quote:Op woensdag 7 december 2005 16:22 schreef Flurry het volgende:
crap.. ik heb net een nieuwe fietsbel gekocht
krijg je anders wel voorrang van fietsers dan? mijn ervaring is namelijk anders....quote:Op woensdag 7 december 2005 16:30 schreef melluk het volgende:
helemaal terecht....fietsers zijn ook bestuurders, en moeten ook met hun volle verstand bij het verkeer zijn....had laatst ook bijna zo'n bellend persoontje op me motorkap liggen omdat meneer geen voorrang verleende doordat hij te druk met bellen was.....even luid geclaxoneerd...schrok er zo van dat hij zijn mobiel los liet waardoor dezel op de grond pletterde
net goed
quote:Op woensdag 7 december 2005 16:36 schreef Damzkieee het volgende:
Tsja, met mobiel in de hand steken die gevaartes geen hand uit meestal.... tijd voor een bike-kit voor op de fiets dan
quote:Op woensdag 7 december 2005 16:30 schreef melluk het volgende:
helemaal terecht....fietsers zijn ook bestuurders, en moeten ook met hun volle verstand bij het verkeer zijn....had laatst ook bijna zo'n bellend persoontje op me motorkap liggen omdat meneer geen voorrang verleende doordat hij te druk met bellen was.....even luid geclaxoneerd...schrok er zo van dat hij zijn mobiel los liet waardoor dezel op de grond pletterde
net goed
quote:Op woensdag 7 december 2005 16:22 schreef Flurry het volgende:
crap.. ik heb net een nieuwe fietsbel gekocht
Stel nou dat je jeuk aan je aarsch hebt?quote:Op woensdag 7 december 2005 16:38 schreef tralalala het volgende:
Mobiel bellen ok, maar ze wil ook gaan verplichten dat je beide handen aan het stuur houdt.
Flikker toch een eind op!![]()
Dan kan ik mijn hand niet meer uitsteken om aan te geven dat ik een bocht omga (al is dat toch al overbodig).quote:Op woensdag 7 december 2005 16:38 schreef tralalala het volgende:
Mobiel bellen ok, maar ze wil ook gaan verplichten dat je beide handen aan het stuur houdt.
Flikker toch een eind op!![]()
Ja, want bij het hardlopen moet je ook je hand uitstekenquote:Op woensdag 7 december 2005 16:41 schreef Petera het volgende:
En terecht; telefonerend fietsen is onnodig gevaarlijk.
Van de andere kant, als het criterium is dat het onnodig gevaarlijk is, dan moet je ook gelijk telefonerend skeeleren, steppen, hardlopen of skateboarden verbieden, dat is ook een stuk veiliger als je niet telefoneert.
quote:Op woensdag 7 december 2005 16:45 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ja, want bij het hardlopen moet je ook je hand uitsteken![]()
Mja, straks wordt 't nog verboden om met z'n zessen naast elkaar te fietsen.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:38 schreef tralalala het volgende:
Mobiel bellen ok, maar ze wil ook gaan verplichten dat je beide handen aan het stuur houdt.
Flikker toch een eind op!![]()
Nee, maar de aandacht gaat wel gedeeltelijk naar het telefoongesprek. Daarnaast gaat, net als een fietser, ook een hardloper aanzienlij sneller dan een gewone wandelaar.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:45 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ja, want bij het hardlopen moet je ook je hand uitsteken![]()
Anders reageer je nog ffquote:Op woensdag 7 december 2005 16:49 schreef Petera het volgende:
[..]
Nee, maar de aandacht gaat wel gedeeltelijk naar het telefoongesprek. Daarnaast gaat, net als een fietser, ook een hardloper aanzienlij sneller dan een gewone wandelaar.
Nieuwsdump? Waar is de tot discussie uitlokkende openingspost?quote:Op woensdag 7 december 2005 16:15 schreef Evel-in het volgende:
DEN HAAG - Handen aan het stuur en alleen handsfree bellen. Bestuurders van auto's zijn op straffe van een fikse boete van minimaal 140 euro (tot maximaal twee maanden cel of 2000 euro boete) ruimschoots bekend met deze regel. De fietsers bellen er met mobieltje aan het oor nog altijd vrolijk op los. Minister Peijs van Verkeer gaat bekijken of dat wel terecht is.
www.nu.nl
OMFG![]()
ach, ze zien je toch nietquote:Op woensdag 7 december 2005 16:48 schreef qltel het volgende:
[..]
Of wordt 't verboden om zonder licht te fietsen om 3 uur s'nachts.
wat, negers????quote:Op woensdag 7 december 2005 17:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Laten we dit dan ook maar gelijk gaan verbieden
Het zou eventueel gevaarlijk kunnen worden.
[afbeelding]
Maar dat is geen mobieltje want er zit een snoer aan, dus dat mag welquote:Op woensdag 7 december 2005 17:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Laten we dit dan ook maar gelijk gaan verbieden
Het zou eventueel gevaarlijk kunnen worden.
[afbeelding]
????quote:Op woensdag 7 december 2005 16:38 schreef tralalala het volgende:
Mobiel bellen ok, maar ze wil ook gaan verplichten dat je beide handen aan het stuur houdt.
Cubanen hebben geen auto's meer sinds de VS ze boycott. Dat is toch algemeen bekend?quote:Op woensdag 7 december 2005 17:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Laten we dit dan ook maar gelijk gaan verbieden
Het zou eventueel gevaarlijk kunnen worden.
Bij mij zijn het om de één of andere reden altijd Marokkanen.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:36 schreef robh het volgende:
Het zijn toch vooral vrouwen die bellen en fietsen tegelijk.
Volgens mij krijg je zoiets toch al op de basisschool nadat je keurig een rondje door de stad hebt gefietst? Ik weet nog goed dat ik mijn fietsdiploma kreeg in groep 7, wat was ík blij die dagquote:Op woensdag 7 december 2005 17:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zie werkelijk nog een waar "fiets vaardigheids bewijs" komen in de komende 10 jaar.
Laat Den Haag zich aub met belangrijkere zaken bezighouden.
Als fietser neem je deel aan het verkeer. Het is toch niet raar dat je als deelnemer in het verkeer je op dat verkeer moet letten? Fietsers zijn al enorm kwetsbaar, die kwetsbaarheid vergroot je alleen maar door bellend te fietsen.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zie werkelijk nog een waar "fiets vaardigheids bewijs" komen in de komende 10 jaar.
Laat Den Haag zich aub met belangrijkere zaken bezighouden.
quote:Op woensdag 7 december 2005 18:40 schreef Roellio het volgende:
Ik heb een w800i + handsfree mic. in het walkman draad!
Als je op je rijexamen (auto/motor) zonder handen rijdt krijg je je papiertje niet meequote:Op woensdag 7 december 2005 16:38 schreef tralalala het volgende:
Mobiel bellen ok, maar ze wil ook gaan verplichten dat je beide handen aan het stuur houdt.
Flikker toch een eind op!![]()
Alsof de spruitjeslucht je al niet genoeg tegemoet komt bij de Nederland Veilig actie.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:47 schreef Captain_Chaos het volgende:
Wordt er tenminste nog íemand bestraft in Nederland in vleugellam justitieland.
Als het om aandacht gaat... dan mag men ook niet meer:quote:Op woensdag 7 december 2005 16:49 schreef Petera het volgende:
[..]
Nee, maar de aandacht gaat wel gedeeltelijk naar het telefoongesprek. Daarnaast gaat, net als een fietser, ook een hardloper aanzienlij sneller dan een gewone wandelaar.
daar zit wel iets in hoor je brengt jezelf en anderen in gevaar (bij de laatste 2)quote:Op woensdag 7 december 2005 19:39 schreef Ludwig het volgende:
Een fiets is een milieu verantwoord en maatschappij verantwoord vervoersmiddel. Waarom bestraffen ze fietsers dan om elk wissewasje? Fiets buiten de rekken?Zonder licht fietsen?
Bellen tijdens het fietsen?
![]()
Zeker nog nooit auto gereden?quote:Op woensdag 7 december 2005 19:39 schreef Ludwig het volgende:
Een fiets is een milieu verantwoord en maatschappij verantwoord vervoersmiddel. Waarom bestraffen ze fietsers dan om elk wissewasje? Fiets buiten de rekken?Zonder licht fietsen?
Bellen tijdens het fietsen?
![]()
Nee, dat klopt niet wat je zegt.quote:Op woensdag 7 december 2005 19:35 schreef maniack28 het volgende:
- naar muziek luisteren in het verkeer
- praten in het verkeer (=hetzelfde als bellen)
- opzij kijken in het verkeer (behalve om te kijken of er verkeer uit een straat komt)Tis toch van de gekke...
En zo kun je overal wel een uitzonderingsgeval bedenken. Betekent nog niet dat je om die uitzonderingsgevallen iets niet moet gaan verbieden. Lijkt me niet echt moeilijk om zoiets zelf te bedenken, wel?quote:Op donderdag 8 december 2005 11:46 schreef SlideAway het volgende:
Wat een onzin. Op drukke plekken waar je je aandacht goed kunt gebruiken is bellen niet het meest handige om te doen. Maar als ik midden in de Bush-Bush van het Oosten fiets met 2 km kaarsrecht fietspad is bellen nog het minst gevaarlijke wat je kunt doen.
Een koptelefoon dempt alleen wel de omgevingsgeluiden, je hoort dus geen fuck meer van wat er om je heen gebeurt.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:27 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet wat je zegt.
Muziek luisteren op de fiets is vergelijkbaar met het luisteren van muziek in een restaurant, op je werk of in een lift of als je winkelt. Het is achtergrond. Je hoeft niet je volledige aandacht te richten op het luisteren van muziek.
Dat klopt, maar dat geldt ook voor nieuwere modellen auto's, zoals de renault vel satis, diverse bmw's en mercedessen. Ik denk niet dat dit een argument is om het bellen op de fiets niet te verbieden.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:22 schreef Flurry het volgende:
[..]
Een koptelefoon dempt alleen wel de omgevingsgeluiden, je hoort dus geen fuck meer van wat er om je heen gebeurt.
quote:Op woensdag 7 december 2005 19:39 schreef Ludwig het volgende:
Een fiets is een milieu verantwoord en maatschappij verantwoord vervoersmiddel. Waarom bestraffen ze fietsers dan om elk wissewasje? Fiets buiten de rekken?Zonder licht fietsen?
Bellen tijdens het fietsen?
![]()
Zo zonde van je lak.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
![]()
Gast, weet je, ze doen het heus niet alleen om hun zakken te vullen, maar ook voor JOUW veiligheid. Fietsers zonder licht zijn ech rete-irritant, vooral als het donker is. Je ziet ze echt amper en soms is het dan wel eens te laat.
Dat niet alleen...het is ook irritant dat de automobilist volgens mij sowieso aansprakelijk gesteld wordt voor de geleden schade, hoe fout en stom en onveilig de fietser ook aan het doen was. Vandaar dat de politie wat mij betreft keihard mag optreden tegen asociale bellende fietsers zonder licht.quote:
Lastig is dat niet, inderdaad.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:19 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
En zo kun je overal wel een uitzonderingsgeval bedenken. Betekent nog niet dat je om die uitzonderingsgevallen iets niet moet gaan verbieden. Lijkt me niet echt moeilijk om zoiets zelf te bedenken, wel?
Maar waarom denk je niet aan mogelijke slachtoffers die door bellen op de fiets kunnen vallen?quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:59 schreef SlideAway het volgende:
[..]
Lastig is dat niet, inderdaad.
probleem blijft dat uitzonderingsgevalen ervoor zorgen dat een wet z'n onmogelijkheden krijgt. Ik vind dit echt weer Nederlandse regelzucht.
Het verbieden van zaken die gevaarlijk zijn lijkt me niet onzinnig. Je reactie 'nederland politiestaat' is overtrokken. Wanneer blijkt uit onderzoeken dat een handeling in het verkeer gevaar kan opleveren voor jezelf en voor anderen, dan moet je maatregelen treffen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:19 schreef maniack28 het volgende:
Ze gaan tegenwoordig steeds meer dingen verbieden... nog even en het is: "Nederland, politiestaat"
quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:52 schreef kingmob het volgende:
Ja, die peijs weet d'r tijd nuttig te besteden
Tuurlijk is bellen op de fiets gevaarlijk, maar komop!, er zijn belangrijkere zaken te bedenken...
Echter, zomaar midden op het kruispunt stoppen om even te bellen mag niet.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:19 schreef maniack28 het volgende:
Njah, dan verbieden ze het toch lekker.... als mn telefoon gaat dan stop ik gewoon midden op het kruispunt en ga ik daar bellenDan mag het wel
Echt? Wat voor belanrijkere dingen kun jij zoal bedenken dan?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:59 schreef Evel-in het volgende:
Sjonge jongeik sluit mij volledig aan bij kingmob
![]()
Die zijn er altijd. Dat is nog geen reden om hier niets aan te doen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:52 schreef kingmob het volgende:
Ja, die peijs weet d'r tijd nuttig te besteden
Tuurlijk is bellen op de fiets gevaarlijk, maar komop!, er zijn belangrijkere zaken te bedenken...
quote:Op woensdag 7 december 2005 16:22 schreef DzjieDub het volgende:
Als ik tweemaal met m'n fietsbel bel...
ja dan weet je 't wel
ja dan weet je 't wel
oh... mobiel bellen
Dat is zeer zeker wel een reden om er niets aan te doen. Dat is het hele punt nou juist. Al helemaal als we er het hele kabinetsbeleid erbij betrekken en niet alleen peijs d'r afdeling.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die zijn er altijd. Dat is nog geen reden om hier niets aan te doen.
Het is heel simpel uitlegbaar. Niet alleen is er de kans dat jij jezelf in gevaar brengt door te bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer, je brengt ook je medeweggebruikers in gevaar door te bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer.quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:32 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat is zeer zeker wel een reden om er niets aan te doen. Dat is het hele punt nou juist. Al helemaal als we er het hele kabinetsbeleid erbij betrekken en niet alleen peijs d'r afdeling.
Het is onuitlegbaar dat er straks iemand een boete krijgt voor bellen op z'n fiets (hoe terecht ook) en dat hij bij thuiskomst merkt dat er is ingebroken. Bel dan diezelfde politie maar: "helaas meneer, we hebben te weinig mankracht, we kunnen niets voor u doen".
Die kun je dan in je zak steken
Volgens mij valt het best mee met de situatie zoals jij die schetst, en moet jou reactie met een flinke korrel zout genomen worden. Bovendien wordt er eerst bekeken wat er aan de hand is, of het fietsend bellen uberhaubt. Het lijkt mij dat wanneer blijkt dat het bellend fietsen echt gevaarlijk is, je dit inderdaad kan verbieden.quote:Dat is de huidige realiteit. Bovendien zijn er dus tig andere zaken te bedenken die meer slachtoffers maken of meer prioriteit verdienen dan dit in het verkeer.
Er mag simpelweg wel eens wat pragmatischer beleid gevoerd worden. From the top down, niet from the bottom up alsjeblieft.
quote:Op woensdag 7 december 2005 16:30 schreef melluk het volgende:
helemaal terecht....fietsers zijn ook bestuurders, en moeten ook met hun volle verstand bij het verkeer zijn....had laatst ook bijna zo'n bellend persoontje op me motorkap liggen omdat meneer geen voorrang verleende doordat hij te druk met bellen was.....even luid geclaxoneerd...schrok er zo van dat hij zijn mobiel los liet waardoor dezel op de grond pletterde
net goed
Ik hoop dat ze jou als eerste pakkenquote:Op vrijdag 9 december 2005 21:03 schreef Fonkmeistah het volgende:
bestaat er nog zoiets als recht op zelfbeschikking..
ik vind het toch knap irritant dat de overheid ons steeds maar denkt te moeten betuttelen alsof iedereen een debieltje is, terwijl die ziekelijke bemoeizucht ons steeds meer geld kost.
als ze dat geld nou eens zouden gebruiken om in therapie te gaan voor hun bemoeizucht.
Ik kan toch %#^^#&*@ zelf wel bepalen of ik zonder handen kan fietsen.danwel telefoneren op m'n fiets
als ze zonodig willen bemoederen laat ze dan kinderen nemen ofzo.
Ik kan me hier wel in vinden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:03 schreef Fonkmeistah het volgende:
bestaat er nog zoiets als recht op zelfbeschikking..
ik vind het toch knap irritant dat de overheid ons steeds maar denkt te moeten betuttelen alsof iedereen een debieltje is, terwijl die ziekelijke bemoeizucht ons steeds meer geld kost.
als ze dat geld nou eens zouden gebruiken om in therapie te gaan voor hun bemoeizucht.
Ik kan toch %#^^#&*@ zelf wel bepalen of ik zonder handen kan fietsen.danwel telefoneren op m'n fiets
als ze zonodig willen bemoederen laat ze dan kinderen nemen ofzo.
ik reageer op je 1e zin:quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:03 schreef Fonkmeistah het volgende:
bestaat er nog zoiets als recht op zelfbeschikking..
ik vind het toch knap irritant dat de overheid ons steeds maar denkt te moeten betuttelen alsof iedereen een debieltje is, terwijl die ziekelijke bemoeizucht ons steeds meer geld kost.
als ze dat geld nou eens zouden gebruiken om in therapie te gaan voor hun bemoeizucht.
Ik kan toch %#^^#&*@ zelf wel bepalen of ik zonder handen kan fietsen.danwel telefoneren op m'n fiets
als ze zonodig willen bemoederen laat ze dan kinderen nemen ofzo.
Maar al dat geregel dan.quote:Op zaterdag 10 december 2005 01:57 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ik reageer op je 1e zin:
niet in het verkeer
ja, maar wat is dan verantwoordelijk?quote:Op zaterdag 10 december 2005 02:05 schreef Steijn het volgende:
[..]
Maar al dat geregel dan.Stel liever verplicht dat men zich verantwoord gedraagt als men deelneemt aan het verkeer maar ga niet iedere handeling vastleggen in de wet. Dan voorkom je dat je op een volstrekt lege snelweg geflitst wordt of als je op een verlaten fietspad aan het bellen bent dat er een agent achter de boom vandaan springt en je op de bon zet.
Ik zag laatst een programma op Nederland 1, over hoe Nederland in de toekomst moet worden, de meeste mensen noemden alleen maar verboden op. Dit vind ik stom dat laat ik het maar verbieden. Dat staat mij niet aan, huppakee in het wetboek er mee. Waarom accepteren mensen niet dat er zoveel wensen als mensen zijn, vergal een ander z'n plezier niet door het te verbieden. Ik vind die chagerijnige insteek maar niks. Alles moet mogelijk zijn zolang het een ander niet benadeeld, dan wordt het een stuk gezelliger.
poldermodelquote:Op zaterdag 10 december 2005 02:10 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
ja, maar wat is dan verantwoordelijk?
maar je hebt wel gelijk met dat verlaten fietspad, maar misschien is het wel beter om het in principe te verbieden, en het oogluikend toe te staan als het geen kwaad kan...en ik denk ook wel dat dat zal gebeuren (op uitzonderingen, die altijd in het nieuws komen, na)
net zoiets als het verbieden van blowen in het openbaar...prima, maar dan ook niet roken, en als je in een parkje zit waar niemand bij zit, niks aan de hand!
maar ik ben het meer met je eens dan oneens denk ik
Ik woon in den haag, al stuur ik met m'n snikkel zal het die wouten hier een worst wezen..quote:Op zaterdag 10 december 2005 01:47 schreef Nielsch het volgende:Ik hoop dat ze jou als eerste pakken
Oh, dat zal best opgaan tot een bepaald punt, maar als blijkt (een verbod op bellend fietsen is er nog niet, moet nog onderzocht worden of bellend fietsen echt gevaarlijk is) dat het bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer gevaarlijk is, betekent dat dat die handeling niet alleen een gevaar op kan leveren voor jezelf, maar ook voor andere verkeersdeelnemers. En dat maakt het verschil met wat jij hier zegt.quote:Op zaterdag 10 december 2005 02:05 schreef Steijn het volgende:
Waarom accepteren mensen niet dat er zoveel wensen als mensen zijn, vergal een ander z'n plezier niet door het te verbieden.
Lastig te controleren zo'n regel. Krijg je een hoop discussies over als die wordt toegepast.quote:Op zaterdag 10 december 2005 02:05 schreef Steijn het volgende:
[..]
Stel liever verplicht dat men zich verantwoord gedraagt als men deelneemt aan het verkeer maar ga niet iedere handeling vastleggen in de wet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |