Nee, dat klopt niet wat je zegt.quote:Op woensdag 7 december 2005 19:35 schreef maniack28 het volgende:
- naar muziek luisteren in het verkeer
- praten in het verkeer (=hetzelfde als bellen)
- opzij kijken in het verkeer (behalve om te kijken of er verkeer uit een straat komt)Tis toch van de gekke...
En zo kun je overal wel een uitzonderingsgeval bedenken. Betekent nog niet dat je om die uitzonderingsgevallen iets niet moet gaan verbieden. Lijkt me niet echt moeilijk om zoiets zelf te bedenken, wel?quote:Op donderdag 8 december 2005 11:46 schreef SlideAway het volgende:
Wat een onzin. Op drukke plekken waar je je aandacht goed kunt gebruiken is bellen niet het meest handige om te doen. Maar als ik midden in de Bush-Bush van het Oosten fiets met 2 km kaarsrecht fietspad is bellen nog het minst gevaarlijke wat je kunt doen.
Een koptelefoon dempt alleen wel de omgevingsgeluiden, je hoort dus geen fuck meer van wat er om je heen gebeurt.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:27 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet wat je zegt.
Muziek luisteren op de fiets is vergelijkbaar met het luisteren van muziek in een restaurant, op je werk of in een lift of als je winkelt. Het is achtergrond. Je hoeft niet je volledige aandacht te richten op het luisteren van muziek.
Dat klopt, maar dat geldt ook voor nieuwere modellen auto's, zoals de renault vel satis, diverse bmw's en mercedessen. Ik denk niet dat dit een argument is om het bellen op de fiets niet te verbieden.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:22 schreef Flurry het volgende:
[..]
Een koptelefoon dempt alleen wel de omgevingsgeluiden, je hoort dus geen fuck meer van wat er om je heen gebeurt.
quote:Op woensdag 7 december 2005 19:39 schreef Ludwig het volgende:
Een fiets is een milieu verantwoord en maatschappij verantwoord vervoersmiddel. Waarom bestraffen ze fietsers dan om elk wissewasje? Fiets buiten de rekken?Zonder licht fietsen?
Bellen tijdens het fietsen?
![]()
Zo zonde van je lak.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
![]()
Gast, weet je, ze doen het heus niet alleen om hun zakken te vullen, maar ook voor JOUW veiligheid. Fietsers zonder licht zijn ech rete-irritant, vooral als het donker is. Je ziet ze echt amper en soms is het dan wel eens te laat.
Dat niet alleen...het is ook irritant dat de automobilist volgens mij sowieso aansprakelijk gesteld wordt voor de geleden schade, hoe fout en stom en onveilig de fietser ook aan het doen was. Vandaar dat de politie wat mij betreft keihard mag optreden tegen asociale bellende fietsers zonder licht.quote:
Lastig is dat niet, inderdaad.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:19 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
En zo kun je overal wel een uitzonderingsgeval bedenken. Betekent nog niet dat je om die uitzonderingsgevallen iets niet moet gaan verbieden. Lijkt me niet echt moeilijk om zoiets zelf te bedenken, wel?
Maar waarom denk je niet aan mogelijke slachtoffers die door bellen op de fiets kunnen vallen?quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:59 schreef SlideAway het volgende:
[..]
Lastig is dat niet, inderdaad.
probleem blijft dat uitzonderingsgevalen ervoor zorgen dat een wet z'n onmogelijkheden krijgt. Ik vind dit echt weer Nederlandse regelzucht.
Het verbieden van zaken die gevaarlijk zijn lijkt me niet onzinnig. Je reactie 'nederland politiestaat' is overtrokken. Wanneer blijkt uit onderzoeken dat een handeling in het verkeer gevaar kan opleveren voor jezelf en voor anderen, dan moet je maatregelen treffen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:19 schreef maniack28 het volgende:
Ze gaan tegenwoordig steeds meer dingen verbieden... nog even en het is: "Nederland, politiestaat"
quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:52 schreef kingmob het volgende:
Ja, die peijs weet d'r tijd nuttig te besteden
Tuurlijk is bellen op de fiets gevaarlijk, maar komop!, er zijn belangrijkere zaken te bedenken...
Echter, zomaar midden op het kruispunt stoppen om even te bellen mag niet.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:19 schreef maniack28 het volgende:
Njah, dan verbieden ze het toch lekker.... als mn telefoon gaat dan stop ik gewoon midden op het kruispunt en ga ik daar bellenDan mag het wel
Echt? Wat voor belanrijkere dingen kun jij zoal bedenken dan?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:59 schreef Evel-in het volgende:
Sjonge jongeik sluit mij volledig aan bij kingmob
![]()
Die zijn er altijd. Dat is nog geen reden om hier niets aan te doen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:52 schreef kingmob het volgende:
Ja, die peijs weet d'r tijd nuttig te besteden
Tuurlijk is bellen op de fiets gevaarlijk, maar komop!, er zijn belangrijkere zaken te bedenken...
quote:Op woensdag 7 december 2005 16:22 schreef DzjieDub het volgende:
Als ik tweemaal met m'n fietsbel bel...
ja dan weet je 't wel
ja dan weet je 't wel
oh... mobiel bellen
Dat is zeer zeker wel een reden om er niets aan te doen. Dat is het hele punt nou juist. Al helemaal als we er het hele kabinetsbeleid erbij betrekken en niet alleen peijs d'r afdeling.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die zijn er altijd. Dat is nog geen reden om hier niets aan te doen.
Het is heel simpel uitlegbaar. Niet alleen is er de kans dat jij jezelf in gevaar brengt door te bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer, je brengt ook je medeweggebruikers in gevaar door te bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer.quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:32 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat is zeer zeker wel een reden om er niets aan te doen. Dat is het hele punt nou juist. Al helemaal als we er het hele kabinetsbeleid erbij betrekken en niet alleen peijs d'r afdeling.
Het is onuitlegbaar dat er straks iemand een boete krijgt voor bellen op z'n fiets (hoe terecht ook) en dat hij bij thuiskomst merkt dat er is ingebroken. Bel dan diezelfde politie maar: "helaas meneer, we hebben te weinig mankracht, we kunnen niets voor u doen".
Die kun je dan in je zak steken
Volgens mij valt het best mee met de situatie zoals jij die schetst, en moet jou reactie met een flinke korrel zout genomen worden. Bovendien wordt er eerst bekeken wat er aan de hand is, of het fietsend bellen uberhaubt. Het lijkt mij dat wanneer blijkt dat het bellend fietsen echt gevaarlijk is, je dit inderdaad kan verbieden.quote:Dat is de huidige realiteit. Bovendien zijn er dus tig andere zaken te bedenken die meer slachtoffers maken of meer prioriteit verdienen dan dit in het verkeer.
Er mag simpelweg wel eens wat pragmatischer beleid gevoerd worden. From the top down, niet from the bottom up alsjeblieft.
quote:Op woensdag 7 december 2005 16:30 schreef melluk het volgende:
helemaal terecht....fietsers zijn ook bestuurders, en moeten ook met hun volle verstand bij het verkeer zijn....had laatst ook bijna zo'n bellend persoontje op me motorkap liggen omdat meneer geen voorrang verleende doordat hij te druk met bellen was.....even luid geclaxoneerd...schrok er zo van dat hij zijn mobiel los liet waardoor dezel op de grond pletterde
net goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |