abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2000 @ 01:30:00 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_166358
Ik vraag me af of jullie denken dat er leven na de dood is. Ik zelf denk namelijk wel dat er leven na de dood is. Ik weet niet of jullie me zullen geloven, ik denk van niet, maar ik heb wel eens een geest gezien. Vlak voordat mijn moeder overleed, kwam er een geest bij me aan bed en zei:"Ik kom uit je moeder, je moeder gaat binnenkort dood" En binnen een jaar was ze dood. En jaren later, moest ik 's nachts naar de WC. DE electriciteit was uitgevallen, en ik moest een trap naar beneden om de WC te bereiken. Toen zag ik mijn vader op de overloop staan. Ik vroeg hem wat er aan de hand was en waarom het licht het niet deed. Hij zei niks en ik vroeg het nog een keer. Hij zei nog steeds niks. Toen wilde ik hem beetpakken, maar ik voelde niks. Echt heel eng allemaal. En nee, ik had toen niks geblowd, gesnoven of gezopen! Nu hoorde ik later dat een geest meerdere gedaanten kan aannemen, want mijn vader leeft gelukkig nog. Ik denk zelf dat het mijn moeder was die me probeerde gerust te stellen. Ook hoorde ik wel eens mijn naam roepen,met de stem van mijn moeder, en dan opende ik de deur en voelde een koude windvlaag langs mij heengaan.

Maar om verder te gaan over het onderwerp een leven na de dood, denk ik dus dat er leven na de dood is. Dat er een soort wachtlijst is ofzo, of dat men nog niet beseft dat men dood is, en dan eerst op aarde als geest rondwandelt, en dan later in een nieuw lichaam komt. Want er zijn verhalen bekend over mensen die precies wisten hoe een plek eruitzag, zonder dioe plek ooit eerder te hebben gezien. Maar genoeg verteld, wat is jullie mening hierover ?

Gegroet,
Djeez

PS:Neem deze shit serieus!

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 26 februari 2000 @ 02:04:00 #2
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_166359
Nee, ik geloof helemaal niet in leven na de dood. Ik ben er nu, daar moet ik het mee doen.

En nee, ik weet niet hoe ik zulke [zie Djeez] waarnemingen kan verklaren. Ik vind het prima dat ik niet alles kan verklaren. Ik vind het nog meer prima dat ieder het op zn eigen manier verklaard.

" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
pi_166360
Mijn hoop op de dood:
dit hoe ik vaak over de dood denk, en ik hoop dast de dood zal zijn, en waar ik vaak , heel vaak naar verlagL:

ken jehet gevoel dat jeslaapt en datde vele uren later wakker wordt, wat herrinner je je er tussen in: niks, zo hoop ik ook dat de dood zal zijn, helemaal niks, het lekkerste gevoel wat er is (ja zelfs lekkerder als sex), gewoon liggen, niet dromen van ietd, nie denken aan iets. puur het dood zijn. Dit is volgens mij ook de perfecte omschrijving van dood.
Dood=dood, het einde daarna absoluut niks meer.
leterlijk: .
ik hoop het echt, ik zou niet weten hoe ik het zou vinden als het iets anders zou zijn.............
Het moet zo zijn.

djeez sorry dat dit niet aansluit op jou topic, maar ik moest het ff kwijt

pi_166361
Één ding is zeker: er is een leven voor de dood.
pi_166362
Djeez,

Ik heb niet het gevoel dat na de dood er gaat gebeuren wat de kerk ons altijd heeft voorgehouden. Ik ben niet gelovig, dus ik denk niet aan een hemel waar je na goede daden naar toe mag.
Wel geloof ik in reincarnatie, mede door het feit dat ik zelf dingen heb meegemaakt die alleen daarmee zijn te verklaren. En dan niet terugkomen als bij wijze van spreken een pissbed (sic) maar als een ander mens.
Als je een geest hebt gezien kan dat ook, ik heb ze alleen nooit gezien. Heb wel het gevoel dat iemand na zijn overlijden bij ons kan zijn.

------------------
"There is no OFF position on the genius switch"

[Dit bericht is gewijzigd door David Letterman (Datum 27 Februari 2000).]

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_166363
quote:
op 02-26-2000 om 03:00 PM schreef David Letterman het volgende:
Djeez,

Ik heb niet het gevoel dat er leven na de dood is. Ik ben niet gelovig, dus ik denk ook niet aan een hemel waar je na goede daden naar toe mag.
Wel geloof ik in reincarnatie, mede door het feit dat ik zelf dingen heb meegemaakt die alleen daarmee zijn te verklaren. En dan niet terugkomen als bij wijze van spreken een pissbed (sic) maar als een ander mens.
Als je een geest hebt gezien kan dat ook, ik heb ze alleen nooit gezien. Heb wel het gevoel dat iemand na zijn overlijden bij ons kan zijn.

Wat is dan jouw omschrijving van reïncarnatie???Naar mijn gevoel is dat juist leven na de dood, nieuw leven, nieuw begin.....
Dat is dan ook waar ik zelf in geloof. Ik denk dat er inderdaad een soort van wachtlijst is. De ene geest kan vrijwel meteen door in het volgende lichaam, de andere moet nog even in Geestenland blijven om te worden voorbereid op het volgende leven, of om andere geesten of aards-leven te begeleiden.
Ik heb meerdere malen gevoeld dat mijn oma ( zij is in 1992 overleden) heel dicht bij me was en tegen me aanstootte, terwijl op dat moment er niemand in mijn buurt was die me aankon raken......

Singin' Psycho! keeps on rockin'

zaterdag 26 februari 2000 @ 19:15:00 #7
1614 J
I am a Lizard King...
pi_166364
Ik zou echt niet weten of er leven na de dood is of niet, maar laat of doe alsjeblieft niets omdat je gelooft dat er leven na dood is.
Om mensen te onderdrukken is al vaak genoeg gezegd dat de beloning pas in het hiernamaals komt, dus dat ze nu nog maar extra moeten gaan bidden, niet klagen, en vooral doorwerken...
'One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them'

pi_166365
Ik ben overtuigd van reincarnatie/leven na de dood.
Ik heb teveel bewijzen in mijn directe omgeving gezien om er nog aan te twijfelen. Het leven is een soort leerproces. En na de dood is er inderdaad een soort wachtkamer, en krijg je de tijd om je ervaringen in je voorgaande leven te verwerken. Soms gaat dat fout, en zie je dat iemand frustraties/angsten meeneemt uit een vorig leven. Regressie therapy kan bijvoorbeeld terug naar ervaringen in vorige levens, als daar bijvoorbeeld de basis ligt van de huidige problemen van iemand. En daar kunnen hele gekke dingen naar boven komen
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zondag 27 februari 2000 @ 02:30:00 #9
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_166366
Ik geloof op zich wel in leven na de dood, ik heb alleen geen flauw idee hoe dat er uit zal zien.
Wat ik iig onzin vindt is dat hele hemel/hel gedoe, aan de ene kant zou God al je zonden vergeven, aan de andere kant moet je naar de hel als je zonden hebt begaan. maar dat kan dus niet want al je zonden worden vergeven. dus als er een hel is , dan is ie leeg.

Ik voel zelf meer voor de reincarnatie theorie, je programma is afgelopen, Program Counter weer op 0 , restarten die handel!.
maar zoals ik al zei, je weet het nooit zeker, dus 't kan ook iets totaal anders zijn. Uiteindelijk kom ik er wel achter...

naja, da's hoe ik er over denk.

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_166367
Moonchild,

Het is een beetje fout opgeschreven...je hebt gelijk. Ik wilde het over de gelovige kant van leven na de dood hebben. Staat nu een beetje raar.

Om je gerust te stellen heb ik het veranderd.

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zondag 27 februari 2000 @ 15:16:00 #11
2551 Moonchild
Singin' Psycho
pi_166368
quote:
op 02-27-2000 om 02:52 PM schreef David Letterman het volgende:
Moonchild,

Het is een beetje fout opgeschreven...je hebt gelijk. Ik wilde het over de gelovige kant van leven na de dood hebben. Staat nu een beetje raar.

Om je gerust te stellen heb ik het veranderd.

O.K. dan

Singin' Psycho! keeps on rockin'

pi_166369
Voor de geïnteresseerden:
http://www.near-death.com/index1.html
http://www.near-death.com/benedict.html
http://www.near-death.com/rodonaia.html

En Sakura: vanuit het vakgebied inderdaad bewijzen te over !

maandag 28 februari 2000 @ 00:24:00 #13
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_166370
Uit bijna-dood ervaringen concluderen sommige wetenschappers dat er iets is na het leven, omdat iedereen die zo'n ervaring heeft ongeveer hetzelfde verteld.

Recent is er echter bewezen dat deze ervaringen veroorzaakt worden door een bepaald deel van de hersens (ik geloof dat ze dat een 'spiritueel deel' noemden ofzo). Dat gedeelte van de hersens wordt ingeschakeld als het lichaam bijna dood is.

Op grond van die laatste verklaring denk ik ook dat je na je dood weg bent. Ik heb enkele verhalen gehoord van reincarnaties... Kindertjes die in een verre stad precies de weg wisten enzo. Ik betwijfel echter de waarheid hiervan, bovendien gebeurt het zo sporadisch dat je er nauwlijks conclusies van kan trekken.

MacBeth

Down[br]Under
  dinsdag 29 februari 2000 @ 21:20:00 #14
2472 punks
gewoon lekker klein!!
pi_166371
ik geloof niet in leven na de dood. en is het er wel, dan kom ik er nog wel achter.
en een goed leven hebben om daarvoor in je volgende leven beloond te worden daar geloof ik dus ook niet in. ik zie wel als er hierna nog iets is of ik op deze uitspraken gepakt wordt. kunnen ze ook niet kwalijk nemen, weet ook niet beter.
Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt, wil nog niet zeggen dat je niet dom en lelijk bent.
  dinsdag 29 februari 2000 @ 23:16:00 #15
2743 CoolZero
Axia Et Resona
pi_166372
Er is misschien leven na de dood.... Ik durf het niet te zeggen maar mijn vader heeft zelfmoord gepleegd en ik mis hem daarom heel erg. Maar dat wilt nog niet zeggen dat er leven na de dood is. Het vreemde is dat de dag dat ik hem vond dat ik die avond een echt MOOIE zonsondergang had die ik echt nog nooit maar mijn ouders ook nog nooit hadden gezien. Dus ik wil toch nog een dingetje kwijt hierover er kan leven na de dood zijn, omdat er ook ooit is iemand was die precies wist waar haar kinderen woonden en heeft ze ook OPGEVOED ja...... echt BIZAR de kinderen waren 65 en zij 35 ze wist alles van ze ECHT eng maar er is in ieder geval iets hierna maar of we er allemaal heen gaan............. dat is de vraag aan jezelf of je er in gelooft je hoeft niet heilig te zijn maar toch is er iets dat in jou zelf zit dat ergens heen wilt en ik denk dat je daar dan komt....
Axia Et Resona
pi_9014000
We hebben het er vanmiddag over gehad. Mijn moeder, mijn broertje en ik. Mijn moeder gelooft dat er een plaats is waar 'zielen wonen' en als je geboren wordt komt je ziel daar vandaan. Als je dood bent gaat je (als het goed is wijzere) ziel weer terug naar die plek en dan wordt die ziel weer een keer opnieuw geboren, tot 'ie volleerd is.

Ik weet niet.. ik zou het wel humor vinden als je 'daar boven' aankomt en een of andere God vraagt: "Leuk geweest? Veel geleerd?"
En dat hij dan een deurtje opendoet en dat daar alleen een zwart gat is.. dat je dus helemaal voor niets al die moeite hebt gedaan in je leven

Of dat je in de 'hemel' komt en er is geen flikker aan

Sorry, ik ben nogal pessimistisch over dit soort dingen..

Mon 'en!
pi_9014436
Schop >> TRUTH
Lambo of Rekt
pi_9014528
quote:
Op maandag 10 maart 2003 18:20 schreef bloempjuh het volgende:
Bla bla bla
Precies waar ik het een keer met iemand over gehad heb... 1 geheel waar je vandaan komt, en ook weer terug heen gaat.
Lambo of Rekt
  maandag 10 maart 2003 @ 18:58:24 #19
34400 PietF
Captain Obvious
pi_9014822
Er is niks na de dood. Fysiek gezien stopt de elektriciteit/activiteit in de hersenen en is het simpelweg einde oefening
Zo niet, ach, dan kun je er na je dood ook nog wat moois van je 2e leven maken.

Ga in ieder geval niet leven zodat je in een fijn hiernamaals terecht komt, maar maak d'r wat leuks van. Niet dat je spijt kan hebben ofzo wanneer je doodgaat en je hebt er niks van gemaakt

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
  † In Memoriam † maandag 10 maart 2003 @ 21:10:37 #20
47213 ArmaniMania
pi_9019765
100% zeker weten dat er leven is na de dood. Het leven van de overlevende.
  maandag 10 maart 2003 @ 21:12:50 #21
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_9019846
Ik geloof wel in reincarnatie.
Dat je 'verder leeft' in een ander lichaam, en de dingen die je geleerd hebt in dit leven meeneemt in je rugzakje (dit heb ik eens ergens in een boek gelezen )...

Vind het wel een prettige gedachte

Geluk is een richting, geen punt
pi_9019971
quote:
Op maandag 10 maart 2003 21:12 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik geloof wel in reincarnatie.
Dat je 'verder leeft' in een ander lichaam, en de dingen die je geleerd hebt in dit leven meeneemt in je rugzakje (dit heb ik eens ergens in een boek gelezen )...

Vind het wel een prettige gedachte

Ik dus niet , ik moet er niet aan denken dit leven mee te nemen in een volgende en vice versa .
Ik geloof er wel in dat zoiets als je energie niet volledig verloren gaat , en eventueel wel in reincarnatie maar niet dat zoiets eeuwig is , op een moment moet het toch over zijn .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_9019987
Ik denk niet dat er leven na de dood is, omdat ik van dichtbij een geval van alzheimer heb meegemaakt, dan wordt duidelijk dat zoiets als een ziel niet meer is als de complexe electrische en chemische reacties in iemands hoofd. Zogauw daar storingen in onstaan, zoals door alzheimer waarbij de hersenen gewoon langzaam verschrompelen, blijft er ook weinig van de persoonlijkheid over. En als er geen ziel bestaat, dan ook geen leven na de dood.
pi_9020400
Ja, ik geloof er in. Ik heb zelf ook dingen meegemaakt (geen geesten gezien) waardoor ik er niet meer aan twijfel. Maar het is ook helemaal niet de bedoeling dat iedereen er in geloofd lijkt me, je bent hier en nu op aarde en daar moeten de meeste mensen zich dan ook vooral bewust van zijn om hun lessen te kunnen leren denk ik... Ik denk dat we allemaal uit energie bestaan en dat dat na de dood (van het aardse stoffelijk lichaam) gewoon weer vrij komt. Je hoort ook zo vaak dat oude/zieke mensen vlak voor hun dood steeds meer bezig zijn met overleden familieleden en dat ze ze hebben gezien, volgens mij komt dat omdat hun 'geest' zich al los aan het maken is van het lichaam ofzo, net als die bijna-dood ervaringen dat je overleden familie ziet. En m'n oma heeft ook weleens verteld dat op het moment toen haar moeder overleed ze uit haar lichaam trad en haar een stuk begeleid heeft (door mee te lopen naar 'de sferen'), ze was lichamelijk niet bij haar maar gewoon thuis en viel ineens weg op het moment dat haar moeder overleed... Vroeger geloofde ik er niet in, ik ben een best nuchter en aards persoon (ja toch wel), het kwam pas toen ik zelf in een diep zwart gat terecht kwam en precies op het juiste moment hulp kreeg van bepaalde spirituele mensen wat me toen veel hielp. Er werd toen ook veel verteld over vorige levens en het klopte in ieder geval precies met hoe ik me voelde en de situatie, m'n karakter....(en ook al was het niet allemaal waar, toch grappig om te denken dat ik een Tibetaanse monik ben geweest!). Ik bleef toch altijd een beetje sceptisch, maar op een gegeven moment is een tante van me overleden en wat de paranormaal begaafde man die toen weleens bij me kwam over haar vertelde klopte allemaal (hoe haar karakter was, hoe ze eruit zag etc.), hij had haar uiteraard nooit gekend en hij moest altijd een groot stuk reizen als hij naar ons kwam dus kon het ook niet van iemand gehoord hebben of wat dan ook...daardoor had ik er echt geen twijfels meer over dat ze er nog was in wat voor vorm dan ook. Hij gaf bijv. weleens berichtjes van haar door die ik aan haar dochter door mocht geven, zoals dat ze in haar moeders handtasje moest kijken omdat daar nog iets in zat...en toen bleek er dan een cadeaubon in te zitten die bijna over de datum was..., en dat ik door moest geven dat ze liever bloemen op haar graf had dan plantjes, toen ik het doorgaf bleek dat het gezin daar ook al heel veel over had zitten discussieren/ruzieën wat ze er op moesten zetten en uiteindelijk voor plantjes hadden gekozen. Hij beschreef ook altijd hoe het met haar ging en dat klonk me wel pijnlijk in het begin, het schijnt dat als je dood gaat er overleden familieleden en vrienden, je 'beschermengel' en andere mensen die je nog kent uit vorige levens je op staan te wachten en verzorgen, en het dan nog weken/maanden duurt voor je een beetje gewend bent, je moet opnieuw leren lopen en de dood/dat leven verwerken, en gezellig bijkletsen met iedereen natuurlijk . ....Maar je moet eerst iets ervaren omdat mensen de dingen die ze niet kennen toch rationeel gaan proberen te verklaren, ik kan het ook niet uitleggen want ik zag en voelde gewoon dat die man echt contact met iets had.. en als ik iets voelde zoals bijv. een kriebelig gevoel op m'n schouder zei hij vaak meteen (zonder dat ik er iets van zei natuurlijk) "je opa zit naast je en heeft z'n hand net op je schouder gelegd".
Waar ik trouwens heel erg benieuwd naar ben is of ik inderdaad elfjes en kaboutertjes (soort van leuke en goede geesten) ga zien rond m'n 40/45e zoals die helderziende man me ooit zei , of misschien was dat een voorzichtige manier om me te vertellen dat ik dan dood ben of in een gesticht zit .

[Dit bericht is gewijzigd door teardrop op 11-03-2003 00:26]

pi_9021839
Ik wil niemand beledigen en ik heb ook niemand op het oog bij het doen van deze uitspraak.
Maar het verbijstert me altijd weer hoe Westerlingen erin slagen van iets afschrikwekkends (reincarnatie) iets ''fijns'' te maken.

Verder lijkt het me verschrikkelijk om mijn familieleden en vrienden echt ''terug te zien'' in de hemel. Dat is geen Evangelie.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_9022243
Ik vraag me echt allemaal van die rare dingen af. Hoe het eruit ziet 'in de hemel' enzo. Stel nou dat het heel saai is, wat dan? Of als de aarde vergaat, gaat de 'hemel' dan ook mee? Wat gebeurt er nou écht als je doodgaat? Is er een hel? Hoe ziet een echte geest eruit, zoals je 'm wíl zien, of echt als een mens.. en hoe oud is diegene dan?

Dit is maar een kleine selectie. Ik vertrouw die helderziende fladders niet echt. Ik zou eigenlijk gewoon een nuchtere helderziende moeten treffen, om het aan te nemen van diegene.

Ik ben gewoon te nuchter

Mon 'en!
  † In Memoriam † maandag 10 maart 2003 @ 22:53:53 #27
47213 ArmaniMania
pi_9022870
100% zeker wete dat er leven na de dood is. Het leven van andere mensen, de natuur. Het leven houd nooit op.
pi_9023953
ik denk van wel ik heb mijn eigen filosofie daarover! dat we gewoon even bewust zijn van dat we dood zijn en dat we dan langzamerhand oplossen in het grote alles.
pi_9073367
De zekerheid ligt hem in de vraagstelling !
Als je zegt : Is er leven na de dood ? dan kan je onmogelijk een op zekerheid berustend antwoord verwachten . We weten het gewoonweg niet .
Daarentegen wanneer je zegt : Is er na het leven de dood ? dan kan je er gif op innemen dat dat zo is .
pi_9073559
quote:
Op maandag 10 maart 2003 23:23 schreef Filmgek het volgende:
ik denk van wel ik heb mijn eigen filosofie daarover! dat we gewoon even bewust zijn van dat we dood zijn en dat we dan langzamerhand oplossen in het grote alles.
Verklaar je nader...
pi_9077440
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 21:06 schreef Sphere het volgende:

[..]

Verklaar je nader...

Nou ik zie mij bewustzijn als een energie en het moment dat ik sterf dan wordt die energie losgelaten en wordt het één met alle energie oftewel het ruimte tijd continuum waaruit alles bestaat zoals einstein dat beschrijft... en ik denk dat daar het menselijke bewustzijn of zodanig vertraagt dat alles één moment wordt of dat je even snel blijft maar je langzamerhad vat verliest en één wordt met het moment en dat je daarin verdwijnt! Het moment is een ervaring van één zijn met alles zoals je die beleefd tijden bidden, meditatie etcetera... maarja hopelijk heb ik het zo goed uitgelegd.

Gegroet Lars

pi_9079936
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:06 schreef Filmgek het volgende:
Aha, op die fiets.
  donderdag 13 maart 2003 @ 05:31:41 #33
17266 xLenorex
Cute little dead girl
pi_9081669
Wat ik mij dan afvraag bij reincarnatie, aangezien er steeds meer mensen komen, waar komen al die zielen dan vandaan? En als er na een atoomoorlog ofzo opeens miljoenen mensen minder zijn, reincarneren al die zielen dan maar gewoon niet meer?
winst: geheim 8)
pi_9082276
boedhisten geloven dat één ziel in meerdere lichamen terug kan komen dus ook meerde zielen in meerdere lichamen... of zoiets anyways check d film film Little Buddha met Chris Isaac en Keanu Reeves daarin zit een stukje dat Lama Dorji dat uitlegt... vraag me niet alles weet ook niet echt hoe het in mekaar steekt
  † In Memoriam † donderdag 13 maart 2003 @ 09:37:40 #35
47213 ArmaniMania
pi_9082771
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 09:02 schreef Filmgek het volgende:
boedhisten geloven dat één ziel in meerdere lichamen terug kan komen dus ook meerde zielen in meerdere lichamen
Juistum, helemaal mee eens, alleen. Je eigen ziel dus. Je ziel hoeft niet eens een menselijk lichaam te zijn.
pi_9083286
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 05:31 schreef xLenorex het volgende:
Wat ik mij dan afvraag bij reincarnatie, aangezien er steeds meer mensen komen, waar komen al die zielen dan vandaan? En als er na een atoomoorlog ofzo opeens miljoenen mensen minder zijn, reincarneren al die zielen dan maar gewoon niet meer?
Precies! Daar zat ik dus ook al over na te denken. Als de aarde bijvoorbeeld ooit vergaat.. zijn dan alle 'nieuwe' zielen voor niks naar de aarde gekomen? Ze zijn dan nog lang niet 'volleerd' en hebben amper iets meegemaakt.. toch?
Mon 'en!
pi_9091974
quote:
Op zondag 27 februari 2000 02:17 schreef Sakura het volgende:
Ik ben overtuigd van reincarnatie/leven na de dood.<BR>Ik heb teveel bewijzen in mijn directe omgeving gezien om er nog aan te twijfelen. Het leven is een soort leerproces. En na de dood is er inderdaad een soort wachtkamer, en krijg je de tijd om je ervaringen in je voorgaande leven te verwerken. Soms gaat dat fout, en zie je dat iemand frustraties/angsten meeneemt uit een vorig leven. Regressie therapy kan bijvoorbeeld terug naar ervaringen in vorige levens, als daar bijvoorbeeld de basis ligt van de huidige problemen van iemand. En daar kunnen hele gekke dingen naar boven komen
Deze mening deel ik volkomen; ik heb zelf heel veel over reïncarnatie gelezen en nagedacht, en veel zaken die in boeken werden beschreven sloten perfect aan op mijn denkbeelden. Ik heb me lange tijd afgevraagd, waarom er zoveel verschillen tussen mensen bestaan...hier bedoel ik niet waarDOOR deze verschillen komen; da's uiteraard door verschillend genetisch materiaal, maar waarom Bijvoorbeeld de één mooi en rijk is en de ander arm en lelijk (of arm en mooi, zoals ikzelf ), of waarom sommige mensen echt heel veel ellende tegenkomen enzo... Ik vind reïncarnatie dan een begrijpelijke en aannemelijke gedachte; je moet 'gewoon' leren om met verschillende situaties om te gaan: bijvoorbeeld dus weten hoe het is om arm, ziek, 'dom' en/of onaantrekkelijk te zijn, maar ook om rijk, gezond, intelligent en/of aantrekkelijk te zijn.
Ik kan hier nog wel uren over doorgaan, maar het lijkt me beter om (voor de geïnteresseerden) wat literatuurtips over dit onderwerp te geven: zo is het boek 'De aarde is 'slechts' een leerschool' van Thea van Leent een aanrader, maar ook de boeken die over de 'sessies' van Edgar Cayce zijn geschreven.

[Dit bericht is gewijzigd door Libitina op 13-03-2003 15:32]

pi_9092792
Today, a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration, that we are all one consciousness experiencing itself subinjectively. Theres no such thing as death, life is only dream, in which we are an imagination of ourselves.
Senatus Populus Que Romanus
pi_9103908
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 15:47 schreef Nynex het volgende:
Today, a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration, that we are all one consciousness experiencing itself subinjectively. Theres no such thing as death, life is only dream, in which we are an imagination of ourselves.
van tool aan het begin van 3rd eye... anyways back to subject ik geloof niet in een afterlife met vorm ik denk dat mensen zich veelste veel een stoffelijke representatie proberen voor te stellen omdat dat veilig is... ben weer aan het brabbelen
  vrijdag 14 maart 2003 @ 00:37:15 #40
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_9107695
er is geen leven na de dood.....wel koffie
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_9107814
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 00:37 schreef beelz het volgende:
En dat is de waarheid van beelz!
Kom je ook overal tegen he?
  vrijdag 14 maart 2003 @ 00:46:31 #42
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_9107885
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 00:42 schreef Xanthe het volgende:

[..]

En dat is de waarheid van beelz!
Kom je ook overal tegen he?

ik den kdat wij elkaar erges van kennen
moest heel ff denken maar ik weetet wel hoor
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_9108424
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 00:46 schreef beelz het volgende:

[..]

ik den kdat wij elkaar erges van kennen
moest heel ff denken maar ik weetet wel hoor

Was er ook niet bang voor dat je er niet achter zou komen
pi_9109198
Ik ben christen, dus ik geloof wel in leven na de dood
pi_9109213
Ik ga niet alles lezen in dit toppic,maar ik denk dat er weldegelijk leven is na de dood.ik heb om het zo te zeggen al een paar keer iets gezien wat niet echt hoort en dat was de opa van mijn vriend.ik kon die man niet die was al dood voor ik iets kreeg met mijn vriend.ik kon hem zowaar beschrijven.Ik denk dat een mens terug komt.misschien in de vorm van een mens,maar als ook iets anders als een dier of zo.Misschien ook als mens om alles anders te doen als in het vorig leven.ik kan het niet echt beschrijven hoe ik erover denk,maar ik kom terug weet ik zeker.
pi_9116625
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 00:37 schreef beelz het volgende:
en die droge cake! ik wil daar niet de fabricage van weten
  dinsdag 18 maart 2003 @ 21:13:06 #47
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_9215989
Ik krijg ineens een enorm vreemde gedachte.

Er zijn momenten dat je gewoon even de hand aan jezelf moet slaan.
En stel nu dat het waar is; dat er wel geesten van overleden mensen 'rondzweven' in jouw omgeving. Misschien zelfs geesten van
familieleden of vrienden. En jij zit daar een partijtje te masturberen....

GADVERDAMME...

"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_9216010
Freek zegt van wel
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_9220567
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 21:13 schreef yozd het volgende:
Ik krijg ineens een enorm vreemde gedachte.

Er zijn momenten dat je gewoon even de hand aan jezelf moet slaan.
En stel nu dat het waar is; dat er wel geesten van overleden mensen 'rondzweven' in jouw omgeving. Misschien zelfs geesten van
familieleden of vrienden. En jij zit daar een partijtje te masturberen....

GADVERDAMME...

Dat is inderdaad vreemd ja, HEEL vreemd

Maar op de vraag of er leven na de dood is, nee.

pi_9220827
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 23:49 schreef Migwi het volgende:

Maar op de vraag of er leven na de dood is, nee.

Nou, dan weten we dat maar mooi even.
Talk to the face 'cos the tits aint listening!
pi_9223484
Ik hoop dat ik na mijn overlijden mijn overleden familie en vrienden nog eens kan spreken. Mijn oma bijvoorbeeld, die heb ik nooit gekend.
Af en toe voelt het ook alsof er iemand aanwezig is, als ik me rot voel. En.. dit is misschien wel raar.. Het voelt soms alsof er een "geest" in onze kat zit, alsof een overledene me aankijkt door de ogen van onze kat.
  woensdag 19 maart 2003 @ 10:19:46 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_9225324
ik geloof niet in leven na de dood
maar ik hoop stiekem ergens wel dat het er is
pi_9232646
Ik geloof wel in leven na de dood. Sterker nog, laat de dood maar komen, heb ik het 1000 x beter dan nu ! Alleen een beetje lullig voor mijn familie maar ach, fuck'em, die komen daar ook wel overheen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_9236713
Ik hoop niet dat er iets na de dood is

[Dit bericht is gewijzigd door Trance4Ever op 19-03-2003 17:47]

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_9237693
Yep, ik geloof eerder in leven na de dood dan in God, Allah enz.

Ik weet ook niet waarom, maar het lijkt me wel leuk.

woensdag 19 maart 2003 @ 18:47:46 #56
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9238437
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 18:22 schreef ramses het volgende:
Ik weet ook niet waarom, maar het lijkt me wel leuk.
Het lijkt mij absoluut niets, de eerste paar duizend jaar misschien nog wel, maar na een tijdje ga je je toch vervelen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')