Men heeft een duidelijk negatief signaal gegeven over een bepaalde opvatting hoe de EU eruit zou moeten zien. Ik ben een groot voorstander van de EU, en wel als middel om het onverantwoordelijk gedrag van politici, kerken en opiniemakers, waaronder Europa eeuwen gebukt is gegaan, aan banden te leggen. Helaas gaan diezelfden nu weer aan de haal met datgene wat hen een zekere mate van goed gedrag moest opleggen, de Europese beweging.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:15 schreef Vhiper het volgende:
Top ideetje, komen ze na het referendum over de grondwet echter wel erg laat mee en is nu, helaas, volkomen kansloos. Nederland heeft met het Nee stemmen en het (terecht, maar dat terzijde) constant zeiken over de netto bijdrage een duidelijk negatief signaal aan Europa gegeven.
Nee, mensen met fantasieën over een Europa en dan zelfs een Europa dat op een geheel andere wijze opgebouwd dient te worden dan de wijzen waarop de door jou genoemde dictators, waar nu dus geen sprake van is, hun nationalistische ideeën probeerden te bewezenlijken. Elke vergelijking met dictators uit de Europese geschiedenis die poogden Europa te domineren onder de heerschappij van hun natie, gaat volkomen en compleet mank.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:32 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
En nu hebben mensen fantasieën over een Groot Europa, met als smoes het welzijn van de burgers ervan.
Wil je ruilen met Noorwegen?quote:Op woensdag 7 december 2005 13:32 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
En nu hebben mensen fantasieën over een Groot Europa, met als smoes het welzijn van de burgers ervan. Dat het welzijn van die burgers vervolgens achterblijft bij landen die of geen lid zijn van de EU of in mindere mate betrokken, wordt vervolgens weer verklaard door een zogenaamd gebrek aan integratie.
Een mooie klassieke cirkel-redenering.
En Wilders dan gelijk 150 zetels?quote:Op woensdag 7 december 2005 15:13 schreef JohnDope het volgende:
Dat is dan bij deze 0 zetels voor d66
Ik sta voor Nederland, ik vind dat wij nederlanders zo langzamerhand volwassen genoeg zijn om op onze eigen benen te kunnen staan.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:58 schreef RM-rf het volgende:
Je hebt geen argumenten tegen de constructieve plannen van D66?
Maar vind dat zij 'wakker' moeten worden?
Waar sta je dan wel voor? of ben je alleen maar 'tegen' (de vroegere SP-slogan)?
Economische samenwerking is prima, noodzakelijk zelfs. En imo een verregaande voortzetting van handelsverdragen die alle landen met elkaar afsluiten. En dat de EU een handelsblok vormt ook uitstekend, en noodzakelijk opdat landen niet tegen elkaar uitgespeeld/gechanteerd worden, of daar in ieder geval minder vatbaar voor zijn. (denk aan de aanloop naar de oorlog in Irak. Ik denk dat landen als België-Frankrijk-Duitsland hun verzet niet hadden volgehouden zonder de bescherming die dit handelsblok biedt)quote:Op woensdag 7 december 2005 13:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wil je ruilen met Noorwegen?
geen lid van de EU, een hogere nettobijdrage aan de EU, en toch een heel welvarend land?
volgens mij is dat erg dom, je draait oorzaak en gevolg om: het ligt niet aan de EU dat Noorwegen zo welvarend is, maar aan de grote hoeveelheid olie, om die reden is het voor hen ook een keuze om slechts een beperkte douane-unie aan te gaan ....
als je naar andere landen kijkt, bv Zwitserland, dan gaat het daar helemaal niet zo goed, blijft de economische groei toch al lange tijd haperen en is men eerder zeer happig om verdere samenwerking met de EU aan te gaan, waardoor ze bv het schengenverdrag al toepassen (welke echter geblokkeerd werd door de duitsers, die op die manier eenzijdig profiteren van europese verdragen niet zo leuk vond)
Zie ook mijn reaktie op RM-rf's post.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, mensen met fantasieën over een Europa en dan zelfs een Europa dat op een geheel andere wijze opgebouwd dient te worden dan de wijzen waarop de door jou genoemde dictators, waar nu dus geen sprake van is, hun nationalistische ideeën probeerden te bewezenlijken. Elke vergelijking met dictators uit de Europese geschiedenis die poogden Europa te domineren onder de heerschappij van hun natie, gaat volkomen en compleet mank.
Dan kloppen je vermoedens niet, daar ik verscheidene malen heb gezegd dat een afkeer van Amerika absoluut geen gezonde basis is om een politieke unie te verstevigen. Tevens heb ik volgens mij in ieder geval niet in dit topic gezegd de politieke eenwording te steunen, wat ik wel doe en waarbij ik het vaak en voornamelijk eens ben met D66.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:24 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Jij bent overigens wél één van de users van wie ik vermoed dat een politiek evenwicht tegen de VS een voorname reden is deze politieke eenwording te steunen.![]()
Aah, o.k. Bij deze dan m'n excuses. En blij dat te horen, zijn we het in ieder geval daar over eens.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan kloppen je vermoedens niet, daar ik verscheidene malen heb gezegd dat een afkeer van Amerika absoluut geen gezonde basis is om een politieke unie te verstevigen. .........
................
Doet me denken aan dat ongeluk met de Challenger in '86 (als ik me goed herinner). Het onderzoek naar de reden van het ongeluk, en de verantwoordelijke duurde vele maanden. De beurs daarentgen had binnen enkele minuten na het ongeluk de schuldige geïdentificeerd. En de aandelenkoers van het bedrijf storte in.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:55 schreef HiZ het volgende:
Aangezien de burger geen flauw idee heeft over wat ie wil met Europa (de echte kritiek op die fijne grondwet kwam ook niet veel verder dan dat ie zo onleesbaar was) lijkt het mij nogal ver gaan om te spreken van een ramkoers van de politieke elite.
Ik was trouwens jaren geleden een D66 stemmer. Totdat ik tot de conclusie kwam dat D66 zich nooit waarmaakt, maar altijd kiest voor het pluche. Het verbaast me dan ook niet in het geringste dat nu juist D66 met deze ideeën komt aanzetten.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan kloppen je vermoedens niet, daar ik verscheidene malen heb gezegd dat een afkeer van Amerika absoluut geen gezonde basis is om een politieke unie te verstevigen. Tevens heb ik volgens mij in ieder geval niet in dit topic gezegd de politieke eenwording te steunen, wat ik wel doe en waarbij ik het vaak en voornamelijk eens ben met D66.
Waarom is het een mooi ideaal?quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:53 schreef teknomist het volgende:
Ik vind het een mooi ideaal... maar of het realistisch is?.
Ik vind het realistisch... maar of het een mooi ideaal is?quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:53 schreef teknomist het volgende:
Ik vind het een mooi ideaal... maar of het realistisch is?.
Dat doen ze al jaren. Er is bijvoorbeeld al geen enkele politieke partij die anti Europa is, ook in de pers lees ik weinig echte tegengeleuiden. Ik wil helemaal geen Europeaan of wereldburger zijn, en wie vertegenwoordigt mij bij het machtstrevenproject van de "boven ons gestelden", Europa?quote:Op woensdag 7 december 2005 23:38 schreef MouseOver het volgende:
Voor dit soort plannen een serieuze kans maken is het zaak eerst dmv een fatsoenlijk pr offensief het europeaan-gevoel onder de europese burgers van de grond te krijgen. Niet perse gericht op pro-brussel propaganda, maar meer in de zin van het de mensen bewust maken van overeenkomsten ipv verschillen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |