abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 december 2005 @ 21:16:21 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32901799
Opsluiten die eikels. Bellende fietsers zijn echt rete-irritant.

Goed plan dus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_32902125
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:35 schreef maniack28 het volgende:
- naar muziek luisteren in het verkeer
- praten in het verkeer (=hetzelfde als bellen)
- opzij kijken in het verkeer (behalve om te kijken of er verkeer uit een straat komt)

Tis toch van de gekke...
Nee, dat klopt niet wat je zegt.
Muziek luisteren op de fiets is vergelijkbaar met het luisteren van muziek in een restaurant, op je werk of in een lift of als je winkelt. Het is achtergrond. Je hoeft niet je volledige aandacht te richten op het luisteren van muziek. Het voeren van een gesprek over de telefoon is van een andere orde. Bij het voeren van een gesprek aan de telefoon moet je je aandacht richten op het gesprek/je gesprekpartner. Daarin verschilt het voeren van een gesprek over de telefoon en het luisteren naar muziek.
Zelfde geldt voor praten in het verkeer. Praten in het verkeer komt niet overeen met het voeren van een gesprek op een vaste plek waarbij je je volledige aandacht kan richten op dat gesprek en de gesprekspartner.
Opzij kijken in het verkeer als tegenargument gebruiken gaat wat mij betreft niet op. Simpelweg omdat je (nogmaals) bij het voeren van een gesprek aan de telefoon je je aandacht richt op dat gesprek, en je bij omkijken je aandacht nog altijd gericht is op hetgeen je op dat moment aan het doen bent, en dat is deelnemen aan het verkeer.
geen
pi_32902451
Het lijkt mij inderdaad verstandig om het mobiel bellen op de fiets te verbieden. Ik heb zelf gezien dat fietsers daardoor minder of niet opletten op het overige verkeer. Overigens is het naar mijn mening bepaald geen ingrijpend verbod. Fietsers die gebeld worden of willen bellen kunnen gemakkelijk even stoppen. De politie moet na zo'n verbod wel handhavend gaan optreden tegen bellende fietsers. De eerste maanden na het verbod enkel waarschuwingen uitdelen en daarna gewoon een bekeuring geven.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_32914452
Wat een onzin. Op drukke plekken waar je je aandacht goed kunt gebruiken is bellen niet het meest handige om te doen. Maar als ik midden in de Bush-Bush van het Oosten fiets met 2 km kaarsrecht fietspad is bellen nog het minst gevaarlijke wat je kunt doen.
pi_32915177
quote:
Op donderdag 8 december 2005 11:46 schreef SlideAway het volgende:
Wat een onzin. Op drukke plekken waar je je aandacht goed kunt gebruiken is bellen niet het meest handige om te doen. Maar als ik midden in de Bush-Bush van het Oosten fiets met 2 km kaarsrecht fietspad is bellen nog het minst gevaarlijke wat je kunt doen.
En zo kun je overal wel een uitzonderingsgeval bedenken. Betekent nog niet dat je om die uitzonderingsgevallen iets niet moet gaan verbieden. Lijkt me niet echt moeilijk om zoiets zelf te bedenken, wel?
geen
  donderdag 8 december 2005 @ 12:22:32 #66
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_32915250
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:27 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet wat je zegt.
Muziek luisteren op de fiets is vergelijkbaar met het luisteren van muziek in een restaurant, op je werk of in een lift of als je winkelt. Het is achtergrond. Je hoeft niet je volledige aandacht te richten op het luisteren van muziek.
Een koptelefoon dempt alleen wel de omgevingsgeluiden, je hoort dus geen fuck meer van wat er om je heen gebeurt.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_32915257
Is logisch.
Maar als je gepakt wordt met bellen, dat zegt ook wel wat over jouw alertheid op de weg.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32915423
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:22 schreef Flurry het volgende:

[..]

Een koptelefoon dempt alleen wel de omgevingsgeluiden, je hoort dus geen fuck meer van wat er om je heen gebeurt.
Dat klopt, maar dat geldt ook voor nieuwere modellen auto's, zoals de renault vel satis, diverse bmw's en mercedessen. Ik denk niet dat dit een argument is om het bellen op de fiets niet te verbieden.
geen
pi_32916213
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:39 schreef Ludwig het volgende:
Een fiets is een milieu verantwoord en maatschappij verantwoord vervoersmiddel. Waarom bestraffen ze fietsers dan om elk wissewasje? Fiets buiten de rekken? Zonder licht fietsen? Bellen tijdens het fietsen?

Gast, weet je, ze doen het heus niet alleen om hun zakken te vullen, maar ook voor JOUW veiligheid. Fietsers zonder licht zijn ech rete-irritant, vooral als het donker is. Je ziet ze echt amper en soms is het dan wel eens te laat.
  donderdag 8 december 2005 @ 13:09:41 #70
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_32916313
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gast, weet je, ze doen het heus niet alleen om hun zakken te vullen, maar ook voor JOUW veiligheid. Fietsers zonder licht zijn ech rete-irritant, vooral als het donker is. Je ziet ze echt amper en soms is het dan wel eens te laat.
Zo zonde van je lak.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_32917390
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:09 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Zo zonde van je lak.
Dat niet alleen...het is ook irritant dat de automobilist volgens mij sowieso aansprakelijk gesteld wordt voor de geleden schade, hoe fout en stom en onveilig de fietser ook aan het doen was. Vandaar dat de politie wat mij betreft keihard mag optreden tegen asociale bellende fietsers zonder licht.
  donderdag 8 december 2005 @ 14:24:20 #72
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_32918156
Daar heb je idd een zeer goed punt.

Je bent als automobilist erg vaak de lul in dit soort situaties.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 8 december 2005 @ 16:13:18 #73
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32920859
politici...

Als ik mensen zoveel moet betalen om genaaid te worden kan ik slechts stellen dat ik me wel leukere hoeren kan bedenken die op een veel aangenamere wijze zakken doen legen
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_32921253
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
pi_32938463
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:19 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

En zo kun je overal wel een uitzonderingsgeval bedenken. Betekent nog niet dat je om die uitzonderingsgevallen iets niet moet gaan verbieden. Lijkt me niet echt moeilijk om zoiets zelf te bedenken, wel?
Lastig is dat niet, inderdaad.

probleem blijft dat uitzonderingsgevalen ervoor zorgen dat een wet z'n onmogelijkheden krijgt. Ik vind dit echt weer Nederlandse regelzucht.
pi_32938500
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:59 schreef SlideAway het volgende:

[..]

Lastig is dat niet, inderdaad.

probleem blijft dat uitzonderingsgevalen ervoor zorgen dat een wet z'n onmogelijkheden krijgt. Ik vind dit echt weer Nederlandse regelzucht.
Maar waarom denk je niet aan mogelijke slachtoffers die door bellen op de fiets kunnen vallen?
geen
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:19:52 #77
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32940121
Njah, dan verbieden ze het toch lekker.... als mn telefoon gaat dan stop ik gewoon midden op het kruispunt en ga ik daar bellen Dan mag het wel

Ze gaan tegenwoordig steeds meer dingen verbieden... nog even en het is: "Nederland, politiestaat"
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_32940228
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:19 schreef maniack28 het volgende:
Ze gaan tegenwoordig steeds meer dingen verbieden... nog even en het is: "Nederland, politiestaat"
Het verbieden van zaken die gevaarlijk zijn lijkt me niet onzinnig. Je reactie 'nederland politiestaat' is overtrokken. Wanneer blijkt uit onderzoeken dat een handeling in het verkeer gevaar kan opleveren voor jezelf en voor anderen, dan moet je maatregelen treffen.
geen
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:49:43 #79
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32940825
Bellen op de fiets is niet ongevaarlijk. Hoe vaak zie je wel niet mensen -al bellend- over het fietspad zwieberen. Nee, verbied dat ook maar meteen. Laat ze maar handsfree, zoals men in de auto ook moet. Lijkt me wel zo veilig.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:52:54 #80
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_32940903
Ja, die peijs weet d'r tijd nuttig te besteden
Tuurlijk is bellen op de fiets gevaarlijk, maar komop!, er zijn belangrijkere zaken te bedenken...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_32940987
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:52 schreef kingmob het volgende:
Tuurlijk is bellen op de fiets gevaarlijk, maar komop!, er zijn belangrijkere zaken te bedenken...
Dat is toch totaal een kul-argument? Op die manier zou je niks kunnen aanpakken. Moord kan belangrijker zijn dan verkrachting, maar dat betekent toch niet dat je het verkrachten niet aan moet pakken?
geen
pi_32941091
Sjonge jonge ik sluit mij volledig aan bij kingmob
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:06:27 #83
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_32944129
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:19 schreef maniack28 het volgende:
Njah, dan verbieden ze het toch lekker.... als mn telefoon gaat dan stop ik gewoon midden op het kruispunt en ga ik daar bellen Dan mag het wel
Echter, zomaar midden op het kruispunt stoppen om even te bellen mag niet.

Los daarvan, je gaat je gang maar.
Wellicht dat je dan zal beseffen dat JIJ een van de meest kwetsbare verkeersdeelnemers bent.

"Ja hoi, met Maniack28, waar ik nu ben? Oh ik sta uit protest midden op het kruispunt te be...."

*FLATSCH*

En weer een vrachtwagenchauffeur die z'n vrachtwagen die avond even extra moet schoonpoetsen .
Krekker is de bom!
pi_32946094
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:59 schreef Evel-in het volgende:
Sjonge jonge ik sluit mij volledig aan bij kingmob
Echt? Wat voor belanrijkere dingen kun jij zoal bedenken dan?
geen
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:40:19 #85
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32946688
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:52 schreef kingmob het volgende:
Die zijn er altijd. Dat is nog geen reden om hier niets aan te doen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_32946810
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:22 schreef DzjieDub het volgende:
Als ik tweemaal met m'n fietsbel bel...
ja dan weet je 't wel
ja dan weet je 't wel

oh... mobiel bellen
Dank je, nu zit ik weer met dat nummer in mijn hoofd

En ik moet zeggen, dat ik voor die bekeuringen ben.
Die fietsers denken dat ze het alleenrecht hebben hier in Groningen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:32:30 #87
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_32950794
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die zijn er altijd. Dat is nog geen reden om hier niets aan te doen.
Dat is zeer zeker wel een reden om er niets aan te doen. Dat is het hele punt nou juist. Al helemaal als we er het hele kabinetsbeleid erbij betrekken en niet alleen peijs d'r afdeling.
Het is onuitlegbaar dat er straks iemand een boete krijgt voor bellen op z'n fiets (hoe terecht ook) en dat hij bij thuiskomst merkt dat er is ingebroken. Bel dan diezelfde politie maar: "helaas meneer, we hebben te weinig mankracht, we kunnen niets voor u doen".
Die kun je dan in je zak steken

Dat is de huidige realiteit. Bovendien zijn er dus tig andere zaken te bedenken die meer slachtoffers maken of meer prioriteit verdienen dan dit in het verkeer.
Er mag simpelweg wel eens wat pragmatischer beleid gevoerd worden. From the top down, niet from the bottom up alsjeblieft.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_32952652
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:32 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat is zeer zeker wel een reden om er niets aan te doen. Dat is het hele punt nou juist. Al helemaal als we er het hele kabinetsbeleid erbij betrekken en niet alleen peijs d'r afdeling.
Het is onuitlegbaar dat er straks iemand een boete krijgt voor bellen op z'n fiets (hoe terecht ook) en dat hij bij thuiskomst merkt dat er is ingebroken. Bel dan diezelfde politie maar: "helaas meneer, we hebben te weinig mankracht, we kunnen niets voor u doen".
Die kun je dan in je zak steken
Het is heel simpel uitlegbaar. Niet alleen is er de kans dat jij jezelf in gevaar brengt door te bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer, je brengt ook je medeweggebruikers in gevaar door te bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer.
quote:
Dat is de huidige realiteit. Bovendien zijn er dus tig andere zaken te bedenken die meer slachtoffers maken of meer prioriteit verdienen dan dit in het verkeer.
Er mag simpelweg wel eens wat pragmatischer beleid gevoerd worden. From the top down, niet from the bottom up alsjeblieft.
Volgens mij valt het best mee met de situatie zoals jij die schetst, en moet jou reactie met een flinke korrel zout genomen worden. Bovendien wordt er eerst bekeken wat er aan de hand is, of het fietsend bellen uberhaubt. Het lijkt mij dat wanneer blijkt dat het bellend fietsen echt gevaarlijk is, je dit inderdaad kan verbieden.
geen
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:40:25 #89
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32953922
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:30 schreef melluk het volgende:
helemaal terecht....fietsers zijn ook bestuurders, en moeten ook met hun volle verstand bij het verkeer zijn....had laatst ook bijna zo'n bellend persoontje op me motorkap liggen omdat meneer geen voorrang verleende doordat hij te druk met bellen was.....even luid geclaxoneerd...schrok er zo van dat hij zijn mobiel los liet waardoor dezel op de grond pletterde
net goed
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 9 december 2005 @ 21:03:25 #90
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32954524
bestaat er nog zoiets als recht op zelfbeschikking..
ik vind het toch knap irritant dat de overheid ons steeds maar denkt te moeten betuttelen alsof iedereen een debieltje is, terwijl die ziekelijke bemoeizucht ons steeds meer geld kost.
als ze dat geld nou eens zouden gebruiken om in therapie te gaan voor hun bemoeizucht.
Ik kan toch %#^^#&*@ zelf wel bepalen of ik zonder handen kan fietsen.danwel telefoneren op m'n fiets
als ze zonodig willen bemoederen laat ze dan kinderen nemen ofzo.

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')