bronquote:Conservatieve christenen struikelen over kerstkaart Bush
WASHINGTON - Conservatieve christenen in de Verenigde Staten zijn des duivels over de kerstkaarten die president Bush heeft verstuurd. De wenskaart ontbeert elke verwijzing naar het kerstfeest. Alle 1,4 miljoen ontvangers wordt slechts een „happy holiday season” toegewenst. De voorkant is ook verkeerd gevallen. Geen christus of engelen, maar de presidentiėle huisdieren die rollebollen in de sneeuw voor het Witte Huis
„Ik heb de kaart meteen weggegooid”, briest Joseph Farah woendag in The Washington Post. De redacteur van de conservatieve website WorldNetDaily.com vindt dat Bush ook in zijn feestdagenpost moet laten zien dat hij een diep gelovige christen is. De directeur van de Katholieke Liga voor Religieuze en Burgerrechten, William Donohue, vindt zelfs dat „Bush is gezwicht voor de slechtste elementen in onze cultuur”.
Het Witte Huis heeft zich al formeel moeten verdedigen tegen de ophef. De woordvoerster van Laura Bush, de echtgenote van de president, verklaarde dat de kaart naar personen van alle gezindten gaat en daarom neutraal van opzet is.
volgens mij ook!!quote:Op woensdag 7 december 2005 21:59 schreef remlof het volgende:
Volgens mij heeft Bush wel ergere dingen gedaan dan "verkeerde" kerstkaarten sturen
"The war on Christmas"quote:
Consumers Battle for Christmas
The attack on Christmas has become a hot topic this holiday season. There have been debates over Christmas trees, Christmas songs and even Christmas colors. But now the battle over the phrase “Merry Christmas” in stores has some retailers thinking twice.
For many shoppers, the Christmas season means more than just Happy Holidays.
“I'd rather hear Merry Christmas -- that's what time of season it is," said one shopper.
"I think it should be Merry Christmas -- it's always been that -- I think it means more to people to recognize that time and use the phrase of ‘Merry Christmas,’" another said.
But all across the country, some retailers are replacing "Merry Christmas" with "Happy Holidays" out of fear of offending non-Christians.
CBN
precies. In Amerika schieten ze nu weer door naar de andere kant waar ze zitten te janken om het woord christmas.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:33 schreef NorthernStar het volgende:
Dus 'we' vieren kerstfeest maar mogen het geen kerstfeest meer noemen omdat dit verkeerd valt bij ongelovigen cq. anders-gelovigen?
Ik ben zelf niet-christelijk en heb zo mijn gedachten over religie, maar de mensen die bezwaar maken tegen het woord "kerstfeest" zijn ook niet helemaal fris.
Uit de openingspost zou je de indruk kunnen krijgen dat de christenen aan het huilen zijn, maar in dit geval zijn het de niet- of andersgelovigen.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:50 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
precies. In Amerika schieten ze nu weer door naar de andere kant waar ze zitten te janken om het woord christmas.
dat geldt overigens voor ieder geloof...quote:Op donderdag 8 december 2005 23:30 schreef Dr_Crouton het volgende:
Gristelijke conservatieven, horen in een potje met sterk water.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |