FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / 'Bellen op de fiets wordt bestraft'
Evel-inwoensdag 7 december 2005 @ 16:15
DEN HAAG - Handen aan het stuur en alleen handsfree bellen. Bestuurders van auto's zijn op straffe van een fikse boete van minimaal 140 euro (tot maximaal twee maanden cel of 2000 euro boete) ruimschoots bekend met deze regel. De fietsers bellen er met mobieltje aan het oor nog altijd vrolijk op los. Minister Peijs van Verkeer gaat bekijken of dat wel terecht is.

www.nu.nl


OMFG
FatherJackwoensdag 7 december 2005 @ 16:22
Flut boetes.
Flurrywoensdag 7 december 2005 @ 16:22
crap.. ik heb net een nieuwe fietsbel gekocht
DzjieDubwoensdag 7 december 2005 @ 16:22
Als ik tweemaal met m'n fietsbel bel...
ja dan weet je 't wel
ja dan weet je 't wel


oh... mobiel bellen
OnlineGokkerwoensdag 7 december 2005 @ 16:22
Geheel terecht
SlimShadywoensdag 7 december 2005 @ 16:25
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:22 schreef OnlineGokker het volgende:
Geheel terecht
Radjeshwoensdag 7 december 2005 @ 16:25
Oprotten!
Jernau.Morat.Gurgehwoensdag 7 december 2005 @ 16:26
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:22 schreef Flurry het volgende:
crap.. ik heb net een nieuwe fietsbel gekocht
!
Galloriniwoensdag 7 december 2005 @ 16:27
Omg

Het is ook één grote grap daar in Den Haag hè..?
mellukwoensdag 7 december 2005 @ 16:30
helemaal terecht....fietsers zijn ook bestuurders, en moeten ook met hun volle verstand bij het verkeer zijn....had laatst ook bijna zo'n bellend persoontje op me motorkap liggen omdat meneer geen voorrang verleende doordat hij te druk met bellen was.....even luid geclaxoneerd...schrok er zo van dat hij zijn mobiel los liet waardoor dezel op de grond pletterde
net goed
Evel-inwoensdag 7 december 2005 @ 16:35
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:30 schreef melluk het volgende:
helemaal terecht....fietsers zijn ook bestuurders, en moeten ook met hun volle verstand bij het verkeer zijn....had laatst ook bijna zo'n bellend persoontje op me motorkap liggen omdat meneer geen voorrang verleende doordat hij te druk met bellen was.....even luid geclaxoneerd...schrok er zo van dat hij zijn mobiel los liet waardoor dezel op de grond pletterde
net goed
krijg je anders wel voorrang van fietsers dan? mijn ervaring is namelijk anders....
Damzkieeewoensdag 7 december 2005 @ 16:36
Tsja, met mobiel in de hand steken die gevaartes geen hand uit meestal.... tijd voor een bike-kit voor op de fiets dan
Evel-inwoensdag 7 december 2005 @ 16:36
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:36 schreef Damzkieee het volgende:
Tsja, met mobiel in de hand steken die gevaartes geen hand uit meestal.... tijd voor een bike-kit voor op de fiets dan
Gunnerwoensdag 7 december 2005 @ 16:38
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:30 schreef melluk het volgende:
helemaal terecht....fietsers zijn ook bestuurders, en moeten ook met hun volle verstand bij het verkeer zijn....had laatst ook bijna zo'n bellend persoontje op me motorkap liggen omdat meneer geen voorrang verleende doordat hij te druk met bellen was.....even luid geclaxoneerd...schrok er zo van dat hij zijn mobiel los liet waardoor dezel op de grond pletterde
net goed
tralalalawoensdag 7 december 2005 @ 16:38
Mobiel bellen ok, maar ze wil ook gaan verplichten dat je beide handen aan het stuur houdt.
Flikker toch een eind op!
Gunnerwoensdag 7 december 2005 @ 16:39
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:22 schreef Flurry het volgende:
crap.. ik heb net een nieuwe fietsbel gekocht
Evel-inwoensdag 7 december 2005 @ 16:39
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:38 schreef Gunner het volgende:

[..]

Damzkieeewoensdag 7 december 2005 @ 16:40
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:38 schreef tralalala het volgende:
Mobiel bellen ok, maar ze wil ook gaan verplichten dat je beide handen aan het stuur houdt.
Flikker toch een eind op!
Stel nou dat je jeuk aan je aarsch hebt?
Peterawoensdag 7 december 2005 @ 16:41
En terecht; telefonerend fietsen is onnodig gevaarlijk.

Van de andere kant, als het criterium is dat het onnodig gevaarlijk is, dan moet je ook gelijk telefonerend skeeleren, steppen, hardlopen of skateboarden verbieden, dat is ook een stuk veiliger als je niet telefoneert.
marcb1974woensdag 7 december 2005 @ 16:41
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:38 schreef tralalala het volgende:
Mobiel bellen ok, maar ze wil ook gaan verplichten dat je beide handen aan het stuur houdt.
Flikker toch een eind op!
Dan kan ik mijn hand niet meer uitsteken om aan te geven dat ik een bocht omga (al is dat toch al overbodig).
Damzkieeewoensdag 7 december 2005 @ 16:45
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:41 schreef Petera het volgende:
En terecht; telefonerend fietsen is onnodig gevaarlijk.

Van de andere kant, als het criterium is dat het onnodig gevaarlijk is, dan moet je ook gelijk telefonerend skeeleren, steppen, hardlopen of skateboarden verbieden, dat is ook een stuk veiliger als je niet telefoneert.
Ja, want bij het hardlopen moet je ook je hand uitsteken
XiChicowoensdag 7 december 2005 @ 16:45
Evel-inwoensdag 7 december 2005 @ 16:46
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:45 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Ja, want bij het hardlopen moet je ook je hand uitsteken
Captain_Chaoswoensdag 7 december 2005 @ 16:47
Wordt er tenminste nog íemand bestraft in Nederland in vleugellam justitieland.

qltelwoensdag 7 december 2005 @ 16:48
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:38 schreef tralalala het volgende:
Mobiel bellen ok, maar ze wil ook gaan verplichten dat je beide handen aan het stuur houdt.
Flikker toch een eind op!
Mja, straks wordt 't nog verboden om met z'n zessen naast elkaar te fietsen.
Of voorrang te nemen als je van links komt met je fiets.
Of wordt 't verboden om zonder licht te fietsen om 3 uur s'nachts.


Ze kunnen te ver gaan..
Peterawoensdag 7 december 2005 @ 16:49
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:45 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Ja, want bij het hardlopen moet je ook je hand uitsteken
Nee, maar de aandacht gaat wel gedeeltelijk naar het telefoongesprek. Daarnaast gaat, net als een fietser, ook een hardloper aanzienlij sneller dan een gewone wandelaar.
Damzkieeewoensdag 7 december 2005 @ 16:51
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:49 schreef Petera het volgende:

[..]

Nee, maar de aandacht gaat wel gedeeltelijk naar het telefoongesprek. Daarnaast gaat, net als een fietser, ook een hardloper aanzienlij sneller dan een gewone wandelaar.
Anders reageer je nog ff
B__Pwoensdag 7 december 2005 @ 16:53
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:51 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Anders reageer je nog ff
natte-flamoeswoensdag 7 december 2005 @ 16:55
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:15 schreef Evel-in het volgende:
DEN HAAG - Handen aan het stuur en alleen handsfree bellen. Bestuurders van auto's zijn op straffe van een fikse boete van minimaal 140 euro (tot maximaal twee maanden cel of 2000 euro boete) ruimschoots bekend met deze regel. De fietsers bellen er met mobieltje aan het oor nog altijd vrolijk op los. Minister Peijs van Verkeer gaat bekijken of dat wel terecht is.

www.nu.nl


OMFG
Nieuwsdump? Waar is de tot discussie uitlokkende openingspost?
SlimShadywoensdag 7 december 2005 @ 16:56
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:48 schreef qltel het volgende:

[..]

Of wordt 't verboden om zonder licht te fietsen om 3 uur s'nachts.
ach, ze zien je toch niet
ErwinRommelwoensdag 7 december 2005 @ 17:18
Ik zie werkelijk nog een waar "fiets vaardigheids bewijs" komen in de komende 10 jaar.

Laat Den Haag zich aub met belangrijkere zaken bezighouden.
mrSPLIFFYwoensdag 7 december 2005 @ 17:23
laat ze eerst es wat doen aan die maloten die met een complete ghettoblaster aan hun hoofd overal door rood fietsen.....
MisterICEwoensdag 7 december 2005 @ 17:26
Zero tolorance
ErwinRommelwoensdag 7 december 2005 @ 17:26
Laten we dit dan ook maar gelijk gaan verbieden
Het zou eventueel gevaarlijk kunnen worden.

mrSPLIFFYwoensdag 7 december 2005 @ 17:33
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Laten we dit dan ook maar gelijk gaan verbieden
Het zou eventueel gevaarlijk kunnen worden.

[afbeelding]
wat, negers????
multatuliwoensdag 7 december 2005 @ 17:34
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Laten we dit dan ook maar gelijk gaan verbieden
Het zou eventueel gevaarlijk kunnen worden.

[afbeelding]
Maar dat is geen mobieltje want er zit een snoer aan, dus dat mag wel
robhwoensdag 7 december 2005 @ 17:36
Het zijn toch vooral vrouwen die bellen en fietsen tegelijk. En iedereen weet dat vrouwen ook zonder al bellende te fietsen een gevaar op de weg zijn.

Lijkt me meer een melkkoetje.
Lienekienwoensdag 7 december 2005 @ 17:37
Sms'en op de fiets: ook verbieden. Is namelijk nog veel erger.
Captain_Chaoswoensdag 7 december 2005 @ 17:44
Ik vind dat fietsen op de fiets ook verboden moet worden.
De díngen die je af en toe zíet !
RetepVwoensdag 7 december 2005 @ 17:50
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:38 schreef tralalala het volgende:
Mobiel bellen ok, maar ze wil ook gaan verplichten dat je beide handen aan het stuur houdt.
????

Het is bij de wet al lang verboden om met 1 hand te fietsen, ongeveer sinds vanaf het moment dat de fiets is uitgevonden.

Je mag alleen maar 1 hand van je stuur af halen om richting aan te geven. Daarna moet je weer met 2 handen aan het stuur. Nooit verkeersles gehad op school?
RetepVwoensdag 7 december 2005 @ 17:51
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Laten we dit dan ook maar gelijk gaan verbieden
Het zou eventueel gevaarlijk kunnen worden.
Cubanen hebben geen auto's meer sinds de VS ze boycott. Dat is toch algemeen bekend?
RetepVwoensdag 7 december 2005 @ 17:54
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:36 schreef robh het volgende:
Het zijn toch vooral vrouwen die bellen en fietsen tegelijk.
Bij mij zijn het om de één of andere reden altijd Marokkanen.

Tenminste... Mensen van Noord-Afrikaanse afkomst met veel gel in hun haar, dure kleding dragend, onbegrijpelijk Nederlands sprekend en boze wilde gebaren makend als je ze bijna raakt omdat ze geen richting aangeven.

Misschien is het een plaatselijk fenomeen.
#ANONIEMwoensdag 7 december 2005 @ 18:16
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zie werkelijk nog een waar "fiets vaardigheids bewijs" komen in de komende 10 jaar.

Laat Den Haag zich aub met belangrijkere zaken bezighouden.
Volgens mij krijg je zoiets toch al op de basisschool nadat je keurig een rondje door de stad hebt gefietst? Ik weet nog goed dat ik mijn fietsdiploma kreeg in groep 7, wat was ík blij die dag
Renewoensdag 7 december 2005 @ 18:19
lachen man, een walkkit.
bike kit
autostep kit
skelter kit
eenwielerkit, waar moet die zitten?
Fluminawoensdag 7 december 2005 @ 18:35
Ik had vandaag een overstekende beller net voor mijn voorwiel van mijn fiets. Die was dus ook niet aan het opletten
#ANONIEMwoensdag 7 december 2005 @ 18:37
Prima actie van Peijs. Ik zou niet weten waarom fietsers ten opzichte van automobilisten positief zouden moeten worden gediscrimineerd. Als je deelneemt aan het verkeer, hoor je daar je aandacht bij te hebben. En ook al richt je als fietser minder schade aan, door onoplettendheid lig je zo onder een auto of rijd je een voetganger omver.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2005 18:41:04 ]
Gstyleswoensdag 7 december 2005 @ 18:39
Geldklopperij!
Roelliowoensdag 7 december 2005 @ 18:40
Ik heb een w800i + handsfree mic. in het walkman draad!
Viking84woensdag 7 december 2005 @ 18:48
. Fantastisch! En ze moeten ook handsfree bellen bestraffen. Ik ben zo vaak bijna in botsing gekomen met druk bellende fietsers die de hele weg in beslag namen. Ze zijn echt een gevaar op de weg. Ik erger me er dood aan.
natte-flamoeswoensdag 7 december 2005 @ 18:57
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zie werkelijk nog een waar "fiets vaardigheids bewijs" komen in de komende 10 jaar.

Laat Den Haag zich aub met belangrijkere zaken bezighouden.
Als fietser neem je deel aan het verkeer. Het is toch niet raar dat je als deelnemer in het verkeer je op dat verkeer moet letten? Fietsers zijn al enorm kwetsbaar, die kwetsbaarheid vergroot je alleen maar door bellend te fietsen.
Ik vind het geen slechte regeling.
SCHwoensdag 7 december 2005 @ 19:00
Goede maatregel dit
daisy_duckywoensdag 7 december 2005 @ 19:01
Het mobieltje had nooit uitgevonden moeten worden.
Dan nooit zulke problemen gehad.

HendrikJanwoensdag 7 december 2005 @ 19:15
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:40 schreef Roellio het volgende:
Ik heb een w800i + handsfree mic. in het walkman draad!
BabeWatcherwoensdag 7 december 2005 @ 19:27
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:38 schreef tralalala het volgende:
Mobiel bellen ok, maar ze wil ook gaan verplichten dat je beide handen aan het stuur houdt.
Flikker toch een eind op!
Als je op je rijexamen (auto/motor) zonder handen rijdt krijg je je papiertje niet mee
Jernau.Morat.Gurgehwoensdag 7 december 2005 @ 19:33
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:47 schreef Captain_Chaos het volgende:
Wordt er tenminste nog íemand bestraft in Nederland in vleugellam justitieland.

Alsof de spruitjeslucht je al niet genoeg tegemoet komt bij de Nederland Veilig actie.
maniack28woensdag 7 december 2005 @ 19:35
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:49 schreef Petera het volgende:

[..]

Nee, maar de aandacht gaat wel gedeeltelijk naar het telefoongesprek. Daarnaast gaat, net als een fietser, ook een hardloper aanzienlij sneller dan een gewone wandelaar.
Als het om aandacht gaat... dan mag men ook niet meer:

- naar muziek luisteren in het verkeer
- praten in het verkeer (=hetzelfde als bellen)
- opzij kijken in het verkeer (behalve om te kijken of er verkeer uit een straat komt)

Tis toch van de gekke...

Weet je wat ze moeten doen? Ze moeten die takkeautomobilisten eens wat harder aanpakken.. want die kennen de regels niet... Ik heb vaak zat van die knurften die opeens linksaf moeten en je dan bijna dood rijden, omdat ze de regel "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" niet kennen.... schandalig Eigenlijk zouden we gewoon al die kutauto's moeten afschaffen... gaan we lekker allemaal fietsen, gezellig op de snelweg
Ludwigwoensdag 7 december 2005 @ 19:39
Een fiets is een milieu verantwoord en maatschappij verantwoord vervoersmiddel. Waarom bestraffen ze fietsers dan om elk wissewasje? Fiets buiten de rekken? Zonder licht fietsen? Bellen tijdens het fietsen?
icecreamfarmer_NLwoensdag 7 december 2005 @ 20:28
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:39 schreef Ludwig het volgende:
Een fiets is een milieu verantwoord en maatschappij verantwoord vervoersmiddel. Waarom bestraffen ze fietsers dan om elk wissewasje? Fiets buiten de rekken? Zonder licht fietsen? Bellen tijdens het fietsen?
daar zit wel iets in hoor je brengt jezelf en anderen in gevaar (bij de laatste 2)
HEB JIJ WELEENS AUTOGEREDEN IN HET DONKER JE SCHEPT ZO EEN FIETSER DIE ZIJN LICHT NIET AANHEEFT STAAN. EN IK VIND SMS EN EIGENLIJK NOG GEVAARLIJKER DAN KIJKEN ZE HELEMAAL NIET MEER VOOR HUN UIT.
OnlineGokkerwoensdag 7 december 2005 @ 20:40
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:39 schreef Ludwig het volgende:
Een fiets is een milieu verantwoord en maatschappij verantwoord vervoersmiddel. Waarom bestraffen ze fietsers dan om elk wissewasje? Fiets buiten de rekken? Zonder licht fietsen? Bellen tijdens het fietsen?
Zeker nog nooit auto gereden?
Kadeshwoensdag 7 december 2005 @ 20:56
Dit past mooi in het rijtje "Verbod op losse spullen in de auto". Stelletje kansloze jostie's daar in Den Haag.
Ringowoensdag 7 december 2005 @ 21:16
Opsluiten die eikels. Bellende fietsers zijn echt rete-irritant.

Goed plan dus.
natte-flamoeswoensdag 7 december 2005 @ 21:27
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:35 schreef maniack28 het volgende:
- naar muziek luisteren in het verkeer
- praten in het verkeer (=hetzelfde als bellen)
- opzij kijken in het verkeer (behalve om te kijken of er verkeer uit een straat komt)

Tis toch van de gekke...
Nee, dat klopt niet wat je zegt.
Muziek luisteren op de fiets is vergelijkbaar met het luisteren van muziek in een restaurant, op je werk of in een lift of als je winkelt. Het is achtergrond. Je hoeft niet je volledige aandacht te richten op het luisteren van muziek. Het voeren van een gesprek over de telefoon is van een andere orde. Bij het voeren van een gesprek aan de telefoon moet je je aandacht richten op het gesprek/je gesprekpartner. Daarin verschilt het voeren van een gesprek over de telefoon en het luisteren naar muziek.
Zelfde geldt voor praten in het verkeer. Praten in het verkeer komt niet overeen met het voeren van een gesprek op een vaste plek waarbij je je volledige aandacht kan richten op dat gesprek en de gesprekspartner.
Opzij kijken in het verkeer als tegenargument gebruiken gaat wat mij betreft niet op. Simpelweg omdat je (nogmaals) bij het voeren van een gesprek aan de telefoon je je aandacht richt op dat gesprek, en je bij omkijken je aandacht nog altijd gericht is op hetgeen je op dat moment aan het doen bent, en dat is deelnemen aan het verkeer.
rutger05woensdag 7 december 2005 @ 21:36
Het lijkt mij inderdaad verstandig om het mobiel bellen op de fiets te verbieden. Ik heb zelf gezien dat fietsers daardoor minder of niet opletten op het overige verkeer. Overigens is het naar mijn mening bepaald geen ingrijpend verbod. Fietsers die gebeld worden of willen bellen kunnen gemakkelijk even stoppen. De politie moet na zo'n verbod wel handhavend gaan optreden tegen bellende fietsers. De eerste maanden na het verbod enkel waarschuwingen uitdelen en daarna gewoon een bekeuring geven.
SlideAwaydonderdag 8 december 2005 @ 11:46
Wat een onzin. Op drukke plekken waar je je aandacht goed kunt gebruiken is bellen niet het meest handige om te doen. Maar als ik midden in de Bush-Bush van het Oosten fiets met 2 km kaarsrecht fietspad is bellen nog het minst gevaarlijke wat je kunt doen.
natte-flamoesdonderdag 8 december 2005 @ 12:19
quote:
Op donderdag 8 december 2005 11:46 schreef SlideAway het volgende:
Wat een onzin. Op drukke plekken waar je je aandacht goed kunt gebruiken is bellen niet het meest handige om te doen. Maar als ik midden in de Bush-Bush van het Oosten fiets met 2 km kaarsrecht fietspad is bellen nog het minst gevaarlijke wat je kunt doen.
En zo kun je overal wel een uitzonderingsgeval bedenken. Betekent nog niet dat je om die uitzonderingsgevallen iets niet moet gaan verbieden. Lijkt me niet echt moeilijk om zoiets zelf te bedenken, wel?
Flurrydonderdag 8 december 2005 @ 12:22
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:27 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet wat je zegt.
Muziek luisteren op de fiets is vergelijkbaar met het luisteren van muziek in een restaurant, op je werk of in een lift of als je winkelt. Het is achtergrond. Je hoeft niet je volledige aandacht te richten op het luisteren van muziek.
Een koptelefoon dempt alleen wel de omgevingsgeluiden, je hoort dus geen fuck meer van wat er om je heen gebeurt.
JohnDopedonderdag 8 december 2005 @ 12:22
Is logisch.
Maar als je gepakt wordt met bellen, dat zegt ook wel wat over jouw alertheid op de weg.
natte-flamoesdonderdag 8 december 2005 @ 12:30
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:22 schreef Flurry het volgende:

[..]

Een koptelefoon dempt alleen wel de omgevingsgeluiden, je hoort dus geen fuck meer van wat er om je heen gebeurt.
Dat klopt, maar dat geldt ook voor nieuwere modellen auto's, zoals de renault vel satis, diverse bmw's en mercedessen. Ik denk niet dat dit een argument is om het bellen op de fiets niet te verbieden.
#ANONIEMdonderdag 8 december 2005 @ 13:05
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:39 schreef Ludwig het volgende:
Een fiets is een milieu verantwoord en maatschappij verantwoord vervoersmiddel. Waarom bestraffen ze fietsers dan om elk wissewasje? Fiets buiten de rekken? Zonder licht fietsen? Bellen tijdens het fietsen?


Gast, weet je, ze doen het heus niet alleen om hun zakken te vullen, maar ook voor JOUW veiligheid. Fietsers zonder licht zijn ech rete-irritant, vooral als het donker is. Je ziet ze echt amper en soms is het dan wel eens te laat.
Mr.Jdonderdag 8 december 2005 @ 13:09
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]



Gast, weet je, ze doen het heus niet alleen om hun zakken te vullen, maar ook voor JOUW veiligheid. Fietsers zonder licht zijn ech rete-irritant, vooral als het donker is. Je ziet ze echt amper en soms is het dan wel eens te laat.
Zo zonde van je lak.
#ANONIEMdonderdag 8 december 2005 @ 13:53
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:09 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Zo zonde van je lak.
Dat niet alleen...het is ook irritant dat de automobilist volgens mij sowieso aansprakelijk gesteld wordt voor de geleden schade, hoe fout en stom en onveilig de fietser ook aan het doen was. Vandaar dat de politie wat mij betreft keihard mag optreden tegen asociale bellende fietsers zonder licht.
Mr.Jdonderdag 8 december 2005 @ 14:24
Daar heb je idd een zeer goed punt.

Je bent als automobilist erg vaak de lul in dit soort situaties.
Fonkmeistahdonderdag 8 december 2005 @ 16:13
politici...

Als ik mensen zoveel moet betalen om genaaid te worden kan ik slechts stellen dat ik me wel leukere hoeren kan bedenken die op een veel aangenamere wijze zakken doen legen
Evel-indonderdag 8 december 2005 @ 16:28
SlideAwayvrijdag 9 december 2005 @ 09:59
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:19 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

En zo kun je overal wel een uitzonderingsgeval bedenken. Betekent nog niet dat je om die uitzonderingsgevallen iets niet moet gaan verbieden. Lijkt me niet echt moeilijk om zoiets zelf te bedenken, wel?
Lastig is dat niet, inderdaad.

probleem blijft dat uitzonderingsgevalen ervoor zorgen dat een wet z'n onmogelijkheden krijgt. Ik vind dit echt weer Nederlandse regelzucht.
natte-flamoesvrijdag 9 december 2005 @ 10:00
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:59 schreef SlideAway het volgende:

[..]

Lastig is dat niet, inderdaad.

probleem blijft dat uitzonderingsgevalen ervoor zorgen dat een wet z'n onmogelijkheden krijgt. Ik vind dit echt weer Nederlandse regelzucht.
Maar waarom denk je niet aan mogelijke slachtoffers die door bellen op de fiets kunnen vallen?
maniack28vrijdag 9 december 2005 @ 11:19
Njah, dan verbieden ze het toch lekker.... als mn telefoon gaat dan stop ik gewoon midden op het kruispunt en ga ik daar bellen Dan mag het wel

Ze gaan tegenwoordig steeds meer dingen verbieden... nog even en het is: "Nederland, politiestaat"
natte-flamoesvrijdag 9 december 2005 @ 11:23
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:19 schreef maniack28 het volgende:
Ze gaan tegenwoordig steeds meer dingen verbieden... nog even en het is: "Nederland, politiestaat"
Het verbieden van zaken die gevaarlijk zijn lijkt me niet onzinnig. Je reactie 'nederland politiestaat' is overtrokken. Wanneer blijkt uit onderzoeken dat een handeling in het verkeer gevaar kan opleveren voor jezelf en voor anderen, dan moet je maatregelen treffen.
Natalievrijdag 9 december 2005 @ 11:49
Bellen op de fiets is niet ongevaarlijk. Hoe vaak zie je wel niet mensen -al bellend- over het fietspad zwieberen. Nee, verbied dat ook maar meteen. Laat ze maar handsfree, zoals men in de auto ook moet. Lijkt me wel zo veilig.
kingmobvrijdag 9 december 2005 @ 11:52
Ja, die peijs weet d'r tijd nuttig te besteden
Tuurlijk is bellen op de fiets gevaarlijk, maar komop!, er zijn belangrijkere zaken te bedenken...
natte-flamoesvrijdag 9 december 2005 @ 11:55
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:52 schreef kingmob het volgende:
Ja, die peijs weet d'r tijd nuttig te besteden
Tuurlijk is bellen op de fiets gevaarlijk, maar komop!, er zijn belangrijkere zaken te bedenken...
Dat is toch totaal een kul-argument? Op die manier zou je niks kunnen aanpakken. Moord kan belangrijker zijn dan verkrachting, maar dat betekent toch niet dat je het verkrachten niet aan moet pakken?
Evel-invrijdag 9 december 2005 @ 11:59
Sjonge jonge ik sluit mij volledig aan bij kingmob
KreKkeRvrijdag 9 december 2005 @ 14:06
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:19 schreef maniack28 het volgende:
Njah, dan verbieden ze het toch lekker.... als mn telefoon gaat dan stop ik gewoon midden op het kruispunt en ga ik daar bellen Dan mag het wel
Echter, zomaar midden op het kruispunt stoppen om even te bellen mag niet.

Los daarvan, je gaat je gang maar.
Wellicht dat je dan zal beseffen dat JIJ een van de meest kwetsbare verkeersdeelnemers bent.

"Ja hoi, met Maniack28, waar ik nu ben? Oh ik sta uit protest midden op het kruispunt te be...."

*FLATSCH*

En weer een vrachtwagenchauffeur die z'n vrachtwagen die avond even extra moet schoonpoetsen .
natte-flamoesvrijdag 9 december 2005 @ 15:18
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:59 schreef Evel-in het volgende:
Sjonge jonge ik sluit mij volledig aan bij kingmob
Echt? Wat voor belanrijkere dingen kun jij zoal bedenken dan?
Ringovrijdag 9 december 2005 @ 15:40
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:52 schreef kingmob het volgende:
Ja, die peijs weet d'r tijd nuttig te besteden
Tuurlijk is bellen op de fiets gevaarlijk, maar komop!, er zijn belangrijkere zaken te bedenken...
Die zijn er altijd. Dat is nog geen reden om hier niets aan te doen.
paddyvrijdag 9 december 2005 @ 15:44
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:22 schreef DzjieDub het volgende:
Als ik tweemaal met m'n fietsbel bel...
ja dan weet je 't wel
ja dan weet je 't wel


oh... mobiel bellen
Dank je, nu zit ik weer met dat nummer in mijn hoofd

En ik moet zeggen, dat ik voor die bekeuringen ben.
Die fietsers denken dat ze het alleenrecht hebben hier in Groningen.
kingmobvrijdag 9 december 2005 @ 18:32
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die zijn er altijd. Dat is nog geen reden om hier niets aan te doen.
Dat is zeer zeker wel een reden om er niets aan te doen. Dat is het hele punt nou juist. Al helemaal als we er het hele kabinetsbeleid erbij betrekken en niet alleen peijs d'r afdeling.
Het is onuitlegbaar dat er straks iemand een boete krijgt voor bellen op z'n fiets (hoe terecht ook) en dat hij bij thuiskomst merkt dat er is ingebroken. Bel dan diezelfde politie maar: "helaas meneer, we hebben te weinig mankracht, we kunnen niets voor u doen".
Die kun je dan in je zak steken

Dat is de huidige realiteit. Bovendien zijn er dus tig andere zaken te bedenken die meer slachtoffers maken of meer prioriteit verdienen dan dit in het verkeer.
Er mag simpelweg wel eens wat pragmatischer beleid gevoerd worden. From the top down, niet from the bottom up alsjeblieft.
natte-flamoesvrijdag 9 december 2005 @ 19:53
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:32 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat is zeer zeker wel een reden om er niets aan te doen. Dat is het hele punt nou juist. Al helemaal als we er het hele kabinetsbeleid erbij betrekken en niet alleen peijs d'r afdeling.
Het is onuitlegbaar dat er straks iemand een boete krijgt voor bellen op z'n fiets (hoe terecht ook) en dat hij bij thuiskomst merkt dat er is ingebroken. Bel dan diezelfde politie maar: "helaas meneer, we hebben te weinig mankracht, we kunnen niets voor u doen".
Die kun je dan in je zak steken
Het is heel simpel uitlegbaar. Niet alleen is er de kans dat jij jezelf in gevaar brengt door te bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer, je brengt ook je medeweggebruikers in gevaar door te bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer.
quote:
Dat is de huidige realiteit. Bovendien zijn er dus tig andere zaken te bedenken die meer slachtoffers maken of meer prioriteit verdienen dan dit in het verkeer.
Er mag simpelweg wel eens wat pragmatischer beleid gevoerd worden. From the top down, niet from the bottom up alsjeblieft.
Volgens mij valt het best mee met de situatie zoals jij die schetst, en moet jou reactie met een flinke korrel zout genomen worden. Bovendien wordt er eerst bekeken wat er aan de hand is, of het fietsend bellen uberhaubt. Het lijkt mij dat wanneer blijkt dat het bellend fietsen echt gevaarlijk is, je dit inderdaad kan verbieden.
maartenavrijdag 9 december 2005 @ 20:40
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:30 schreef melluk het volgende:
helemaal terecht....fietsers zijn ook bestuurders, en moeten ook met hun volle verstand bij het verkeer zijn....had laatst ook bijna zo'n bellend persoontje op me motorkap liggen omdat meneer geen voorrang verleende doordat hij te druk met bellen was.....even luid geclaxoneerd...schrok er zo van dat hij zijn mobiel los liet waardoor dezel op de grond pletterde
net goed
Fonkmeistahvrijdag 9 december 2005 @ 21:03
bestaat er nog zoiets als recht op zelfbeschikking..
ik vind het toch knap irritant dat de overheid ons steeds maar denkt te moeten betuttelen alsof iedereen een debieltje is, terwijl die ziekelijke bemoeizucht ons steeds meer geld kost.
als ze dat geld nou eens zouden gebruiken om in therapie te gaan voor hun bemoeizucht.
Ik kan toch %#^^#&*@ zelf wel bepalen of ik zonder handen kan fietsen.danwel telefoneren op m'n fiets
als ze zonodig willen bemoederen laat ze dan kinderen nemen ofzo.

#ANONIEMzaterdag 10 december 2005 @ 01:47
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:03 schreef Fonkmeistah het volgende:
bestaat er nog zoiets als recht op zelfbeschikking..
ik vind het toch knap irritant dat de overheid ons steeds maar denkt te moeten betuttelen alsof iedereen een debieltje is, terwijl die ziekelijke bemoeizucht ons steeds meer geld kost.
als ze dat geld nou eens zouden gebruiken om in therapie te gaan voor hun bemoeizucht.
Ik kan toch %#^^#&*@ zelf wel bepalen of ik zonder handen kan fietsen.danwel telefoneren op m'n fiets
als ze zonodig willen bemoederen laat ze dan kinderen nemen ofzo.

Ik hoop dat ze jou als eerste pakken
Steijnzaterdag 10 december 2005 @ 01:55
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:03 schreef Fonkmeistah het volgende:
bestaat er nog zoiets als recht op zelfbeschikking..
ik vind het toch knap irritant dat de overheid ons steeds maar denkt te moeten betuttelen alsof iedereen een debieltje is, terwijl die ziekelijke bemoeizucht ons steeds meer geld kost.
als ze dat geld nou eens zouden gebruiken om in therapie te gaan voor hun bemoeizucht.
Ik kan toch %#^^#&*@ zelf wel bepalen of ik zonder handen kan fietsen.danwel telefoneren op m'n fiets
als ze zonodig willen bemoederen laat ze dan kinderen nemen ofzo.
Ik kan me hier wel in vinden.
TheWilliedockSaintszaterdag 10 december 2005 @ 01:57
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:03 schreef Fonkmeistah het volgende:
bestaat er nog zoiets als recht op zelfbeschikking..
ik vind het toch knap irritant dat de overheid ons steeds maar denkt te moeten betuttelen alsof iedereen een debieltje is, terwijl die ziekelijke bemoeizucht ons steeds meer geld kost.
als ze dat geld nou eens zouden gebruiken om in therapie te gaan voor hun bemoeizucht.
Ik kan toch %#^^#&*@ zelf wel bepalen of ik zonder handen kan fietsen.danwel telefoneren op m'n fiets
als ze zonodig willen bemoederen laat ze dan kinderen nemen ofzo.
ik reageer op je 1e zin:
niet in het verkeer
Steijnzaterdag 10 december 2005 @ 02:05
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:57 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ik reageer op je 1e zin:
niet in het verkeer
Maar al dat geregel dan. Stel liever verplicht dat men zich verantwoord gedraagt als men deelneemt aan het verkeer maar ga niet iedere handeling vastleggen in de wet. Dan voorkom je dat je op een volstrekt lege snelweg geflitst wordt of als je op een verlaten fietspad aan het bellen bent dat er een agent achter de boom vandaan springt en je op de bon zet.

Ik zag laatst een programma op Nederland 1, over hoe Nederland in de toekomst moet worden, de meeste mensen noemden alleen maar verboden op. Dit vind ik stom dat laat ik het maar verbieden. Dat staat mij niet aan, huppakee in het wetboek er mee. Waarom accepteren mensen niet dat er zoveel wensen als mensen zijn, vergal een ander z'n plezier niet door het te verbieden. Ik vind die chagerijnige insteek maar niks. Alles moet mogelijk zijn zolang het een ander niet benadeeld, dan wordt het een stuk gezelliger.
TheWilliedockSaintszaterdag 10 december 2005 @ 02:10
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 02:05 schreef Steijn het volgende:

[..]

Maar al dat geregel dan. Stel liever verplicht dat men zich verantwoord gedraagt als men deelneemt aan het verkeer maar ga niet iedere handeling vastleggen in de wet. Dan voorkom je dat je op een volstrekt lege snelweg geflitst wordt of als je op een verlaten fietspad aan het bellen bent dat er een agent achter de boom vandaan springt en je op de bon zet.

Ik zag laatst een programma op Nederland 1, over hoe Nederland in de toekomst moet worden, de meeste mensen noemden alleen maar verboden op. Dit vind ik stom dat laat ik het maar verbieden. Dat staat mij niet aan, huppakee in het wetboek er mee. Waarom accepteren mensen niet dat er zoveel wensen als mensen zijn, vergal een ander z'n plezier niet door het te verbieden. Ik vind die chagerijnige insteek maar niks. Alles moet mogelijk zijn zolang het een ander niet benadeeld, dan wordt het een stuk gezelliger.
ja, maar wat is dan verantwoordelijk?

maar je hebt wel gelijk met dat verlaten fietspad, maar misschien is het wel beter om het in principe te verbieden, en het oogluikend toe te staan als het geen kwaad kan...en ik denk ook wel dat dat zal gebeuren (op uitzonderingen, die altijd in het nieuws komen, na)

net zoiets als het verbieden van blowen in het openbaar...prima, maar dan ook niet roken, en als je in een parkje zit waar niemand bij zit, niks aan de hand!

maar ik ben het meer met je eens dan oneens denk ik
TheWilliedockSaintszaterdag 10 december 2005 @ 02:11
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 02:10 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

ja, maar wat is dan verantwoordelijk?

maar je hebt wel gelijk met dat verlaten fietspad, maar misschien is het wel beter om het in principe te verbieden, en het oogluikend toe te staan als het geen kwaad kan...en ik denk ook wel dat dat zal gebeuren (op uitzonderingen, die altijd in het nieuws komen, na)

net zoiets als het verbieden van blowen in het openbaar...prima, maar dan ook niet roken, en als je in een parkje zit waar niemand bij zit, niks aan de hand!

maar ik ben het meer met je eens dan oneens denk ik
poldermodel
Fonkmeistahzaterdag 10 december 2005 @ 04:08
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:47 schreef Nielsch het volgende:Ik hoop dat ze jou als eerste pakken
Ik woon in den haag, al stuur ik met m'n snikkel zal het die wouten hier een worst wezen..

zolang ze geen specifieke opdracht krijgen ergens op te letten, dan doen ze het ook echt niet..
remlofzaterdag 10 december 2005 @ 04:12
ik las "beffen"
TheWilliedockSaintszaterdag 10 december 2005 @ 04:34
natte-flamoeszaterdag 10 december 2005 @ 09:00
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 02:05 schreef Steijn het volgende:
Waarom accepteren mensen niet dat er zoveel wensen als mensen zijn, vergal een ander z'n plezier niet door het te verbieden.
Oh, dat zal best opgaan tot een bepaald punt, maar als blijkt (een verbod op bellend fietsen is er nog niet, moet nog onderzocht worden of bellend fietsen echt gevaarlijk is) dat het bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer gevaarlijk is, betekent dat dat die handeling niet alleen een gevaar op kan leveren voor jezelf, maar ook voor andere verkeersdeelnemers. En dat maakt het verschil met wat jij hier zegt.
#ANONIEMzaterdag 10 december 2005 @ 11:43
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 02:05 schreef Steijn het volgende:

[..]

Stel liever verplicht dat men zich verantwoord gedraagt als men deelneemt aan het verkeer maar ga niet iedere handeling vastleggen in de wet.
Lastig te controleren zo'n regel. Krijg je een hoop discussies over als die wordt toegepast.
#ANONIEMzaterdag 10 december 2005 @ 11:53
Misschien kan de overheid een regel instellen dat wanneer een fietser wordt aangereden door een auto omdat de bestuurder van de fiets zat te bellen, in dat geval NIET de automobilist aansprakelijk is voor het ongeluk, maar de fietser.
natte-flamoeszaterdag 10 december 2005 @ 11:59
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:53 schreef Nielsch het volgende:
Misschien kan de overheid een regel instellen dat wanneer een fietser wordt aangereden door een auto omdat de bestuurder van de fiets zat te bellen, in dat geval NIET de automobilist aansprakelijk is voor het ongeluk, maar de fietser.
Ik denk dat je zo'n regel pas kunt instellen wanneer er een verbod wordt gezet op de handeling.
#ANONIEMzaterdag 10 december 2005 @ 12:01
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:59 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ik denk dat je zo'n regel pas kunt instellen wanneer er een verbod wordt gezet op de handeling.
Ik had zo'n maatregel juist bedacht voor alle mensen die tegen een verbod waren, beetje in de trant van eigen schuld dikke bult.
natte-flamoeszaterdag 10 december 2005 @ 12:05
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:01 schreef Nielsch het volgende:
beetje in de trant van eigen schuld dikke bult.
Het lijkt me sterk dat dit een goede/gezonde basis voor een regel kan zijn. Nergens in het verkeer zie je zo'n insteek. Je zou bv in die trant ook de spoorbomen bij overwegen kunnen weghalen. Bij iemand die dan toch oversteekt en door een trein geschept wordt zou je kunnen zeggen: eigen schuld dikke bult, had ie maar moeten opletten.
#ANONIEMzaterdag 10 december 2005 @ 12:41
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:05 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat dit een goede/gezonde basis voor een regel kan zijn. Nergens in het verkeer zie je zo'n insteek. Je zou bv in die trant ook de spoorbomen bij overwegen kunnen weghalen. Bij iemand die dan toch oversteekt en door een trein geschept wordt zou je kunnen zeggen: eigen schuld dikke bult, had ie maar moeten opletten.
Ik was ook niet serieus, maar goed. In ben helemaal voor een belverbod op de fiets. Alleen omdat er hier van sommige mensen nogal wat tegenstand is, omdat ze zelf willen bepalen of ze op de fiets bellen of niet, plaatste ik die opmerking.
nostrazaterdag 10 december 2005 @ 12:46
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:50 schreef RetepV het volgende:
Het is bij de wet al lang verboden om met 1 hand te fietsen, ongeveer sinds vanaf het moment dat de fiets is uitgevonden.
Inderdaad. Waarom is deze aanvulling op die wet eigenlijk nodig?
nostrazaterdag 10 december 2005 @ 12:48
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:03 schreef Fonkmeistah het volgende:
bestaat er nog zoiets als recht op zelfbeschikking..
Natuurlijk niet, in Nederland is de term "eigen verantwoordelijkheid" mijlenver te zoeken en verankeren we allerlei situaties in de wet. Zodat mensen niet hoeven na te denken; als je de regeltjes niet overtreedt, dan ben je een goed verkeersdeelnemer!
Tirionzaterdag 10 december 2005 @ 12:52
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:15 schreef Evel-in het volgende:
Handen aan het stuur en alleen handsfree bellen.
Niet zo'n heel slecht idee hoor, het gebeurd maar al te vaak dat je flink moet remmen voor een mafkees die niet zit op te letten. Kan ook liggen aan mijn eigen onervarenheid als autobestuurder maar tsja.. alle beetjes helpen nietwaar.
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 04:12 schreef remlof het volgende:
ik las "beffen"
A dirty mind is a joy forever!
TheWilliedockSaintszaterdag 10 december 2005 @ 13:10
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:53 schreef Nielsch het volgende:
Misschien kan de overheid een regel instellen dat wanneer een fietser wordt aangereden door een auto omdat de bestuurder van de fiets zat te bellen, in dat geval NIET de automobilist aansprakelijk is voor het ongeluk, maar de fietser.
Pietverdrietzaterdag 10 december 2005 @ 13:27

Als ik 2 keer met mijn fietsbel bel
dan weet je het wel, dan weet je het wel
kingmobzaterdag 10 december 2005 @ 21:41
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:53 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Het is heel simpel uitlegbaar. Niet alleen is er de kans dat jij jezelf in gevaar brengt door te bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer, je brengt ook je medeweggebruikers in gevaar door te bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer.
[..]
idd, dat zei ik. Er zijn alleen zaken die niet aangepakt zijn die meer slachtoffers maken en meer gevaar creeeren. Prioriteiten voor futiliteiten.
quote:
Volgens mij valt het best mee met de situatie zoals jij die schetst, en moet jou reactie met een flinke korrel zout genomen worden. Bovendien wordt er eerst bekeken wat er aan de hand is, of het fietsend bellen uberhaubt. Het lijkt mij dat wanneer blijkt dat het bellend fietsen echt gevaarlijk is, je dit inderdaad kan verbieden.
De geschetste situatie is bijna letterlijk. De overtreding was voor een kapotte lamp van m'n vader z'n auto, de inbraak was bij m'n ouders thuis, de quote is letterlijk voor zover mijn geheugen betrouwbaar geacht kan worden.
En je moet dus JUIST niet dat onderzoek doen. Want dat kost de tijd en het geld dat je beter ergens anders kan besteden. Een verbod zelf kost relatief weinig moeite. Het handhaven en onderzoeken echter...
charonzaterdag 10 december 2005 @ 21:59
[- remove pls -]
Fonkmeistahzaterdag 10 december 2005 @ 22:10
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:46 schreef nostra het volgende:Inderdaad. Waarom is deze aanvulling op die wet eigenlijk nodig?
omdat de lobby van ziektekosten verzekeraars ( ook wel eens VVD genoemd ) wel graag dikke premies betaald willen krijgen maar liever niet uitbetalen. da''s slecht voor de aandelenkoers eh..
binnenkort gaan ze dan ook in de polisvoorwaarden opnemen dat letsel veroorzaakt door wetsovertredingen niet vergoed worden. ( als het er al niet instaat ) en verhaald worden op de overtreder..
Metro2005maandag 12 december 2005 @ 10:56
Alles wat ook maar enig verantwoordelijkheidsgevoel bij komt kijken en wat eventueel gevaarlijk kan zijn (hoeveel mensen gaan er dood op de fiets ) daar wordt wel een regel voor verzonnen.

ik KOTS op deze overreguleerde maatschappij
#ANONIEMmaandag 12 december 2005 @ 12:26
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:56 schreef Metro2005 het volgende:
Alles wat ook maar enig verantwoordelijkheidsgevoel bij komt kijken en wat eventueel gevaarlijk kan zijn (hoeveel mensen gaan er dood op de fiets ) daar wordt wel een regel voor verzonnen.

ik KOTS op deze overreguleerde maatschappij
Dan ga je toch lekker weg...

Oja, bekeken over de jaren 2000-2004 gaan er ongeveer 210 fietsers dood in het verkeer als gevolg van ongelukken (ongeveer 25% van alle verkeersdoden)... Als een belverbod dit getal omlaag kan krijgen dan vind ik het prima!
#ANONIEMmaandag 12 december 2005 @ 12:27
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker weg...

Oja, bekeken over de jaren 2000-2004 gaan er ongeveer 210 fietsers dood in het verkeer als gevolg van ongelukken (ongeveer 25% van alle verkeersdoden)... Als een belverbod dit getal omlaag kan krijgen dan vind ik het prima!
210 gemiddeld per jaar bedoel ik dus...
Metro2005maandag 12 december 2005 @ 12:30
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

210 gemiddeld per jaar bedoel ik dus...
wauw



Er gaan per jaar al 10x meer mensen dood door van de trap af te flikkeren.
Trappen dan ook maar verbieden?

mensen hebben ook EIGEN verantwoordelijkheid.
#ANONIEMmaandag 12 december 2005 @ 12:32
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

wauw



Er gaan per jaar al 10x meer mensen dood door van de trap af te flikkeren.
Trappen dan ook maar verbieden?

mensen hebben ook EIGEN verantwoordelijkheid.
Ik zou jou wel eens willen horen als een van jouw dierbaren om het leven komt doordat hij of zij zo stom was om te gaan bellen op de fiets en dus niet zag dat hij of zij voorrang had moeten verlenen aan die auto die van rechts kwam. Nouja, eigen verantwoordelijkheid zullen we dan maar denken he...
#ANONIEMmaandag 12 december 2005 @ 12:35
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

wauw



Er gaan per jaar al 10x meer mensen dood door van de trap af te flikkeren.
Trappen dan ook maar verbieden?

mensen hebben ook EIGEN verantwoordelijkheid.
En natuurlijk heb je ook wel gelijk, natuurlijk hebben mensen EIGEN verantwoordelijkheid. Maar sommige mensen zijn gewoon te incompetent om die eigen verantwoordelijkheid te nemen. Dat ze dan niet alleen zichzelf in gevaar brengen maar ook anderen kan ze blijkbaar dan niks schelen. Dan vind ik het terecht dat deze mensen op hun verantwoordelijkheden worden gewezen door middel van een fikse boete.
Metro2005maandag 12 december 2005 @ 12:37
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik zou jou wel eens willen horen als een van jouw dierbaren om het leven komt doordat hij of zij zo stom was om te gaan bellen op de fiets en dus niet zag dat hij of zij voorrang had moeten verlenen aan die auto die van rechts kwam. Nouja, eigen verantwoordelijkheid zullen we dan maar denken he...
Inderdaad knap stom ja.
En dierbaren erbij halen vind ik nergens op slaan. Elke dode is er 1 teveel, maar je kan ook tever gaan met de regeltjes. Op het moment is het zelfs zo erg dat de meeste mensen de verkeersregels amper meer kennen doordat ALLES voor ze gereregeld is. Voorrangsregels? huh er staan toch verkeerslichten? Ritsen, nee daar denken we niet over na, er staan wel borden, uitkijken bij een zebrapad voor als een automobilist me over het hoofd ziet? is toch niet nodig, er staat toch een bord dat de automobilist moet opletten.
Mensen zijn zo gefixeerd op regelgeving dat ze zelf amper meer nadenken en alles maar voor zoete koek aannemen.
Even gas geven omdat anders een andere auto in de problemen komt? nee dat mag niet want anders rij ik te hard!

Een beetje eigen verantwoording mag best!
#ANONIEMmaandag 12 december 2005 @ 12:40
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:37 schreef Metro2005 het volgende:

[..]


Een beetje eigen verantwoording mag best!
Zie mijn vorige post
GSimaandag 12 december 2005 @ 17:50
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:19 schreef Renesite het volgende:
lachen man, een walkkit.
bike kit
autostep kit
skelter kit
eenwielerkit, waar moet die zitten?
Je vergeet de,

-Bisonkit (voor mensen die op bisons rondkrossen)
-Kolenkit (voor mensen die een auto hebben die op houtskool rijd)