Hoe kan zij dat merken dan? Je zit immers gevangen in je lichaam als je slaapverlamd bent.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:28 schreef P8 het volgende:
[..]
mijn vriendin schrikt harder als ze naast me ligt dan
Nou, ik hoef dat niet nog eens mee te maken, zelfs niet nu ik weet wat het is.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:26 schreef pfaf het volgende:
Lijkt me best wel eens fascinerend om mee te maken eigenlijk.
zoals ik niet gelezen heb, dan, hèquote:Op vrijdag 9 december 2005 09:26 schreef bonke het volgende:
zoals je gelezen hebt duurt het bij de meesten een halve min tot een minuut
En dat kan dus ook permanent zijn, dus daar moet je mee oppassen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:16 schreef sannydude het volgende:
nou het is niet echt een slapende arm, het voelt meer alsof hij er gewoon los aanhangt. Ik voel m'n arm ook echt de zwaartekracht ondervinden. Bij een slapende arm is dat niet het geval, dan prikt het alleen eigenlijk en is het onhandig. Dit is zeg maar een stapje verder.
En niet te vergeten die 'oorverdovende' (ze spelen af in je hoofd) metaalachtige geluiden (bij mij althans) die maar door en door gingen. Ik probeerde geluid te maken inderdaad (niet te schreeuwen want ik was gelukkig niet in paniek omdat ik wist wat er gebeurde gelukkig), maar kon inderdaad geen enkel geluid voortbrengen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:24 schreef milagro het volgende:
Nou, ik hoef dat niet nog eens mee te maken, zelfs niet nu ik weet wat het is.
Je niet kunnen bewegen is eng, maar dan ook nog eens niet kunnen praten, of wat voor geluid maken dan ook, is echt dood en doodeng.
Bij mij duurde het relatief lang; zo'n 30 a 60 seconden (daartussen ongeveer). Ik bleef dus wakker om mee te maken dat ik mij opeens weer kon bewegen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:24 schreef milagro het volgende:
Iemand enig idee hoe lang het duurt voor je weer wel kan bewegen dan?
Ik zelf viel weer in slaap, al biddend "laat me in slaap vallen, please, omg", dus ik weet niet hoe of wat te verwachten of doen als dat niet gebeurt.
bedoel je dat als ik er niet goed op lig, met een hoop ongeluk een lamme arm heb voor de rest van mijn levenquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:13 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
En dat kan dus ook permanent zijn, dus daar moet je mee oppassen.
Da's iets anders.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:07 schreef sannydude het volgende:
ik heb wel eens dat ik wakker wordt midden in de nacht, en dat ik dan volledig alles kan doen, maar dat mijn arm een brok vlees is. Ik kan hier niets mee doen. Kost een halve minuut voordat het gevoel weer terug is. Valt dat hier ook onder of niet? Ik schrok hier de 1e keer ook van. De 2e keer ben ik met m'n romp al zwaaiend door de kamer gaan lopenvoelt toch best apart. Er zit iets aan je wat niet voelt alsof het van jou is. Het voelt echt als een koud blok vlees, terwijl als je het nu zou aanraken, het heel normaal vind voelen. Heel apart
quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:36 schreef Black_Tulip het volgende:
De aandoening waar ik aan dacht heet Saturday Night Palsy. Je arm sterft niet af, maar je zenuwen raken ernstig beschadigd, waardoor je je onderarm niet goed meer kunt bewegen. Met heel veel pijn en moeite kun je door training gedeeltelijke controle over je arm terugkrijgen.
Dus je moet niet op een stoel met je arm op de rugleuning in slaap vallen. Weer wat geleerd.quote:Most commonly it occurs when a person falls asleep, intoxicated, held up by his arm thrown over the back of a chair.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |