Vorig weekend samen met een BMW rijder (die vrij vaak rondhangt bij een raceteam dat er ook was) naar het TT Circuit @ Assen geweest waar de opening was van het E36 Cup seizoen.
Daar konden de rijders hun auto's testen en omdat het vrij toegankelijk was voor bezoekers kon je ook meerijden
Erg veel opgestoken van de rijders met wie ik meegereden ben, en eindelijk eens ervaren hoe dat is om met een echte circuit-auto mee te rijden.
Beviel me erg goed
![]()
Omdat het nogal regende s'ochtends en begin middag werd er nog niet echt serieus hard gereden.
De eerste rondjes meegereden met een 325i op semi-slicks en dat ging wel weer harder als ik verwacht had, zelfs op een natte baan.
Dit apparaat
![]()
![]()
Die rondjes ook een E36 gespot waarvan ze de voortrein (voorwielen + ophanging) er onder weg hadden gereden en een 130D die met 2 wielen in een greppel naast de curbs vast stond
Ze waren er nl nog steeds bezig met de werkzaamheden aan het circuit, een deel nieuw asfalt, kortere baan, een hoop grind op het asfalt naast de ideale lijn en een flinke greppel naast de curbs
Dat grind zorgde er ook voor dat het laatste rondje dat ik meereed in een M3 Compact achterstevoren eindigde in de bocht aan het eind vh rechte stuk waarbij de achterwielen door de greppel zijn gegaan. Het canvas (staaldraad eigenlijk) stak uit de linker achterband
Verder nog een flink diepe schaafplek op de bodemplaat.
Maar al met al een leuk dagje gehad
Foto's hierzoFilmpjes hierzo