Er zullen vast ergens dagboeken zijn van soldaten toen die de boel beschreven. Tevens zal er ergens vast documentatie over zijn.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:37 schreef erikh het volgende:
de enigen die er echt inzicht in zullen hebben zullen de mensen zijn die erbij waren, hoe betrouwbaar verklaringen van toen nu nog zijn lijkt me erg lastig na te gaan.
Vergeet de Japanners niet in WW2! For the glory of the Empire!quote:Op woensdag 7 december 2005 15:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb eens in een overzichtswerk gelezen dat de Gurka's de Italianen ''de dapperste soldaten die zij ooit ontmoet hadden'' noemden. Zo was het ook in de Eerste Wereldoorlog. Maar dit zou ik op moeten zoeken.
Ach, als je je een beetje verdiept in de oorlog in de Stille Oceaan, kom je minstens net zoveel Geallieerden tegen die als Japanners vechten, als Japanners die kijden aan slecht moreel als gevolg van een miserabele levenswijze.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:47 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Vergeet de Japanners niet in WW2! For the glory of the Empire!
Goed punt, maar over het algemeen kun je wel stellen dat mensen die gedreven worden door een ideologie gedrevener vechten dan anderen zonder deze overtuiging.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:51 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ach, als je je een beetje verdiept in de oorlog in de Stille Oceaan, kom je minstens net zoveel Geallieerden tegen die als Japanners vechten, als Japanners die kijden aan slecht moreel als gevolg van een miserabele levenswijze.
Volgens mij wel, uit historisch oogpunt.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:25 schreef ErwinRommel het volgende:
Wie heeft een antwoord op mijn vraag?
Van diverse veteranen welke gestreden hebben in Noord Afrika heb ik vernomen dat de Italianen slechte vechters waren, en vaak zelfs laf waren ten opzichte van elkaar.
Zo sprak ik enkele jaren geleden met een veteraan welke werd ingezet als parachutist in de Afrika campagne. De Italianen gaven zich bij bosjes over, zelfs al schoot men over hun hoofden.
Van een Braziliaanse FEB veteraan vernam ik dat de Italianen ook niet veel soeps waren.
Wie heeft enig inzicht of wat er nu van waar is?
Ik moest ook meteen aan Captain Bertorelli denken:quote:Op woensdag 7 december 2005 16:03 schreef julekes het volgende:
[afbeelding]
What you are a talkingg abouta? We-a italians fighta witha greata passiona!
Dat vehaal ken ik niet, maar goed. Heb je daar een link van?quote:Op woensdag 7 december 2005 17:29 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Volgens mij wel, uit historisch oogpunt.
Het was toch zo dat tijdens de eerste wereldoorlog gaven op een gegeven moment 300000 Italianen tegelijk over aan een Duitse divisie waar Erwin Rommel als luitenant diende?
En 25 jaar later hun helpen.![]()
Ik had het op discovery gezien. Moest er wel van lachen. Maar sorry geen internetbron.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat vehaal ken ik niet, maar goed. Heb je daar een link van?
Wat ik wel weet is dat de Italianen, ondanks dat ze bondgenoot was van Nazi Duitsland, niet erg geliefd waren bij de Duitse militaire bevelhebbers. Dit vanwege hun prestaties aan het front en de verliezen di ze leden.
Dat zijn ze toch ook?quote:Op woensdag 7 december 2005 16:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo dacht men ook lang dat Nederlandse soldaten laf waren.
Maar dat laatste had niets te maken met de kracht van de Engelsen en alles met het geografische toeval dat er een Kanaal tussen Europa en Engeland ligt. Als het Kanaal in 1940 toevallig droog had gelegen, waren de Duitsers moeiteloos naar Londen opgestoomd. En de Engelsen hebben in Afrika vaak genoeg een pak slaag gehad van een handjevol Duitsers.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:43 schreef Developersrus het volgende:
Over het algemeen stonden vroeger de slavische rassen bekend als goede vechters (Russen en Roemenen hebben weliswaar enorme verliezen geleden, maar bleven standhouden bis zum letzten man!), evenals de Finnen. De rest is zo onder de voet gelopen m.u.v Engeland dan...
Daar hebben de Duitsers ook een grote rol in gespeeld, wie weet hoe het gegaan was als er alleen Italianen waren geweest. Guzzoni was overigens voor Italiaanse begrippen nog en redelijk kundig generaal.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens hebben de Italianen bij de landing op Sicilië dapper en heftig gevochten, terwijl de Amerikaanse OSS iedereen had verzekerd dat ze zich bij bosjes zouden overgeven. Nou, niet dus..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |