Ben er nog niet helemaal uit of ik ook last heb van slaapverlamming maar als ik dit artikel lees:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming dan herken ik wel een aantal overeenkomsten, namelijk:
- het voelen van een aanwezigheid
- druk op de borst
- een stem horen
- angstgevoelens
Toen ik dit voor het eerst meemaakte (rond mijn 20ste) had ik het gevoel dat een geest in mijn lichaam probeerde te treden (klinkt vaag ik weet het maar kan dit niet anders omschrijven

). Uiteraard schrok ik hier heel erg van. Ik wist niet of het iets goeds of slechts was. Bang voor het onbekende. Ik probeerde mij er tegen te verzetten maar dat lukte niet. Hoe meer ik mij ging verzetten, hoe meer dat gevoel/ kracht de macht over mijn lichaam nam. Die kracht/ druk was te sterk. Op een gegeven moment moest ik mij laten gaan door uitputting en merkte dat het beter ging. Dat vreemde gevoel was er nog steeds maar ik liet het over mij heen komen.
Op een gegeven moment riep ik (in gedachten) mijn moeder (die naast mij lag te slapen) en zei:
"Mam, Mam, er is iets! Er is iets!"Mijn moeder werd wakker, deed het licht aan en op dat moment werd ik wakker!
Ik heb dit dus ervaart in een droom. Merkte wel dat dit geen normale droom was, op mijn gevoel heb ik dit levens echt meegemaakt. Ik weet niet of ik verlamd was, misschien was die druk die ik voelde de verlamming maar interpreteerde ik dit als een geest die in mijn lichaam wilde komen. Echt vaag!
Inmiddels ben ik 27 en heb ik dit nog wel een aantal keren meegemaakt. Gelukkig niet vaak omdat ik gemerkt heb dat ik dit alleen meemaak als ik op mijn rug lig. Mijn remedie hiervoor is dus heel simpel, ik slaap altijd op mijn buik of zij
Alleen soms wil het nog wel eens gebeuren dat ik tijdens mijn slaap omdraai. Nu herken ik dat gevoel, dus als ik het voel aankomen, dan maak ik mijzelf wakker, verander van lighouding en ga weer verder slapen.

Ben blij dat ik zelf nog wel de controle heb over mijn lichaam!
Verder heb ik ook een keer meegemaakt dat ik tijdens mijn slaap, het gevoel had dat ik de ruimte om mij heen kon zien, vanuit boven mijn bed, terwijl ik ervan overtuigt ben dat ik gewoon sliep en niet werkelijk mijn ogen open had . Zal dit misschien een soort van uittreding geweest zijn?
Wat ik ook een keer heb meegemaakt en best eng was, dat ik een stem hoorde zeggen:
"Kom, kom naar je oma"Het freaky was dat deze stem italiaans sprak en ik het gevoel kreeg dat dit mijn italiaanse overleden oma was maar ik herkende niet haar stem. Verder leek het alsof ik gewurgd werd....Brrrrr.....
Maar toen ik wakker werd, voelde ik de deken erg dicht op mijn keel dus ga ervan uit dat dat het geweest moet zijn

Heb nog wel meer dingen meegemaakt maar ik hou het even hierbij anders wordt het een te lang verhaal.
Tenslotte wil ik zeggen dat het vreemde ervaringen zijn en het is maar net waar je in wilt geloven.
Is het iets paranormaals of zijn hier logische verklaringen voor?
Nu dat ik sinds kort heb ontdekt dat slaapverlamming bestaat, geloof ik liever in de wetenschap! Dit geeft mij een prettiger en veiliger gevoel s'nachts..

Slaap lekker
[ Bericht 1% gewijzigd door Italiangirl83 op 14-02-2010 21:07:45 ]