Daar heb ik het nou juist over.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
vergeet je ook niet de belasting over de inkomensafhankelijke bijdrage die je werkgever vergoedt ?
Dat doe ik ook niet, maar er wordt nooit stilgestaan door iedereen, dat dit nog nog bij komt.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:43 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Jouw winst is dus 97.44. Want als je die vergoeding niet kreeg moest je hem zelf betalen. Van je netto inkomen nog wel.
Niet zo huilepuile mensen.
Dat doet meneer Van der Heiden van IBS ook niet. De sukkel.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet, maar er wordt nooit stilgestaan door iedereen, dat dit nog nog bij komt.
Hij is eeen slechte salarisverwerker. Zie mijn advies hier boven.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik neem aan dat hij dit wel verwerkt heeft in de berekening, anders zou het wel een buitengewoon slechte salarisverwerker zijn.
Dus het is nog erger dan hij al zegt...quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:58 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Dat doet meneer Van der Heiden van IBS ook niet. De sukkel.
Feit is dat een hele hoop mensen er niet bij stilstaan dat ze nog belasting erover moeten betalen, maar ach, dat merken ze wel als ze hun eerste salarisstrookje krijgen in januariquote:Op vrijdag 9 december 2005 13:11 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Hij is eeen slechte salarisverwerker. Zie mijn advies hier boven.![]()
Ehh... nee, zo simpel is het niet.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:14 schreef Steijn het volgende:
Ik hou het er gewoon op dat het een natuurlijke correctie is. Iedereen gaat nu evenveel betalen voor zijn basisverzekering, eerlijker kan niet. Als je nu veel meer moet gaan betalen komt dat gewoon omdat je eerst eigenlijk te weinig betaalde.
Ik mis argumentatie.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ehh... nee, zo simpel is het niet.
V.
Nee joh.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Feit is dat een hele hoop mensen er niet bij stilstaan dat ze nog belasting erover moeten betalen, maar ach, dat merken ze wel als ze hun eerste salarisstrookje krijgen in januari![]()
Die term stamt uit de tijd voordat de huisarts wachtkamer in kwam met de vraag: ""Volgende patiënt?quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
buspatient ? eerlijk gezegd nog nooit van die term gehoord.
Deskundiger dan de minister wiens politieke carriere verbonden is aan het succes en de succesverhalen rondom dit nieuwe zorgstelsel?quote:Op donderdag 8 december 2005 23:16 schreef Steijn het volgende:
Waarom is een salarisverwerker deskundiger dan een minister in dit opzicht?
Daarbij, je hoeft geen enkele kennis te hebben om minister te mogen worden, dus het minister zijn op zich impliceert geen enkele kennis van wat dan ook.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Deskundiger dan de minister wiens politieke carriere verbonden is aan het succes en de seuccesverhalen rondom dit nieuwe zorgstelsel?
*meldt*quote:Op donderdag 8 december 2005 01:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, dan wachten we even op de posters die er op vooruit gaan, voorlopig heeft nog niemand zich gemeld.
Ja, maar jij kan rekenen.quote:
Dat vind ik dus larie wat je nu post.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:14 schreef Steijn het volgende:
Ik hou het er gewoon op dat het een natuurlijke correctie is. Iedereen gaat nu evenveel betalen voor zijn basisverzekering, eerlijker kan niet. Als je nu veel meer moet gaan betalen komt dat gewoon omdat je eerst eigenlijk te weinig betaalde.
Okee. Ik betaalde al behoorlijk wat, en dat wordt behoorlijk wat meer. Mijn vriendin was ziekenfonds, en betaalde in jouw optiek blijkbaar te weinig, maar krijgt niet gecompenseerd wat anderen wel gecompenseerd krijgen. Daarnaast kunnen mensen met een eigen huis hun toetsingsinkomen vwb de zorgtoeslag verlagen, en huurders niet.quote:
In mijn geval is het rekensommetje niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:50 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Ja, maar jij kan rekenen.![]()
Dat vind je ook alleen maar, omdat je vriendin er niet beter van wordt.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is een intrinsiek oneerlijk systeem. Punt.
V.
Ja ja. Het is lekker meeliften met je ziekenfondsvrouwtjequote:Op vrijdag 9 december 2005 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In mijn geval is het rekensommetje niet zo moeilijk.
1 Particulier verzekerde kostwinnaar zonder werkgevers bijdrage, met een dochter en 1 ziekenfondsverzekerde partner gaat er in het nieuwe stelsel op vooruit
Een kleine ¤ 100,- per maand
Laat die nu meer moeten gaan betalenquote:Op vrijdag 9 december 2005 13:56 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Ja ja. Het is lekker meeliften met je ziekenfondsvrouwtje
Het systeem in nu ook oneerlijk.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is een intrinsiek oneerlijk systeem. Punt.
V.
Juist gedacht.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als ik mijn huidige particuliere verzekering vergelijk met alleen de basisverzekering ga ik er ook dik op vooruit. Alleen hol ik in pakket er dan op achteruit. Dus incl. aanvullende verzekeringen op het basispakket ga ik meer betalen, dit ligt aan het feit dat mijn werkgever niet zoveel meer gaat meebetalen helaas, maar goed, dat ligt meer aan mijn werkgever dan aan het nieuwe zorgstelsel denk ik.
Nee. Maar vind jij het erg normaal dat iemand met een netto-inkomen van 600 Euro er 10 procent van haar netto-inkomen op achteruit gaatquote:Op vrijdag 9 december 2005 13:55 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Dat vind je ook alleen maar, omdat je vriendin er niet beter van wordt.
Ja, maar je zou verwachten dat een nieuw systeem er in ieder geval eerlijker op zou worden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het systeem in nu ook oneerlijk.
Ik moet nog zien wat het voor mij wordt, maar als je zoals ik verplicht particulier verzekerd was (en alleen) en daarvoor een bijdrage (80 euro i/d maand) kreeg in de premie, dan vrees ik dat je er wel degelijk op achteruit gaat.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik begrijp ook niet waar men het vandaan haalt dat particuler verzekerden achteruit gaan.
Dat stukje wat die werkgever betaald, ga je wel weer terugzien in je loon...quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als ik mijn huidige particuliere verzekering vergelijk met alleen de basisverzekering ga ik er ook dik op vooruit. Alleen hol ik in pakket er dan op achteruit. Dus incl. aanvullende verzekeringen op het basispakket ga ik meer betalen, dit ligt aan het feit dat mijn werkgever niet zoveel meer gaat meebetalen helaas, maar goed, dat ligt meer aan mijn werkgever dan aan het nieuwe zorgstelsel denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |