abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33012345
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:50 schreef Argento het volgende:

[..]

Het willen afschaffen van art 1 GW is geen strafbaar feit, maar dat betekent nog niet dat het geen bedreiging voor de rechtsorde zou zijn indien het democratisch systeem ertoe leidt dat zo iemand daadwerkelijk de macht krijgt die hij nodig heeft om zijn onzalige plan door te zetten.
Het uitschakelen van een politieke stroming die iets voorstaat wat jou niet aanstaat, maar wat geen strafbaar feit is, dat lijkt je geen bedreiging voor de rechtsorde? Lekkere democratie, lekker rechtsorde wel.
quote:
Ik vertrouw het de gemiddelde kiezer ook niet toe om de implicaties van zijn keus te overzien.
Dank u, dat beschrijft het wel treffend. Het illustreert mijn punt zo duidelijk dat ik dit niet verder hoeft toe te lichten, dunkt me.
quote:
Dan vind ik het een ´aardige´ tussenoplossing om zo iemand inderdaad even netjes door te lichten, in dit geval door de AIVD. Ik zie daar niets anders in dan een wat uitgebreid antecedentenonderzoek en dat vind ik niet misplaatst als je kijkt naar de aard van de betreffende functie.
Welke functie? Hij was geen MP (en ook vast niet geworden, denk ik).

En voor een antecendentenonderzoek gelden nog altijd regels. Zodat je bijvoorbeeld niet van hogerhand (de konining?) te horen krijgt dat je weliswaar democratisch bent gekozen maar toch ongeschikt, op basis van een of ander smoezelig raport waartegen je je niet kan verdedigen?

En dan blijkt het zo'n rapport te zijn, met smoezelige roddels.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33012372
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jamaar jamaar ja maar ja maaaaaaar Rob Oudkerk dan!!!

Trieste rechtse reactie. Zoals je zelf al zegt vroeg zowel links als rechts om zijn aftreden. Het zou rechts sieren als ze dan nu ook de daden van Fortuyn zouden veroordelen.

Verder heb ik Pim Fortuyn nog nooit horen praten over minderjarige gedrogeerde Marokkaanse jongetjes die hij in een soort stellage ophing om ze te misbruiken, net zolang tot de strontresten op de muur zaten, om deze jongetjes daarna te vertellen dat ze het land uitgedonderd moesten worden. Het is maar wat je openlijk spreken noemt.
Och dat jij `rechts` dit verwijt is eigenlijk ook wel hypocriet.. Links heeft altijd kritiek op de AIVD en roept van de daken dat een dergelijk AIVD rapport niet als bewijs zou kunnen dienen in de rechtbank omdat de info niet op waarheid gecheckt kan worden. Vervolgens komt er een rapport, opgesteld door 1 persoon, waar Pim in voor komt en dan slikt links het als zoete koek. Dat zet toch ook wel te denken.
eeeh
pi_33012444
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:01 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het jou nu allemaal weinig doet omdat het dhr F. betreft en dit wel zo'n beetje het idool was van mensen die 'rechts' zijn en mensen die net wakker werden en de politiek ontdekten.
Als het inderdaad wel meneer Bos of Jan Marijnissen betrof, zat jij en je maten met dezelfde politieke voorkeur, de haren uit je hoofd trekken, T-shirts met 'anti Wouter Bos' en 'Wouter Bos vuile pedo' bedrukken en zouden er tig demonstraties komen in NL.
Want; "Hoe is het mogelijk dat zó een iemand zo groot kan worden in de (landelijke) politiek?!?!?! Is te gek voor woorden! Dat links uitschot! Ze wisten het allang en tóch deden ze niets! Gore pedo's, doodstraf!! "

En dergelijke taferelen zouden plaatsvinden..
Iemand die sex heeft met een tiener is natuurtlijk niet per definitie een pedosexueel... Maar het was mij voordat Pim het gemaakt had bekend dat hij het met jongere knaapjes deed; desondanks zou hij mijn stem gehad hebben als hij niet was vermoord.
eeeh
pi_33012493
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:10 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Och dat jij `rechts` dit verwijt is eigenlijk ook wel hypocriet.. Links heeft altijd kritiek op de AIVD en roept van de daken dat een dergelijk AIVD rapport niet als bewijs zou kunnen dienen in de rechtbank omdat de info niet op waarheid gecheckt kan worden. Vervolgens komt er een rapport, opgesteld door 1 persoon, waar Pim in voor komt en dan slikt links het als zoete koek. Dat zet toch ook wel te denken.
Jouw pogingen om de daden van de heer Fortuyn weg te moffelen worden steeds zieliger en opzichtiger.

Verder is het volgens mij vooral rechts dat commentaar heeft op de AIVD omdat ze de gevaarlijke moslims in ons land niet goed in de gaten zouden houden.
pi_33012537
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:12 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Iemand die sex heeft met een tiener is natuurtlijk niet per definitie een pedosexueel...
Nee, niet als die 'iemand' een rechtse held was/is...als hij daarentegen links zou zijn geweest...
pi_33012579
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, niet als die 'iemand' een rechtse held was/is...als hij daarentegen links zou zijn geweest...
Dude doe eens niet zo gestrest.. Ik ben dan misschien wel rechts maar ik ben bijvoorbeeld wel van mening dat een vereniging als Martijn zou mogen bestaan.
eeeh
pi_33012585
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wie moet er dan beslissen of iemand door de AIVD onderzocht wordt?
De baas van de AIVD. De minster van binnenlandse zaken dus. Wie anders?
Wat denk jij, dat een of andere onderknuppel van de RID een gerucht opvangt over een PF, dit naar boven doorspeelt en dat de directeur van de AIVD op basis daarvan besluit of PF staatsgevaarlijk is? Omdat 'ie kleine jongetjes neukt?

Dat gaat andersom, iemand besluit: die PF gaan we onderzoeken -> onderknuppels gaan geruchten (en feiten) verzamelen.

Besluiten ene PF onderzoeken; dat doet een hoge AIVD pief. Die bespreekt dat met de baas, en ook met de politieke baas. Die is immers verantwoordelijk. En het zijn professionals, die wéten dat ze zich bezig houden met staatsveiligheid, niet met onderbroekgeheimen, of met politiek.

Of ze weten dat niet, of ze vinden dat niet, of ze overleggen niet met de min van biza. Dat is allemaal ongeveer even erg.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33012651
quote:
Op maandag 12 december 2005 01:29 schreef Monidique het volgende:
Tegenwoordig zijn schijfjes toch gewoon CD's?
Behalve dat het gewoon verkeerd genoemd wordt, moet natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid opengehouden worden dat dit helemaal geen schijfjes van dé AIVD zijn, maar gewoon schijfjes van een AIVD-medewerker. Wie gebruikt er nou nog floppy's? Nou, genoeg, vermoed ik. DE mogelijkheid dat er gebruik is gemaakt van 3 1/2"-floppy's betekent dus helemaal niet per se dat de AIVD een organisatie is die gebruik maakt van achterhaalde methoden.
pi_33012677
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:17 schreef sigme het volgende:

[..]

De baas van de AIVD. De minster van binnenlandse zaken dus. Wie anders?
Dat is toch een hoge politicus?
  maandag 12 december 2005 @ 13:22:29 #160
128807 Rinze007
Black Cherry's
pi_33012704
wat is dit voor een topic???
Great minds think like me...
  maandag 12 december 2005 @ 13:24:34 #161
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_33012760
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:22 schreef Rinze007 het volgende:
ga de laatste uitzending van Peter R de Vries bekijken en kom dan terug
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_33012794
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:22 schreef Rinze007 het volgende:
Sla eens een krant open ofzo
pi_33012865
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:48 schreef BennyNL het volgende:
ter verduidelijking: Peter heeft 2 diskettes van de Inlichtingen Dienst in bezit gekregen (waren in een leaseauto achter gelaten ) en deze stonden vol met geheime dossiers.

onder andere een onderzoek dat naar het priveleven van Pim Fortuyn is gedaan, waarin naar voren kwam dat hij vaak sex had met minderjarige (marokkaanse) jongetjes..van wiens diensten hij gebruikt maakte in ruil voor cocaine en pillen. Ook een Rotterdamse oud PvdA voorzitter deed mee aan deze sexfeesten
En de bron was?
En er was alles waar, wat er in stond?
Waren er bewijzen?
Is er verder onderzoek geweest door de AIVD?
Ging het om diskette's van de AIVD, of RID?

De "prive" is er niets bij
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 12 december 2005 @ 13:37:17 #164
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_33013096
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:28 schreef paddy het volgende:

[..]

En de bron was? diskettes, gevonden in een leaseauto
En er was alles waar, wat er in stond? Het klonk zeer aannemelijk, ook de reacties van bijv de Rid medewerker en de oud PvdA voorzitter maakten het nog geloofwaardiger. Ze waren behoorlijk geschrokken en konden beide gewoon niet NEE zeggen...je hoorde aan hun manier van reageren dat er iets mis was.
Waren er bewijzen? Peter zat zeker op een goed spoor, aangezien Justitie hem dreigde met max 15 jaar gevangenisstraf
Is er verder onderzoek geweest door de AIVD? weet ik niet
Ging het om diskette's van de AIVD, of RID? De dossiers waren opgemaakt door een medewerker van de RiD die later gepromoveerd is naar de Aivd
vraagje aan jou: heb je de uitzending gezien?
pi_33013106
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is toch een hoge politicus?
Ja, mijn punt was dat áls de minister van biza PF staatsgevaarlijk heeft verklaard en opdracht heeft gegeven tot geheim onderzoek naar PF deze een GROOT probleem heeft.

Denk je in: PF vermoord, gebrek aan beveiliging, ja geen wonder bij iemand die als staatsgevaarlijk is aangemerkt door de minister. Onvoldoende beveiliging, niet omdat ze 'm niet in onderzoek hadden, want dat hadden ze dus wel.

En als de minister van biza de opdracht niet heeft gegeven en de AIVD verklaart op eigen houtje én zonder de minister erin te kennen politici tot staatsgevaarlijk, dan heeft de minster van biza *ook* een groot probleem.
pi_33013272
Dus Pim Fortuyn mocht sowieso niet onderzocht worden?
pi_33013294
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:12 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Iemand die sex heeft met een tiener is natuurtlijk niet per definitie een pedosexueel... Maar het was mij voordat Pim het gemaakt had bekend dat hij het met jongere knaapjes deed; desondanks zou hij mijn stem gehad hebben als hij niet was vermoord.
Oh? Ik dacht alleen darkrooms en een 'wild sexleven', onder geen van beide versta ik het pedo zijn..
pe·do·fi·lie (de ~ (v.))
1 overheersende neiging tot geslachtsomgang met kinderen

kind (het ~, ~eren/~ers)
1 klein nog jong mens

"Jonge marrokaantjes"

Dhr F. was pedo.

Je hoeft het niet elke keer te verheerlijken, ook al was het "Pim" (want je moet hem natuurlijk wel bij z'n voornaam noemen om te laten zien dat je hem kent en een band met hem had): jouw idool.
Niet meten met twee maten. We weten allemaal hoe de 'rechtse' reacties waren geweest als een 'linkse' politicus dit had gedaan.
Van mij niet.
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jouw pogingen om de daden van de heer Fortuyn weg te moffelen worden steeds zieliger en opzichtiger.

Verder is het volgens mij vooral rechts dat commentaar heeft op de AIVD omdat ze de gevaarlijke moslims in ons land niet goed in de gaten zouden houden.
Helaasch hebben we behoorlijk wat van dit soort mensen in Nederland waarvan hun denkbeelden niet bepaald stroken met grondwet.
* OldJeller mompelt wat over gelijkheid e.d...
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:17 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Dude doe eens niet zo gestrest.. Ik ben dan misschien wel rechts maar ik ben bijvoorbeeld wel van mening dat een vereniging als Martijn zou mogen bestaan.
oh.
Dat kan...
Rechts met misselijkmakende sympathieën?
Buitenissig rechts hoor.
pi_33013392
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:45 schreef Monidique het volgende:
Anders komen er inderdaad dit soort dingen boven water wat niet bepaald bevorderlijk is voor 'rechts'.
"Dá ká nátuulk niej èh"
Rechts, pedo, vervolgens het land uitzetten.
hmm, hoe goed inconsequente 'rechtsen' het ook proberen goed te praten, het blijft natuurlijk beschadigend voor je imago..

pi_33013480
Ik vind het overigens ook wel opmerkelijk, hoor, en zou graag willen weten waarom Pim Fortuyn onderzocht is, in welke mate, en wie daar opdracht toe heeft gegeven.
pi_33013487
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:45 schreef Monidique het volgende:
Als PF kleine jongetjes neukte dan is dat een normale wetsovertreding. Van iets dergelijks kan gewoon aangifte gedaan worden. Dan kan dat gewoon onderzocht worden.

Als iemand meent dat uitspreken van de wens tot afschaffen van artikel 1 een wetsovertreding is: zelfde laken een pak. Voor de rechter ermee, die kan dat wegen aan de regels.

Maar onderzoek door de geheime dienst: Nee, tenzij er gegronde redenen waren om aan te nemen dat hij onder het mom van een politieke partij stiekum de koningin wou doodschieten ofzo. En dan onderzoek je dát, niet de darkroombezoeken, tenzij de AIVD weet dat de koningin daar regelmatig te vinden is.
pi_33013543
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Als PF kleine jongetjes neukte dan is dat een normale wetsovertreding. Van iets dergelijks kan gewoon aangifte gedaan worden. Dan kan dat gewoon onderzocht worden.
Er staat nergens dat hij dáárom onderzocht is. Er is niet eens bekend of deze informatie te danken is aan een of ander onderzoek, misschien kwam die informant er wel mee uit zichzelf en werd het opgeslagen in het archief, zoals mogelijk met alle informatie wordt gedaan. Er is, naar mijn mening, gewoon te weinig informatie over deze zaak. Die informatie zou wel geopenbaard moeten worden, vind ik, zoals ik net al zei.
pi_33013586
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:37 schreef BennyNL het volgende:

[..]

vraagje aan jou: heb je de uitzending gezien?
Ja, en de bron was dus 1 persoon.
Deze bron was dus nog niet nagetrokken.
De verdachtmakingen op deze diskettes waren dus nog niet door de AIVD nagetrokken.
Enkele zaken, kwamen al in een ander daglicht te staan, nadat er meer informatie (die wel nagetrokken is) naar voren kwam.
Dom dat er geen verder onderzoek is geweest? Ja.
Er is dus niets bewezen, en er is één bron geweest, en deze verkeerde zelf in die kringen.
Om even suggestief te zijn ...misschien een jaloerse minnaar?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_33013645
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er staat nergens dat hij dáárom onderzocht is.
Nee, maar die Marokkaanse jongetjes, of andere bedgeheimen, zelfs al gaat het om betalen van jongetjes met drugs hebben niets en niemendal te doen met staatsveiligheid.

Als er melding wordt gemaakt van indiscretiën van PF dan is er blijkbaar interesse voor PF. Als de AIVD interesse heeft voor iemand dan is dat (per definitie) omdat diegene wordt verdacht (misschien niet heel hard, maar toch, wordt verdacht) van staatsgevaarlijkheid.
  maandag 12 december 2005 @ 14:02:10 #174
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_33013685
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:57 schreef paddy het volgende:

[..]

Om even suggestief te zijn ...misschien een jaloerse minnaar?
je hebt de uitzending dus echt niet gezien, want het dossier over pim was slechts een van de vele..zo kwam een onderzoek naar de scholenfusie in Rotterdam langs, informatie over geheimagenten van over de hele wereld etc etc..zeer uiteenlopende zaken

dus stop die suggestie maar inj je doos en ga de uitzending bekijken ipv zo vooringenomen alles in twijfel te trekken. En je vergelijking met prive slaat nergens op..lees maar eens terug in dit topic en je snapt waarom.

www.uitzendinggemist.nl
www.sbs.nl veel kijkplezier
pi_33013713
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:53 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het overigens ook wel opmerkelijk, hoor, en zou graag willen weten waarom Pim Fortuyn onderzocht is, in welke mate, en wie daar opdracht toe heeft gegeven.
Is maar goed dat ze dit hebben gedaan.
Pedo's
Pedo's in de (landelijke) politiek.
Pedo's aan de macht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')