leuk he, er zijn veel mensen die fors meer gaan betalen, maar dan vertellen dat het nu ineens onder de kostprijs is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 07:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het was al langer bekend dat verzekeraars polissen onder de kostprijs bieden om zieltjes te winnen.
Nou, de verzekeraar die het gaat vertellen in zijn offerte moet nog opgericht worden. Maar met de basis ziekenfondsverzekering gebeurde het ook al. Ander Zorg dook enkele jaren geleden ook al dik onder de prijs met de nominale ziekenfondspremie.quote:Op donderdag 5 januari 2006 07:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
leuk he, er zijn veel mensen die fors meer gaan betalen, maar dan vertellen dat het nu ineens onder de kostprijs is.
Welkom bij de Club!quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:47 schreef Jane het volgende:
Hallo mensen, daar ben ik weer. Ik heb nog geen loonstrook ontvangen, maar mijn salaris (of wat daarvan over is) is wel al gestort en voor al die Einsteins die me hier (en in andere topics) vertelden dat het allemaal wel mee zou vallen...:
Er is deze maand precies 119,15 Euro MINDER op mijn rekening gestort!
Lang leve het nieuwe zorgstelsel!![]()
![]()
![]()
![]()
Wowquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:47 schreef Jane het volgende:
Hallo mensen, daar ben ik weer. Ik heb nog geen loonstrook ontvangen, maar mijn salaris (of wat daarvan over is) is wel al gestort en voor al die Einsteins die me hier (en in andere topics) vertelden dat het allemaal wel mee zou vallen...:
Er is deze maand precies 119,15 Euro MINDER op mijn rekening gestort!
Lang leve het nieuwe zorgstelsel!![]()
![]()
![]()
![]()
Niet echt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:19 schreef thaleia het volgende:
Heb je niet nog de stille hoop dat jij bij die zoveelduizend Nederlanders hoort bij wie de salarisadministratie eea verkeerd heeft uitgerekend?
Loonstrook binnen (mijn ziektekosten worden via de werkgever ingehouden).quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:28 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Ik denk, dat jij eind januari heel wat vrolijker naar je salarisafschrift zult kijken dan je nu denkt te doen.![]()
Ach, mijn meeste collega's (IT'ers bij een v.d. grootste automatiseerders van NL) en ikzelf gaan er flink op achteruit door de nieuwe zorgverzekering. Sommigen wel 2500,- per jaar hebben ze uitgerekend.quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:00 schreef Jane het volgende:
De enige troost is dat ik IT-er in overheidsdienst ben en ik dus altijd kan besluiten om naar het bedrijfsleven over te stappen en me dan - inclusief dikke leasebak onder m'n kont - gewoon weer door de overheid te laten inhuren. Ja, wel voor 2x zoveel geld, maar who cares...? Iig een ambtenaar minder, nietwaar?
Aftrekken van de belasting wil volgens mij zeggen dat je er geen belasting over hoeft te betalen. Niet dat je het hele bedrag terugkrijgt.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:24 schreef Solitarias het volgende:
(...)
-------
Wbt die eerste: betekent dat dus dat je de belasting die je over (6.5% van 30015 =) 1950 eur nu moet betalen, gewoon volgende jaar bij de Aangifte over 2006 weer terug kan vragen?
Dus dat je netto niets betaalt?
Disclaimer: ben geen belastingzakenkenner, gewoon normaal verstandquote:Op zondag 29 januari 2006 17:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Aftrekken van de belasting wil volgens mij zeggen dat je er geen belasting over hoeft te betalen. Niet dat je het hele bedrag terugkrijgt.
Nee hoor, het klopt. Maar er is volgens mij wel een drempel voor ziektekosten. Als die er niet was zou het zinloos zijn om nu die belasting in te houden op die inkomensafhankelijke bijdrage.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:46 schreef Solitarias het volgende:
Of is dit heel simplisties geredeneerd?
Ja, dat leek mij ook al het geval....quote:Op zondag 29 januari 2006 17:53 schreef freako het volgende:
[..]
Immers, dan zou iedereen die belasting weer terug kunnen vragen aan het eind van het jaar door het als aftrekpost op te voeren.
Ja en volgend jar gaat de premie nog omhoog ook!!quote:Op zondag 29 januari 2006 18:34 schreef Freeflyer het volgende:
ook mijn salarisstrookje is binnen...
bruto heb ik 30 euro meer ontvangen.
netto heb ik 30 euro minder ontvangen.
ik was particulier verzekerd voor ongeveer 135 euro per maand en ben nu (beter) verzekerd voor 117,50 per maand.
netto kost dit geintje mij dus nu 12,50 per maand terwijl ik er bruto 30 euro op vooruit gegaan ben...
ik ben er wel klaar mee. nog maximaal 1 jaar en dan laat ik dit land wel voor wat het is. dikke bende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |