ik denk dat daar toch vaak een "ik weet niet beter" iets is bij de 2e generatiequote:Op woensdag 7 december 2005 15:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kortom, allemaal redenen die eigenlijk neerkomen op "Het is nu eenmaal zo, en waarom zou ik zelf verantwoordelijkheid nemen?" ..
[..]
Is dat laatste naar jouw indruk genetisch bepaald, of komt dat uit de omstandigheden voort?
Pheno zou zegegn: beter een gat in je lievelingssok dan een lievelingssok in je ...quote:Op woensdag 7 december 2005 15:24 schreef Twisted_fok het volgende:
Er zit een gat in m'n lievelingssok!
Agreed..quote:Op woensdag 7 december 2005 15:18 schreef Frezer het volgende:
[..]
Een combinatie van beiden denk ik. Als een moeder of vader niet een van de slimsten is zal de kans ook wel groot zijn dat dat voor de kinderen geldt.
In de meeste gevallen zal dat niet zo zijn, hoewel vaak andere familieleden ook wel voor de opvoeding zorgen.. Hoewel je je dan wel weer kunt afvragen of daar ook niet iets mee aan de hand is..quote:Maar die kinderen van zo'n moeder krijgen ook absoluut niet de juiste zorg, ik denk dat opvoeding een erg grote rol speeld in hoe iemand zich later gaat gedragen.
Dat lijkt me erg sterk. Op een gegeven moment ga je toch jezelf reflecteren en meten aan leeftijdsgenoten..quote:Op woensdag 7 december 2005 15:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik denk dat daar toch vaak een "ik weet niet beter" iets is bij de 2e generatie
quote:Op woensdag 7 december 2005 15:27 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Pheno zou zegegn: beter een gat in je lievelingssok dan een lievelingssok in je ...
Maar ik zeg zulke dingen niet!
![]()
Daar heeft ie ook helemaal gelijk in denk ik.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:27 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Pheno zou zegegn: beter een gat in je lievelingssok dan een lievelingssok in je ...
Maar ik zeg zulke dingen niet!
![]()
ik kan me nog goed herinneren dat een meisje wel zag dat het bij haar klasgenoten anders was, maar niet wist hoe ze het moest aanpakken om niet in dezelfde situatie te komen, en om hulp vragen durfde ze nietquote:Op woensdag 7 december 2005 15:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg sterk. Op een gegeven moment ga je toch jezelf reflecteren en meten aan leeftijdsgenoten..
Maar wat je net ook zelf aangaf, vaak bestaat hun omgeving ook uit mensen die veel op ze lijken... Je reflecteerd je vooral aan de groep waar je intensief mee omgaat.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg sterk. Op een gegeven moment ga je toch jezelf reflecteren en meten aan leeftijdsgenoten..
Hmm... Weet je ook wat de achterliggende redenen waren waarom ze niet aan de bel durfde te trekken? En vooral waarom niet bij vriendinnen?quote:Op woensdag 7 december 2005 15:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik kan me nog goed herinneren dat een meisje wel zag dat het bij haar klasgenoten anders was, maar niet wist hoe ze het moest aanpakken om niet in dezelfde situatie te komen, en om hulp vragen durfde ze niet
Qua familie wel, maar dat het ook geld voor bijvoorbeeld school en uitgaansleven? Dat zie ik dan weer wat minder..quote:Op woensdag 7 december 2005 15:35 schreef Frezer het volgende:
[..]
Maar wat je net ook zelf aangaf, vaak bestaat hun omgeving ook uit mensen die veel op ze lijken... Je reflecteerd je vooral aan de groep waar je intensief mee omgaat.
Ik denk idd ook dat opvoeding Het sleutelwoord is..quote:Op woensdag 7 december 2005 15:18 schreef Frezer het volgende:
Maar die kinderen van zo'n moeder krijgen ook absoluut niet de juiste zorg, ik denk dat opvoeding een erg grote rol speeld in hoe iemand zich later gaat gedragen.
omdat ze zich schaamde voor de situatie, nooit iemand meenam, en nooit over thuis praatte.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm... Weet je ook wat de achterliggende redenen waren waarom ze niet aan de bel durfde te trekken? En vooral waarom niet bij vriendinnen?
Ze schaamde zich puur voor het feit dat haar moeder haar op jonge leeftijd had gekregen, of speelden er ook andere factoren mee?quote:Op woensdag 7 december 2005 15:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
omdat ze zich schaamde voor de situatie, nooit iemand meenam, en nooit over thuis praatte.
uitgaan, dat deed ze ook nooit
En DAT is het belangrijkst in het leven: ijs!quote:
En de zeeleeuwen dan?quote:Op woensdag 7 december 2005 15:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
En DAT is het belangrijkst in het leven: ijs!
Weet ik ook weer waar ik staquote:Op woensdag 7 december 2005 15:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
moeder had de situatie thuis niet in de handquote:Op woensdag 7 december 2005 15:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ze schaamde zich puur voor het feit dat haar moeder haar op jonge leeftijd had gekregen, of speelden er ook andere factoren mee?
Moeten ook aan het ijsquote:
Op antarticaquote:
sneeuw ook wel voor pinguins.. Maar dit was met een lekker smaakjequote:Op woensdag 7 december 2005 15:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |