Alsof iPod de eerste was en altijd de beste is en zal blijven...quote:Op woensdag 7 december 2005 16:30 schreef Gerard56 het volgende:
Leuke interface. Doet me aan een iPod denken.
quote:Op woensdag 7 december 2005 16:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Alsof iPod de eerste was en altijd de beste is en zal blijven...
quote:Op woensdag 7 december 2005 16:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Alsof iPod de eerste was en altijd de beste is en zal blijven...
Dat zelfde is met Windows, Linux, Macintosh, enz. Interfaces van telefoons zijn vaak ook allemaal van het zelfde concept, ik heb er geen problemen mee. Als het goed werkt en populair is is er niets mis mee. Hoewel kleine subtiele verschillen aanwezig zijn, zijn ze toch het zelfde.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:01 schreef Gerard56 het volgende:
Kijk eens goed naar het menu (dat ding op het schermpje), baquelappe.
De indeling, de kleurtjes, alles is exact hetzelfde! Alleen de titel is links uitgelijnd. Komop, dit is toch een rechtstreekse kopie?
quote:Op woensdag 7 december 2005 16:59 schreef baquelappe het volgende:
Dom gezever hier altijd.Een Nissan lijkt op een Honda. Alle 2 4 wielen en een stuur, een Samsung GSM lijkt op een Motorola GSM, alle 2 knopjes en een LCD. Etc. etc.
Een MP3 speler heeft nu eenmaal knopjes en een schermpje nodig, jammer genoeg heeft ook een iPod deze.![]()
quote:Op woensdag 7 december 2005 17:06 schreef Remzz het volgende:
Ja vind hem ook erg op een iPod lijken, jammer.... Het was leuk geweest als er eens een producent opstond met een helemaal nieuw ontwerp.
Wel dusquote:Op woensdag 7 december 2005 17:18 schreef SlimShady het volgende:
[..]
maar dat boeit niet. daar kun je toch geen patent op vragen.
Daar gaat het niet om, het is gewoon weer super dom kuddegedrag dat iPod en Apple geroep. Mijn TV Sony TV lijkt ook op die van Philips, helaasquote:Op woensdag 7 december 2005 17:12 schreef Henkmanz het volgende:
[..].
Vind jij ALLE mp3-spelers op elkaar lijken?
En Samsung lijk absoluut niet op Motorola, maar dat terzijde.
in de VS kun je nog patent aanvragen voor de manier waarop je je reet afpoetst volgens mij...quote:Op woensdag 7 december 2005 17:34 schreef Gerard56 het volgende:
[..]
Wel dus
http://tweakers.net/nieuws/38753
1 ding eraan ervanderen en weg is je patentquote:Op woensdag 7 december 2005 17:34 schreef Gerard56 het volgende:
[..]
Wel dus
poets jij je reet? ;D.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:52 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
in de VS kun je nog patent aanvragen voor de manier waarop je je reet afpoetst volgens mij...
Dat is dus de groene Zen Vision:Mquote:Op woensdag 7 december 2005 18:37 schreef rotskibo het volgende:
Heeft dat iets met deze link te maken?: http://presentations.europe.creative.com/invite.html
Als deze hier uitkomt ga ik duidelijk me micro verkopen en deze halen
Er zit wel software bij maar bij mijn zen micro komt er gewoon een extra schijf bij deze computer.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:32 schreef Drommelsch85 het volgende:
Die zwarte lijkt me erg wel mooi zeg. Hopelijk geen touch-bediening, doe mij maar gewoon fysieke knoppen die ik kan voelen. Doen die Zen dingen het overigens zonder software, zodat ik hem ook vanuit Linux of Windows zonder drivers kan benaderen? (Mass Storage Device dus)
quote:Op donderdag 8 december 2005 13:15 schreef rotskibo het volgende:
Er loopt nu ook een klok, nog 1 uur en een kwartier:
http://nl.europe.creative.com/
quote:
en daar kotm bij, dat patent is alleen geldig IN amerika, dus je kan opnieuw patent aanvragen in elk willekeurig land in de wereldquote:Op woensdag 7 december 2005 17:34 schreef Gerard56 het volgende:
[..]
Wel dus
en 30 gig is ook lekker veel, dus voor 280 is het een perfect spelertje.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:28 schreef DoctorDemento het volgende:
Dit ding lijkt me gewoon geweldig.
Eindelijk een speler waarvan je zegt: "Dit heeft nu echt alles wat ik nodig heb".
Genoeg capaciteit, handig formaat, mooi kleurenscherm, fm tuner, divx.
Als het geluid nu nog meezit dan lijkt me dit een veel beter ding dan de huidige ipod. Vooral het feit dat je hier waarschijnlijk je filmpjes niet hoeft te converteren lijkt me een sterke troef.
De vraag is alleen: wanneer komt dat ding hier uit?
Volgens mij is zelfs de zen micro photo hier nog niet uit, of vergis ik me?
Dat groen vind ik wel erg mooi. Dat zwart en wit was in het begin wel leuk, maar is nu ook zo standaard aan het worden vind ik..quote:Op woensdag 7 december 2005 16:53 schreef Gerard56 het volgende:
[..]
[afbeelding]
vs
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is best een grote overeenkomst, bijna 90% gelijk (het menu bedoel ik dan)
Ach, hoe lang hou je video kijken en volgen vol op een schermpje van 2,5"... Ik denk dat het voordeel daarvan verwaarloosbaar is.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:00 schreef Geqxon het volgende:
1,72e keer zo groot
Maar de accuduur voor video is dan ook 2 keer zo groot
laten we eerst de tests afwachten.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:00 schreef Geqxon het volgende:
1,72e keer zo groot
Maar de accuduur voor video is dan ook 2 keer zo groot
quote:We are still conducting our final video tests. We will update this review once the tests are completed.
dan moet je de nieuwe sony kopen met zijn speciale schermquote:Op woensdag 7 december 2005 17:06 schreef Remzz het volgende:
Ja vind hem ook erg op een iPod lijken, jammer.... Het was leuk geweest als er eens een producent opstond met een helemaal nieuw ontwerp.
Sony NW-A1000/A3000quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dan moet je de nieuwe sony kopen met zijn speciale scherm
Ultiem lelijk design en dezelfde kutbediening die Creative altijd heeft.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:16 schreef Remzz het volgende:
Jep, toch zal deze bij voorbaad nog niet voor de helft zo goed worden verkocht dan de iPod.... En waarom? Ik zou het niet weten, hij ziet er leuk uit, heeft dezelfde specs + FM Radio is er in meer kleurtjes en de prijs is vrijwel hetzelfde.
en dan zeggen mensen dat het te veel op ipod lijkt, maar bij ipod is het ineens niet meer ultiem lelijk. De Creative is op bijna alle fronten beter maar oh ....wacht, er staat geen ipod op, nou dan koop ik het niet hoorquote:Op zondag 8 januari 2006 01:14 schreef de_sapje het volgende:
[..]
Ultiem lelijk design en dezelfde kutbediening die Creative altijd heeft.
haha.. ik vind hem ook gewoon lelijkquote:Op maandag 9 januari 2006 21:33 schreef koenboelrijk het volgende:
[..]
en dan zeggen mensen dat het te veel op ipod lijkt, maar bij ipod is het ineens niet meer ultiem lelijk. De Creative is op bijna alle fronten beter maar oh ....wacht, er staat geen ipod op, nou dan koop ik het niet hoor![]()
de creative is gewoon een mislukte ipod met lelijke frutsels en overbodige troep, wat de ipod niet heeft en dat maakt de ipod zo strak (lees: mooi)quote:Op maandag 9 januari 2006 21:33 schreef koenboelrijk het volgende:
[..]
en dan zeggen mensen dat het te veel op ipod lijkt, maar bij ipod is het ineens niet meer ultiem lelijk. De Creative is op bijna alle fronten beter maar oh ....wacht, er staat geen ipod op, nou dan koop ik het niet hoor![]()
of een marketing succes en niet zozeer een apparaat wat het van zijn kwaliteiten moet hebbenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:54 schreef de_sapje het volgende:
[..]
de creative is gewoon een mislukte ipod met lelijke frutsels en overbodige troep, wat de ipod niet heeft en dat maakt de ipod zo strak (lees: mooi)
ja wijt het maar aan de marketing ja. apple was gewoon de eerste die een enorme opslag kon combineren met een gebruiksgemak van jewelste en een net (rechttoe-rechtaan) design. vergelijk de bediening van een willekeurige creative/iriver/etc. met die van de ipod en je merkt vanzelf wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
of een marketing succes en niet zozeer een apparaat wat het van zijn kwaliteiten moet hebben
die hele menu structuur is door creative uitgevonden verder vind ik dat draai gebeuren persoonlijk zeer irritant om door menu`s te bladeren (wel makkelijk om door tracks heen te gaan)quote:Op zondag 15 januari 2006 18:06 schreef de_sapje het volgende:
[..]
ja wijt het maar aan de marketing ja. apple was gewoon de eerste die een enorme opslag kon combineren met een gebruiksgemak van jewelste en een net (rechttoe-rechtaan) design. vergelijk de bediening van een willekeurige creative/iriver/etc. met die van de ipod en je merkt vanzelf wat ik bedoel.
als het echt aan de marketing zou liggen zou apple wel een groter marktaandeel hebben. maar apple moet het niet van zijn marketing hebben, eerder van de producten zelf. daarom stijgt het marktaandeel van computers de laatste paar jaar ook een beetje. simpelweg omdat het veel betere apparaten zijn geworden met ook een beter OS.
Hij is al uit. Sommige zaken hebben al geringe aantallen gehad. Officiëel komt ie 1e week Februari.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:51 schreef Sanne het volgende:
Wat duurt het lang voor hij in de winkels ligt.
Mjah, en dat dan..quote:Op zondag 15 januari 2006 20:03 schreef Sanne het volgende:
De Ipod speelt toch geen DivXjes?
Er zit veel meer verschil in.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:57 schreef newyorkcity het volgende:
Ik vind de ipod toch wel 100 keer mooier. Het enige wat deze meer kan is dat ie wat langere filmpjes kan afspelen?? Verder is ie even duur. Dus zou ik toch gaan voor de ipod. Die is zo mooi
Ik heb een telefoon met een 2MP camera erin. Ik heb er wel degelijk wat aan. Stel je voor dat je ergens een foto van wilt maken en je hebt je digicam niet bij je....... Dat is mij al vaak genoeg overkomen.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:40 schreef Agiath het volgende:
Sowieso...
Film kijken op zo'n klein schermpje...
Dat is net als perse een mobiel willen hebben met 2.0 Megapixel camera...
Je hebt er niks aan...
Voor welke prijs?quote:Op zondag 15 januari 2006 17:56 schreef Robhimself.2 het volgende:
*Een zwarte besteld heeft* Hij is al (moeilijk) verkrijgbaar!
Neen, dat is niet helemaal waar wat je zegt, als je op kieskeurig.nl kijkt en zoekt op de Vision:M, vindt ie soms ook de normale versie de Creative Vision genaamd (wordt nog al eens door de war gehaald).quote:Op zondag 15 januari 2006 21:58 schreef Sanne het volgende:
Die prijzen lopen wel sterk uiteen zeg. Bij mpshop.nl idd 319,- euro, maar bij een ander kost ie zo 539,-
Dat is nogal een verschil.
319quote:
Mp3shopquote:
Mijn werkgever. 319 is de winkelprijs, daar gaat nog een kluit aan personeelskorting afquote:
Regel ook eens zulks een deal voor mij.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:25 schreef Robhimself.2 het volgende:
[..]
Mijn werkgever. 319 is de winkelprijs, daar gaat nog een kluit aan personeelskorting af.
Maar dit is hem toch wel.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:02 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Neen, dat is niet helemaal waar wat je zegt, als je op kieskeurig.nl kijkt en zoekt op de Vision:M, vindt ie soms ook de normale versie de Creative Vision genaamd (wordt nog al eens door de war gehaald).
Een plaatje ter illustratie:
[afbeelding]
Bij MyCom was de Creative Vision namelijk ¤ 360,- en bij www.mp3shop.nl is ie idd voor ¤ 320,- te verkrijgen.![]()
Die schelen wel even 4 tientjes he.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:26 schreef Robhimself het volgende:
Hij komt deze week uit!!
Dixons en mycom verwachten m deze week.
MP3SHOP.nl krijgt hem ook deze week. Net ff gebeld.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:40 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Die schelen wel even 4 tientjes he.![]()
Ik bedoel meer van, dat je perse 2.0 wil terwijl 1.0 al meer dan zat is voor zo'n mobieltje...quote:Op zondag 15 januari 2006 21:43 schreef Robhimself.2 het volgende:
[..]
Ik heb een telefoon met een 2MP camera erin. Ik heb er wel degelijk wat aan. Stel je voor dat je ergens een foto van wilt maken en je hebt je digicam niet bij je....... Dat is mij al vaak genoeg overkomen.
Het design van de ipod is misschien wat strakker, en het clickwheel is idd een van de beste en eenvoudigste bedienigsmanieren. Maar als je een videospeler maakt die maar 2 uur video kan spelen, erg weinig bestandstypen ondersteund en een TV-out heeft in een lage resolutie dan is dat gewoon matig. En als creative dan met een speler komt die lijkt op de ipod, maar veel betere functies heeft, dan is dat zeker geen mislukte ipod. Sinds wanneer zijn een scherm met meer kleuren, een hogere resolutie ondersteuning en een langere speeltijd lelijke frutsels en overbodige troep? Over het nut van een radio of een voicerecorder valt nog te twisten. Maar ondersteuning van meer bestandstypen, betere videofuncties en ondersteuning van meer muziekwinkels dan alleen itunes... dat lijkt me geen overbodige troep.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:54 schreef de_sapje het volgende:
[..]
de creative is gewoon een mislukte ipod met lelijke frutsels en overbodige troep, wat de ipod niet heeft en dat maakt de ipod zo strak (lees: mooi)
Netjes onderbouwd! Daarom ga ik dus voor de Zen. Vooral de tv-out die de resolutie van de filmpjes behoud vind ik erg ok.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:24 schreef koenboelrijk het volgende:
[..]
Het design van de ipod is misschien wat strakker, en het clickwheel is idd een van de beste en eenvoudigste bedienigsmanieren. Maar als je een videospeler maakt die maar 2 uur video kan spelen, erg weinig bestandstypen ondersteund en een TV-out heeft in een lage resolutie dan is dat gewoon matig. En als creative dan met een speler komt die lijkt op de ipod, maar veel betere functies heeft, dan is dat zeker geen mislukte ipod. Sinds wanneer zijn een scherm met meer kleuren, een hogere resolutie ondersteuning en een langere speeltijd lelijke frutsels en overbodige troep? Over het nut van een radio of een voicerecorder valt nog te twisten. Maar ondersteuning van meer bestandstypen, betere videofuncties en ondersteuning van meer muziekwinkels dan alleen itunes... dat lijkt me geen overbodige troep.
En ook op geluidsgebied kan ipod nog wat leren. het is de 5e generatie en ze hebben nog steeds geen custom equalizer instelling. alleen een paar waardeloze presets. Creative heeft 8 prestets en een custom setting. en gewoon een algemeen betere geluidskwaliteit.
Al met al lijkt het me geen mislukte ipod. eerder een betere speler, die idd veel op de ipod lijkt maar ook in veel dingen verschilt, en in veel dingen de ipod zelfs overtreft
Waar? (webshops uitgesloten)quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:28 schreef koenboelrijk het volgende:
Ik ga hem binnenkort ook kopen zodra ik m'n oude mp3 speler verkocht heb, ik heb m gezien voor 319 dus het is verstandig om even goed te zoeken naar de goedkoopste winkel.
En dat terwijl ie deze week al uitkomtquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:03 schreef koenboelrijk het volgende:
Eigenlijk wel een webshop (http://www.mp3man.nl) maar ze hebben ook een winkel. Die zit in Rotterdam. op de site vindt je meer info. Op dit moment is hij daar nog niet leverbaar maar hij wordt begin februari verwacht
* 2 uur batterijduur is inderdaad minder dan wat Creative claimt bij z'n Vision:M. Maar die 2 uur, is dat niet ruim voldoende? Zijn er mensen die langer dan 2 uur achter elkaar op zo'n klein scherm kijken? En haalt de Vision:M overigens die 4 uur wel?quote:Op maandag 16 januari 2006 23:24 schreef koenboelrijk het volgende:
[..]
Het design van de ipod is misschien wat strakker, en het clickwheel is idd een van de beste en eenvoudigste bedienigsmanieren. Maar als je een videospeler maakt die maar 2 uur video kan spelen, erg weinig bestandstypen ondersteund en een TV-out heeft in een lage resolutie dan is dat gewoon matig. En als creative dan met een speler komt die lijkt op de ipod, maar veel betere functies heeft, dan is dat zeker geen mislukte ipod. Sinds wanneer zijn een scherm met meer kleuren, een hogere resolutie ondersteuning en een langere speeltijd lelijke frutsels en overbodige troep? Over het nut van een radio of een voicerecorder valt nog te twisten. Maar ondersteuning van meer bestandstypen, betere videofuncties en ondersteuning van meer muziekwinkels dan alleen itunes... dat lijkt me geen overbodige troep.
* De equalizer is inderdaad waardeloos. Maar over het verschil in geluidskwaliteit tussen de Vision:M en de iPod is niet veel te zeggen. Zoals waarschijnlijk bekend zijn bij de 5e generatie alle "audio-bugs" verholpen en klinkt de iPod nu inmiddels even goed zo niet beter dan een willekeurige Creative.quote:En ook op geluidsgebied kan ipod nog wat leren. het is de 5e generatie en ze hebben nog steeds geen custom equalizer instelling. alleen een paar waardeloze presets. Creative heeft 8 prestets en een custom setting. en gewoon een algemeen betere geluidskwaliteit.
Het gaat echter niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.quote:Al met al lijkt het me geen mislukte ipod. eerder een betere speler, die idd veel op de ipod lijkt maar ook in veel dingen verschilt, en in veel dingen de ipod zelfs overtreft
2 uur is misschien wel voldoende om film te kijken, maar het is wel fijn als je dan ook nog batterijcappaciteit over hebt om ook nog naar muziek te luisteren. en het kan ook zijn dat je niet een film van 2 uur gaat kijken maar verschillende kortere films met onderbrekingen, ook dan is het fijn als je rustig muziek tussendoor kunt luisteren zonder bang te zijn dat je later niet genoeg capaciteit over hebt om een filmpje te kijken. (voor de werkelijke batterijduur van de creative checkquote:Op woensdag 18 januari 2006 11:58 schreef de_sapje het volgende:
[..]
* 2 uur batterijduur is inderdaad minder dan wat Creative claimt bij z'n Vision:M. Maar die 2 uur, is dat niet ruim voldoende? Zijn er mensen die langer dan 2 uur achter elkaar op zo'n klein scherm kijken? En haalt de Vision:M overigens die 4 uur wel?
Wat toevallig dat al jou filmpjes in H.264 staan. De meeste filmpjes die aangeboden worden op de diverse downloadlocaties staan echter in meer gangbare formaten als DivX. Xvid en MPEG. Je zal dus een stuk minder vaak moeten converteren als met een ipod. En het blijft natuurlijk vervelend dat je maar 320x240resolutie krijgt via je TV-output. Al zou je toch niet lang kunnen kijken met maar 2 uur batterij.quote:* De Creative ondersteunt inderdaad meer bestandstypen, maar ook andere. De Creative ondersteunt immers geen H.264 en toevallig zijn al mijn filmpjes in dat formaat gecodeerd. En filmpjes die ik download in DivX of iets dergelijks kan ik met 1 muisknop in iTunes converteren naar H.264. Daarnaast ondersteunt de Creative niet elk DivX filmpje wat er is. Je zal dus ook bij de Creative soms filmpjes moeten converteren.
Itunes is op dit moment de grootste, maar concurrenten met eveneens een groot aanbod zijn er genoeg. En het is natuurlijk altijd lekker als je wat te kiezen hebt.quote:* De Vision:M ondersteunt dan wel meer muziekwinkels, maar het aanbod van de iTunes Music Store is natuurlijk verreweg het grootste (omdat de iPod natuurlijk het populairst is) én de iTMS is betrouwbaar. Zoals het er nu uitziet, zal het succesvolle iTunes Music Store niet snel opgeheven worden. Andere, minder succesvolle muziekwinkels, hebben een wat meer onzekere toekomst.
misschien heb je ook een bron voor de verbeterde kwaliteit van de ipod. Ik weet in ieder geval dat de creative een zeer hoge signaal-ruisverhouding heeft van 97dB, helaas kon ik hier wat betreft de ipod niets over vinden op apples site. Als je een speler uitbrengt die, volgens jou, net zulke goede geluidseigenschappen heeft als willekeurige spelers van de concurrent dan lijkt het mij toch dat je dat even laat weten als producent. Daarom denk ik toch dat de geluidskwaliteit van Creative beter is dan die van de ipod.quote:* De equalizer is inderdaad waardeloos. Maar over het verschil in geluidskwaliteit tussen de Vision:M en de iPod is niet veel te zeggen. Zoals waarschijnlijk bekend zijn bij de 5e generatie alle "audio-bugs" verholpen en klinkt de iPod nu inmiddels even goed zo niet beter dan een willekeurige Creative.
ik zei dan ook: Al met al lijkt het me geen mislukte ipod. eerder een betere speler, die idd veel op de ipod lijkt maar ook in veel dingen verschilt, en in veel dingen de ipod zelfs overtreft''quote:Het gaat echter niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.
Nou ja ik ben eigenlijk begonnen met het downloaden van filmpjes toen de video iPod uitkwam. En dan zijn er natuurlijk al heel wat "iPod-compatible" filmpjes te vinden. Wel handig dat de iPod zo populair is.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:02 schreef koenboelrijk het volgende:
[..]
Wat toevallig dat al jou filmpjes in H.264 staan. De meeste filmpjes die aangeboden worden op de diverse downloadlocaties staan echter in meer gangbare formaten als DivX. Xvid en MPEG. Je zal dus een stuk minder vaak moeten converteren als met een ipod. En het blijft natuurlijk vervelend dat je maar 320x240resolutie krijgt via je TV-output. Al zou je toch niet lang kunnen kijken met maar 2 uur batterij.
Klopt, dat was mijn argument voor de iTunes Music Storequote:[..]
Itunes is op dit moment de grootste, maar concurrenten met eveneens een groot aanbod zijn er genoeg. En het is natuurlijk altijd lekker als je wat te kiezen hebt.
Apple heeft het ook laten weten. Trouwens, de iPod shuffle is ook beter dan elke willekeurige Creative. Daar heeft Apple met geen woord over gerept.quote:[..]
misschien heb je ook een bron voor de verbeterde kwaliteit van de ipod. Ik weet in ieder geval dat de creative een zeer hoge signaal-ruisverhouding heeft van 97dB, helaas kon ik hier wat betreft de ipod niets over vinden op apples site. Als je een speler uitbrengt die, volgens jou, net zulke goede geluidseigenschappen heeft als willekeurige spelers van de concurrent dan lijkt het mij toch dat je dat even laat weten als producent. Daarom denk ik toch dat de geluidskwaliteit van Creative beter is dan die van de ipod.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |