abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39995873
Net werd ik weer eens zo wakker. Ik lig al een tijdje te slapen, wordt wakker, doe mijn ogen open en zie dat over m'n hele lichaam meerdere soort van spinnenwebben gespannen zijn die vol zitten met kleine ondefinieerbare witte beestjes. In de paar seconden dat ik wakkerder wordt, rennen de beestjes onder en bovenlangs weg en zie ik het web van het middenuit verdwijnen. Daarna ben ik gewoon wakker (aan de omgeving veranderd in de tussentijd niets). Herkent iemand zich hierin? Heeft iemand enig idee wat het betekent? 't Komt zo'n 5 a 10x per jaar voor, soms in de vorm van 1 grote spin waarvan ik zeker weet dat die er is en een web over mij spant, soms in de vorm zoals ik zojusit beschrijf.

Het meest vreemde is nog wel dat ik slechte ogen heb ( -6 ) Ik zou een web of iets dergelijks dus niet eens moeten kunnen onderscheiden (op dat moment is het donker in m'n slaapkamer waarodor het nog moeilijker wordt om iets te zien, maar ik kan toch duidelijk het web en de bewegende beestjes zien)

Als ik eenmaal helemaal wakker ben doe ik het licht aan en een bril op en is er niets meer te zien...

Overigens ben ik niet echt bang voor spinnen, ik kan er wel van schrikken als er ergens ineens een op een onverwachte plek beweegt, maar verder niet.
pi_39996362
Dat klinkt cool. Welke drugs gebruik je?
Big dick.
pi_39998032
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 00:58 schreef HassieBassie het volgende:
Dat klinkt cool. Welke drugs gebruik je?
Goud geld zeg ik je, wazig hey
pi_39998155
heftig spul
it was not a good game
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:10:10 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_39998175
ik word wel eens wakker in een bed dat ik niet herken, maar in een web?
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:12:44 #6
144963 Meneer_de_Hond
It's extremely furry!
pi_39998231
Soms word ik wakker en dan heb ik veel meer zin om verder te slapen, wat rot is dat altijd.
Just me and the pygmy pony, over by the dental floss bush
pi_39998907
Zeg topicstarter, heb jij toevallig last van heel moe en futloos voelen of maagpijn of hoofdpijn de laatste tijd?

Wat jij beschrijft klinkt een beetje als het russische idee van een "Ljarva", een soort ronddolende negatieve energie die zich aan iemand vastzuigt en van zijn levensenergie gaat leven.
Probeer sport (heftig, je moet echt flink gaan zweten en ook minimaal een halfuur per dag) en een frisse douche, niet koud, maar net onder lichaamstemperatuur, terwijl jij je voorstelt hoe alle slechte dingen van je af worden gewassen. Met hoofd en al onder de douche gaan staan.
Oh en eet een weekje geen vlees, vis, eieren en melk als dat even kan.

Bij een gemiddelde huis tuin en keuken ljarva die klapbandjes en krassen op je auto en vage fouten op het werk en verstuikte enkels en zo met zich meebrengt zou dat eigenlijk al voldoende moeten zijn, misschien een paar keer herhalen.

Ik weet niet of ik zelf in die ljarva geloof maar ik weet wel dat een weekje bloedloos vasten (geen vis en vlees vooral) en flink zweten en frisse douches echt je gezondheid en geluk ten goede komen, uit eigener ervaring. Het is net of je al die negativiteit verbrandt als je sport, en afspoelt met het zweet.
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:48:28 #8
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39998970
Te wazig zeg! Lijkt me absoluut NIET tof om dat meerdere malen per jaar te krijgen.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39998991
SURE ts errug serieus neemt nu
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_39999326
Alsof een douche van 35 graad en wat sport kwaad kan.
Stress spoel je ook zo af. He toevallig, stress veroorzaakt ook hoofdpijn, maagpijn en vermoeidheid. Zouden de oude volkeren daar al 1000 jaar geleden al achter zijn gekomen?
Of misschien zit er meer achter, wie weet.
pi_40005099
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 00:40 schreef Jeff1981 het volgende:
Het meest vreemde is nog wel dat ik slechte ogen heb ( -6 ) Ik zou een web of iets dergelijks dus niet eens moeten kunnen onderscheiden (op dat moment is het donker in m'n slaapkamer waarodor het nog moeilijker wordt om iets te zien, maar ik kan toch duidelijk het web en de bewegende beestjes zien)
Weet je zeker dat het niet gewoon een droom is? Het klinkt namelijk wel alsof je droomt, vooral omdat je dan dingen kan zien die je normaal niet kan zien (door je slechte ogen). Dat geeft wel aan dat de spinnen er 'niet echt zijn'.

Ik heb zelf wel eens gedroomd dat ik wakker werd en dat er overal op mijn bed gigantische mieren liepen. Vervolgens werd ik echt wakker en toen ik het licht aan deed waren ze natuurlijk weg . Maar voor mijn gevoel waren ze er wel omdat ik niet duidelijk had gemerkt dat ik wakker was geworden.
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:14:29 #12
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_40006789
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 02:49 schreef zhe-devilll het volgende:
SURE ts errug serieus neemt nu
Wow, is dat nou het effect van drank?
  donderdag 20 juli 2006 @ 16:18:16 #13
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40015987
Ik denk dat je gewoon wakker was tijdens het dromen. Dat je het onderscheid niet meer kon aangeven tussen dromen en waken.

Heb ik ook wel eens.

Alsof je in een trip bent blijven hangen. Een droom-trip dus.

Ik heb het dus gehad, alleen zonder web en spinnen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  donderdag 20 juli 2006 @ 16:35:25 #14
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_40016669
Dream symbol: spider
spider, spiders, spidering, spidered

Interpretation:
A spider may symbolize the number 8
Heightened sensitivity
Tuning into your awareness
An injured or disfigured spider may indicate needing to rebalance your energies
Being industrious or helpful
Irrational or hidden fears and phobias
Patience
Balance
Fear
Mysticism
Being bitten by a spider may symbolize holding others responsible for your stagnation
In computer software terminology, a spider may represent investigating something, spying, snooping or acquiring information
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
pi_40023521
Het web.. the Matrix..

The universal web of dreams.. de spin in het midden is de bron en het web vormt onze verbindingen onderling, onze onderlinge ervaringen en ons verleden, heden en toekomst.. maw.. life's kitchen

[ Bericht 44% gewijzigd door Boswachtertje op 20-07-2006 20:59:03 ]
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_40105604
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 02:45 schreef Sessy het volgende:
Zeg topicstarter, heb jij toevallig last van heel moe en futloos voelen of maagpijn of hoofdpijn de laatste tijd?

Wat jij beschrijft klinkt een beetje als het russische idee van een "Ljarva", een soort ronddolende negatieve energie die zich aan iemand vastzuigt en van zijn levensenergie gaat leven.
Probeer sport (heftig, je moet echt flink gaan zweten en ook minimaal een halfuur per dag) en een frisse douche, niet koud, maar net onder lichaamstemperatuur, terwijl jij je voorstelt hoe alle slechte dingen van je af worden gewassen. Met hoofd en al onder de douche gaan staan.
Oh en eet een weekje geen vlees, vis, eieren en melk als dat even kan.

Bij een gemiddelde huis tuin en keuken ljarva die klapbandjes en krassen op je auto en vage fouten op het werk en verstuikte enkels en zo met zich meebrengt zou dat eigenlijk al voldoende moeten zijn, misschien een paar keer herhalen.

Ik weet niet of ik zelf in die ljarva geloof maar ik weet wel dat een weekje bloedloos vasten (geen vis en vlees vooral) en flink zweten en frisse douches echt je gezondheid en geluk ten goede komen, uit eigener ervaring. Het is net of je al die negativiteit verbrandt als je sport, en afspoelt met het zweet.
*nieuwsgierig vraagje*
Is dit allemaal als een soort "zuivering" bedoeld ?
Zo ja.. hoe breng je het zuiveren van je lichaam (vlees en bloed) in verband met het afstoten van iets negatiefs op ander gebied ? (zuiveren van energie/spirit ... etherisch lichaam.. wat jij wil)
Geamuseerde arrogantie en BReeZaH en emancipatorisch zwijn
door nokwanda
pi_40139356
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:21 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het niet gewoon een droom is? Het klinkt namelijk wel alsof je droomt, vooral omdat je dan dingen kan zien die je normaal niet kan zien (door je slechte ogen). Dat geeft wel aan dat de spinnen er 'niet echt zijn'.

Ik heb zelf wel eens gedroomd dat ik wakker werd en dat er overal op mijn bed gigantische mieren liepen. Vervolgens werd ik echt wakker en toen ik het licht aan deed waren ze natuurlijk weg . Maar voor mijn gevoel waren ze er wel omdat ik niet duidelijk had gemerkt dat ik wakker was geworden.
Dat is dus het vervelende, je hebt het gevoel dat je wakker wordt, met je ellebogen ondersteun je je rug om op te gaan zitten en dan zie ik die witte dingetjes en dat web, en voor een paar seconden, alsof ze enit zijn opgemerkt, blijft alles heen en weer krioelen, en dan schieten ze allemaal een kant uit, verdwijnt het web van binnenuit (alsof je een aansteker onder het midden van een horizontaal gespannen web houdt) en zie ik nog steeds hetzelfde beeld maar dan zonder beestjes en zonder web. Daarna ben ik uti bed gestapt, computer aangezet en de openingspost geschreven. Dus nergens een moment van wakker worden verder...
pi_40142783
Misschien is het een vorm van hypnagogia. Komt voor vlak voor je in slaap valt of vlak nadat je wakker wordt en gaat gepaard met hallucinaties. Ik heb het zelf af en toe als ik bijna sleep, dan heb ik het gevoel dat ik heel diep val, maar de hallucinaties kunnen verschillende vormen aannemen.
The day will come for you as well.
pi_40143095
Dat noemt men een droom.
Graag op anoniem
pi_40144153
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:03 schreef Jeff1981 het volgende:
Dus nergens een moment van wakker worden verder...
Maar dat had ik dus ook. Ik heb nergens tijdens mijn ervaring een moment van wakker worden gehad. Toch staat voor mezelf wel vast dat ik droomde omdat het simpelweg niet mogelijk is dat mijn bed krioelt onder de gigantische mieren en dat zodra ik het licht aan doe ze opeens verdwenen zijn. Nadat ik het licht aan deed ben ik gelijk uit bed gestapt en ben mijn ouders gaan halen (ik was nog een klein meiske ). Dus ik had ook nergens een moment van wakker worden. Het was meer alsof de droomwereld langzaam overging in de 'echte' wereld. Wat dat betreft lijkt het op hypnopompia, zoals hier eerder genoemd:
quote:
Hypnopompia are the experiences a person can go through in the hypnopompic state, the period of waking up.
Ik heb het heel af en toe nog wel eens, maar niet zozeer met dieren. Wel bv. dat ik bijna wakker ben en dat er dan allemaal dingen anders zijn in mijn kamer en zodra ik langzaam echt wakker wordt alles weer normaal is.
pi_40144203
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:16 schreef Tali het volgende:
Misschien is het een vorm van hypnagogia. Komt voor vlak voor je in slaap valt of vlak nadat je wakker wordt en gaat gepaard met hallucinaties. Ik heb het zelf af en toe als ik bijna sleep, dan heb ik het gevoel dat ik heel diep val, maar de hallucinaties kunnen verschillende vormen aannemen.
Heb ik ook wel eens last van. Vooral na een weekendje keihard zuipen. In de schemer zie je allemaal zaken bewegen. Je ziet mensen voor bij komen en over de muur zie je insecten kruipen. Als je het licht aan doet is er niks meer.

Denk gewoon dat het je fantasie is die op hol slaat of het zijn afkickverschijnselen van de alcohol. Het is niet onbekend dat alcoholisten "beestjes" zien. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_40155842
quote:
Op zondag 23 juli 2006 16:04 schreef xE-eteoZ het volgende:

[..]

*nieuwsgierig vraagje*
Is dit allemaal als een soort "zuivering" bedoeld ?
Zo ja.. hoe breng je het zuiveren van je lichaam (vlees en bloed) in verband met het afstoten van iets negatiefs op ander gebied ? (zuiveren van energie/spirit ... etherisch lichaam.. wat jij wil)
Ikzelf of het boek (de boeken) die dat aanraadden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')