abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 december 2005 @ 00:01:20 #1
6941 APK
Factual, I think.
pi_32878809
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen !

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Vragen/opmerkingen over de Streamverslagen

Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar. Offtopic berichten worden verwijderd.

Vorige topic: Streamverslagen van dinsdag 6 december.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 7 december 2005 @ 00:07:36 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_32879034

Na afloop van het gesprek denkt men nog even aan het vuur.

Roel pakt de telefoon. "Hallo antwoordapparaat van Big Brother. We hebben nu nog voor 4.5 uur hout."

De gitaar moet weg van BB. Roel zegt dat ie net een biertje heeft en een serenade wil gaan brengen. "Ik begon net in m'n blues-mood te komen."

Roel begint weer bronstig te worden en pakt Dido nogal hardhandig beet. Dido zegt dat Roel haar rug heeft gekraakt.

Een kopje koffie wordt gemaakt. Dido is pessimistisch over de nominatie. Roel: "Ik hoop natuurlijk dat je er in blijft." Dido: "Ik heb er mijn twijfels over..."

Ze bespreken de gesprekken die ze met BB hebben gehad. Dido verhaalt dat BB haar de hemel in heeft geprezen. Roel doet een bloemlezing over de gesprekken toen hij het had verpest en het met hun relatie minder ging, dat hoort Dido natuurlijk graag. Dido: "Hebben ze verteld dat je me moest dumpen?" Roel: "Ik ben knetter uit mijn pan gek op je, nog steeds."

Dido vertelt over Hummie. "Het voelt echt als een moeder. Als ze iets zegt neem ik het klakkeloos aan. Ik heb iets speciaals daarmee."

Dido zegt dat ze nog nooit heeft gehad dat ze zo vast zat in haar gevoel. Normaal gaat ze schrijven, maar dat kan nu niet, dus het gaat maar door en het gaat maar door. "Maar nu is het klaar: punt. Een dikke vette stip erachter."

Roel: "Ik ben echt een verschrikking wat dat betreft." Dido: "Klopt. Je bent echt een verschrikking. Wat dat betreft." "Maar nu is het klaar. Alles is goed."

Roel moet tot 4 uur wakker blijven, Dido moet er niet aan denken maar zegt, "Ik ga je toch niet alleen laten gek."

Dido heeft terecht opgemerkt dat Roel Lieske een hard time geeft. Dido: "Je moet echt wat leuker gaan doen tegen Lieske. Het zijn nog twee weken. Wat doe JIJ lelijk tegen Lies." Roel wordt flink opgevoed: "De manier waarop jij dingen zegt, dan krijg ik ook gelijk zo'n gevoel van aarghhhh". Roel geeft gelijk toe, Dido heeft 'm goed onder de duim! Roel: "Ik ga er geen punt van maken."

Dan gaan ze het vuur opstoken, onder het zingen van een leutig lied.

Ingrid en Lieske zitten nog steeds in de jacuzzi. Dido feliciteert Ing met de positieve reactie van buiten. Ingrid lijkt nog niet echt te durven geloven dat men haar waardeert, en zegt dat ze het "Oh oh Den Haag" het mooiste vond.

Ing en Lieske taaien af! Dido en Roel gaan gezellig bij het vuur zitten en er is geen vuiltje aan de lucht.

Dido: "Dat is iets waar wij echt in verschillen. Ik ben echt een overdagmens en jij bent echt een nachtdier." Roel: "Dan zit ik daar zo met Lies en dan ben ik van wuuuuuuh. Dan ben ik even alleen weet je wel. En dan ga ik toch lachend naar bed." Hij vertelt dat hij van tijd tot tijd alleen wil zijn, dan gaat hij gewoon even in de regen in de jacuzzi zitten. Dido vist: "En ga je vanavond ook lachend naar bed?" Roel: "Ja. Juichend." Dido beloont roel: "Ik vind het leuk dat iemand als jij dat niet met mij hebt!" Roel verklaart, "Bij jou is er helemaal niets waar ik me aan stoor."

Dido klaagt nog maar eens dat ze echt niet tegen wijn kan. Dido: "Je kan met mij echt niet naar een wijnproeverij of zo." Roel: "Dat wordt onze eerste date buiten het huis."

Dido vertelt over de kat van haar moeder. Dit leek even saai te worden, maar is toch nog verslagwaardig Dido's moeder is lesbisch, dus met haar vriendin en de dochters was dit dus een vrouwenhuis. Dido vertelt dat de kat helemaal gek was op mannen. "Als er een man op bezoek was dan zat de kat constant bij die man. Als hij de trap op probeerde te lopen, dan sloeg ze zich helemaal om zijn voeten."

Dan gaat het over paarden. Dido: "Als ik een paard niet ken, dan ga ik er niet op." Roel: "Maar wat dan als je geen paarden kent." Maar ja, Dido snapt grapjes nooit...

[ Bericht 23% gewijzigd door eleusis op 07-12-2005 00:54:20 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_32880031
Joost en NatteLie zijn aan het triktrakken;

wat ze bespreken weet ik niet... ik kan niet tegen die calimero stem....
  woensdag 7 december 2005 @ 01:12:24 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_32880570
Een heeeel verhaal over paarden... Roel's broer was flink door een paard gehengst, z'n arm was uit de kom en werd vervolgens verkeerd door de arts teruggezet zodat ze naar het ziekenhuis moesten...

Dido vertelt over een aggressief paard. Het paard steigerde en viel haar aan. Ze reageerde door streng te zijn, ze gaf het paard een paar rake tikken met de zweep op z'n neus en sprak hem ernstig toe. Het paard was direct mak! Dit is een stichtend sprookje, want de ondertoon is natuurlijk dat Roel moet uitkijken.

Lieske en Ingrid plaatsen zichzelf buiten de groep vindt Roel. Volgens Dido hebben ze het zwaar omdat hun steun en toeverlaat Chantal verdwenen is.

Dido vertelt over haar voorspellende dromen. "Ik zei nog Tan ik heb over je gedroomd, op de 18e wordt je kindje geboren." Ook droomde ze dat er twee kraamhulpen zouden komen en warempel, diezelfde middag stonden ze er!

Roel, volgens Dido, noemt alles maar toeval wat hij niet kan verklaren. "Totdat ik dood ben en ik schrijf m'n naam in de slagroom. Dan piep je wel anders. Dan denkt iedereen, ach die arme Roel, hij was zo intelligent, maar nu is hij gek geworden."

[soylent out!]

[ Bericht 18% gewijzigd door eleusis op 07-12-2005 01:22:59 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_32880582
Dido en Roel houden buiten de wacht bij het vuur.

Joost ligt even bij Nathalie wat te kletsen.

Dan klinkt de stem van BB: "Willen jullie de batterijen wisselen". Roel en Dido schrikken en moeten er even om lachen. Ze hadden net de batterijen verwisseld, maar gaan het toch maar even braaf doen.
Ik ben wie ik ben. En ik doe wat ik doe.
pi_32880725
Het is droog buiten, maar toch zet Dido haar lievelingsnummertje weer even in: "Zachtjes tikt de regen...."

Dido heeft wel weer zin in een shaggie. Roel zegt dat ze pas een kwartiertje geleden gerookt heeft. Dat ze beter een kwartiertje nog kan wachten. Maar Roel zou Roel niet zijn als hij haar dan een sigaret aanbied die hij nog over heeft van afgelopen avond.
pi_32881108
Roel gaat even naar de wc toe en pakt dan gelijk even een pilsje zegt hij. Vraagt aan Dido of zij ook wil. Nee dat hoeft ze niet, Roel mag het alleen opdrinken.

Roel staat op en gaat naar binnen. "Ik let wel even op het vuur", zegt Dido. "Dat is je geraden ook", grapt Roel.

Als Roel binnen is zegt Dido zachtjes: "Shit..... shit.... shit". Ze blijft even stil liggen, zucht een paar keer diep en staat dan op om wat hout op het vuur te doen. Het is duidelijk dat ze ergens behoorlijk mee zit.

pi_32881134
Het begint te regenen en Dido gaat naar binnen toe. Ze zegt tegen Roel dat ze even op de bank gaat liggen onder het dekentje, ze heeft het ijs en ijskoud. Roel vertelt dat ze weer 8 zakken nieuw hout hebben gekregen van BB. Hij kruipt bij haar op de bank. Dido zegt dat als het weer droog wordt dat ze dan weer naar buiten gaan om bij het vuur te zitten.
pi_32881165
Ze kijken vanaf de bank naar het vuur. Er komt wat meer rook af, maar dat zal wel komen omdat het nat wordt is de conclusie van Dido.
Als het vuur bijna uit is en het regent nog steeds, dan moeten we de prullebak er maar even boven houden, stelt Dido voor.
Roel gaat even zijn tanden poetsen, er zit zo een koffiesmaak aan zegt hij.
pi_32881294
De regen is weer opgehouden en Dido en Roel verplaatsen inderdaad weer naar buiten. Ze zoeken het bankje weer op. Roel in de zit-modus en Dido in de lig-modus

Ze hebben het er over dat je de ene keer beter tegen het rantsoen kan dan de andere keer. Dido belooft Roel dat ze wat meer fruit zal gaan eten.

Nu hebben ze het over de kleuren van het vuur: Wit, blauw en geel. Volgens Roel is blauw het heetste gedeelte, wel zo'n 700 graden of zo.

pi_32881378
Roel moet een nieuwe zender pakken van BB. Als hij even zit wordt er door BB omgeroepen dat hij weer zijn zender moet checken. Roel haalt de zender uit zijn broekzak en zegt dat de signaalsterkte volgens de meter voldoende is. Dido stelt voor dat hij zijn microfoontje misschien lager moet hangen. "Of misschien moet je wel beter articuleren", zegt ze. "Ja beter ARTICULEREN, dat is beter voor de kijkers, zegt Roel lachend.

Even later wordt hij door BB weer geroepen: "Roel er ligt een nieuwe zender in het bakje". En hij sjokt weer naar binnen om die op te gaan halen.
pi_32881420
Nu probeert Roel uit te leggen wat electriciteit is, met protonen en electronen, Energie en meer van dat soort dingen. Dido wil nu van Roel weten waarom...... er is toch ooit iets geweest, een oerknal, of wat dan ook, wat er voor gezorgd heeft dat er iets is, al is het maar een kleine atoom in het heelal. Hoe zit dat, hoe is dat. Het allereerste begin van iets, er is iets geweest wat is begonnen, dat allereerste iets, iets, iets...
Volgens Roel is dat niet echt te verklaren. Misschien is er nooit geen begin geweest, misschien is het altijd al wel zo geweest, zegt hij.
pi_32881453
Er volgen nu allerlei theoriën, zonder dat er echt iets uit komt. Dido zegt op een gegeven moment: "Als ik jou moet geloven, dan vraag ik me af wat hier fucking nou aan het doen zijn, dat slaat helemaal nergens op. Dan voel je je zo een nietsnut, zo een nul. Dan slaan al je gevoelens nergens op, complete bullshit."
Verder zal ik maar niet proberen om hier woordelijk verslag van te doen, want als hun al niet echt snappen waar ze het over hebben, hoe moet ik het dan nog kunnen verwoorden.

(ga het bedje weer eens vullen, als iemand het over kan nemen graag )
  woensdag 7 december 2005 @ 03:07:05 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_32881675
Roel zei duidelijk tegen Dido over BB5 na een vraag over zijn aanmelding: "Ja, zoals nu. Een afstudeerproject".
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 7 december 2005 @ 09:12:35 #15
129756 Zwanee
RW verslaafd
pi_32883552
Alle bewoners slapen nog. Roel was er net even uit geweest, maar is inmiddels weer in bed gekropen.

Edit: niet alle bewoners slapen. Ingrid en Lieske waken over de vuurkorf.
Bij zeggen wat je denkt is het belangrijk om het denken niet te vergeten....
  woensdag 7 december 2005 @ 09:16:50 #16
129756 Zwanee
RW verslaafd
pi_32883617
"We kunnen nog onze lol op als straks de shag op is", zegt Ingrid.
"Sooo hee", reageert Lieske", echt wel. Er wordt al zoveel aan het budget aan de rokers gegeven, ze moeten hun ogen maar dichtknijpen wat betreft Joost. Ze hebben al zo vaak extra een pakje shag gekregen."
Volgens Ingrid heeft Dido gezegd dat zelfs als ze niet zou roken, dat ze rekening zou houden met de rokers en voor de shag had gekozen.
Ingrid, Nathalie en Lieske hadden dezelfde keuze gemaakt als Joost.

Lieske is inmiddels bezig de kookplaat schoon te maken.
Ingrid liep net wat rond.

Ik ben weer weg. Was een kort verslag, maar er gebeurd verder helemaal niks bijzonders in het huis.

[ Bericht 10% gewijzigd door Zwanee op 07-12-2005 09:23:15 ]
Bij zeggen wat je denkt is het belangrijk om het denken niet te vergeten....
pi_32887387
Lieske is een tijdje in het huis wat aan het rommelen geweest. Spulletjes van de ene plek naar de andere verslepen, aanrecht wat ordenen, en de kussens op de bank in de huiskamer opnieuw stapelen.

Ingrid is ook binnen. Op een gegeven moment schiet ze naar buiten toe omdat ze ziet dat er een kussen van de bank tegen de vuurkorf aan is gewaaid.

(met dank aan Foreverblue)

Lieske bekijkt het geschroeide kussen ook. Natuurlijk willen ze het eigenlijk wel geheim houden voor de rest. En Lieske besluit om het geschroeide kussen maar snel in het tuinhuisje, bovenop de andere kussens die daar liggen, te verbergen.

(Is de opdracht nu mislukt, er mocht toch niets anders dan het aangeleverde hout in het vuur )
pi_32887870
Lieske en Ingrid zijn nu aan het praten over de bank en de eventuele nominatiestemmen voor de volgende ronde.
Lies: "Jij blijft zeker op Dido stemmen?" "Ja", zegt Ingrid bevestigendt.
Lieske twijfelt tussen Roel en Nathalie. Volgens Ingrid is het niet slim om op Roel te stemmen, want "die gaat toch wel naar de finale."
Volgens Ingrid kun je beter iemand van je eigen niveau nemen. Lieske heeft ook nog de opmerking dat het volgens haar ook niet verstandig is, als iemand uit Den Haag op iemand uit Den Haag zou stemmen. Ingrid zegt dat als Joost verstandig is dat hij bij het nomineren Roel weg moet stemmen.
Lieske zegt nu dat ze op Naat zal stemmen. "Het is beter als jij die stem nog even uit de weg gaat", zegt ze tegen Ingrid.
Als Dido moet vertrekken donderdag, dan gaat Ingrid op Roel stemmen, zegt ze.

Duidelijk is dus dat er bij het vuurtje een poging gedaan wordt om stemafspraken te maken.
pi_32887897
Er klinkt nu uit de luidsprekers: "De boodschappen staan klaar in het hok". Ingrid en Lieske gaan gelijk kijken en vinden in het washok weer een nieuwe voorraad hout.

pi_32888019
De andere vier bewoners liggen ondertussen nog te slapen in hun bedjes.

pi_32888174
Het hout is uit het washok gehaald en Ingrid zit buiten weer in het vuur te staren.

pi_32888278
Lieske: "Weet je wat.... als Roel straks uit zijn bedje komt en hij zegt Sorry dat ik vanmorgen zo deed........ dan zeg je gewoon, Ja sorry dat ik er zo fel op reageerde, maar ik ben vandaag ongesteld. Dat is dan toch gewoon hetzelfde...... toch??? (Grinnik, grinnik)". Ingrid hoort het aan, maar reageert er niet echt op.

Lieske hoort ook nog een geluid: "Het is net zo een cirkelzaag, ja zo een ding waar je de randen van het gras mee kan maaien".
pi_32888465
Volgens Lieske heb je als je uit het BB-huis komt echt nog geen tijd om op vakantie te gaan. "Je gaat dan eerst al je vrienden opzoeken en dan ben je al zo een maand verder", zegt ze.

"Weet je hoe het heet in Groningen als je naar huis gaat naar je ouders?? Dan ga je naar Thuisthuis.... dat is echt een studentenwoordje in Groningen".

[ Bericht 22% gewijzigd door M-en-A op 07-12-2005 13:03:54 ]
pi_32888704
Nathalie is haar bedje weer uit. Ze heeft niet echt goed geslapen zegt ze. Terwijl Nathalie in de deuropening staat moet Lieske in geuren en kleuren het hele gebeuren met de shag van vanmorgen aan Nathalie vertellen.

"Op een gegeven moment zeg ik tegen hem 'Mevrouuuww Zuuuurtjuhhh", vondt hij natuurlijk niet leuk, maar ik vond het wel lachen hoor, hahahaha", verteld Lieske vol trots.
pi_32888858
Er komt weer muziek uit de luidsprekers, Guusje met "Het dondert en het bliksemt". De lichten in de slaapkamer gaan aan. Joost pakt zijn foto van Brenda.

Ingrid klimt weer op het aanrechtblad in de keuken om te dansen.

Edit: volgens CartWOmen was het Antonie Kamerling, 'Toen ik je zag'.
Geschreven door Guus Meeuwis.

[ Bericht 13% gewijzigd door M-en-A op 07-12-2005 13:22:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')