn. Waarom niet elke 50' of elke 70' naargelang de bestemming? Maakt het wel moeilijker voor de reizigers, maar het toont alvast aan dat er keuzes gemaakt worden die niets met de drukte op het spoor te maken hebben.

Materiaal hebben ze ook genoeg vermoed ik.

Langer stilstaan in het station verhoogt wel de loonkost, want de bestuurder en controleur moeten ook voor die tijd betaald worden. Misschien dat daar het schoentje wringt?
pi_32980054
Ze hebben te weinig materieel. Regelmatig vallen er treinen elders in het land uit zodat het materieel op een druk traject ingezet kan worden. Er raakt ook veel beschadigd.

Op drukke trajecten moet vaker een korte trein rijden zodat er geen mensenmassa ontstaat. Verder mag het een en ander automatisch bestuurd worden zodat er meer treinen op een baanvlak achter elkaar kunnen rijden. Helaas wil men niet investeren.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_32982633
iedere reiziger wil zo snel mogelijk de trein in dus die verspreiden zich al automatisch over het perron zelfs bij de lange perrons als Utrecht, Eindhoven en Sittard. Dit is gewoon GELUL!
pi_32983191
wat een grapjassen, vaak sta ik nog 10 min of langer te wachten omdat de trein weer eens vertraagd(ontspoorde trein/deffecte wissel/etc) is. En wat al gezegd is, mensen willen vaak zo snel mogelijk in de trein dus verspreiden doen ze zelf wel.
pi_32983339
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:

Ze moeten die sukkels die pal voor de deur blijven staan als je wilt uitstappen eens schoppen!
Jammer genoeg is er niet altijd ruimte om opzij te gaan in een bomvolle trein

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 10-12-2005 23:59:22 ]
pi_32985603
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 23:48 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jammer genoeg is er niet altijd ruimte om opzij te gaan in een bomvolle trein
Hij had het over de mensen op het perron. Soms is natuurlijk ook daar geen ruimte, maar meestal zijn het gewoon mensen die snel "ikke ikke ikke" naar binnen willen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32985952
Wat een flauwekul, dan moet de NS maar meer roltrappen bouwen.
En ik heb ook 2x in de trein naar Rotterdam gezeten terwijl ik naar den Haag moest vanaf Utrecht.
Ik zit nog steeds para in de trein 10x te controleren of ik wel in het gedeelte naar Den Haag zit.
pi_32987850
quote:
Op zondag 11 december 2005 02:50 schreef Troeta het volgende:
Wat een flauwekul, dan moet de NS maar meer roltrappen bouwen.
En ik heb ook 2x in de trein naar Rotterdam gezeten terwijl ik naar den Haag moest vanaf Utrecht.
Ik zit nog steeds para in de trein 10x te controleren of ik wel in het gedeelte naar Den Haag zit.
Dat ken ik ja. Goed luisteren als ze de treinnummers omroepen (waarom kan dit niet op een schermpje in de coupe????) en dan vlak voor het station waar ontkoppeld gaat worden omroepen dat de hele trein naar Den Haag gaat en dat de mensen naar Rotterdam 3 kwartier mogen gaan staan blauwbekken op het perron om te wachten op de stoptrein naar rotterdam. had dat dan op Utrecht al gezegd dan had ik op de IC gewacht!!!!


Maar dat was offtopic. Moest ff wat NS frustratie kwijt
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zondag 11 december 2005 @ 14:38:51 #100
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32988410
Ik kwam gister een condu tegen die met droge ogen wist te beweren dat het aanpakken van zwartrijders door ze hoger te beboeten er voor zou zorgen dat de treinkaartjes volgend jaar niet zo hard meer zullen stijgen.. Zelfs het ns personeel is vergiftigd met pro-liberaliseer one-liners..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')