Ja, dat hoor je vaker, en heb ik het ook al over gehad in mijn topic, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het bij e36 nou ook uitwisselbaar is, aangezien het meestal over e30's gaat. Bij online onderdelen shops staat ook vaak dat de rubbers voor "alles behalve m3" geschikt zijn of andersom.... dus als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag! (google heeft me geen uitsluitsel kunnen geven, of ik heb niet geod gekeken)quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:01 schreef daNpy het volgende:
En nog iets over die rubbers.
Ik heb ergens gelezen dat de rubbers voor een M3 ook een leuk alternatief zijn (of was dat in dit topic?).
Iemand daar iets over bekend?
Ja ik heb m echt gemaakt in de vorm van een weblog omdat ik geen zin had om een hele site in elkaar te zetten. Nu kunnen we alledrie makkelijk een verhaal en foto's toevoegen wanneer nodig zonder al te veel gedoe.quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:01 schreef daNpy het volgende:
Site ziet er nu al goed uit, mag wel wat meer verschillende onderdelen (ipv externe links) bevatten imho, maar dat terzijde
Wij zijn zelf ook weer wat bezig geweest met de site, binnenkort maken we hem af, misschien wat opfleuren. We zien wel.
Zal trouwens nog weer een update komen in het logboek, vandaag en morgen hebben we een sleuteldag
Trouwens, Goingin hier.... op een pc van daNpy, die nog ingelogd stond
Dat het niet uitwisselbaar is kan o.a. te maken hebben met het feit dat de m3 dikkere stabi's e.d. heeft. Overigens ben ik gisteren even langs biesheuvel geweest voor wat informatie en ze hadden het daar over polysport en polyrace bussen. Ik moet zeggen dat ik t tot nu toe een vrij onduidelijk geheel vind en ga straks maar even bellen met wat mensen die ik ken van de z-a-c en die met e30jes rijden.quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:47 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Ja, dat hoor je vaker, en heb ik het ook al over gehad in mijn topic, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het bij e36 nou ook uitwisselbaar is, aangezien het meestal over e30's gaat. Bij online onderdelen shops staat ook vaak dat de rubbers voor "alles behalve m3" geschikt zijn of andersom.... dus als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag! (google heeft me geen uitsluitsel kunnen geven, of ik heb niet geod gekeken)
Ventieltje stuk misschien, of sluit slecht.quote:Op maandag 19 december 2005 23:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
k'ben vandaag even aan het sleutelen geweest. 't revisiekitje voor de carburateur erop gezet, timing van de motor nagelopen met de stroboscoop en hij loopt weer als een zonnetje. bandenspanning is het enige nu nog. linkerachter is de band is niet lek maar verliest wel lucht....
als ik toch een grote bak met water had.... danmaar eens met een echte autoband 't zwembad in duiken(effe loeren waar 't bubbelt hoor)
[afbeelding]
Mmkee...quote:Wegens verhuizing weet ik echter niet of dit boekje in het tijdelijke huis, of in de garage (opslag) ligt. Ik zal het iig ff vragen vanavond
Snelle reactie!quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:06 schreef daNpy het volgende:
Wat Google al niet bied
Het boekje ligt in de garage, vandaar
Ik zou niet al te snel voor geboorde en gegroefde schijven gaan. De geboorde schijven gaan snel 'scheuren' en de groeven eten werkelijk je blokken wanneer warm. Opzich zijn standaard schijven al erg goed, innenbeluftedquote:Op zondag 25 december 2005 12:02 schreef Goingin het volgende:
Dat is wel een beestachtig blok zeg![]()
Suc6 met de inbouw, zal niet vanzelf gaan zeker
Wij zijn nu bezig te kijken naar de remmerij.
Heb vrijdag de standaard achterremschijven weggebracht naar een automaterialenzaak hier in Emmeloord. Waar ze de zaterdagochtend weer klaar lagen, afgedraaid en al.
Ook de binnenkant (voor de handrem) hebben ze netjes gemaakt, dus dat ziet er weer goed uit.
Idee is om compleet rondom Ferodo DS (waarschijnlijk 2500) blokken te zetten en de voorschijven te vernieuwen.
Deze zullen geboord, gegroefd of beide zijn.
Daar zullen we het nog even over moeten hebben (ook welk merk, etc), maar wat de meesten tegen zit is de prijs voor het hele pakketje.
Een aardig richtprijs was 360 euro voor DS2500 rondom + 2x Sandtler RS (geboord+gegroefd en warmtebehandeling). Dit stoot sommigen tegen het hoofd, maar in mijn ogen moeten we echt niet bezuinigen op de remmerij.
Misschien iemand nog een goed alternatief wat ook net zo goed (of zelfs beter) is maar misschien in de prijs wat scheelt?
Verder zou ik wel eens weten wat de ervaringen zijn met diverse banden op de NS.
Ik heb onder mijn Cupra nl Proxes T1-R liggen, maar die zijn inmiddels ovaal geworden door de te zachte zijwand.
20 januari wilde ik misschien wel even gaan kijken, dus wie weet. Heb je foto's van je auto? Ben nu wel benieuwd!quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:45 schreef Five_Aces het volgende:
Leuk topic
Ik ben zelf aangemeld voor de circuitdag 20 januari op circuit zolder, van de BMW driversclub (geen vrij rijden maar instructiedag) En sowieso wil ik rond maart/april weer naar de ring toe.
Heb zelf ook nog de nodige dingen die aan de M3 moeten gebeuren, H&R stabilisatorstangen (van 19mm naar 28 mm voor, en naar 24 mm achter), X brace. En ik ga toch voor alles powerflex. Heb er achter al een deel in zitten en bevalt wel goed, steviger als standaard BMW spul. Massief is het beste maar het is ook nog mijn straatauto
Wil ook nog een ander stuurhuis die wat korter is maar moet ik nog even voor kijken. E46 M3 clubsport is het beste met 1:14,5 (stock is 1:17,8) maar ook erg duur, terwijl die van en Z3 met 1:15,4 ook al aardig in de buurt komen. Buiten dat past die van een Z3 zeker en bij de E46 M# CS ben ik dara nog niet over uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |