abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:44:16 #276
95811 riceboy
T00 Fur10us
pi_34673308
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:03 schreef Nerdmans het volgende:
volgende auto doe ik gewoon fette spinners en een turbo stikker en neon, is ook 200 pk xtra
da kan je blok ech nie aan he
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
pi_34962823
k heb maar een 20-160 filmpje op streetfire gezet.
http://videos.streetfire.(...)F55-279384969996.htm
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34966199
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:18 schreef Nerdmans het volgende:
k heb maar een 20-160 filmpje op streetfire gezet.
http://videos.streetfire.(...)F55-279384969996.htm
Kan je nog even een overzichtje maken van wat je er tot nu toe allemaal aan gedaan hebt en de specs met 0-100 en top etc?

pi_34971430
0-100 ergens tussen de 6,5 en 7,0 seconden.
Ik heb een acceleratie filmpje van een 225 pk audi TT volgens opgaaf doet deze 0-100 in 6,6 seconden. Ik had een filmpje met een 0-100 van de Seat. Was op t oog identiek aan elkaar.
Dus ergens in die geest.

Top is optimaal 242 kmh ( BP Ultimate en schone filters ).
Momenteel 238.

Tot nu toe gedaan:
Motormagement aangepast
Carbon open lucht inlaat
Forge Closed loop Blow off valve.
Brembo schijven en ferrodo blokken.

Te doen in juli ergens ( stap 1 vermogen)
EPS sustom 2,5 "open uitlaat vanaf turbo & race kat
K04 turbo
zwaarder intercooler
ander spruitstuk
440 injectoren
andere Benzinepomp
Teflon remleidingen
Zwaardere remklauwen

Daarna als ik weer liquide middelen heb( deel 2)
Ander differentieel
6 bak
aangepaste ophanging
Stabilisator stangen
Weight reduction.

Dat zou moeten gaan resulteren in een Seatje met 270-275 pk.
Ik heb een filmpje van een vergelijkbare Seat:
http://videos.streetfire.(...)205-C9C1EE863AFE.htm
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34971909
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_35239679
Zow, ik heb inmiddels de offerte binnen van JD.
Het lijkt me een goed plan om in te stappen op stage 4, dan blijven stage 5&6 een optie voor later!

Stage 4: 270pk @ 5600rpm
360nm @ 3000rpm

- Hybride ballbearing Turbo
- Nickel adapterplaat
- Downpipe
- inlaatbuizen van/naar turbo
- Aangepaste luchtmassameter
- Grotere Injectoren
- Speciale Bougies
- Intercooler Aluminium , grote FMIC is optioneel
- aangepast motormanagement


Stage 5: 310pk @ 6300rpm
375nm @ 3500rpm

- Hybride ballbearing Turbo
- Speciaal uitlaatspruitstuk
- Downpipe
- inlaatbuizen van/naar turbo
- Aangepaste luchtmassameter
- Grotere Injectoren, benzine drukregelaar
- Speciale Bougies
- Grote FMIC intercooler Aluminium
- aangepast motormanagement

Stage 6: 340pk @ 6500rpm
390nm @ 3600rpm

- Hybride ballbearing Turbo
- Speciaal uitlaatspruitstuk
- Downpipe
- inlaatbuizen van/naar turbo
- Aangepaste luchtmassameter/ luchtfliter
- Grotere Injectoren, benzine drukregelaar
- Speciale Bougies
- Grote FMIC intercooler Aluminium
- aangepast motormanagement



Overige aanpassingen( redelijke noodzakelijk )
Uitlaatsysteem
Racekat 300pk+
Schs koppelingset incl. licht vliegwiel en montage
Benzinepomp 4 bar
Power controller versnellingafhankelijk
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_35239710
De ballbearing turbo is dus niet de K04
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zondag 19 februari 2006 @ 16:05:34 #283
129820 Goingin
Rot voor je
pi_35256514
Er zijn momenteel meerdere mensen die hun Cupra een eind boven de 200 pk willen brengen.
Allemaal leuk en aardig, maar het blijft een FWD.
Je zal dwars door je traction control heen trekken (heb ik nu al af en toe last van met de standaard 156 pk als het nat is) dus bochtenwerk kun je al vergeten.
Alleen leuk voor drags dus.
Ook zal hij zo snel op vermogen komen dat je met het gas los door de bocht moet.

Verder zou ik eerst eens goed kijken naar een ander onderstel, je gaf al wel aan dat je iets anders wilde monteren (heb alleen pagina 1 en 6 gelezen, dus als je het er al over gehad hebt mijn excuses).

Zelf had ik ook radicale plannen met mijn Cupra, uiteindelijk is chippen het enige nog om wat over is gebleven. De aanpassingen voor het extra vermogen zijn er in principe al.
Daarom zelf besloten de Cupra weg te doen en voor het echte werk te gaan...
pi_35257403
wat is het verschil tussen stage 5 en 6
pi_35257428
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:29 schreef Repeat het volgende:
wat is het verschil tussen stage 5 en 6
30 pk & 15 Nm
Calm down, please!
pi_35257566
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

30 pk & 15 Nm
joh

maar de onderdelen etc zijn precies hetzelfde
pi_35257732
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:34 schreef Repeat het volgende:

[..]

joh

maar de onderdelen etc zijn precies hetzelfde
lekker brede omschrijving van de onderdelen ook
quote:
- Hybride ballbearing Turbo
- Speciaal uitlaatspruitstuk
- Downpipe
- inlaatbuizen van/naar turbo
- Aangepaste luchtmassameter/ luchtfliter
- Grotere Injectoren, benzine drukregelaar
- Speciale Bougies
- Grote FMIC intercooler Aluminium
- aangepast motormanagement
Calm down, please!
pi_35258162
Maar geen andere zuigers, drijfstangen en nokkenassen? En dan 340pk? Zal lang heel blijven dan.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_35258331
dacht dat zoiets wel nodig was ja, maareh wat voor prijzen heeft jeroen opgegeven voor zulke mods ?
pi_35261542
en weer een filmpje van nerdmans ibiza erbij, nu van 20 tot 160 km/u
http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/20-160.MPG
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_35261632
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:34 schreef Repeat het volgende:

[..]

joh

maar de onderdelen etc zijn precies hetzelfde
Kwestie van drukopschroeven.. ( ik zeg niets over betrouwbaarheid )
pi_35262468
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:52 schreef noidea het volgende:
Maar geen andere zuigers, drijfstangen en nokkenassen? En dan 340pk? Zal lang heel blijven dan.
340pk op standaard internals is geen probleem bij deze motor! (mits goed afgesteld maar dat moet geen probleem zijn bij jd engineering!)

gaat je boven de 340 zul je wel moeten upgraden!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_35262614
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:42 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

340pk op standaard internals is geen probleem bij deze motor! (mits goed afgesteld maar dat moet geen probleem zijn bij jd engineering!)

gaat je boven de 340 zul je wel moeten upgraden!
Sorry hoor maar boven de 250 zou ik echt al gaan denken sterkere internals. Dit blok kan makkelijk meer aan maar stage 4-5 gaan zeker niet ten goede van de duurzaamheid (ja ... sterk afhankelijk van gebruik, natuurlijk).

340 is namelijk nogal veel, zeg maar men vergeet dat wel eens
Calm down, please!
pi_35262839
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Sorry hoor maar boven de 250 zou ik echt al gaan denken sterkere internals. Dit blok kan makkelijk meer aan maar stage 4-5 gaan zeker niet ten goede van de duurzaamheid (ja ... sterk afhankelijk van gebruik, natuurlijk).

340 is namelijk nogal veel, zeg maar men vergeet dat wel eens
340 is idd veel maar niet voor een motor die standaard als gesmeede internals heeft wat men wel eens vergeet
tis gewoon een erg goed blok wat erg goed in mekaar zit en erg erg goed te tunen is!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_35263162
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:49 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

340 is idd veel maar niet voor een motor die standaard als gesmeede internals heeft wat men wel eens vergeet
tis gewoon een erg goed blok wat erg goed in mekaar zit en erg erg goed te tunen is!
true ... maar dan nog zou ik daar nooit van uitgaan liever voorzorgsmaatregelen en/of het blok laten balanceren... als je er dan toch geld voor over hebt; doe het dan goed.

Grootste fout van meeste tuners is juist er van uitgaan dat een blok een bep. tuning kan hebben. "Assumption is the mother of all fuck ups", zeg maar.
Calm down, please!
pi_35263696
Met hogere druk lijkt t me verstandig om met een hoger octaan te gaan rijden.
pi_35264539
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]
Grootste fout van meeste tuners is juist er van uitgaan dat een blok een bep. tuning kan hebben. "Assumption is the mother of all fuck ups", zeg maar.
bewezen dat die dat kan aanhebben, er zijn genoeg dynosheets van 300++ op standaard internals, enkele zelf net onder de 400!
en nee die gaan niet met 1 maand kapot!
Deze motor wordt niet voor niets in vrijwel alle golfjes erin gelepeld! Van golf 1 tot golf 3!!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 19 februari 2006 @ 20:18:29 #298
129820 Goingin
Rot voor je
pi_35266419
Maar het blijft een FWD'er
pi_35269509
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:29 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

bewezen dat die dat kan aanhebben, er zijn genoeg dynosheets van 300++ op standaard internals, enkele zelf net onder de 400!
en nee die gaan niet met 1 maand kapot!
Deze motor wordt niet voor niets in vrijwel alle golfjes erin gelepeld! Van golf 1 tot golf 3!!
Dat hij standaard al gesmede zooi heeft is wel een pluspunt natuurlijk, maar om dan ff 2x zoveel pk erin te hebben......
Mijn nissan heeft iets meer dan 200pk ik ga echt niet verder dan 300 met stock internals, anders lijkt het me niet goed voor de betrouwbaarheid.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 19 februari 2006 @ 23:08:24 #300
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_35273009
Mja zover ik t heb begrepen is tot stage 6 alles goed mogelijk met Stock internals.
Ik heb echter wel mn vragen bij de verschillen tussen stage 4 tm 6. Ik heb namelijk niet t idee dat er veel meer zal gebeuren dan de druk opschroeven.
Prijs stage 4 is 4600
Prijs stage 5 is 6200
Prijs stage 6 is 7300

verder komen er de kosten bij van een uilaat en montage.
Iemand enig idee of t reele prijzen zijn?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')