Hehe ja das waar...daar slaat de NS de plank ook wel mis. Zoals bij het nieuwe Bijlmer station. ´t Wordt echt wel mooi, maar er is ook maar weer 1 (rol)trap naar het perron toe (tot nu dan). Ja, als je dan dit soort maatregelen wilt gaan nemen, begin dan ook bij de bron en ga nieuw te ontwerpen stations niet zo inrichten dat mensen allemaal op 1 punt binnenkomen.quote:
Als ze de informatieborden beter en met meer informatie zouden updaten zou dat al wat schelen. Als ik moet wachten om te horen dat mijn trein op een ander perron vertrekt en dat maar om de 5 minuten word omgeroepen sta ik voor niks wortel te schieten op het verkeerde perron als ik die boodschap net gemist heb.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:41 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ja, maar kijk maar eens naar rusland, of china, of hongarije, of spanje, of griekenland....
Kortom, NATUURLIJK zijn er plekken waar het beter gaat.
Er zijn OOK plekken waar het slechter gaat.
Maar vaak zijn de situaties totaal niet te vergelijken, zowel qua infrastructuur, qua geld wat ze te besteden hebben, qua nationale eisen en wetten waar ze zich wel/niet aan te houden hebben,
etc..
Tuurlijk is er ruimte voor verbetering, maar om nou te doen alsof je in een 3e-wereld-land-voor-treinen woont is ook weer een beetje overdreven
Dan worden de personeelskosten voor de extra controles weer te hoog. Diezelfde extra controles die zogenaamd voor de veiligheid zouden zijn, maar op het overgrote deel van de stations alleen maar plaatsvinden tijdens de oh zo onveilige spits.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:43 schreef Nielsch het volgende:
Ja, als je dan dit soort maatregelen wilt gaan nemen, begin dan ook bij de bron en ga nieuw te ontwerpen stations niet zo inrichten dat mensen allemaal op 1 punt binnenkomen.
Personeelskosten? Ze hadden 30 jaar geleden al toegangspoortjes moeten introduceren! Maar dat vonden ze toen te veel geld en dan nu gaan lopen miepen dat iedereen zwart rijdt. Duh!quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan worden de personeelskosten voor de extra controles weer te hoog. Diezelfde extra controles die zogenaamd voor de veiligheid zouden zijn, maar op het overgrote deel van de stations alleen maar plaatsvinden tijdens de oh zo onveilige spits.
Zelfs in ENGELAND hebben ze al jaren toegangspoortjes...quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:47 schreef MissMSX het volgende:
Personeelskosten? Ze hadden 30 jaar geleden al toegangspoortjes moeten introduceren! Maar dat vonden ze toen te veel geld en dan nu gaan lopen miepen dat iedereen zwart rijdt. Duh!
O, maar ik had het ook niet over schelden tegen de conducteur etc. Je mag wel gewoon kritiek op zijn bedrijf hebben.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:36 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Tuurlijk! Maar er is een groot verschil tussen iemand aanspreken,
of iemand lopen fucken / belachelijk maken / bedreigen.
Maar ik zal wel gewoon ouderwets zijn, het is vast veel hipper om op hoge poten met veel gevloek verhaal te gaan halen en als je dan repliek krijgt roepen dat ie je moet respecteren.
In Japan zijn de mensen zo netjes om in de rij te gaan staan bij de plek waar de deuren openen. Maar ja, ga jij maar eens de mentaliteit van mensen veranderen. Dat lukt je neverquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Beetje zwak van NS... Intercities laten ze juist minimaal 5 minuten per station wachten, om vertraging op te kunnen vangen (Rotterdam ==> Maastricht o.i.d. staat zo'n 40 minuten stil op tussengelegen stations!).
En als ze dan te laat aankomen zakken, moet je heel snel instappen....
Ze moeten die sukkels die pal voor de deur blijven staan als je wilt uitstappen eens schoppen!
KIJK!, dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:45 schreef danos het volgende:
en wat dacht je dan in godsnaam van die kaartjesautomaten. Jemig, als ik in apeldoorn een kaartje wil halen, moet ik 15 minuten aanwezig zijn omdat er aan de kant van de auto´s maar 1 (door een zwerver ondergepiste) automaat is. En als er dan 2 omaatjes en een gehandicapte staan, dan red ik dat niet eens in een kwartier.
Kijk de NS moet niet gaan beginnen met zeuren, want dan heb ik ook nog wel wat dingetjes!
Zeg, wil je mij m'n forenspleziertjes niet afnemenquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Ze moeten die sukkels die pal voor de deur blijven staan als je wilt uitstappen eens schoppen!
Waarschijnlijk is in-rij naar binnen lopen veel sneller dan "allemaal vanuit een cirkel schouder aan schouder wringen...quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:52 schreef MissMSX het volgende:
[..]
In Japan zijn de mensen zo netjes om in de rij te gaan staan bij de plek waar de deuren openen. Maar ja, ga jij maar eens de mentaliteit van mensen veranderen. Dat lukt je never
Wat is jouw pleziertje? Er voor gaan staan of door mensen heen lopen?quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zeg, wil je mij m'n forenspleziertjes niet afnemen.
Door mensen heen lopen. Met eenquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is jouw pleziertje? Er voor gaan staan of door mensen heen lopen?
Ik wil altijd nog een keer, als er ech tniet normaal veel mensen voor de deur staan waardoor ik er niet uit kan, een beste aanloop nemen en als een soort crowd surfer erin springen. En chaggerijnig altijd die mensen kijken als je tegen ze aan beukt als je naar buiten loopt.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is jouw pleziertje? Er voor gaan staan of door mensen heen lopen?
Misschien kun je die omaatjes even helpen...gaat het ook weer sneller...quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:45 schreef danos het volgende:
en wat dacht je dan in godsnaam van die kaartjesautomaten. Jemig, als ik in apeldoorn een kaartje wil halen, moet ik 15 minuten aanwezig zijn omdat er aan de kant van de auto´s maar 1 (door een zwerver ondergepiste) automaat is. En als er dan 2 omaatjes en een gehandicapte staan, dan red ik dat niet eens in een kwartier.
Kijk de NS moet niet gaan beginnen met zeuren, want dan heb ik ook nog wel wat dingetjes!
Dat vind ik dan wel weer leuk ja, mensen die al instappen voordat jij kan uitstappen weer terug het perron op duwen. Worden ze altijd zo chagrijnig vanquote:Op vrijdag 9 december 2005 16:08 schreef danos het volgende:
[..]
Ik wil altijd nog een keer, als er ech tniet normaal veel mensen voor de deur staan waardoor ik er niet uit kan, een beste aanloop nemen en als een soort crowd surfer erin springen. En chaggerijnig altijd die mensen kijken als je tegen ze aan beukt als je naar buiten loopt.
Echt 90% van mijn dagelijkse agressie komt door de NS, laten ze dat percentage, en het percentage vertragingen maar eens wat om laag brengen, anders gaat het echt een keer goed mis
Er zijn 2 kaartautomaten op Apeldoorn maar die liggen wel 7 minuten lopen van elkaar af. Je hebt een auto kant en een buskant, en doordat ze daar al tijden aan het werk zijn, is het echt een eind om er heen te lopen, plus dat je nog eens het spoor over moet.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien kun je die omaatjes even helpen...gaat het ook weer sneller...
Trouwens, is er echt maar 1 kaartautomaat op Apeldoorn?
Nee ik zou jou ook voor geen centimeter vertrouwen neequote:Op vrijdag 9 december 2005 16:19 schreef danos het volgende:
[..]
En tja ik wil best oudjes helpen, maarja ze geven mij hun pincode nietgek he?
![]()
Mwa zullen er nou echt zo veel mensen van Amsterdam naar Groningen willen reizen?quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef Ludwig het volgende:
Als ze nou eens een spoorlijn aan zouden leggen van Amsterdam via Den Helder naar Groningen, zou het spoornet volgens mij veel meer ontlast worden dan via een soort preek naar de klant. Zeiken op je klanten kan altijd nog, een klant een goede service verlenen moet nu.
Over de afsluitdijk?quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef Ludwig het volgende:
Als ze nou eens een spoorlijn aan zouden leggen van Amsterdam via Den Helder naar Groningen, zou het spoornet volgens mij veel meer ontlast worden dan via een soort preek naar de klant. Zeiken op je klanten kan altijd nog, een klant een goede service verlenen moet nu.
Ja, gewoon even een stukje Aflsuitdijk aan de huidige plakken. Zo gepieptquote:Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef Ludwig het volgende:
Als ze nou eens een spoorlijn aan zouden leggen van Amsterdam via Den Helder naar Groningen, zou het spoornet volgens mij veel meer ontlast worden dan via een soort preek naar de klant. Zeiken op je klanten kan altijd nog, een klant een goede service verlenen moet nu.
Andersom ontsluit je wel een groot deel van het noorden en noordoosten. Er liggen plannen om de lijn door te trekken van Lelystad naar Zwolle, maar dat wordt de aankomende paar jaar nog niet uitgevoerdquote:Op vrijdag 9 december 2005 16:24 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Mwa zullen er nou echt zo veel mensen van Amsterdam naar Groningen willen reizen?
Ze beginnen over een jaar met de Hanzelijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Andersom ontsluit je wel een groot deel van het noorden en noordoosten. Er liggen plannen om de lijn door te trekken van Lelystad naar Zwolle, maar dat wordt de aankomende paar jaar nog niet uitgevoerd.
Zo is dat!quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:56 schreef HPoi het volgende:
Officiele titel: NS weert reizigers bij roltrappen
Uitgegeven: 9 december 2005 10:02
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen weren op een aantal stations reizigers bij de roltrappen. Te veel mensen blijven bij de roltrappen staan en maken daardoor gebruik van slechts één treindeur. Het in- en uitstappen duurt daarom te lang, vindt de NS.
Het bedrijf hoopt dat meer treinen op tijd gaan rijden als mensen zich meer over het perron verspreiden. Bovendien krijgen meer passagiers kans om te zitten, omdat ze niet allemaal één rijtuig proberen binnen te komen, zei een woordvoerder van de NS vrijdag.
Folders
Onlangs heeft de vervoerder in Tilburg folders uitgedeeld met daarop het verzoek aan de reizigers op een andere plaats op het perron te wachten dan bij de roltrap. Momenteel loopt in Leiden een dergelijke campagne. De woordvoerder kon niet zeggen of ook op andere stations mensen worden gemaand weg te blijven bij de roltrappen. "Dat is aan de medewerkers op de stations zelf."
Punctualiteit
De NS heeft grote moeite met de punctualiteit. De vervoerder heeft staatssecretaris Schultz van Haegen (Verkeer) beloofd dit jaar 86,5 procent van de treinen op tijd te laten rijden. Dat lukt waarschijnlijk niet. Door een aantal rampdagen, als gevolg van onder meer slecht weer en storingen op het spoor, vallen de prestaties tegen.
De NS zegt er alles aan te doen meer treinen volgens de dienstregeling te laten rijden. Medewerking van de klanten is echter gewenst, zo staat op de folder te lezen die in Leiden is uitgedeeld.
Bron
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oke, ik ben het ermee eens, dat veel mensen na de ingang gelijk blijven staan om te wachten op de trein. Daarom loop ik zelf altijd naar voren of naar achteren om tenminste te kunnen zitten. Doordat de ingang/uitgang meestal midden op het perron uitkomt zitten de middelste rijtuigen altijd erg vol, terwijl achter en voor er veel meer plaats is.
Maar dat dit zou leiden tot de bewuste NS vertragingen is toch wel de grootste bullshit. De vertragingen komen door miscommunicatie, storingen aan materiaal of spoor, aanrijdingen, zieke machinisten etc. Het is toch schandalig dat een BEDRIJF de schuld legt bij de klant! Ga eens wat nuttigers doen dan mensen aansporen vooral gehaast in en uit te stappen. Nog even en je moet op een rijdende trein springen omdat dat sneller is en voor minder vertragingen zorgt.![]()
Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:52 schreef danos het volgende:
weet je waardoor het gezeur ook vaak komt. Door treinen die bij bijvoorbeeld een volgend station gesplitst worden, dan staat er leuk Voor: Amsterdam Achter: Rotterdam.
Maar geen ene hond weet wat voor of achter is, dus als gewoon ff wordt aangegeven (net zoals in de metro) welke kant de trein opgaat. Dan weet iedereen meteen wat voor en achter is!!!
Kleine oplossing voor langdurige frustratie
Als je niet bekend bent op 't station. Toen ik station Utrecht nog niet goed kende wist ik ook niet welke kant de trein naar Rotterdam ging.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?
Staat wel op de trein toch... En je kan het altijd aan iemand vragen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:13 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Als je niet bekend bent op 't station. Toen ik station Utrecht nog niet goed kende wist ik ook niet welke kant de trein naar Rotterdam ging.
Natuurlijk. Aangenomen dat de trein net komt binnenrijden of dat je de richting kent is het achterste of de voorste wagon relatief eenvoudig te herkennen. Maar waar horen de wagons ertussen bij? Bij de achterkant of de voorkant? Stel dat de trein er al staat en ik op het midden van het perron aankom. De trein is 250 meter lang en heeft 9 wagons. Welke wagons horen nu bij "achter"? De eerste 5? Makkelijk gezegd, maar als je daar staat krijg je geen goed beeld van de hele trein.quote:Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?
En stel dat je dan per ongeluk in een druk treinstel (van een Koploper) bent ingestapt, kun je vervolgens niet doorlopen naar het volgende deel omdat ze de 'koppen' niet meer doorverbindenquote:Op zaterdag 10 december 2005 01:14 schreef Neuralnet het volgende:
Nog een leuke: er staan een paar wagons klaar. Aangenomen dat je weet wat achter is stap je in. Vervolgens worden er een aantal wagons aangekoppeld. Zit je dan nog steeds achter of nu opeens voor? Toch Lastig te bepalen he. Feit is dat je het spoor ECHT moet kennen, ook precies moet weten waar de trein stopt EN nog moet weten of er aangekoppeld of losgekoppeld gaat worden om er 100 % zeker van te zijn dat je de goede trein neemt.
Gezeur om niks?quote:Op zaterdag 10 december 2005 01:45 schreef Nielsch het volgende:
Pfff, wat een gezeur om niks. De NS geeft de reiziger heus niet de gehele schuld van de vertragingen.
Dat werd toch niet beweerd? Ze komen alleen hypocriet over met hun foldertjes. Zorg eerst maar eens voor goede informatievoorziening over waar de trein nou precies stopt en dat dat op tijd wordt omgeroepen.quote:De NS geeft de reiziger heus niet de gehele schuld van de vertragingen.
De metro heeft dan ook niet een frequentie van 2x per uur. Een flutvergelijking dus.quote:Op zaterdag 10 december 2005 01:54 schreef Neuralnet het volgende:
Dat moet op te lossen zijn. Er moet gewoon een streng beleid komen. De trein zou op intercity-stations niet langer dan 1 minuut moeten stoppen en op stoptrein-stations niet langer dan een halve minuut. Tijd om? Pech gehad. Deuren dicht en rijden. Dan ga je dus niet mee. De metro werkt ook zo en het gaat prima.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |