abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:01:42 #76
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33155508
Site ziet er nu al goed uit, mag wel wat meer verschillende onderdelen (ipv externe links) bevatten imho, maar dat terzijde
Wij zijn zelf ook weer wat bezig geweest met de site, binnenkort maken we hem af, misschien wat opfleuren. We zien wel.
Zal trouwens nog weer een update komen in het logboek, vandaag en morgen hebben we een sleuteldag

En nog iets over die rubbers.
Ik heb ergens gelezen dat de rubbers voor een M3 ook een leuk alternatief zijn (of was dat in dit topic?).
Iemand daar iets over bekend?

Trouwens, Goingin hier.... op een pc van daNpy, die nog ingelogd stond
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:47:05 #77
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33156099
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:01 schreef daNpy het volgende:


En nog iets over die rubbers.
Ik heb ergens gelezen dat de rubbers voor een M3 ook een leuk alternatief zijn (of was dat in dit topic?).
Iemand daar iets over bekend?
Ja, dat hoor je vaker, en heb ik het ook al over gehad in mijn topic, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het bij e36 nou ook uitwisselbaar is, aangezien het meestal over e30's gaat. Bij online onderdelen shops staat ook vaak dat de rubbers voor "alles behalve m3" geschikt zijn of andersom.... dus als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag! (google heeft me geen uitsluitsel kunnen geven, of ik heb niet geod gekeken)
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_33158269
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:01 schreef daNpy het volgende:
Site ziet er nu al goed uit, mag wel wat meer verschillende onderdelen (ipv externe links) bevatten imho, maar dat terzijde
Wij zijn zelf ook weer wat bezig geweest met de site, binnenkort maken we hem af, misschien wat opfleuren. We zien wel.
Zal trouwens nog weer een update komen in het logboek, vandaag en morgen hebben we een sleuteldag

Trouwens, Goingin hier.... op een pc van daNpy, die nog ingelogd stond
Ja ik heb m echt gemaakt in de vorm van een weblog omdat ik geen zin had om een hele site in elkaar te zetten. Nu kunnen we alledrie makkelijk een verhaal en foto's toevoegen wanneer nodig zonder al te veel gedoe.
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:47 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Ja, dat hoor je vaker, en heb ik het ook al over gehad in mijn topic, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het bij e36 nou ook uitwisselbaar is, aangezien het meestal over e30's gaat. Bij online onderdelen shops staat ook vaak dat de rubbers voor "alles behalve m3" geschikt zijn of andersom.... dus als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag! (google heeft me geen uitsluitsel kunnen geven, of ik heb niet geod gekeken)
Dat het niet uitwisselbaar is kan o.a. te maken hebben met het feit dat de m3 dikkere stabi's e.d. heeft. Overigens ben ik gisteren even langs biesheuvel geweest voor wat informatie en ze hadden het daar over polysport en polyrace bussen. Ik moet zeggen dat ik t tot nu toe een vrij onduidelijk geheel vind en ga straks maar even bellen met wat mensen die ik ken van de z-a-c en die met e30jes rijden.
pi_33198121
Vanmiddag even een beetje aan het klooien geweest :

De laatste foto van de auto in straat-trim:


Nu:



Het hele verhaal staat weer op de weblog .
pi_33226809
Ziet er nog vrij goed uit zo
pi_33228735
Ja we zijn rustig bezig, de motor moet er binnenkort uit + nog een hoop andere dingen

Hoe is het bij jullie gegaan dit weekend ( het was bij jullie toch een sleutelweekend? )
pi_33231485
Yeps, lekker bezig geweest wel

Hebben oa. het "nieuwe" diff schoongemaakt en gespoten, gelijk ff het plaatwerk onder de achterbumper meegepakt.
Oude diff er onderuit, veerpootbrug gemonteerd.

Staat allemaal in het logboek , tevens foto's
pi_33232166
k'ben vandaag even aan het sleutelen geweest. 't revisiekitje voor de carburateur erop gezet, timing van de motor nagelopen met de stroboscoop en hij loopt weer als een zonnetje. bandenspanning is het enige nu nog. linkerachter is de band is niet lek maar verliest wel lucht....

als ik toch een grote bak met water had.... danmaar eens met een echte autoband 't zwembad in duiken (effe loeren waar 't bubbelt hoor)

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33236190
(c) Niels, C20LET Super Seven.



















Fusee's voor de voorkant,



Hier de PU bussen al ff in een buis gepast dat straks een onderdeel van de daagarm word



Ook hebben we het chassis aan bijdekanten 5cm verbeed, nu passen de stoelen er ook tussen



Ik kreeg de naven niet uit elkaar met een gewone poulie trekker dus heb ik zelf naar ff wat onderdelen er voor gemaakt



Sper krijgt ook al een plekkie







Achterkant begint ook al vorm te krijgen



Wouter was druk aan het chassis aan het lassen, dus ben ik maar verder gegaan met de fusee's van de achterste draagarmen te slijpen.





















In hoogte verstelbare stuurkolom van een Kadett.

[/
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_33251849
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
k'ben vandaag even aan het sleutelen geweest. 't revisiekitje voor de carburateur erop gezet, timing van de motor nagelopen met de stroboscoop en hij loopt weer als een zonnetje. bandenspanning is het enige nu nog. linkerachter is de band is niet lek maar verliest wel lucht....

als ik toch een grote bak met water had.... danmaar eens met een echte autoband 't zwembad in duiken (effe loeren waar 't bubbelt hoor)

[afbeelding]
Ventieltje stuk misschien, of sluit slecht.
Heb het zelf een keer gehad met een band van een aanhanger, bleek dat er iets niet goed zat bij het pistool (met drukmeter) van de compressor. Toen bij een tankstation lucht erin gedrukt en het was goed..

@PNG

Mooie plaatjes, al van een flinke tijd terug zeker?
Want als dat van 1 dag/weekend is dan hebben jullie goed je best gedaan
Ziet er goed uit trouwens, ik doe het iig niet na... een auto opbouwen uit het niets
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:58:55 #86
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33254179
Altijd ontzettend interessant om naar te loeren, die zelfbouw-vehikels! Tijdrovende wereldhobby.
quote:
Wegens verhuizing weet ik echter niet of dit boekje in het tijdelijke huis, of in de garage (opslag) ligt. Ik zal het iig ff vragen vanavond
Mmkee...

12 december jl. Taxi vraagt naar shiftlight-bordje...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:06:38 #87
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33254452
Wat Google al niet bied

Het boekje ligt in de garage, vandaar
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:40:59 #88
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33255827
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:06 schreef daNpy het volgende:
Wat Google al niet bied

Het boekje ligt in de garage, vandaar
Snelle reactie!

Led-toerenteller... Daar was ik nog niet mee aan het zoeken geweest... Bedankt!

IK ga meteen ff kijken of ik er wat mee kan (ik zie nogal veel opmerkingen over brommers...)
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33300740
Spectrumanalyser, je woont zeker ver weg? Anders had je wel even je bandje hier eraf mogen halen en opnieuw op de velg zetten.

Taxi, je kunt ook zoeken op led rev limiter of led tacho. Kom op best wat handige site's terecht. Als je wat vind moet je het maar laten weten
pi_33374888
We zijn net terug uit duitsland, de nieuwe krachtbron opgehaald een m50 B25. Kijk op de weblog!
pi_33391376
Dat is wel een beestachtig blok zeg
Suc6 met de inbouw, zal niet vanzelf gaan zeker

Wij zijn nu bezig te kijken naar de remmerij.
Heb vrijdag de standaard achterremschijven weggebracht naar een automaterialenzaak hier in Emmeloord. Waar ze de zaterdagochtend weer klaar lagen, afgedraaid en al.
Ook de binnenkant (voor de handrem) hebben ze netjes gemaakt, dus dat ziet er weer goed uit.

Idee is om compleet rondom Ferodo DS (waarschijnlijk 2500) blokken te zetten en de voorschijven te vernieuwen.
Deze zullen geboord, gegroefd of beide zijn.
Daar zullen we het nog even over moeten hebben (ook welk merk, etc), maar wat de meesten tegen zit is de prijs voor het hele pakketje.
Een aardig richtprijs was 360 euro voor DS2500 rondom + 2x Sandtler RS (geboord+gegroefd en warmtebehandeling). Dit stoot sommigen tegen het hoofd, maar in mijn ogen moeten we echt niet bezuinigen op de remmerij.

Misschien iemand nog een goed alternatief wat ook net zo goed (of zelfs beter) is maar misschien in de prijs wat scheelt?

Verder zou ik wel eens weten wat de ervaringen zijn met diverse banden op de NS.
Ik heb onder mijn Cupra nl Proxes T1-R liggen, maar die zijn inmiddels ovaal geworden door de te zachte zijwand.

[ Bericht 8% gewijzigd door Goingin op 25-12-2005 14:29:10 ]
pi_33394999
heeft het afgelopen nachten echt zo gevroren of zou de vreselijke slechte koude start komen door de nieuwe afstelling? achja, hij loopt nu wel weer netjes 1 op 9 a 1 op 10.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33525938
De afgelopen dagen zijn we weer lekker bezig geweest. Het was echt verschrikkelijk koud maar met hard werken verwarm je jezelf . De complete voorkant ligt eraf, de motor, bak, uitlaat, cardanas en kabelbomen liggen eruit. Ook het interieur is netjes eruit gehaald en te koop gezet . Achterkant leeg en daar zijn we nu blijven hangen.
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:02 schreef Goingin het volgende:
Dat is wel een beestachtig blok zeg
Suc6 met de inbouw, zal niet vanzelf gaan zeker

Wij zijn nu bezig te kijken naar de remmerij.
Heb vrijdag de standaard achterremschijven weggebracht naar een automaterialenzaak hier in Emmeloord. Waar ze de zaterdagochtend weer klaar lagen, afgedraaid en al.
Ook de binnenkant (voor de handrem) hebben ze netjes gemaakt, dus dat ziet er weer goed uit.

Idee is om compleet rondom Ferodo DS (waarschijnlijk 2500) blokken te zetten en de voorschijven te vernieuwen.
Deze zullen geboord, gegroefd of beide zijn.
Daar zullen we het nog even over moeten hebben (ook welk merk, etc), maar wat de meesten tegen zit is de prijs voor het hele pakketje.
Een aardig richtprijs was 360 euro voor DS2500 rondom + 2x Sandtler RS (geboord+gegroefd en warmtebehandeling). Dit stoot sommigen tegen het hoofd, maar in mijn ogen moeten we echt niet bezuinigen op de remmerij.

Misschien iemand nog een goed alternatief wat ook net zo goed (of zelfs beter) is maar misschien in de prijs wat scheelt?

Verder zou ik wel eens weten wat de ervaringen zijn met diverse banden op de NS.
Ik heb onder mijn Cupra nl Proxes T1-R liggen, maar die zijn inmiddels ovaal geworden door de te zachte zijwand.
Ik zou niet al te snel voor geboorde en gegroefde schijven gaan. De geboorde schijven gaan snel 'scheuren' en de groeven eten werkelijk je blokken wanneer warm. Opzich zijn standaard schijven al erg goed, innenbelufted . Wel zou ik slangen vanuit je voorbumper naar je schijven richten voor extra remkoeling. Je remmen hebben het trouwens niet heel zwaar aangezien je een e30 vrij gemakkelijk licht kan opbouwen, dus minder gewicht af te remmen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:45:57 #94
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33549952
Leuk topic

Ik ben zelf aangemeld voor de circuitdag 20 januari op circuit zolder, van de BMW driversclub (geen vrij rijden maar instructiedag) En sowieso wil ik rond maart/april weer naar de ring toe.

Heb zelf ook nog de nodige dingen die aan de M3 moeten gebeuren, H&R stabilisatorstangen (van 19mm naar 28 mm voor, en naar 24 mm achter), X brace. En ik ga toch voor alles powerflex. Heb er achter al een deel in zitten en bevalt wel goed, steviger als standaard BMW spul. Massief is het beste maar het is ook nog mijn straatauto

Wil ook nog een ander stuurhuis die wat korter is maar moet ik nog even voor kijken. E46 M3 clubsport is het beste met 1:14,5 (stock is 1:17,8) maar ook erg duur, terwijl die van en Z3 met 1:15,4 ook al aardig in de buurt komen. Buiten dat past die van een Z3 zeker en bij de E46 M# CS ben ik dara nog niet over uit.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33558512
zeg kan het niet geregeld worden dat we tussen nu en 24 uur nog even op 't circuit mogen, lijkt me wel erg tof zo!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33599704
Met die sneeuw was mooi geweest idd
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:45 schreef Five_Aces het volgende:
Leuk topic

Ik ben zelf aangemeld voor de circuitdag 20 januari op circuit zolder, van de BMW driversclub (geen vrij rijden maar instructiedag) En sowieso wil ik rond maart/april weer naar de ring toe.

Heb zelf ook nog de nodige dingen die aan de M3 moeten gebeuren, H&R stabilisatorstangen (van 19mm naar 28 mm voor, en naar 24 mm achter), X brace. En ik ga toch voor alles powerflex. Heb er achter al een deel in zitten en bevalt wel goed, steviger als standaard BMW spul. Massief is het beste maar het is ook nog mijn straatauto

Wil ook nog een ander stuurhuis die wat korter is maar moet ik nog even voor kijken. E46 M3 clubsport is het beste met 1:14,5 (stock is 1:17,8) maar ook erg duur, terwijl die van en Z3 met 1:15,4 ook al aardig in de buurt komen. Buiten dat past die van een Z3 zeker en bij de E46 M# CS ben ik dara nog niet over uit.
20 januari wilde ik misschien wel even gaan kijken, dus wie weet. Heb je foto's van je auto? Ben nu wel benieuwd!

De 14e of 28e gaan we nog rijden met de Sierra daar.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:30:33 #97
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33623285
Ja heb er wel wat. Is geen racer maar ook nog mijn normale vervoer:

Met oa:
Eibach Pro-Street-S coilover suspention
Powerflex RTAB's
E46+Z3 RSM's
10MM trackspacers front
3.62 LSD
Hartge exhaust
Hartge adjustable wing
ECU remap





RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  maandag 2 januari 2006 @ 17:52:14 #98
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33631651
En die van F_A is een hendig sjiek karretje
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 2 januari 2006 @ 19:40:30 #99
129820 Goingin
Rot voor je
pi_33635063
Kan hij ook hendig sjiek mee slippen
Maar dat wisten we al
pi_33639633
Mooie auto F_A! Waarschijnlijk gaan we je wel een keer tegenkomen op t circuit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')