Ik snap t. Maar ik begrijp het niet. Zelfs voetballers van subtoppers in Nederland zijn later vaak financieel onafhankelijk. Dus waarom?quote:Op woensdag 7 december 2005 00:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind het in het huidige voetbal normaal dat dit soort dingen gebeuren.
Mijn tijd van Bennie Muller en Sjaak Swart is voorbij.
Voetbal draait alleen maar om geld. Live with it.
Clubliefde is voor de romantici en niet voor de huidige generatie voetballers die vanaf hun jeugdcontracten al bovenmodaal verdienen.
De tijd dat je na je carriere ergens een snackbar of een sigarenwinkeltje of (sport)kledingzaakje opende om de rest van je leven na het voetballen voort te zetten is historie.
Juist jij, van deze huidige generatie, zou dat moeten snappen.
Roem?quote:Op woensdag 7 december 2005 00:38 schreef Jajong het volgende:
Ik snap t. Maar ik begrijp het niet. Zelfs voetballers van subtoppers in Nederland zijn later vaak financieel onafhankelijk. Dus waarom?
Naja, in zijn geval vind ik t vooral erg omdat juist hij zo zichzelf illustreerde als persoon met enorm veel clubliefde. Bij Maxwell vind ik t erg omdat hij eerst lekker op de kosten van Ajax gaat revalideren en Ajax dan in t gezicht spuugt. Trabelsi, Pienaar.. Eventueel Galasek valt niks te verwijten.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Roem?
Internationale faam?
Gisteren leuk stukje over Glenn Helder die zijn vermogen erdoor vergokt/gejaagd heeft gezien.
Hij zei het zelf frappant: "Ik snap nog steeds niet waarom ik zoveel geld kreeg voor tegen een bal aan trappen"
En intussen vond het het wel weer leuk om bij Arsenal even terug te komen en door wat mensen herkend te worden.
De ego's spelen dus ook waarschijnlijk een rol.
In Nigel zijn geval gok ik er op dat het ego het wint van de 'clubliefde'.
Natuurlijk vind ik het ook jammer dat zo'n 'talentje' als Nigel wil vertrekken, maar ik schaar hem niet tot de top van Ajax. Categorie Oboday of Wamberto.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:45 schreef Jajong het volgende:
Naja, in zijn geval vind ik t vooral erg omdat juist hij zo zichzelf illustreerde als persoon met enorm veel clubliefde. Bij Maxwell vind ik t erg omdat hij eerst lekker op de kosten van Ajax gaat revalideren en Ajax dan in t gezicht spuugt. Trabelsi, Pienaar.. Eventueel Galasek valt niks te verwijten.
Vond Nigel toch wel een van de dragende spelers binnen Ajax. Ben zelf ook erg teleurgesteld in hem op dit moment. Onafhankelijk van wat er eerder heeft plaatsgevonden tussen Ajax en Nigel had hij klasse kunnen tonen door dit eerder aan te geven. Want ik geloof geen moment dat hij dit pas vorige week besloten heeft. Volgens mij loopt hij al maanden met de wetenschap dat hij weggaat. Zeker naar de fans was meer openheid en oprechtheid juist geweesst.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Natuurlijk vind ik het ook jammer dat zo'n 'talentje' als Nigel wil vertrekken, maar ik schaar hem niet tot de top van Ajax. Categorie Oboday of Wamberto.
Maxwell had volgens mij ook al voor zijn blessure aangekodigd weg te gaan, dus die neem ik het ook niet zo kwalijk.
Nigel is dus echt wel een klasse beter dan Obodai. En juist dat hij zo vroeg weggaat is hetgene wat me zo opwindt. Ik bedoel, Van der Vaart ging al vroeg weg, maar zoals afgesproken bleef hij nog een jaartje. Helaas speelde 'ie kut, maar hij had in elk geval een flinke basis neergezet in een seizoen of vier. Nigel heeft gewoon nog weinig tot niks laten zien in Ajax. Ze hebben het altijd over "later spelers terughalen", spelers die zijn begonnen bij Ajax.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:52 schreef golfer het volgende:
Natuurlijk vind ik het ook jammer dat zo'n 'talentje' als Nigel wil vertrekken, maar ik schaar hem niet tot de top van Ajax. Categorie Oboday of Wamberto.
Het doet me pijn om dit te zeggen, maar eigenlijk ben ik het helemaal met je eens...quote:Op woensdag 7 december 2005 01:04 schreef twi het volgende:
Liever bankzitter zijn bij een kutclub als SCUM dan een steunpilaar voor het nieuwe elftal, dan hoop ik ook dat je een mooie tweede Nordin Wooter wordt...
Yakubu?quote:Op woensdag 7 december 2005 01:04 schreef twi het volgende:
[..]
En op zo'n moment is degene met "het leeuwenhart" degene die de club in de steek laat ten faveure van een veel te vroeg avontuur.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Onderhandelingen met Vlaar ook afgebroken trouwens.
Inderdaad. Als mensen als vd Vaart en de Jong vertrekken kan je wel gaan stellen dat je weer kan gaan wachten op de volgende garde talenten die de kans krijgen om iets moois op te bouwen.quote:Op woensdag 7 december 2005 01:04 schreef twi het volgende:
De Jong staat nu eigenlijk precies op de drempel van zo'n periode. Een team moet worden opgebouwd, noodgedwongen. Als een Sneijder, De Jong, Maduro, Emanuelson en eventueel Heitinga heb je dan de keuze om de doorstart te maken en de geschiedenisboeken in te gaan bij de grote talenten die Ajax heeft voortgebracht - inclusief bijbehorend succes BIJ AJAX.
Toch hebben we een goede centrale verdediger nodig, het liefst een Nederlander. Vlaar had in mijn ogen wel de potentie om de nieuwe verdedigingsleider van Ajax te worden.quote:
Ja hoor,quote:Op woensdag 7 december 2005 00:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij zal dus wel z'n redenen hebben.quote:'Er zijn dingen gebeurd die ik liever binnenskamers wil houden.'
die krijgt ook nog wel een terugslag ben ik bang....quote:Op woensdag 7 december 2005 01:34 schreef Radegast het volgende:
[..]
Maargoed, Maduro dan maar als rechtermiddenvelder gaan gebruiken. Die is toch veel constanter en rustiger aan de bal.
spartaquote:Op woensdag 7 december 2005 08:44 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Heeft iemand al interesse voor Boukhari, of zou Blind hem nog een contractverlenging aanbieden "omdat hij zo lekker balde op links"?"
Ja, sorry hoor.quote:
Welkom in Nederland!quote:Op woensdag 7 december 2005 09:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Bah, echt. De mentaliteit van sommigen.
Misschien heeft dit 'gedrag' van spelers ook wel iets te maken met de manier waarop ze door hun werkgever worden behandeld?quote:Op woensdag 7 december 2005 08:44 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Nigel gaat hetzelfde tegemoed als Park van PSV, zit ook alleen maar op de bank bij het grote MANU. Als het een echte kerel was met een clubhart had hij een contract met gelimiteerde transfersom getekent. Nu mag hij wmb ook wel in de winterstop vertrekken, kunnen we er tenminste nog iets voor vangen.
Vlaar komt ook al niet, is heel jammer voor hem, maar geeft andermaal de mentaliteit van DS aan, hij zal kostte wat kost geen speler aan Ajax willen verkopen. Dan maar eventueel over 2 jaartjes halen. Vlaar kan zelfs zijn contract laten ontbinden als Dickie blijft huilen.
Trabelsi zal wel naar Arsenal gaan, waren ze in het verleden ook al niet dicht bij een transfer?
Van Pienaar verwacht ik nog altijd dat hij naar Benfica gaat: daar zit "zijn" coach.
Galasek kan misschien wel kreek vervangen bij Willem II.
Maxwell naar Juve, prima club voor zo'n profiteur. Eerst een tijd lang op kosten van Ajax revalideren en dan weigeren te blijven als de club je nodig heeft.
Heeft iemand al interesse voor Boukhari, of zou Blind hem nog een contractverlenging aanbieden "omdat hij zo lekker balde op links"?"
Mbt mogen nog weg: Rosales, Boukhari, Galasek, Lindenbergh
Nee joh, het is de schuld van de spelers met hun kutmentaliteitquote:Op woensdag 7 december 2005 09:54 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Misschien heeft dit 'gedrag' van spelers ook wel iets te maken met de manier waarop ze door hun werkgever worden behandeld?
Werkgever. Mooi woord in dit geval. Er lopen hier wat personen te blaten over clubliefde, maar de voetballers zien volgens mij inderdaad geen club, maar een bedrijf.quote:Op woensdag 7 december 2005 09:54 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Misschien heeft dit 'gedrag' van spelers ook wel iets te maken met de manier waarop ze door hun werkgever worden behandeld?
Het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben, maar de mentaliteit van veel spelers is ook dramatisch, zodra een talentje van 19/20 3 wedstrijdjes op de bank zit dan beginnen ze al over 'als ik niet snel aan spelen toekom moet ik misschien maar ergens anders gaan kijken'. En dat is niet alleen bij Ajax zo. Zelfkritiek is in ieder geval erg ver te zoeken bij de meeste voetballers.quote:Op woensdag 7 december 2005 09:54 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat er zeker iets mee te maken heeft. Ook dat is iets waar ze zich bij Ajax eens mee bezig moeten houden. Gewoon een iets menselijker beleid. Natuurlijk speelt elke voetballer mede voor het geld, maar met een wat normalere manier van omgaan met spelers kan je mensen denk ik net een jaartje langer houden elke keer...quote:Op woensdag 7 december 2005 09:54 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Een Wesley Sneijder kan wel zonder problemen bijtekenen. Een vd Vaart wil ook graag weg, maar zegt hey jongens, verkoop me maar een jaar voordat mijn contract afloopt, dan verdienen jullie tenminste nog wat aan me, dat gun ik je wel.quote:Op woensdag 7 december 2005 09:57 schreef Againzender het volgende:
[..]
Werkgever. Mooi woord in dit geval. Er lopen hier wat personen te blaten over clubliefde, maar de voetballers zien volgens mij inderdaad geen club, maar een bedrijf.
Ajax is ook een bedrijf; een beursgenoteerde voetbalclub, die niet alleen moet presteren op het veld, maar ook het jaar financieel goed moet afsluiten.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat er zeker iets mee te maken heeft. Ook dat is iets waar ze zich bij Ajax eens mee bezig moeten houden. Gewoon een iets menselijker beleid. Natuurlijk speelt elke voetballer mede voor het geld, maar met een wat normalere manier van omgaan met spelers kan je mensen denk ik net een jaartje langer houden elke keer...
Er zijn genoeg dingen die supporters geen reet aangaat; supporters hebben het altijd over recht, maar plichten? Je bek houden met spreekkoren, de stoeltjes in de Galgenwaard op hun plek laten, dat horen supporters te doen.quote:De supporters hebben het recht om weten waarom de Jong er voor kiest hun (en tot voor kort ook zijn) club te verlaten!
De actie van Maxwell en de Jong zijn imo niet goed te praten.. Maxwell is en blijft een profiteur... (heeft ajax hem eigenlijk in de ziektewet gestopt? Ik dacht het niet toch?quote:Op woensdag 7 december 2005 09:54 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 december 2005 10:41 schreef Snatched het volgende:
[..]
Er zijn genoeg dingen die supporters geen reet aangaat; supporters hebben het altijd over recht, maar plichten? Je bek houden met spreekkoren, de stoeltjes in de Galgenwaard op hun plek laten, dat horen supporters te doen.
Als Nigel de redenen voor zich wil houden omdat hij dat netter vindt, dan des te beter!
Zoals? Wat doen ze voor de club, dan?quote:Op woensdag 7 december 2005 10:49 schreef BoNi het volgende:
[..]
![]()
Dat is nog eens makkelijk........ Voor het gemak vergeet je even hoeveel tijd veel supporters in hun club steken en dat zij ook heel veel goede dingen voor hun club en voor het voetbal doen.
Er zijn inderdaad dingen die niet iedereen aan gaan, maar dit is te makkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |