Het uitschakelen van een politieke stroming die iets voorstaat wat jou niet aanstaat, maar wat geen strafbaar feit is, dat lijkt je geen bedreiging voor de rechtsorde? Lekkere democratie, lekker rechtsorde wel.quote:Op maandag 12 december 2005 12:50 schreef Argento het volgende:
[..]
Het willen afschaffen van art 1 GW is geen strafbaar feit, maar dat betekent nog niet dat het geen bedreiging voor de rechtsorde zou zijn indien het democratisch systeem ertoe leidt dat zo iemand daadwerkelijk de macht krijgt die hij nodig heeft om zijn onzalige plan door te zetten.
Dank u, dat beschrijft het wel treffend. Het illustreert mijn punt zo duidelijk dat ik dit niet verder hoeft toe te lichten, dunkt me.quote:Ik vertrouw het de gemiddelde kiezer ook niet toe om de implicaties van zijn keus te overzien.
Welke functie? Hij was geen MP (en ook vast niet geworden, denk ik).quote:Dan vind ik het een ´aardige´ tussenoplossing om zo iemand inderdaad even netjes door te lichten, in dit geval door de AIVD. Ik zie daar niets anders in dan een wat uitgebreid antecedentenonderzoek en dat vind ik niet misplaatst als je kijkt naar de aard van de betreffende functie.
Och dat jij `rechts` dit verwijt is eigenlijk ook wel hypocriet.. Links heeft altijd kritiek op de AIVD en roept van de daken dat een dergelijk AIVD rapport niet als bewijs zou kunnen dienen in de rechtbank omdat de info niet op waarheid gecheckt kan worden. Vervolgens komt er een rapport, opgesteld door 1 persoon, waar Pim in voor komt en dan slikt links het als zoete koek. Dat zet toch ook wel te denken.quote:Op maandag 12 december 2005 12:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jamaar jamaar ja maar ja maaaaaaar Rob Oudkerk dan!!!
![]()
Trieste rechtse reactie. Zoals je zelf al zegt vroeg zowel links als rechts om zijn aftreden. Het zou rechts sieren als ze dan nu ook de daden van Fortuyn zouden veroordelen.
Verder heb ik Pim Fortuyn nog nooit horen praten over minderjarige gedrogeerde Marokkaanse jongetjes die hij in een soort stellage ophing om ze te misbruiken, net zolang tot de strontresten op de muur zaten, om deze jongetjes daarna te vertellen dat ze het land uitgedonderd moesten worden. Het is maar wat je openlijk spreken noemt.
Iemand die sex heeft met een tiener is natuurtlijk niet per definitie een pedosexueel... Maar het was mij voordat Pim het gemaakt had bekend dat hij het met jongere knaapjes deed; desondanks zou hij mijn stem gehad hebben als hij niet was vermoord.quote:Op maandag 12 december 2005 13:01 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het jou nu allemaal weinig doet omdat het dhr F. betreft en dit wel zo'n beetje het idool was van mensen die 'rechts' zijn en mensen die net wakker werden en de politiek ontdekten.
Als het inderdaad wel meneer Bos of Jan Marijnissen betrof, zat jij en je maten met dezelfde politieke voorkeur, de haren uit je hoofd trekken, T-shirts met 'anti Wouter Bos' en 'Wouter Bos vuile pedo' bedrukken en zouden er tig demonstraties komen in NL.
Want; "Hoe is het mogelijk dat zó een iemand zo groot kan worden in de (landelijke) politiek?!?!?! Is te gek voor woorden! Dat links uitschot! Ze wisten het allang en tóch deden ze niets! Gore pedo's, doodstraf!!"
En dergelijke taferelen zouden plaatsvinden..
Jouw pogingen om de daden van de heer Fortuyn weg te moffelen worden steeds zieliger en opzichtiger.quote:Op maandag 12 december 2005 13:10 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Och dat jij `rechts` dit verwijt is eigenlijk ook wel hypocriet.. Links heeft altijd kritiek op de AIVD en roept van de daken dat een dergelijk AIVD rapport niet als bewijs zou kunnen dienen in de rechtbank omdat de info niet op waarheid gecheckt kan worden. Vervolgens komt er een rapport, opgesteld door 1 persoon, waar Pim in voor komt en dan slikt links het als zoete koek. Dat zet toch ook wel te denken.
Nee, niet als die 'iemand' een rechtse held was/is...als hij daarentegen links zou zijn geweest...quote:Op maandag 12 december 2005 13:12 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Iemand die sex heeft met een tiener is natuurtlijk niet per definitie een pedosexueel...
Dude doe eens niet zo gestrest.. Ik ben dan misschien wel rechts maar ik ben bijvoorbeeld wel van mening dat een vereniging als Martijn zou mogen bestaan.quote:Op maandag 12 december 2005 13:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, niet als die 'iemand' een rechtse held was/is...als hij daarentegen links zou zijn geweest...
De baas van de AIVD. De minster van binnenlandse zaken dus. Wie anders?quote:Op maandag 12 december 2005 12:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wie moet er dan beslissen of iemand door de AIVD onderzocht wordt?
Behalve dat het gewoon verkeerd genoemd wordt, moet natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid opengehouden worden dat dit helemaal geen schijfjes van dé AIVD zijn, maar gewoon schijfjes van een AIVD-medewerker. Wie gebruikt er nou nog floppy's? Nou, genoeg, vermoed ik. DE mogelijkheid dat er gebruik is gemaakt van 3 1/2"-floppy's betekent dus helemaal niet per se dat de AIVD een organisatie is die gebruik maakt van achterhaalde methoden.quote:Op maandag 12 december 2005 01:29 schreef Monidique het volgende:
Tegenwoordig zijn schijfjes toch gewoon CD's?
Dat is toch een hoge politicus?quote:Op maandag 12 december 2005 13:17 schreef sigme het volgende:
[..]
De baas van de AIVD. De minster van binnenlandse zaken dus. Wie anders?
ga de laatste uitzending van Peter R de Vries bekijken en kom dan terugquote:Op maandag 12 december 2005 13:22 schreef Rinze007 het volgende:
wat is dit voor een topic???
Sla eens een krant open ofzoquote:Op maandag 12 december 2005 13:22 schreef Rinze007 het volgende:
wat is dit voor een topic???
En de bron was?quote:Op zondag 11 december 2005 21:48 schreef BennyNL het volgende:
ter verduidelijking: Peter heeft 2 diskettes van de Inlichtingen Dienst in bezit gekregen (waren in een leaseauto achter gelaten) en deze stonden vol met geheime dossiers.
onder andere een onderzoek dat naar het priveleven van Pim Fortuyn is gedaan, waarin naar voren kwam dat hij vaak sex had met minderjarige (marokkaanse) jongetjes..van wiens diensten hij gebruikt maakte in ruil voor cocaine en pillen. Ook een Rotterdamse oud PvdA voorzitter deed mee aan deze sexfeesten
vraagje aan jou: heb je de uitzending gezien?quote:Op maandag 12 december 2005 13:28 schreef paddy het volgende:
[..]
En de bron was? diskettes, gevonden in een leaseauto
En er was alles waar, wat er in stond? Het klonk zeer aannemelijk, ook de reacties van bijv de Rid medewerker en de oud PvdA voorzitter maakten het nog geloofwaardiger. Ze waren behoorlijk geschrokken en konden beide gewoon niet NEE zeggen...je hoorde aan hun manier van reageren dat er iets mis was.
Waren er bewijzen? Peter zat zeker op een goed spoor, aangezien Justitie hem dreigde met max 15 jaar gevangenisstraf
Is er verder onderzoek geweest door de AIVD? weet ik niet
Ging het om diskette's van de AIVD, of RID? De dossiers waren opgemaakt door een medewerker van de RiD die later gepromoveerd is naar de Aivd
Ja, mijn punt was dat áls de minister van biza PF staatsgevaarlijk heeft verklaard en opdracht heeft gegeven tot geheim onderzoek naar PF deze een GROOT probleem heeft.quote:Op maandag 12 december 2005 13:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is toch een hoge politicus?
Oh? Ik dacht alleen darkrooms en een 'wild sexleven', onder geen van beide versta ik het pedo zijn..quote:Op maandag 12 december 2005 13:12 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Iemand die sex heeft met een tiener is natuurtlijk niet per definitie een pedosexueel... Maar het was mij voordat Pim het gemaakt had bekend dat hij het met jongere knaapjes deed; desondanks zou hij mijn stem gehad hebben als hij niet was vermoord.
Helaasch hebben we behoorlijk wat van dit soort mensen in Nederland waarvan hun denkbeelden niet bepaald stroken met grondwet.quote:Op maandag 12 december 2005 13:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jouw pogingen om de daden van de heer Fortuyn weg te moffelen worden steeds zieliger en opzichtiger.
Verder is het volgens mij vooral rechts dat commentaar heeft op de AIVD omdat ze de gevaarlijke moslims in ons land niet goed in de gaten zouden houden.
oh.quote:Op maandag 12 december 2005 13:17 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Dude doe eens niet zo gestrest.. Ik ben dan misschien wel rechts maar ik ben bijvoorbeeld wel van mening dat een vereniging als Martijn zou mogen bestaan.
Anders komen er inderdaad dit soort dingen boven water wat niet bepaald bevorderlijk is voor 'rechts'.quote:Op maandag 12 december 2005 13:45 schreef Monidique het volgende:
Dus Pim Fortuyn mocht sowieso niet onderzocht worden?
Als PF kleine jongetjes neukte dan is dat een normale wetsovertreding. Van iets dergelijks kan gewoon aangifte gedaan worden. Dan kan dat gewoon onderzocht worden.quote:Op maandag 12 december 2005 13:45 schreef Monidique het volgende:
Dus Pim Fortuyn mocht sowieso niet onderzocht worden?
Er staat nergens dat hij dáárom onderzocht is. Er is niet eens bekend of deze informatie te danken is aan een of ander onderzoek, misschien kwam die informant er wel mee uit zichzelf en werd het opgeslagen in het archief, zoals mogelijk met alle informatie wordt gedaan. Er is, naar mijn mening, gewoon te weinig informatie over deze zaak. Die informatie zou wel geopenbaard moeten worden, vind ik, zoals ik net al zei.quote:Op maandag 12 december 2005 13:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Als PF kleine jongetjes neukte dan is dat een normale wetsovertreding. Van iets dergelijks kan gewoon aangifte gedaan worden. Dan kan dat gewoon onderzocht worden.
Ja, en de bron was dus 1 persoon.quote:Op maandag 12 december 2005 13:37 schreef BennyNL het volgende:
[..]
vraagje aan jou: heb je de uitzending gezien?
Nee, maar die Marokkaanse jongetjes, of andere bedgeheimen, zelfs al gaat het om betalen van jongetjes met drugs hebben niets en niemendal te doen met staatsveiligheid.quote:Op maandag 12 december 2005 13:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er staat nergens dat hij dáárom onderzocht is.
je hebt de uitzending dus echt niet gezien, want het dossier over pim was slechts een van de vele..zo kwam een onderzoek naar de scholenfusie in Rotterdam langs, informatie over geheimagenten van over de hele wereld etc etc..zeer uiteenlopende zakenquote:Op maandag 12 december 2005 13:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Om even suggestief te zijn ...misschien een jaloerse minnaar?
Is maar goed dat ze dit hebben gedaan.quote:Op maandag 12 december 2005 13:53 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het overigens ook wel opmerkelijk, hoor, en zou graag willen weten waarom Pim Fortuyn onderzocht is, in welke mate, en wie daar opdracht toe heeft gegeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |