abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32902564
quote:
Conservatieve christenen struikelen over kerstkaart Bush
WASHINGTON - Conservatieve christenen in de Verenigde Staten zijn des duivels over de kerstkaarten die president Bush heeft verstuurd. De wenskaart ontbeert elke verwijzing naar het kerstfeest. Alle 1,4 miljoen ontvangers wordt slechts een „happy holiday season” toegewenst. De voorkant is ook verkeerd gevallen. Geen christus of engelen, maar de presidentiėle huisdieren die rollebollen in de sneeuw voor het Witte Huis

„Ik heb de kaart meteen weggegooid”, briest Joseph Farah woendag in The Washington Post. De redacteur van de conservatieve website WorldNetDaily.com vindt dat Bush ook in zijn feestdagenpost moet laten zien dat hij een diep gelovige christen is. De directeur van de Katholieke Liga voor Religieuze en Burgerrechten, William Donohue, vindt zelfs dat „Bush is gezwicht voor de slechtste elementen in onze cultuur”.
Het Witte Huis heeft zich al formeel moeten verdedigen tegen de ophef. De woordvoerster van Laura Bush, de echtgenote van de president, verklaarde dat de kaart naar personen van alle gezindten gaat en daarom neutraal van opzet is.
bron

De bewuste kaart:

Wat een ophef om een lullig kaartje .

[ Bericht 6% gewijzigd door Mylene op 08-12-2005 13:34:10 ]
pi_32903151
cristenfundamentalisten
  woensdag 7 december 2005 @ 21:59:00 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_32903231
Volgens mij heeft Bush wel ergere dingen gedaan dan "verkeerde" kerstkaarten sturen
pi_32903236
Als ze zich nou eens zorgen zouden maken om de "stemmetjes" die bush hoort, tja daar zou wat voor te zeggen zijn, maar dit, wat een gezeur zeg...

Er zijn zat niet christenen voor wie deze groet ook geld, dus een beetje een neutraal geheel is juist wenselijk als regering zijnde....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 7 december 2005 @ 22:20:44 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32903935
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:59 schreef remlof het volgende:
Volgens mij heeft Bush wel ergere dingen gedaan dan "verkeerde" kerstkaarten sturen
volgens mij ook!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Eindredactie Games woensdag 7 december 2005 @ 22:37:47 #6
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_32904504
kuthondjes
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_32904643
Wat een gezeur. Ten eerste van de christenen die zitten te klagen dat er "happy holiday season" staat ipv "merry christmas", maar die mensen die protesteren tegen het woord christmas omdat dit opdringen van geloof oid is zijn net zo erg.
pi_32904817
Gristenen....... waarom iemand zich nog druk maakt om die mensen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_32916885
Waarschijnlijk heeft ie 'm ook verstuurd naar Osama en Saddam!
pi_32919690
Het moge duidelijk zijn dat ik deze kaart ook ten zeerste afkeur.
<b>Benedictam Dei omnipotentis,
Patris et Filii et Spiritu Sancti
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  donderdag 8 december 2005 @ 17:24:18 #11
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_32922605
huilies.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  donderdag 8 december 2005 @ 23:21:10 #12
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_32932078
Inderdaad wat een gezeur. Als ie wel iets Christelijks had gedaan had ie commentaar gehasd over provoceren van niet-christenen enzo. 't is zo dus ook nooit goed.
How can I make this topic about me?
  donderdag 8 december 2005 @ 23:24:46 #13
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32932201
Typisch conservatief geleuter weer.

Conservatieven.

Wel leuk dat het dan vaak om Republikeinen gaat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 8 december 2005 @ 23:26:37 #14
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32932248
Ik vind het een best mooie kaart

Typisch amerikaans, zo'n over the top christelijke kerstkaart.
Krijg er ook elk jaar weer een van mijn tante

* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  donderdag 8 december 2005 @ 23:30:45 #15
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_32932365
Gristelijke conservatieven, horen in een potje met sterk water.
The Internets, I needs it..
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2005 @ 23:33:40 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32932441
Dus 'we' vieren kerstfeest maar mogen het geen kerstfeest meer noemen omdat dit verkeerd valt bij ongelovigen cq. anders-gelovigen?

Ik ben zelf niet-christelijk en heb zo mijn gedachten over religie, maar de mensen die bezwaar maken tegen het woord "kerstfeest" zijn ook niet helemaal fris.
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2005 @ 23:38:43 #17
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32932549
quote:

Consumers Battle for Christmas

The attack on Christmas has become a hot topic this holiday season. There have been debates over Christmas trees, Christmas songs and even Christmas colors. But now the battle over the phrase “Merry Christmas” in stores has some retailers thinking twice.

For many shoppers, the Christmas season means more than just Happy Holidays.

“I'd rather hear Merry Christmas -- that's what time of season it is," said one shopper.

"I think it should be Merry Christmas -- it's always been that -- I think it means more to people to recognize that time and use the phrase of ‘Merry Christmas,’" another said.

But all across the country, some retailers are replacing "Merry Christmas" with "Happy Holidays" out of fear of offending non-Christians.

CBN

"The war on Christmas"

pi_32932713
Als zelfs de conservatieve Christenen het niet meer met Bush eens zijn kan de beste man natuurlijk gewoon het beste er maar meteen mee ophouden.
pi_32932744
Bush .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_32932854
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:33 schreef NorthernStar het volgende:
Dus 'we' vieren kerstfeest maar mogen het geen kerstfeest meer noemen omdat dit verkeerd valt bij ongelovigen cq. anders-gelovigen?

Ik ben zelf niet-christelijk en heb zo mijn gedachten over religie, maar de mensen die bezwaar maken tegen het woord "kerstfeest" zijn ook niet helemaal fris.
precies. In Amerika schieten ze nu weer door naar de andere kant waar ze zitten te janken om het woord christmas.
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2005 @ 23:59:02 #21
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32933046
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:50 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

precies. In Amerika schieten ze nu weer door naar de andere kant waar ze zitten te janken om het woord christmas.
Uit de openingspost zou je de indruk kunnen krijgen dat de christenen aan het huilen zijn, maar in dit geval zijn het de niet- of andersgelovigen.

Ze willen geen "Merry Christmas" meer omdat het discriminerend voor niet-christenen is of iets dergelijks en het Witte Huis doet nu heel politiek correct mee.

Maar waarom Holiday wel okay is, is dan de volgende vraag. Is een Holy Day (heilige dag) geen verwijzing naar religie?

vrijdag 9 december 2005 @ 08:48:52 #22
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_32937414
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:30 schreef Dr_Crouton het volgende:
Gristelijke conservatieven, horen in een potje met sterk water.
dat geldt overigens voor ieder geloof...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')