Neen, de persoon die dat wil weten is ik...quote:Op dinsdag 13 december 2005 04:15 schreef PNG het volgende:
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.
Niet heel ervaren...
Ik heb geen idee waar je het over hebt...quote:Op dinsdag 13 december 2005 04:15 schreef PNG het volgende:
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.
Niet heel ervaren...
Foto's van mijn DAFje staan tegenwoordig hier:quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:53 schreef Tommeh het volgende:
Heb je wat foto's van je daf? Ben benieuwd enzo.
Is het voor je bmwtje anders geen goed idee om er powerflex in te zetten ipv de rubbers? Geeft toch meteen een directer gevoel en als je het toch moet vervangen?
Waar ga je de carterplaat van maken? Zelf willen we er ook een gaan maken van een oude motorkap van een sierra ( zaag zaag buig buig e.d.). Overigens staan er op ebay.de nog een aantal nieuwe draagarmen te koop, misschien interessant voor je?
Als je een keer een goede motor hebt gevonden in het zuiden kun je een keer een boedelbakje huren en op en neer rijden misschien? Zo heb ik ook een keer een motor uit Ermelo ( ver van breda ) gehaald. Ging goed.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:18 schreef Taxi het volgende:
We willen zoveel doen, eik. Maar het hangt van de centen af...![]()
Voor de Taxi zijn we al een poosje aan het zoeken naar een betaalbare 16v (C20XE-motor) en alles wat daarbij hoort (aandrijfassen, naven, etc.). De kosten voor dit soort ombouwtjes lopen aardig op. De enige betaalbare motoren lijken alleen maar te vinden in het zuiden des lands en ik woon boven A’dam, dus dat schiet niet echt op... Er was in eerste instantie nog sprake van een experimentele motor; een kapotte 1.8 8v GSI ombouwen naar een turbo-motor, maar gezien de kosten en het feit dat het blok te ernstig beschadigd is, is dit idee op de schop gegaan.
Verder heb ik nog een alleraardigst Alfaatje staan (Sud sprint) die echt supersnel is, maar ook supersnel roest...![]()
Er gaat een nog snellere motor inkomen (van 8v naar 16v met dubbele carbs.). Waarschijnlijk tussen kerst en O&N moet dit gaan gebeuren. Tevens wordt daarbij de gehele voortrein aangepast. De remschijven zitten momenteel nog aan de bakzijde gemonteerd en het is een ongelooflijk drama om de remblokken te vervangen. Dat wil ik niet nog een keer meemaken! De Sprint is al een keer uitgelaten op Zandvoort en dat is een pure test geweest. Ik heb meer gesleuteld dan gereden, maar da’s altijd zo met een nieuwe (straat)auto die zomaar op het circuit wordt gezet. Uiteindelijk was de Sprint dan ook klaar (remmen, koeling, uitlijning), alleen had hij een probleem die nog uitgezocht moet worden: knetter en knetterhard lopen op het rechte stuk en dan ineens in de bochten nokt de motor ermee... Bocht weer uit en de motor slaat weer aan... En dit herhaalt zich elke keer bij elke snel genomen bocht... Dus het brandstofsysteem moet nog nagezien worden. Aan de rally-benzinepomp (die ECHT nodig is!) zal het niet liggen, die doet het prima! Voor de rest moet het nodige aan plaatwerk nagezien worden en moet er een kooi ingelast worden. Wanneer dit alles klaar is? De tijd zal het leren. Ik ben een druk bezet mannetje, dus het zal nog wel ff duren, helaas. Het is wel een beest van een auto! Waarschijnlijk de Taxi binnenkort ook!![]()
Draagarmen, stuurstangen en meer. Is een Ebay shop. Onderdelen zijn nieuw en sturen overal naar Europa.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Foto's van mijn DAFje staan tegenwoordig hier:
http://danpy.autofans.nl/images/DAF66/
Wat is powerflex precies?
We willen de BMW nu iig goed laten lopen en er dan eens een seizoen mee doen. Er komt ook nog geen rolkooi in etc vanwege de hoge kosten en de moeilijke inbouw.
De carterplaat maken we van aluminium, dat kunnen we hier op de TU/e makkelijk bewerken
Tevens maak ik er dan een voor mn DAFje
Heb je een linkje naar die draagarmen?
Door het buitengewoon goede (totaal bijeengegokte en geraapte en daarom ook zo wonderlijke) onderstel, is de Taxi zeer snel in het bochtenwerk en kan hij door de zeer krachtige en makkelijk te doseren (Daewoo Lanos, ja, echt waar!) remmen vrij goede rondetijden produceren voor een oerdegelijke Ascona uit begin jaren 80.quote:Maar opzich loopt de taxi toch best hard? Maar het vervelende is dat t altijd iets harder moet he.
Ik lees anders ook andere dingen:quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:50 schreef Goingin het volgende:
Powerflex is idd een goeie oplossing, maar ook prijzig
Het is wel in 1x goed dan.
Hey waar heb ik dit eerder gelezen?quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:49 schreef PNG het volgende:
[..]
Ik lees anders ook andere dingen:
____
Ik heb de Powerflex rubbers gezien van de M3 van Jos, en dat was na 6 maanden weinig circuit gebruik toch wel even slikken . Ik had ze ook al voor de M5 liggen, maar vorige week onder de Touring gefrommeld.
____
Sorry, inderdaad vergeten aan te geven
In de negatieve zin. Powerflex rubbers waren kompleet week. Jos heeft misschien een 20% circuit werk gedaan in vergelijking tot mijn M5. Niet best dus.
____
Bij de peugeot specialist waar ik de laatste tijd kom liet ik ook een keer een woord vallen over powerflex aangezien die bij mij op de verlanglijst stonden maar die werden mij door hem toch sterk afgeraden.
De ervaringen die hij ermee had was dat er bij sommige auto's de draagarmrubbers er ongeveer uitvielen na nog geen 10000 kilometers. Veel te zacht spul dus
Is dat spul niet reteduur? (Vraagt Taxi, die er immers ook een sport van maakt om uiterst goedkoop te kunnen racen...quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:45 schreef Tommeh het volgende:
We hebben een plastic achterklep en carbon spatborden gevonden
Ebayquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:50 schreef Taxi het volgende:
[..]
Is dat spul niet reteduur? (Vraagt Taxi, die er immers ook een sport van maakt om uiterst goedkoop te kunnen racen...)
Wel goed bezig!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |