abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 december 2005 @ 22:13:02 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32903689
quote:
AMERSFOORT (ANP) - Mensen met een particuliere verzekering tegen de ziektekosten die geen kinderen hebben, gaan er volgend jaar tot 1200 euro op achteruit. Dat heeft salarisverwerker IBS woensdag berekend.

De achteruitgang is het gevolg van het nieuwe stelsel voor de ziektekosten. Het gaat volgens IBS om honderdduizenden werknemers waarvan tienduizenden op het maximale verlies van 1200 euro moeten rekenen.
IBS komt op een veel grotere achteruitgang uit dan het ministerie van Volksgezondheid. Dat komt onder andere omdat het departement het aantal mensen dat een beroep kan doen op de zogeheten no-claim teruggave veel te hoog inschat, zegt directeur K. van der Heiden van de salarisverwerker. De teruggave kan oplopen tot ongeveer 240 euro per jaar. IBS denkt dat veel minder mensen hier recht op zullen hebben dan het ministerie denkt. Bovendien houdt het ministerie van Volksgezondheid volgens hem te weinig rekening met de aanvullende verzekeringen. Volgens IBS zijn vooral mensen waarvan de werkgever op dit moment een deel van de premie voor de particuliere verzekering betaalt de dupe.

Bron

En weer een belofte gebroken door dit kabinet. Niemand zou er op achter uitgaan met de nieuwe zorgverzerkering.

Dus ik ben benieuwd hoe en of ze het uberhaubt gaan compenseren.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 7 december 2005 @ 22:41:40 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32904615
Nu: 68 euro.
"Aanbieding" voor volgend jaar: 122 euro :S
censuur :O
pi_32904791
Natuurlijk wordt dit niet gecompenseerd!
Volgens het huidige kabinet zijn dit enkel uitzonderingen, we leven immers nog in het Nederland van de jaren '50 van de vorige eeuw, toen er in dit land 3 alleenstaande mensen woonden ergens op een flatje 3 hoog achter in Amsterdam.

Ik begin een beetje moedeloos te worden van die spruitjeslucht rond het huidige kabinet. Gezinnen met kinderen gaan er op vooruit, terwijl de groeiende groep alleenstaanden er dus op achteruit gaat. Bah.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 7 december 2005 @ 22:52:28 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32904995
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik begin een beetje moedeloos te worden van die spruitjeslucht rond het huidige kabinet. Gezinnen met kinderen gaan er op vooruit, terwijl de groeiende groep alleenstaanden er dus op achteruit gaat. Bah.
En zo gaat het al jaren. Mensen zonder kinderen en alleenstaanden zitten altijd in de hoek waar de klappen vallen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32905373
Die kunnen dus een beetje betalen voor die poepfabrieken van andere mensen. .

Oja, en tussendoor de AOW ook nog even betaalbaar houden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 7 december 2005 @ 23:23:06 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32905942
Hoe kan je 1200 euro achteruit gaan met een verzekering die minder dan 1200 euro kost?
pi_32906495
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe kan je 1200 euro achteruit gaan met een verzekering die minder dan 1200 euro kost?
eigen risico denk ik,

maar de belofte dat niemand er op achteruit zou gaan is ooit eens een loze uitspraak geweest die een eigen leven is gaan leiden. Ik heb Hoogervorst iig keer op keer iets anders horen zeggen ("sommige huishoudens gaan er op vooruit, anderen op achteruit, maar gemiddeld blijft het ongeveer gelijk").
Jaja...
pi_32909047
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:43 schreef Tybris het volgende:

eigen risico denk ik,

maar de belofte dat niemand er op achteruit zou gaan is ooit eens een loze uitspraak geweest die een eigen leven is gaan leiden. Ik heb Hoogervorst iig keer op keer iets anders horen zeggen ("sommige huishoudens gaan er op vooruit, anderen op achteruit, maar gemiddeld blijft het ongeveer gelijk").
Nou, dan wachten we even op de posters die er op vooruit gaan, voorlopig heeft nog niemand zich gemeld.
pi_32909098
Iedereen verliest met dit zorgstelsel, net zoals met het oude zorgstelsel. What else is new?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_32912740
Deze meneer Van der Heiden van IBS is een zeer domme man. Of hij heeft hele domme iteejers in dienst, die niet eens in staat zijn een salarisberekeningsprogje te maken.

De ziekenfondspremie bestaat uit een werkgevers- en een werknemersdeel.

De particuliere ziektenkostenverzekering dient in zijn geheel door de verzekerde betaald te worden.
Hierbij wordt deze gecompenseerd door de werkgever met een werkgeversbijdrage. Deze bijdrage bedraagt 6% over het brutoloon met een maximum van 30.000 Eur/jaar. Deze bijdrage wordt als loon gezien, waarover de verzekerde inkomstenbelasting moet betalen.

Per 01-01-2006 wordt voor alle verzekerden de wernemersbijdrage ongeveer 1100 euro per jaar. De rest is werkgeversbijdrage. Immers, iedereen is nu weer ziekenfondspatiënt.

De wet heeft niets geregeld over aanvullende verzekeringen en laat deze dus buiten schot.
Aanvullende ziektekostenverzekeringen blijven dus geheel onder het regime zoals is afgesproken in de diverse CAO"s.

Ik zou werkgevers op willen roepen nog gauw een andere salarisadministrateur te zoeken voor ISB.

En voor de Fok!kertjes hier:
Als je het kabinet wil bashen, doe dat dan op basis van de feiten.

Nou, toedels hoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door SANCTAsimplicissimus op 08-12-2005 10:28:17 ]
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_32913247
Ik zie het staks wel op mijn loonstrookje begin volgend jaar, dan ga ik wel klagen. Maar aangezien er een cao verhoging in zit, is het natuurlijk weer appels met peren vergelijken.
  donderdag 8 december 2005 @ 10:56:00 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32913376
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat is alleen de basisverzekering, lieve schat. Als ik dezelfde aanvullende dekking wil in het nieuwe systeem, ga ik er 50 euro op achteruit aan premies. En dan reken ik de ongeveer 2,5 % van mijn brutoloon niet mee die ik aan extra inkomstenbelasting moet betalen over de 6% die mijn werkgever moet bijdragen aan de grote algemene pot. Da's nog eens 62.50 euro. Dus 12 maal 112.50 euro = bijna 1350 euro op jaarbasis ofwel 7% van mijn besteedbaar inkomen. Mijn vriendin heeft het nog erger, die is nu ziekenfonds en krijgt geen zorgtoeslag. Samen zitten wij op 9 á 10% van ons besteedbaar inkomen dat wij EXTRA kwijt zijn aan het nieuwe zorgstelsel.

Ik ben enigszins aan het koken, als je het mij niet kwalijk neemt.

V.

[ Bericht 1% gewijzigd door V. op 08-12-2005 11:03:27 (Berekening aangepast) ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_32913837
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:56 schreef Verbal het volgende:

[..]
Ik ben enigszins aan het koken, als je het mij niet kwalijk neemt.

V.
Wat ouderwets gezellig zeg!
Dampende piepers op tafel op het middaguur.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
  donderdag 8 december 2005 @ 11:54:24 #14
136540 Lowena
For the lost and found
pi_32914631
Als je maar goed je post doorneemt, en tijdig reageert op het aanbod van je verzekeraar, kan het nog best meevallen.

Kreeg vandaag mijn aanbod: kheb nu een eigen risico en een kleine aanvullende verzekering, en in het nieuwe aanbod (dat volgens de verzekeraar precies gelijk is aan mijn huidige verzekering...) heb ik geen eigen risico en een compleet aanvullend pakket...

Als ik niet reageer, betaal ik dus 99,75, als ik wel reageer en een pakket vraag zoals ik had, betaal ik 77,50. Scheelt nogal!!

Dusseh, goed je aanbod vergelijken met wat je echt had!!
  donderdag 8 december 2005 @ 15:48:59 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32920238
Net even gekeken voor een andere verzekering....
500 euro eigen risico ==> 247 euro korting per jaar!
Per jaar heb ik minder dan 500 euro ziektekosten! (en die ene keer dat ik m'n been breek vind ik iets meer betalen nou ook niet erg meer)... Dus stel dat ik een duur jaar heb, met 500 euro kosten! Dan betaal ik 500 euro, maar ik bespaarde al 247 euro, dus ik betaal 253 euro. Hierna krijg ik nog 255 euro terug omdat ik niks geclaimd heb dat jaar (de no-claim), dus netto houd ik 2 euro over!
Stel dat ik geen eigen risico neem, dan betaal ik 247 euro meer, en gaat die 500 euro eerst van m'n no-claim af, oftewel ik krijg niks terug.
In dit geval speelt het vrijwel quite.

Echter, bij minder dan 500 euro kosten, ben ik gewoon voordeliger uit
Pas bij 500-750 euro kosten gaat m'n "verlies" omhoog tot 250 euro.
pi_32921667
ja het gaat lekker inderdaad... Ik ga er als student zonder stufi ook lekker op achteruit...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 8 december 2005 @ 22:20:15 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32930255
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:47 schreef du_ke het volgende:
ja het gaat lekker inderdaad... Ik ga er als student zonder stufi ook lekker op achteruit...
Ik als werkende tweeverdiener ook. Voor de zoveelste keer met dit kabinet
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 8 december 2005 @ 23:10:24 #18
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_32931702
Ik, werkende eenverdiener ga er op vooruit (slechts paar euri). Nu: particulier verzekerd (verplicht want ambtenaar) en net teveel verdienen voor alle teruggaves maar niet in het ziekenfonds mogen..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_32931931
Waarom is een salarisverwerker deskundiger dan een minister in dit opzicht?
pi_32932047
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:16 schreef Steijn het volgende:
Waarom is een salarisverwerker deskundiger dan een minister in dit opzicht?
Omdat een salarisverwerker wél weet waar ie het over heeft?
Big dick.
pi_32932154
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:19 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Omdat een salarisverwerker wél weet waar ie het over heeft?
Want? Hij verwerkt toch alleen de salarissen, hoe mensen zich particulier verzekeren heeft hij als het goed is (wet op de privacy) weinig weet van.
  vrijdag 9 december 2005 @ 08:34:38 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_32937251
quote:
Volgens IBS zijn vooral mensen waarvan de werkgever op dit moment een deel van de premie voor de particuliere verzekering betaalt de dupe.
Vergelijkbaar met de berichten over de Spaans-NL penscionados die er zo op achteruitgaan. Eerst zoek je een groep die toevallig of willens en wetens gebruik maakt van gunstige uitzonderingen en trucjes van het huidige stelsel. Dan komt er een nieuw stelsel waar de uitzonderingen "minder handig" zijn en dan ben je direct slachtoffer; en dan weer gaan mekkeren dat er nieuwe uitzonderingen moeten worden gemaakt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_32937330
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:23 schreef Steijn het volgende:

[..]

Want? Hij verwerkt toch alleen de salarissen, hoe mensen zich particulier verzekeren heeft hij als het goed is (wet op de privacy) weinig weet van.
Ik denk dat 60 % van de werknemers die particulier verzekerd zijn, via hun werkgever een collectieve verzekering hebben, waarvan de premies worden ingehouden op hun salaris.

Bovendien kan een salarisverwerker verzekeringsmaatschappijen opbellen en vragen wat ze aan premies gaan betalen, en vervolgens kan een salarisverwerker gaan kijken wat de belasting die je moet betalen op de inkomensafhankelijke bijdrage gaat kosten. (dat vergeten nogal wat mensen).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 9 december 2005 @ 10:45:59 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32939389
Die "inkomensafhankelijke bijdrage" (wat houdt dat in??) klinkt als een zeer smerig deel van de nieuwe verzekering... "Iedereen gaat hetzelfde betalen", maar ze hebben ondertussen weer zoveel uitzonderingen, dat het er straks weer op neer komt dat de nietsnut die de hele dag thuis zit, alle tijd heeft om gratis alle voorzieningen te gebruiken, en de normale mens niet de tijd heeft om voor elk tutje 3 uur in een wachtkamer te hangen...
pi_32939630
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Die "inkomensafhankelijke bijdrage" (wat houdt dat in??) klinkt als een zeer smerig deel van de nieuwe verzekering... "Iedereen gaat hetzelfde betalen", maar ze hebben ondertussen weer zoveel uitzonderingen, dat het er straks weer op neer komt dat de nietsnut die de hele dag thuis zit, alle tijd heeft om gratis alle voorzieningen te gebruiken, en de normale mens niet de tijd heeft om voor elk tutje 3 uur in een wachtkamer te hangen...
Ach dan zoek je toch een ander doctor in de vrije markt die nu is ontstaan? een Doctor die afspraken maakt en geen open spreekuur heeft zoadt je niet 3 uur ind e wachtkamer hoeft te hangen. Voor elke medisch bezoek krijg je van je werkgever 1.5 uur.

De inkomens afhankelijke bijdrage merk je niets van want die wordt door de werkgever afgedragen, het enigste wat je ervan gaat merken is dat je over deze niet zichtbare bijdrage wel belasting mag gaan betalen.

http://www.denieuwezorgverzekering.nl/ZorgVerzekering/

Hier staat er meer over, maar dezwe berekening geven voor iedereen voordelen, dus zullen we het wel zien.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')