abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2005 @ 22:40:24 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33029806
I don't need one.

Beat thát
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33030145
Is alleen maar extra gewicht op naar de 900 kilo met de e30
pi_33033921
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  dinsdag 13 december 2005 @ 02:18:09 #54
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33034444
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:24 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]
Hatzenbach

[ Bericht 5% gewijzigd door Don_Tom op 13-12-2005 02:29:43 ]
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_33035194
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.

Niet heel ervaren...
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  dinsdag 13 december 2005 @ 07:42:52 #56
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33035515
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 04:15 schreef PNG het volgende:
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.

Niet heel ervaren...
Neen, de persoon die dat wil weten is ik...

Het is niet zozeer voor mijn persoontje bedoeld. Ik rijd samen met nog twee andere rijders. Een van die twee heeft er nogal moeite mee de motor uit de toerenbegrenzer te houden. Met het shiftlight kan ik daar wat meer mee. Bovendien vind ik het ook een leuk projectje om te maken.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33037840
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 04:15 schreef PNG het volgende:
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.

Niet heel ervaren...
Ik heb geen idee waar je het over hebt... Taxi vroeg ernaar inderdaad en ik wilde dat ook wel weten. Waarom? Vind ik leuk om te maken voor t bmwtje. Maar kun je nog eens uitleggen?
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:14:56 #58
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33041339
" als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt."

Hier begrijp ik ook niets van iets niet aan
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33041830
Of bedoelt hij dat hij zelf niet heel ervaren is? Maar dan kan ik de eerste zin weer niet thuis brengen...

Danpy, Taxi en anderen, wat zijn jullie precies van plan wat betreft veranderingen aan de auto's deze winter? Mag met foto's
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:43:51 #60
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33042089
Pfff voor mn eigen auto een moeilijke vraag
Hij heeft nu het probleem dat hij olie eruit gooit via alle gaten in het kleppendeksel. Overdruk in het carter dus
Dat probleem wil ik proberen op te lossen.
Ik wil al een tijd een vacuumbuffer erop hebben, voor meer boost bij de kickdown.
Daarnaast ga ik nog kijken naar Volvo340 achterdempers (stugger) en misschien achter nog wat verlagen door een 'spacer' tussen de bladveer en ophanging te plaatsen. Twee bladveren
plaatsen heeft minder nut dan die V340 dempers, dat heb ik al utgezocht.
Als het mogelijk is voor ook nog wat omlaag, maar dan moet de torsieveer verdraaid worden en dat is geen makkelijk karweitje.
Als ik dan weer genoeg geld over heb komen er misschien MiniLite velgjes onder, 13" bij 6 of 6,5J.

Toekomst plannen genoeg iig, liefst heb ik er nog een DAF 55 bij om te racen en deze 66 terug te bouwen naar origineel

De BMW heeft nieuwe rubbers nodig voor in de ophanging voor. Deze moeten we echter nog aan zien te komen, de automaterialen zaak heeft wel enkele rubbers maar niet allemaal.
Misschien moeten we zelfs de complete draagarmen vervangen omdat daar de rubbers ingeklonken zijn.
Ook moet de uitlaat nog dichtgelast worden, stickers eraf geföhnd, het differentieel vervangen, een carterplaat maken en monteren, wielophangingen controleren en aanpassen. Het linker achterwiel staat namelijk nogal scheef naar buiten t.o.v de rijrichting

Het ABS systeem ligt los (ex drifter), deze willen we weer aansluiten. Antenne en slotgaten moeten nog gedicht worden en linkervoorscherm opnieuw vastgezet.

En dan verder kijken naar andere probleme
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33042329
Heb je wat foto's van je daf? Ben benieuwd enzo.

Is het voor je bmwtje anders geen goed idee om er powerflex in te zetten ipv de rubbers? Geeft toch meteen een directer gevoel en als je het toch moet vervangen?
Waar ga je de carterplaat van maken? Zelf willen we er ook een gaan maken van een oude motorkap van een sierra ( zaag zaag buig buig e.d. ). Overigens staan er op ebay.de nog een aantal nieuwe draagarmen te koop, misschien interessant voor je?
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:18:29 #62
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33042911
We willen zoveel doen, eik. Maar het hangt van de centen af...
Voor de Taxi zijn we al een poosje aan het zoeken naar een betaalbare 16v (C20XE-motor) en alles wat daarbij hoort (aandrijfassen, naven, etc.). De kosten voor dit soort ombouwtjes lopen aardig op. De enige betaalbare motoren lijken alleen maar te vinden in het zuiden des lands en ik woon boven A’dam, dus dat schiet niet echt op... Er was in eerste instantie nog sprake van een experimentele motor; een kapotte 1.8 8v GSI ombouwen naar een turbo-motor, maar gezien de kosten en het feit dat het blok te ernstig beschadigd is, is dit idee op de schop gegaan.

Verder heb ik nog een alleraardigst Alfaatje staan (Sud sprint) die echt supersnel is, maar ook supersnel roest...

Er gaat een nog snellere motor inkomen (van 8v naar 16v met dubbele carbs.). Waarschijnlijk tussen kerst en O&N moet dit gaan gebeuren. Tevens wordt daarbij de gehele voortrein aangepast. De remschijven zitten momenteel nog aan de bakzijde gemonteerd en het is een ongelooflijk drama om de remblokken te vervangen. Dat wil ik niet nog een keer meemaken! De Sprint is al een keer uitgelaten op Zandvoort en dat is een pure test geweest. Ik heb meer gesleuteld dan gereden, maar da’s altijd zo met een nieuwe (straat)auto die zomaar op het circuit wordt gezet. Uiteindelijk was de Sprint dan ook klaar (remmen, koeling, uitlijning), alleen had hij een probleem die nog uitgezocht moet worden: knetter en knetterhard lopen op het rechte stuk en dan ineens in de bochten nokt de motor ermee... Bocht weer uit en de motor slaat weer aan... En dit herhaalt zich elke keer bij elke snel genomen bocht... Dus het brandstofsysteem moet nog nagezien worden. Aan de rally-benzinepomp (die ECHT nodig is!) zal het niet liggen, die doet het prima! Voor de rest moet het nodige aan plaatwerk nagezien worden en moet er een kooi ingelast worden. Wanneer dit alles klaar is? De tijd zal het leren. Ik ben een druk bezet mannetje, dus het zal nog wel ff duren, helaas. Het is wel een beest van een auto! Waarschijnlijk de Taxi binnenkort ook!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:04:39 #63
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33044057
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:53 schreef Tommeh het volgende:
Heb je wat foto's van je daf? Ben benieuwd enzo.

Is het voor je bmwtje anders geen goed idee om er powerflex in te zetten ipv de rubbers? Geeft toch meteen een directer gevoel en als je het toch moet vervangen?
Waar ga je de carterplaat van maken? Zelf willen we er ook een gaan maken van een oude motorkap van een sierra ( zaag zaag buig buig e.d. ). Overigens staan er op ebay.de nog een aantal nieuwe draagarmen te koop, misschien interessant voor je?
Foto's van mijn DAFje staan tegenwoordig hier:
http://danpy.autofans.nl/images/DAF66/

Wat is powerflex precies?
We willen de BMW nu iig goed laten lopen en er dan eens een seizoen mee doen. Er komt ook nog geen rolkooi in etc vanwege de hoge kosten en de moeilijke inbouw.
De carterplaat maken we van aluminium, dat kunnen we hier op de TU/e makkelijk bewerken
Tevens maak ik er dan een voor mn DAFje

Heb je een linkje naar die draagarmen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33044899
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:18 schreef Taxi het volgende:
We willen zoveel doen, eik. Maar het hangt van de centen af...
Voor de Taxi zijn we al een poosje aan het zoeken naar een betaalbare 16v (C20XE-motor) en alles wat daarbij hoort (aandrijfassen, naven, etc.). De kosten voor dit soort ombouwtjes lopen aardig op. De enige betaalbare motoren lijken alleen maar te vinden in het zuiden des lands en ik woon boven A’dam, dus dat schiet niet echt op... Er was in eerste instantie nog sprake van een experimentele motor; een kapotte 1.8 8v GSI ombouwen naar een turbo-motor, maar gezien de kosten en het feit dat het blok te ernstig beschadigd is, is dit idee op de schop gegaan.

Verder heb ik nog een alleraardigst Alfaatje staan (Sud sprint) die echt supersnel is, maar ook supersnel roest...

Er gaat een nog snellere motor inkomen (van 8v naar 16v met dubbele carbs.). Waarschijnlijk tussen kerst en O&N moet dit gaan gebeuren. Tevens wordt daarbij de gehele voortrein aangepast. De remschijven zitten momenteel nog aan de bakzijde gemonteerd en het is een ongelooflijk drama om de remblokken te vervangen. Dat wil ik niet nog een keer meemaken! De Sprint is al een keer uitgelaten op Zandvoort en dat is een pure test geweest. Ik heb meer gesleuteld dan gereden, maar da’s altijd zo met een nieuwe (straat)auto die zomaar op het circuit wordt gezet. Uiteindelijk was de Sprint dan ook klaar (remmen, koeling, uitlijning), alleen had hij een probleem die nog uitgezocht moet worden: knetter en knetterhard lopen op het rechte stuk en dan ineens in de bochten nokt de motor ermee... Bocht weer uit en de motor slaat weer aan... En dit herhaalt zich elke keer bij elke snel genomen bocht... Dus het brandstofsysteem moet nog nagezien worden. Aan de rally-benzinepomp (die ECHT nodig is!) zal het niet liggen, die doet het prima! Voor de rest moet het nodige aan plaatwerk nagezien worden en moet er een kooi ingelast worden. Wanneer dit alles klaar is? De tijd zal het leren. Ik ben een druk bezet mannetje, dus het zal nog wel ff duren, helaas. Het is wel een beest van een auto! Waarschijnlijk de Taxi binnenkort ook!
Als je een keer een goede motor hebt gevonden in het zuiden kun je een keer een boedelbakje huren en op en neer rijden misschien? Zo heb ik ook een keer een motor uit Ermelo ( ver van breda ) gehaald. Ging goed.
Maar opzich loopt de taxi toch best hard? Maar het vervelende is dat t altijd iets harder moet he . Ook lastig is dat als je twee auto's hebt dat daar dubbel geld naartoe gaat, daarom hebben we ook besloten met 1 betere auto verder te gaan.
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Foto's van mijn DAFje staan tegenwoordig hier:
http://danpy.autofans.nl/images/DAF66/

Wat is powerflex precies?
We willen de BMW nu iig goed laten lopen en er dan eens een seizoen mee doen. Er komt ook nog geen rolkooi in etc vanwege de hoge kosten en de moeilijke inbouw.
De carterplaat maken we van aluminium, dat kunnen we hier op de TU/e makkelijk bewerken
Tevens maak ik er dan een voor mn DAFje

Heb je een linkje naar die draagarmen?
Draagarmen, stuurstangen en meer. Is een Ebay shop. Onderdelen zijn nieuw en sturen overal naar Europa.

Powerflex zijn harde bussen voor meerdere plaatsen. Stabi, draagarmen e.d. :

  dinsdag 13 december 2005 @ 15:53:33 #65
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33045369
quote:
Maar opzich loopt de taxi toch best hard? Maar het vervelende is dat t altijd iets harder moet he.
Door het buitengewoon goede (totaal bijeengegokte en geraapte en daarom ook zo wonderlijke) onderstel, is de Taxi zeer snel in het bochtenwerk en kan hij door de zeer krachtige en makkelijk te doseren (Daewoo Lanos, ja, echt waar!) remmen vrij goede rondetijden produceren voor een oerdegelijke Ascona uit begin jaren 80.

De motor is een C20NE (dus met kat-voorbereiding). Daardoor heeft de motor een ingetogen karakter, al loopt hij nog best wel hard, ja, maar op het rechte stuk loopt hij naar mijn mening niet hard genoeg. Vandaar de speurtocht naar de C20XE motor.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33049755
Powerflex is idd een goeie oplossing, maar ook prijzig
Het is wel in 1x goed dan.
Misschien dat we ergens nog een zwikkie rubbers vandaan kunnen trekken, moet diegene nog steeds bellen

Eerst maar eens goed bekijken wat er precies mis is en hoe het erbij staat om vervolgens een kleine begroting te maken.
pi_33059495
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:50 schreef Goingin het volgende:
Powerflex is idd een goeie oplossing, maar ook prijzig
Het is wel in 1x goed dan.
Ik lees anders ook andere dingen:

____

Ik heb de Powerflex rubbers gezien van de M3 van Jos, en dat was na 6 maanden weinig circuit gebruik toch wel even slikken . Ik had ze ook al voor de M5 liggen, maar vorige week onder de Touring gefrommeld.

____

Sorry, inderdaad vergeten aan te geven

In de negatieve zin. Powerflex rubbers waren kompleet week. Jos heeft misschien een 20% circuit werk gedaan in vergelijking tot mijn M5. Niet best dus.

____

Bij de peugeot specialist waar ik de laatste tijd kom liet ik ook een keer een woord vallen over powerflex aangezien die bij mij op de verlanglijst stonden maar die werden mij door hem toch sterk afgeraden.
De ervaringen die hij ermee had was dat er bij sommige auto's de draagarmrubbers er ongeveer uitvielen na nog geen 10000 kilometers. Veel te zacht spul dus
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  woensdag 14 december 2005 @ 00:04:39 #68
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33060107
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:49 schreef PNG het volgende:

[..]

Ik lees anders ook andere dingen:

____

Ik heb de Powerflex rubbers gezien van de M3 van Jos, en dat was na 6 maanden weinig circuit gebruik toch wel even slikken . Ik had ze ook al voor de M5 liggen, maar vorige week onder de Touring gefrommeld.

____

Sorry, inderdaad vergeten aan te geven

In de negatieve zin. Powerflex rubbers waren kompleet week. Jos heeft misschien een 20% circuit werk gedaan in vergelijking tot mijn M5. Niet best dus.

____

Bij de peugeot specialist waar ik de laatste tijd kom liet ik ook een keer een woord vallen over powerflex aangezien die bij mij op de verlanglijst stonden maar die werden mij door hem toch sterk afgeraden.
De ervaringen die hij ermee had was dat er bij sommige auto's de draagarmrubbers er ongeveer uitvielen na nog geen 10000 kilometers. Veel te zacht spul dus
Hey waar heb ik dit eerder gelezen?
Die draad heeft mij ook aan het twijfelen gebracht...
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_33128905
Ben ik weer . Maar dat is niet zo'n goed nieuws over die powerflex dan. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar dan ga ik dat eens peilen. Met standaard rubbers willen we uiteindelijk ook niet verder.

Wel een updateje over de e30. We hebben een plastic achterklep en carbon spatborden gevonden op ebay dus die zijn onderweg naar nederland. Nu bezig met een motorhaube ( motorkap ). Deze dingen hebben niet zo'n haast maar het is wel handig als je ze al tegenkomt. Binnenkort lekker beginnen (kerstvakantie).
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:50:23 #70
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33129077
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:45 schreef Tommeh het volgende:
We hebben een plastic achterklep en carbon spatborden gevonden
Is dat spul niet reteduur? (Vraagt Taxi, die er immers ook een sport van maakt om uiterst goedkoop te kunnen racen... )

Wel goed bezig!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33130252
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:50 schreef Taxi het volgende:

[..]

Is dat spul niet reteduur? (Vraagt Taxi, die er immers ook een sport van maakt om uiterst goedkoop te kunnen racen... )

Wel goed bezig!
Ebay 150 euro voor links en rechts en de achterklep was 70. Even werken met zn 3en en het is er weer uit. Die spatborden wegen samen nog geen kilo !
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:49:17 #72
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33130986
Klinkt goed Tommeh! En houd me op de hoogte wat betreft die draagarmrubbers, ik weet zelf ook nog niet wat ik daarmee wil doen op m'n e36
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:50:48 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33131028
Same here.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33140321
de versnellingsbak is reteduur. een nederlands fabrikaat sequentiele 6 bak (DG400) kost 8.250 euro. dan heb je wel een bak van 33 kg, dat scheelt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33151829
Ik hou het hier op de hoogte wat betreft de 'rubbers' , kan even duren dus als andere mensen wat leren/weten, melden!

Ik heb vandaag even een weblog in elkaar gekletst met de ontwikkelingen van de e30 : www.rotoba-weblog.be !
(gratis domeinen van .be , binnenkort ook te bereiken via www.rotoba.be , www.rotoba-racing.be en www.rotobaracing.be )

Rotoba staat voor Ron Tom Bart trouwens

[ Bericht 4% gewijzigd door Tommeh op 17-12-2005 12:09:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')